Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot ???

Side 8 ud af 21 (206 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel, det har vi jo diskuteret før det her. Lad dem der vil anmelde hotmail, anmelde hotmail. Lad dem der vil læse deres anmeldelser, læse anmeldelserne. Kan ikke se hvem det skader? 

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at truspilot er en udmærket platform hvor man godt kan finde brugbar information før man skal handle med en netbutik, eller webbureau eller andet.

Det er rigtig nok at der er nogle gange er lidt fusk indblandet, men man har jo som firma også mulighed for at besvare de forskellige indlæg og vedlæge dokumentation.

Det ved sige at hvis du bliver anklaget for at ikke have leveret en vare, eller andet, har du jo mulighed for at forsvare dig selv.

Jeg bruger tit selv trustpilot til at vurdere en virksomhed som jeg skal handle med, og må sige at nogle gange har jeg set indlæg hvor virksomheden bliver anklaget for noget.

I de tilfælde hvor der ingen respons er på de negative indlæg fra selve ejeren, eller en medarbejder fra pågældende virksomhed - finder jeg det i mange tilfælde utroværdigt.

I de tilfælde hvor der en fra virksomheden som går ind og forsvarer sig selv på et negativt indlæg, finder jeg det faktisk mest troværdigt. Mere end hvis der kun var positive indlæg, men ingen forsvar.

Tilmeld til linkkatalog -  kvalitetslinks med gode beskrivelser - klik her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel, kan oplyse dig om at vi er kommet for at blive og at det går godt. Vi er fx nominerede til ehandelsprisen 2010, så et eller andet må vi gøre rigtigt :) 

vi er lige flyttet ind i nye lækre lokaler, og har haft en nogenlunde stabil vækst på ca 12% om måneden det sidste stykke tid. Ikke ligefrem en imponerende hockey kurve som foursquare og andre amerikanske iværksætter eventyr, men vi er godt på vej til at blive en stabil virksomhed. 

prøv fx at færdiggøre en ordre ved interflora og se hvad de skilter med ;) 

prøv at google de fleste danske netbutikker og se hvem der kommer, det gør vi :)

at anmeldelser betyder noget finder jeg ikke rigtigt længere er til diskussion. Prøv at google "customer reviews" og dan dit eget indtryk. 

Jeg kan fx nævne seneste måling fra nielsen.com , som i mine øjne er meget anerkendt. 

 

Nielsen global online consumer survey 2009:

PERSONAL RECOMMENDATIONS AND CONSUMER OPINIONS POSTED ONLINE ARE THE

MOST TRUSTED FORMS OF ADVERTISING GLOBALLY

 

THE DEGREE OF TRUST IN CONSUMER OPINIONS POSTED ONLINE INCREASED BY 15 PERCENT DURING 2007-2009.

 

hvis nogen kan fortælle et godt sted at uploade en PDF gør jeg den gerne tilgængelig. 

 

Mange hilsener

 

Peter

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:
Har begge gange rapporteret tilbage til www.trustpilit.dk herunder bedt om afsender ID i form af bl.a. IP addresse. Har i begge tilfælde oplyst at jeg ville anvende straffelovens § 267 (omhandlende injurier). Enten overfor anmelder, og hvis jeg ikke kunne få denne oplyst så ville jeg rette mit søgsmål mod trustpilot.

Men hvis man politianmelder den der har skrevet anmeldelsen oplyser vi naturligvis myndighederne om hvem der står bag. 

LANTHER:
Alle dårlige erfaringer fra visse firmaer er opstået i kølvandet på vrede udbrud for bagateller som ovenikøbet ikke er relevante for disse firmaer.

 

Det er jeg overhovedet ikke enig med dig. 

Fx har jeg selv skrevet en anmeldelse af cybercity, og den anmeldelse er OVERHOVEDET ikke kommet på baggrund af bagateller :)  Mange virksomheder synes de er blevet uretfærdigt anmeldt, fx er det jo ikke deres skyld at forhandleren ikke havde varen på lager. Men det er det bare alligevel, for de er jo ansvarlig for valget af forhandler. Ligesom det er min skyld hvis vores support ikke håndterer anmeldelserne hurtigt eller godt nok, da det er mig der har ansat supporteren. 

Når det er sagt synes jeg faktisk vi gør rigtigt meget for at følge op på anmeldelserne. 

 

mvh

 

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Hvis man ik vil betale for, at måtte linke til sin profil hedder det... Som jeg læser deres koncept, så skal man være partner, og lægge penge i deres lommer.

 

Ikke korrekt, du kan bare linke løs. 

jeg vil faktisk rigtigt gerne have du linker :) 

 

Derudover generer det mig at du tillægger mig så uærlige motiver. jeg tager selv supporten i denne weekend fordi der ikke er nogen af de andre der kan, og jeg kan godt sige dig at jeg ikke behandler folk der er kunder anerledes end ikke kunder. 

