Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sschh, de voksne snakker...

Side 5 ud af 10 (95 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny,

Citat:
Jeg troede rent faktisk ikke du ville svare, så jeg er lidt overrasket og også respektfuld overfor dig som person, men absolut ikke for det, du beskæftiger dig med.

Nej sådan er det jo mange gange intet er kun sort eller hvidt!

Man behøver ikke at syntes om det andre beskæftiger sig med - tænk bare på din egen branche hvor revisorer anklages for.......... IT Factory sagen - jow Tonny der er brodnekar alle vegne ik!

Og nednestående link er interessant for folk der ikke ved noget om branchen, men det er netop derfor jeg har valgt min web-site således at man ved studie deraf bliver klogere på forretningsmulighederne.

http://knol.google.com/k/dan-mitchell/network-marketing/zi3g3ptomn39/2

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56

Hej John

Ja enige bliver vi nok aldrig, og selv om der skulle ske det, at det hele "klapper" sammen, så tvivler jeg på, at vi får sandheden at vide.

john sommer:

Hej Tonny,

Citat:
Jeg troede rent faktisk ikke du ville svare, så jeg er lidt overrasket og også respektfuld overfor dig som person, men absolut ikke for det, du beskæftiger dig med.

Nej sådan er det jo mange gange intet er kun sort eller hvidt!

Dette var nu ment som ros af dig som person, men du behøver jo ikke at modtage den!

Jo, desværre er det min opfattelse, at de fleste indenfor din forretnings branche meget hurtigt "lukker i", når man fremkommer med kritiske spørgsmål om eks. økonomi og organisation.

john sommer:

Man behøver ikke at syntes om det andre beskæftiger sig med - tænk bare på din egen branche hvor revisorer anklages for.......... IT Factory sagen - jow Tonny der er brodnekar alle vegne ik!

Og nednestående link er interessant for folk der ikke ved noget om branchen, men det er netop derfor jeg har valgt min web-site således at man ved studie deraf bliver klogere på forretningsmulighederne.

http://knol.google.com/k/dan-mitchell/network-marketing/zi3g3ptomn39/2

Det er helt sikkert, at der i alle brancher er nogle meget uheldige elementer, som trækker branchen i en meget negativ retning. M.h.t. min branche, revisionsbranchen, er det alt andet lige her kun et fåtal, som bringer branchen i miskredit (oftest de store autoriserede revisionsfirmaer), men her er der så meget fokus på de omfattede virksomheder i medierne, at vi nu grundet de seneste 10 års skandaler, nu er blevet påtvunget stadig skærpede regler som godkendte revisorer.I denne forbindelse kan jeg kun bifalde, at de involverede revisorer bliver straffet i videst muligt omfang.

Men at sammenligne revisionsbranchen med en MLM eller NM virksomhed holder bare ikkeNo Forholdet er netop det modsatte i din branche, hvilket I også kan slippe af sted med, idet der ikke er den store fokus pt. på denne branche, men vi kan da håbe på, at Operation X eller Kontant vil ofre lidt tid på at kigge jer lidt efter i sømmene. Det kan jo komme hurtigere end man aner, alene af den grund vi har denne lille "meningsudveksling".

Endelig er det også påfaldende, at du rent faktisk erkender, at opdelingen af din hjemmeside med økonomidelen på en anden hjemmeside faktisk bekræfter de i "linket" anførte forhold. Det må dog være en ikke uvæsentlig del af en forretning, hvordan den egentlige økonomi er i denne forretning. Hvorfor dette hemmelighedskræmmeri? Jo, det er nok fordi hele konstruktionen balancerer på kanten af det lovlige, idet der her formentlig vil kunne statueres "pyramidespil" for den forretning, som du er en del af.

Hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:34
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 3 person

Tonny Skov Pedersen:
M.h.t. min branche, revisionsbranchen, er det alt andet lige her kun et fåtal, som bringer branchen i miskredit (oftest de store autoriserede revisionsfirmaer)

Det er jo kun fordi at de alle de små revisionskontorer er komplet uinteressante og uden større nyhedsværdier i den store sammenhæng. Få store skandaler sætter fokus på de større revisionsfirmaer fordi det har almen interesse.

Det er blandt de mindre revisionsfirmaer du finder størstedelen af revisorer, som enten enten ikke selv har været i stand til at drive deres virksomhed (tvangsopløsning eller konkurs til følge) og det er i den samme gruppe du finder det største antal klagesager over revisorer.

