Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot ???

Side 5 ud af 21 (206 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Skal jeg forstår dig sådan, at Trustpilot IKKE kan afkræves den samme form for dokkumention for effekten, som kræves af andre medier? Eller mener du slet ikke at man skal kræve det af nogle som helst medier?

Hvorfor skal Trustpilot dokumentere en indlysende effekt? Hvis min virksomhed havde 500 anmeldelser på Trustpilot og resultatet var overvejende positivt, så ville jeg da ét hundrede procent sikkert have et ønske om at skilte så meget som muligt med det. Jeg er overbevist om, at det skubber de sidste 'tvivlere' ud over købskanten når de kan se, at 500 andre, forud for ham eller hende, har haft en rigtig god oplevelse hos virksomhed x. Det er ikke noget jeg kan dokumentere på andre måder end at sige, at det er sådan jeg selv har det. 

En helt anden ting er, at Trustpilot måske burde gøre mere ud af at få de virksomheder, som har logoet på deres side, til at vende tilbage med feedback på, om logoet har haft indflydelse på konverteringsraten. Om ikke andet så for at lukke munden på kritikerne. 

Mikkel deMib Svendsen:
Og kan du slet ikke se noget problem ved, at både Trustpilot og eMærket fører sig frem som en hjælp til forbrugerne - men samtidig er helt afhængig af økonoimisk støtte fra de virksomheder der "anmeldes"?

Trustpilot er ikke helt afhængig af de anmeldte virksomheder. Trustpilot eksisterede også FØR partnerskaberne med virksomhederne blev indført. Trustpilot giver virksomhederne mulighed for at skilte med deres gode service, sagt med andre ord. E-mærket er noget helt andet, for der anmeldes virksomheder efter nogle fastsatte kriterier, uanset hvilke oplevelser forbrugerne har haft. Derfor er der også flere eksempler på virksomheder, som har e-mærket, men som er kendt og berygtet for deres usle service. Samme tilfælde ser du ikke på Trustpilot.

Det er punkt 1.

Punkt 2 er, at forbrugerne ER uafhængige, og dét er sagens kerne. Trustpilot redigerer ikke i anmeldelserne og de afspejler derfor AKKURAT den enkelte forbrugers holdning til - og oplevelse hos - den anmeldte virksomhed. Derfor mener jeg på ingen måde Trustpilot har et troværdighedsproblem.

Mikkel deMib Svendsen:
Og kan du slet ikke se noget problem i, at Trustpilot påstår at det er virksomheder der anmeldes på sitet - når faktum er, at det er WEBSITES og domæner - også selvom der slet ikke er tale om virksomheder?

Jeg synes ikke det giver mening, det du skriver. Du skriver, at Trustpilot de facto kun anmelder domæner, og ikke virksomheder. Nu har jeg lige været inde og læse anmeldelser af Getmore, Telmore, Fullrate og Billigvoks.dk. Og folk har ikke anmeldt domænet, men den service de fik hos den virksomhed, der bruger domænet.

Det er sandt, at Trustpilots bot crawler alt mulig rat og kravl, men det er jo ikke domænerne forbrugerne anmelder. De anmelder de oplevelser de har haft med den virksomhed/organisation, som nu engang huserer på det pågældende domæne.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes man overser at der er stor forskel på forbrugere.

Vi har et stykke tid haft Trustpilot på og vi hører det kommenteret positivt i telefonen.

Men vi har også mange bedsteforældre der vil købe en gave til deres barnebarn, dvs. lidt ældre der godt kan være lidt usikker på internethandel. Vi oplever ofte at folk ringer for at høre hvordan de skal gøre da de aldrig har købt via nettet før, usikkerhed omkring betalingskort osv., selv om det helt tydeligt fremgår af shoppen, især hvis man har prøvet det før.

Prøv at sammenligne det med chek ind i en lufthavn, nemt nok, ja. Men hvis man er usikker er det ikke rart.

Disse mennesker Googler IKKE, eller en hel masse andre ting for at undersøge forholdene først. Dér tror jeg det betyder noget med kundeudtalelser direkte på shoppen.