Jeg modtager hver eneste dag sindsygt mange mails fra kunder der skælder ud over at jeg ikke vil slette anmeldelser, og jeg synes det er dobbelt nedern at blive kritiseret af dem for ikke at slette og så samtidigt blive beskyldt for at slette så meget. Så den kritik synes jeg er malplaceret. 

Derudover mener jeg der er talrige eksempler på at man godt kan være annonce finansieret og neutral, faktisk ser jeg det som en forudsætning. Det er næppe heller sådan at ebay er særligt flittige med at slette negative anmeldelser fra de virksomheder der sælger mest på ebay.

Når dagen er omme handler det om man har tillid til os som organisation. har du ikke det så kom forbi og få en kaffe, vi er helt almindelige flinke mennesker.  

Mvh

 

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone, det må have været en ret dårlig sælger der har haft fat i dig den dag :) 

Tilsyneladende har vi spildt din tid godt og grundigt den dag, det er jeg ked af. Prøv os gratis hvis du har lyst. 

Så til det mindre sjove: 

Lone S. Hansen:
I øvrigt har jeg lagt mærke til, at de ikke skrider ind overfor virksomheder, der har dårlige ratings, men putter bannere på deres sites med 4-5 stjerner og trustratings på deres egne websites.

kan du give mig eksempler på dette så jeg kan rette op på det? 

 

Lone S. Hansen:
Derudover har jeg også set eksempler på virksomheder med dårlig Trustrating, der bliver TrustPilot-Partnere og får lov til at "starte på en frisk", med en anden stavning af domænet - som de så kan linke direkte til fra deres site, og dermed omgå de dårlige ratings (der dog stadig findes på sitet), når de reklamerer for deres kunder. 

Kan du give mig eksempler på dette så jeg kan få rettet op på det? 

MVH

 

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny, 

 

Lad os sige at du har to bunker med 100.000 perler hvor halvdelen er røde og halvdelen er grønne. 

Hvad er chancen for at du trækker 92 røde? 

Det er rigtigt at de mest sure er mest tilbøjelige til at anmelde, men ikke desto mindre er det en overvægt ud over det sædvanlige. 

Derudover mener jeg at én anmeldelse i sig selv sagtens kan indeholde nyttig information, ligesom en god blogpost kan gøre det. 

MVH

 

Peter

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at mange folk herinde nærmest har noget personligt imod Trustpilot.

De virksomheder på Truspilot som er godt ratede, det er også virksomheder som rent faktisk gør det godt og ikke får ret meget kritik af deres kunder. Jeg har prøvet at handle med nogle af de top ratede virksomheder, og det er fanme god service, ingenting at klage over, levering næste dag.

At så virksomheder som får dårlig rating ser sig sur på Trustpilot, ja det er da klart, når man ikke kan drive en ordentlig og troværdig virksomhed, så skal det jo gå ud over nogen.

At der forekommer smuttere og at Trustpilot ikke kan kontrollere alt og alle, ja det er da som at sige naturligt.

Politiet kan da heller ikke altid kontrollere om jeg kører for stærkt eller ej.

Folk bliver dømt for noget som de ikke har gjort.

Andre som har gjort noget undgår at blive dømt.

Der er jo så meget i denne verden der ikke kan kontrolleres 100%.

Dvs. faktisk sige at du skal ikke ringe til politiet når det er ved at gå galt fordi at de aldrig har lagt mærke til at du har kørt for stærkt, og derfor er hamrende utroværdige.

Trustpilot = Kanon koncept = Tryghed for handel på nettet

De fleste mennesker som kan finde ud af at handle på nettet kan sku også i mange tilfælde gennemskue en utroværdig anmeldelse.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan oplyse at vi tildeler gamle anmeldelser en faldende værdi, de tæller mindre for hver eneste dag der går, således at gamle anmeldelser tæller meget lidt. 

MVH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Det er relativt enkelt og i fuld overensstemmelse med almindelig menneskelig adfærd, at denne slags hjemmesider til udveksling af kundeerfaringer bruges af en meget lille procentandel af forbrugeren, hvilket også afspejles i de relativt få indlæg, som er på trustpilot.

 

Hej Tonny, 

det er jo bare ikke korrekt at vi ikke bliver brugt. Vi er ikke heelt så store som facebook, men i går på en kedelig fredag havde vi 6000 unikke inde omkring og det er da meget pænt når man tænker på at den eneste grund til at folk er inde, er at de vil tjekke en virksomhed eller se andres anmeldelser.

Derudover er det ikke korrekt at kunde anmeldelser ikke bliver brugt af forbrugerne. Tværtimod tyder ALLE undersøgelser på det modsatte. 

prøv fx http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1C1CHMB_daDK309DK355&q=customer+reviews+effect&start=10&sa=N  

MVH

 

Peter

Side 8 ud af 21 (206 indlæg)