Man skal ikke have været længe her på Amino for at se, at revisonsbranchen i sin prissætning er lige gennemsigtighed  som MLM. Det er tilbagevendende hvert år når regnskaberne er blevet udarbejdet, at det vrimler med tråde på Amino med folk som ikke forstår deres revisorregning....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hej Henrik

Jeg ved ikke rigtig, hvorvidt vi skal tage diskussionen/debatten her i denne tråd, men vi kan da oprette en selvstændig tråd til emnet.

Henrik Krogh:

Tonny Skov Pedersen:
M.h.t. min branche, revisionsbranchen, er det alt andet lige her kun et fåtal, som bringer branchen i miskredit (oftest de store autoriserede revisionsfirmaer)

Det er jo kun fordi at de alle de små revisionskontorer er komplet uinteressante og uden større nyhedsværdier i den store sammenhæng. Få store skandaler sætter fokus på de større revisionsfirmaer fordi det har almen interesse.

Nu var det jo en kommentar til bemærkningerne om eks. IT Factory, som afstedkom denne kommentar. Hvorvidt de små revisionskontorer er komplet uinteressante er jo spørgsmålet, idet der i hvert fald for de godkendte revisorer er blevet "luget" gevaldigt ud i dem, og os der er tilbage i dag rent faktisk må leve med regler, som bedst kan betegnes som værende, en direkte udløber af de store skandaler.

Men som jeg også skrev, så vil den MLM eller NM virksomhed, som jeg kommenterer i denne tråd, nok også blive taget op af medierne på et tidspunkt.

Henrik Krogh:

Det er blandt de mindre revisionsfirmaer du finder størstedelen af revisorer, som enten enten ikke selv har været i stand til at drive deres virksomhed (tvangsopløsning eller konkurs til følge) og det er i den samme gruppe du finder det største antal klagesager over revisorer.

Man skal ikke have været længe her på Amino for at se, at revisonsbranchen i sin prissætning er lige gennemsigtighed  som MLM. Det er tilbagevendende hvert år når regnskaberne er blevet udarbejdet, at det vrimler med tråde på Amino med folk som ikke forstår deres revisorregning....

Her må jeg så bede dig om at uddybe det lidt, herunder hvor du har dine informationer fra, at det er de små revisionsfirmaer, der har de største antal klager, herunder set i forholdet til antallet af små revisionsfirmaer. Vedrørende tvangsopløsninger kan der reelt være mange årsager hertil, som ikke nødvendigvis har noget med virksomhedens drift eller ledelsens evner at gøre, og mig bekendt er der ikke flere konkurser inden for revisionsbranchen end i andre brancher.

Vedrørende hele polemikken omkring revisors regninger, har det faktisk gennem de sidste mange år været sådan, at revisor skal specificere sine regninger eller som det mindste kunne specificere denne ved henvendelse.Så derfor kan jeg ikke være uenig i dine betragtninger på dette område.

Dette er beklageligvis aldrig rigtig slået igennem, hvilket netop for mit vedkommende er uacceptabelt, hvorfor jeg altid specificere mine regninger f.s.v. angår forbrugt tid, timepris samt beskrivelse af det udførte arbejde. Eneste undtagelse er ved fastprisaftaler, hvor denne er "fast" med en beskrivelse af det udførte arbejde.

En sammenligning af revisionsbranchen med en MLM virksomhed giver ingen mening.

Hilsen

PS. Jeg går ikke ud fra, at dit indlæg i denne tråd har noget med et forsvar af MLM virksomhed at gøre.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:
Her må jeg så bede dig om at uddybe det lidt, herunder hvor du har dine informationer fra, at det er de små revisionsfirmaer, der har de største antal klager, herunder set i forholdet til antallet af små revisionsfirmaer.

Du kan såment blot se på antallet af sager og herunder de offentliggjorte afgørelser fra Nævnet. I 2009 afsagde Nævnet kendelse mod cirka 25 registrerede revisorer og 10 statsautorisede revisorer. Af disse kan kun den ene statsautoriserede revisor henføres til et af de såkaldte større revisionsfirmaer.

Min bemærkning var hverken et forsvar eller holdning mod MLM eller NM. Jeg er såment enig med John S i, at der brodne kar i alle brancher - det hvad enten det er MLM, revisionsbranchen eller min egen rejsebranchen.

Du synes, at budskabet står uklart på John's hjemmeside. Jeg har selv samme holdning til eksempelvis din hjemmeside. På nogle områder finder jeg den ugennemsigtig, mangelfuld information mv og måske endda med en overtrædelse af markedsføringsloven på et enkelt område.