Derfor kan der saktens være forskel afhængig af branche, målgruppe osv.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Trustpilot er ikke helt afhængig af de anmeldte virksomheder. Trustpilot eksisterede også FØR partnerskaberne med virksomhederne blev indført.

Punkt 2 er, at forbrugerne ER uafhængige, og dét er sagens kerne. Trustpilot redigerer ikke i anmeldelserne og de afspejler derfor AKKURAT den enkelte forbrugers holdning til - og oplevelse hos - den anmeldte virksomhed. Derfor mener jeg på ingen måde Trustpilot har et troværdighedsproblem.

Yes men de eksisterede på lånt tid... Sådan et setup er ik gratis at køre, det burde du selv vide med din lignende ide...

Hvordan kan man være uafhængig, når de firmaer, som er på siden, er dem som holder selskabet i live? Truspilot er 100% i lommen på de websites, og de går åbenbart langt for at beholde evt kunder (se Lones indlæg), selvom normal moral ville være stået af...
Så drop alt snak om uafhængighed, og begynd at nævne ordet betalt service...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvilken værdi har 92 indlæg på YouSee ud af mere end 100.000 kunder? Ingen, absolut ingen. No

Selvfølgelig er statistik jo også en form for sandhed, så når 2 er enige og der kommer en 3 uenig, så er der lige pludselig statistisk mulighed for 33% er imod de andre, det noget der rykker Surprise

92 ud af 100.000 = 0,092%???? Jeg kan helt ærlig ikke se relevansen i dette. Det er fuldstændig uden indhold, og kan reelt ikke bruges til noget som helst.

Med venlig hilsen

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi nu skubber piveriet til side, ville I så hellere have, at John Mikkelsen og Søren Brun oprettede hjemmesiderne www.jeghadervirksomhedX.dk og www.jeghadervirksomhedY.dk, istedet for at de oprettede - som de gør nu - en anmeldelse på Trustpilot, hvor I selv, eller en repræsentant for virksomheden, kan give til genmæle?

Jeg forstår virkelig ikke modstanden. Hvis I ikke bryder jer om Trustpilot og synes det er så forfærdeligt, så kom videre i programmet. Trustpilot er forbrugerens stemme, uanset om I kan li' det eller ej, og sådan bliver det ved med at være. Jeg ville istedet fokusere energien udi at opretholde et højt serviceniveau, og samtidig tage de uundgåelige kværulanter med et smil. Så kommer de gode anmeldelser helt af sig selv - og så er der ingen grund til at sidde og pive over Trustpilots utroværdighed.

Jeg anser mig selv som en oplyst forbruger, og jeg tager Trustpilot seriøst. Det er der mange andre forbrugere, som er ligeglade med den her diskussion, som også gør. Det er virkeligheden.

Jeg ved at Peter Mühlmann svarer på de mails han får, så måske burde I sende jeres ideer/beskyldninger direkte til kilden istedet?

Adressen er pm (at) trustpilot.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:
Det er virkeligheden.

Virkeligheden er det der kan dokumenteres. Resten er blot mere eller mindre gode gæt. Når de andre medier, som gerne vil have fat i virksomhedernes penge, kan dokumentere effekten af det de sælger, så er der altså intet underligt i, at kræve det samme af Trustpilot.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

FashionSeller:

Det kommer an på hvilke ambitioner du har for din forretning. Trustpilot vækster og gør det på flere markeder. Der findes rigtig mange alternative muligheder for at kapitalisere en side, uden det behøver involvere direkte salg.

Jeg havde eksempelvis en helt anden forretningsmodel i tankerne for mit koncept, fordi det ikke har noget med virksomheder at gøre.

Gratisaviserne er også 100% afhængige af deres annoncører, men betyder det, at de ALDRIG ville skrive noget negativt om de virksomheder, som annoncerer? Nej. Sådan hænger verden ikke sammen. Hvis jeg lige nu laver en anmeldelse om f.eks. LOLMACHINE, som er en betalende kunde, så bliver den ikke fjernet eller redigeret. Det er troværdighed i mine øjne, og jeg er ikke stødt på eksempler som sætter Trustpilots lys under en skæppe. Faktisk husker jeg kun, at Getmore.dk engang konsekvent oprettede deres egne anmeldelser (og måske stadig gør det, ledelsen bag er nogle konkursryttere af format).

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BZR:

Hvis vi nu skubber piveriet til side, ville I så hellere have, at John Mikkelsen og Søren Brun oprettede hjemmesiderne www.jeghadervirksomhedX.dk og www.jeghadervirksomhedY.dk, istedet for at de oprettede - som de gør nu - en anmeldelse på Trustpilot, hvor I selv, eller en repræsentant for virksomheden, kan give til genmæle?

Jeg forstår virkelig ikke modstanden. Hvis I ikke bryder jer om Trustpilot og synes det er så forfærdeligt, så kom videre i programmet. Trustpilot er forbrugerens stemme, uanset om I kan li' det eller ej, og sådan bliver det ved med at være. Jeg ville istedet fokusere energien udi at opretholde et højt serviceniveau, og samtidig tage de uundgåelige kværulanter med et smil. Så kommer de gode anmeldelser helt af sig selv - og så er der ingen grund til at sidde og pive og Trustpilots utroværdighed.

Jeg anser mig selv som en oplyst forbruger, og jeg tager Trustpilot seriøst. Det er der mange andre forbrugere, som er ligeglade med den her diskussion, som også gør. Det er virkeligheden.

Der er ganske få i denne her tråd, der har bitchet over TrustPilot som koncept.
De fleste efterlyser data om hvorvidt deres Partneraftale er pengene værd eller ej - hvilket da også var omdrejningspunktet i det oprindelige indlæg.

Faktum er, at TrustPilot er nyttesløst, så længe man ingen eller få anmeldelser har.
TrustPilot beder så én om at betale dem, for muligheden for at få flere anmeldelser (ting man i øvrigt selv kan sætte op, forholdsvis nemt og gratis) - hvorefter det muligvis er nyttigt.
Men kernen er stadig "muligvis". Der er ingen data - hverken fra deres kunder, eller fra TrustPilot selv, der beviser at der eksempelvis er større konverteringsrate på en webshop, der viser deres trustrating.

Jeg kan da ikke forestille mig at det skader. Ligesom jeg heller ikke kan forestille mig at det skader at have e-mærket på sin shop (udover de restriktioner, der kommer med sidstnævnte) - men det er bare ikke bevist, at disse ting er pengene værd for en webshop.

Det er dét vi diskuterer.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Virkeligheden er det der kan dokumenteres. Resten er blot mere eller mindre gode gæt. Når de andre medier, som gerne vil have fat i virksomhedernes penge, kan dokumentere effekten af det de sælger, så er der altså intet underligt i, at kræve det samme af Trustpilot.

Hvorfor køber folk produktet, hvis det ikke virker? Er det ikke bevis nok, at rigtig mange webshopejere og andre er villige til at betale for produktet? Hvis salgsargumenterne er så tynde, bliver produktet så købt fordi alle shopejerne derude er idioter? Er Fullrate også nogle idioter, når de har kundeservicemedarbejdere som aktivt forsvarer virksomheden derinde? Ville de gøre det, hvis Trustpilot var et  værdiløst koncept uden dokumenteret effekt?

Men se det som en udfordring. Jeg vil gerne have du kontakter de folk, som har købt produktet, og dokumenterer, at det ingen effekt har. Du kan jo bare nøjes med en stikprøve på 10 forskellige virksomheder, og så lave et blogpost ud af det - easy peasy, lemon squeezy? Smile1

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er altså ikke min opgave, at dokumentere effekten af andres medier. Det må de selv klare - på linie med deres konkurrenter.

Det er desværre ikke første gang - eller sidste gang, i historien at rigtig mange har købt værdiløse produkter, og markedsføring med en mindre værdi end omkostningen.

Hvad du så har lyst til at kalde folk må du selv om. Det er ikke noget jeg gider at spilde min tid på at diskutere med dig. Jeg vil hellere fokusere på at vurdere, om en markedsføringsaktivitet er pengene værd.

 

 

Side 5 ud af 21 (206 indlæg)