Men alle de "mangler" jeg finder ved din hjemmeside får mig ikke til at sige, at alle registrerede revisorer er nogle banditter. Ligesom ikke alle i hverken rejsebranchen eller MLM/NM er banditter....

Henrik

PS. De skærpede krav til de danske revisorer er ikke afledt af danske skandaler, men kommet i følgevandet af primært amerikanske skandaler som Enron mv.

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 17:34

Meget interessant tråd, i har kørende her.

Grunden til at jeg kommentere på den er at, for mere end 20 år siden blev jeg af en kammerat og efter gentagende afslag lokket til at overvære et af datidens hverve møder.

Jeg havde ikke den store uddannelse og var på daværende tidspunkt ansat ved det danske forsvar på Flyvestation Aalborg. Jeg kom meget skeptisk til mødet og satte mig bagerst i lokalet, for jeg var ikke interesseret og skulle bare lige have ovestået mødet så jeg kunne komme videre.

Men jeg blev så inspireret af det de fortalte, og startede samme aften med at sælge rengøringsprodukter på Home Party ( Spændende IK )

Det jeg forsøger at skrive er at hvis jeg ikke havde taget til mødet, ikke havde ladet mig inspirere og ikke havde startet som sælger, så var jeg formodentlig aldrig blevet selvstændig.

Så hvis vi ser lidt objektivt på MLM så er det efter min bedste overbevisning den BEDSTE og BILLIGSTE måde at starte forretning på, for hvor kan man eller prøve at starte forretning ud fra følgende vilkår.

1. Ingen eller minimal investering.

2. Ingen eller minimale omkostninger.

3. Hjælp, støtte og rådgivning 24 / 7

4. Mulighed for at mislykkedes uden at gå fra hus og hjem.

Og hvis i BRÆNDTE mennesker derude våger at kikke lidt indad, og indrømme over for jer selv og omverdenen hvorfor i mislykkedes da i førsøgte, så er det nok ikke anderlede end hvis i havde startet en hvilken som helst anden forretning.

Her er måske nogle af grundene:

1. Ingen  tro på produktet.

2. inge tro på virksomheden.

3. ingen tro på dig selv.

4. Manglende viljet og selvdisiplin til at gøre et minimum af arbejde.

Og hvis ovenatående bare rammer lidt rigtigt, så vil i nok også indrømme at hvis i ikke har ovenstående når i starter forretning, så vil i også mislykkedes med dette forehavende.

På trods af at jeg klare mig ganske udmærket, overvejer jeg personligt at starte med MLM igen, dette gør jeg fordi at der er ikke andre steder hvor du kan hjælpe så mange mennesker med at få fremgang som i MLM, der er ikke andre stede hvor du kan arbejde så tæt sammen med andre mennesker som i MLM og dette gør bare MLM helt UNIK i min verden.

Og husk så på at:

Alt hvad et menneske kan forestille sig og tro på kan han/hun også opnå.

Mod nye mål.

Flemming Hebsgaard

One2move Biludlejning

www.one2move.com

www.kør-gratis.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:53

Flemming Hebsgaard:

Så hvis vi ser lidt objektivt på MLM så er det efter min bedste overbevisning den BEDSTE og BILLIGSTE måde at starte forretning på, for hvor kan man eller prøve at starte forretning ud fra følgende vilkår.

1. Ingen eller minimal investering.

2. Ingen eller minimale omkostninger.

3. Hjælp, støtte og rådgivning 24 / 7

4. Mulighed for at mislykkedes uden at gå fra hus og hjem. 

1. affiliate marketing

2. affiliate marketing

3. Amino

4. affiliate marketing

Flemming Hebsgaard:

Og hvis i BRÆNDTE mennesker derude våger at kikke lidt indad, og indrømme over for jer selv og omverdenen hvorfor i mislykkedes da i førsøgte, så er det nok ikke anderlede end hvis i havde startet en hvilken som helst anden forretning.

Her er måske nogle af grundene:

1. Ingen  tro på produktet.

2. inge tro på virksomheden.

3. ingen tro på dig selv.

4. Manglende viljet og selvdisiplin til at gøre et minimum af arbejde.

Har aldrig prøvet hverken MLM eller pyramidespil, men har været til hvervemøde inden for begge former (hvis det da overhovedet er 2 forskellige ting).

1. Korrekt, jeg har endnu ikke set et MLM produkt der kan konkurrere på prisen i forhold til tilsvarende produkter.

2. Findes der et MLM firma med et godt ry?

3. Jeg tror på mig selv og har succes, men det ville jeg ikke have haft i MLM. Jeg sælger ikke drømme, men virkelige produkter til en konkurrencedygtig pris.

4. Jeg sætter mig hele tiden nye mål, det virker for mig!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08

Hej igen

Henrik Krogh:

Tonny Skov Pedersen:
Her må jeg så bede dig om at uddybe det lidt, herunder hvor du har dine informationer fra, at det er de små revisionsfirmaer, der har de største antal klager, herunder set i forholdet til antallet af små revisionsfirmaer.

Du kan såment blot se på antallet af sager og herunder de offentliggjorte afgørelser fra Nævnet. I 2009 afsagde Nævnet kendelse mod cirka 25 registrerede revisorer og 10 statsautorisede revisorer. Af disse kan kun den ene statsautoriserede revisor henføres til et af de såkaldte større revisionsfirmaer.

Det var lige det jeg efterspurgte, så 35 revisorer af omkring 2.500-3000 giver følgelig også et retvisende billede af dit postulat.

Henrik Krogh:

Du synes, at budskabet står uklart på John's hjemmeside. Jeg har selv samme holdning til eksempelvis din hjemmeside. På nogle områder finder jeg den ugennemsigtig, mangelfuld information mv og måske endda med en overtrædelse af markedsføringsloven på et enkelt område.

Men alle de "mangler" jeg finder ved din hjemmeside får mig ikke til at sige, at alle registrerede revisorer er nogle banditter. Ligesom ikke alle i hverken rejsebranchen eller MLM/NM er banditter....

Jamen jeg tager da gerne denne debat i et offentligt rum, da du jo åbenbart finder det interessant, men jeg bliver da nødt til at bede dig uddybe og begrunde dette angreb på mig og min hjemmeside. Jeg ser frem til, hvad du nu finder på for at miskreditere mig.

Det er så nemt at kritisere, men kom med noget konkret, så kan vi tage en åben dialog om emnet.

Din holdning til registrerede revisorer, er der vist ikke mange, som betvivler mere, og det endda til trods for du i en anden tråd anførte, at "det var ikke din kamp". Man kan kun undres over din fremfærd overfor mig i denne tråd.

Hilsen

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:48

Hej Tonny,

Tonny Skov Pedersen:

Endelig er det også påfaldende, at du rent faktisk erkender, at opdelingen af din hjemmeside med økonomidelen på en anden hjemmeside faktisk bekræfter de i "linket" anførte forhold. Det må dog være en ikke uvæsentlig del af en forretning, hvordan den egentlige økonomi er i denne forretning. Hvorfor dette hemmelighedskræmmeri? Jo, det er nok fordi hele konstruktionen balancerer på kanten af det lovlige, idet der her formentlig vil kunne statueres "pyramidespil" for den forretning, som du er en del af.

Jeg forstår ikke ovenstående om økonomiopdeling i hjemmesider ? ej heller at du fortsætter med at drage dine egne konklusioner "Jo, det er nok fordi hele konstruktionen balancerer på kanten af det lovlige.............."

Det er underligt som du blot postulerer  - endvidere er det tankevækkende som du reagerer på kritik af egen branche og hjemmeside! 

Min konklusion på alt dette er, at du og andre har valgt at arbejde med "xxxxxxx- branche" og fravalgt Network Marketing - ligesom jeg og mange andre i verden har valgt at arbejde med Network Marketing - Forever Living Product - som er et meget seriøst selskab  at være i må jeg tilføje.

Og så kan det godt være at du og andre mener, at I skal advare alle de der "dumme" der kunne finde på at risikere 2-3 tusinde for en startpakke og så er man i gang - og skulle det vise sig, at man ikke får et godt resultat - ja så har du brugt hvad mange bruger på en weekend i byen eller til en koncert!

Så jeg syntes man bør være lidt mere nuanceret i sit valg af postulater og private holdninger og især følelser overfor andre iværksættere - ja jeg er en ægte Amino iværksætter der bliver ved og ved til målet nås. Det er ånden  - det er ikke nemt at opbygge noget her i dette noget navlebeskuende miljø af et land - hvor vi bruger så megen tid på at nedgøre alt andet end hvad vi lige selv har med at gøre!

Så er det i øvrigt sådan at Forever Living Product flere gange har været pressen DR1 og Lokale TV med den gode  historie om en i Frederikshavn som alle I der er modstandere af Network Marketing burde vide findes --- du kan sige en Thorborg-type men i network marketing branchen med en 3 cifret mio.omsætning!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:00

john sommer:

med en 3 cifret omsætning!

Det var sgu ikke meget! Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement