Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot ???

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Dino:

Jeg synes at truspilot er en udmærket platform hvor man godt kan finde brugbar information før man skal handle med en netbutik, eller webbureau eller andet.

Det er rigtig nok at der er nogle gange er lidt fusk indblandet, men man har jo som firma også mulighed for at besvare de forskellige indlæg og vedlæge dokumentation.

Sådan mente jeg også en gang, men nu tvivler jeg på sagligheden af trustpilot, da andre har taget sagen op igen.

Antal anmeldelser og gamle anmeldelser giver et forkert billede.,

mvh  Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44

Hej Mikkel, hvis hvad ville du betragte som tilfredsstillende dokumentation for trafikken? 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:42

Peter Holten Mühlmann:
Hej Mikkel, hvis hvad ville du betragte som tilfredsstillende dokumentation for trafikken? 

Som minimum en eller anden form for standardiseret trafikanalyse - f.eks. Google Analytics eller anden lidt større og anderkendt løsning.

Problemet med disse er så dels, at der af dele af statistikkerne som er tvivlsomme rent statistisk, samt at der ikke foretages nogen kontrol af måden det implementeres på. Dermed er det meget let at manipulere med f.eks. sine Google Analytics tal, hvis det er det man vil. Det gør derfor, at Google Analytics - og andre tilsvarende analyseprogrammer, kommer til at fremstå sådan lidt "Alexa" agtigt - nogle tror på dem, andre gør ikke - og begge parter har valide argumenter for det de gør.

For at opnå et troværdigt troværdigt trafiktal, der tåler sammenlugning med andre, er der brug for en uvildig tredparts måling. I Danmark har vi næsten kun FDIM statistikkerne. Her kan man være sikker på,at alle sites bliver målt må samme måde og der er dokumentation for de statistiske metoder der anvendes.

FDIM statistikkerne er på ingen måde perfekte og jeg har da også gennem tiden kritiseret dem for masser af ting - men det er det bedste vi har og det er da også derfor at de største annoncører på Nettet ligger mest vægt på deres tal.

Så hvis det er meget vigtigt for jer at kunne "prale" (hvilket er OK) af jeres trafiktal, så kommer i nok ikke udenom FDIM i Danmark ...

I udlandet er der bl.a. Comscore og Nielsen NetRating data at hente, som også er uvildig tredieparts data - dog af en helt anden type end FDIM.

Jeg tror så bare ikke, at det nødvendigvis er trafikdata I skal slå på. Som forbruger ville jeg være mere interesseret i om "lortet virker". Og som virksomhed vil jeg være interesseret i, om det gør at jeg tjener flere penge - eller det modsatte. Om I har trafik eller ej, rager mig egentligt Big Smile

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 08:20

Hej Klaus.

Jeg har gode erfaringer med Trustpilot.

Fordi at der er mange besøgende og aktive brugere (andmeldere), så det er en god måde at få trafik på.

Det folk skriver bliver tjekket, så man ikke kan skrive gode anmeldelser til sin egen virksomhed.

En anden ting: Du kan sætte din trustpilot rating ind på din hjemmeside, så du overbeviser dine potientielle kunder, om at de skal begynde som kunde ved dig. 

Jeg synes det er en rigtig god idé du har fået dig der Smile

Held og lykke

DBH Jonas Donbæk. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:51

Jonas Donbæk:

Hej Klaus.

Jeg har gode erfaringer med Trustpilot.

Fordi at der er mange besøgende og aktive brugere (andmeldere), så det er en god måde at få trafik på.

Det folk skriver bliver tjekket, så man ikke kan skrive gode anmeldelser til sin egen virksomhed.

En anden ting: Du kan sætte din trustpilot rating ind på din hjemmeside, så du overbeviser dine potientielle kunder, om at de skal begynde som kunde ved dig. 

Jeg synes det er en rigtig god idé du har fået dig der Smile

Held og lykke

DBH Jonas Donbæk. 

Nå med du har åbenbart måske en god familie, vis du kræver at profiler er cpr valid og oplyser faktura nummer ,så taber du heller ikke på gode anmeldelser og der skal være faktura nummer på hver eneste anmeldelse, for ingen ved om det er reel anmeldelser, derfor en god ide ikke at linke til dem før de har cpr valid profiler inden på truspilot.dk, derved kan vi prøve at presse dem til at lave portalen mere troværdig

Trustpilot.dk cpr valid ikke profiler derved er der ingen viden om det er en troværdig stemme, jo jeg handler bestemt ikke steder med mange gode stemmer for når man kigger på dem der har stemt, er det kun en stemme og der er ikke krav om der skal være skjult med adr. og cpr nummer, så admin nemmer, kan tjekke om bruger er reel og ikke en fake bruger.

Dette stemmer ikke overens med Internet handel er mange dobbelt de sidste par år, spred budskabet at de ikke cpr valid profiler og kræver faktura nummer både til betalende bruger og gratis bruger og håb de ændre det og derved gør stemmerne troværdig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:14

Mikael christiansen:
Nå med du har åbenbart måske en god familie,

Lad nu være med at beskylde alle om at de har en god familie bare fordi de har mange stemmer. Tag en butik som Coolshop.dk de har 4251 anmeldelser, tror du virkelig det bare er venner og bekendte? Nej det er det ikke, de bruger trustpilot som et aktivt markedsføringsredskab, og har derfor mange anmeldelser. Fleste positive, men de har af og til også en negativ, det er svært at undgå. De håndterer dog de dårlige meget godt ved at give et sobert og professionelt svar til kunden, og dermed vise at virksomheden er vililg til at indgå i dialog med kunder der har fået en dårlig oplevelse.

Mikael christiansen:
og oplyser faktura nummer

Så jeg må altså ikke have en mening om en butik bare fordi jeg ikke har handlet der? Der kan da være mange anmeldelser som ikke behøver kræve et køb. Man kunne dog lave en funktion så der ud for anmeldelsen stod et logo hvis anmelderen havde oplyst et valid fakturanummer. Så man som besøgende havde mulighed for at se om det var en kunde eller ej. Men det kræver jo en dybere integration i den enkelte shop for overhovedet at kunne bruge oplysningerne til nogle. Og dermed kræver det også at den enkelte butik køber et abonnement.

Mikael christiansen:
Dette stemmer ikke overens med Internet handel er mange dobbelt de sidste par år, spred budskabet at de ikke cpr valid profiler og kræver faktura nummer både til betalende bruger og gratis bruger og håb de ændre det og derved gør stemmerne troværdig

Hvis man bruger Trustpilot som et aktivt markedsføringsredskab, så vil man meget hurtigt få rigtig mange stemmer så troværdigheden øges. For selvom venner og bekendte sikkert anmelder sitet som positivt så vil de ikke kunne generer flere hundrede positive kommentarer.

Så jeg vil hellere sige: Hvis butikken kun har få anmeldelser, så lad være med at stole på resultatet, har butikken flere hundrede anmeldelser, så kan du godt regne med at de ihvertfald har en række postive kunder. Dermed ikke sagt man ikke kan blive snydt - det er kun en indikation af hvad andre mener.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:31

Martin Tygsen:

Mikael christiansen:
Nå med du har åbenbart måske en god familie,

Lad nu være med at beskylde alle om at de har en god familie bare fordi de har mange stemmer. Tag en butik som Coolshop.dk de har 4251 anmeldelser, tror du virkelig det bare er venner og bekendte? Nej det er det ikke, de bruger trustpilot som et aktivt markedsføringsredskab, og har derfor mange anmeldelser. Fleste positive, men de har af og til også en negativ, det er svært at undgå. De håndterer dog de dårlige meget godt ved at give et sobert og professionelt svar til kunden, og dermed vise at virksomheden er vililg til at indgå i dialog med kunder der har fået en dårlig oplevelse.

Mikael christiansen:
og oplyser faktura nummer

Så jeg må altså ikke have en mening om en butik bare fordi jeg ikke har handlet der? Der kan da være mange anmeldelser som ikke behøver kræve et køb. Man kunne dog lave en funktion så der ud for anmeldelsen stod et logo hvis anmelderen havde oplyst et valid fakturanummer. Så man som besøgende havde mulighed for at se om det var en kunde eller ej. Men det kræver jo en dybere integration i den enkelte shop for overhovedet at kunne bruge oplysningerne til nogle. Og dermed kræver det også at den enkelte butik køber et abonnement.

Mikael christiansen:

Hvis man bruger Trustpilot som et aktivt markedsføringsredskab, så vil man meget hurtigt få rigtig mange stemmer så troværdigheden øges. For selvom venner og bekendte sikkert anmelder sitet som positivt så vil de ikke kunne generer flere hundrede positive kommentarer.

Så jeg vil hellere sige: Hvis butikken kun har få anmeldelser, så lad være med at stole på resultatet, har butikken flere hundrede anmeldelser, så kan du godt regne med at de ihvertfald har en række postive kunder. Dermed ikke sagt man ikke kan blive snydt - det er kun en indikation af hvad andre mener.

Når der er flere 1000 anmeldelser er det selvfølgelige en del usande, hovedbudskabet må være handlet ikke hos dem for de cpr valid ikke deres profiler, så ved sådanne et stort gode anmeldelser, vil jeg vælge at handle et andet sted er modstander af at støtte truspilot.dk da de ikke cpr valid deres profiler.

Vis en webshop har få anmeldelser har de ikke skrevet på sin side de skal skrive derinde desuden, ja der findes mennesker der har 1000 vis gode venner, så man skal altid passe på   .

Jeg uopfordret dem til at cpr valid deres profiler så det er troværdig stemmer.

Jo det kan give flere 1000 gode stemmer så kender du ikke mig hvor mange venner jeg hurtigt kan få stemmer fra eller andre der endnu flere end mig kan også gå ind og manipulere resultat .

Udbred budskabet at de ikke er cpr valid deres profiler og det kan  manipuleres derved  jo flere venner  jeg har og jo flere uvenner man har jo mere utroværdigt er resultat

jo portalen er en stor gang snyd når profiler ikke skal oplyse noget cpr oplysninger navn adresse mv,

jeg vil sige man kan håndtere kunder meget bedre vis man snakker med dem eller e-mail samme med dem om de gode kunder ellers er det uprofessionelt måde at håndtere klager på , med et links til truspilot.dk da de ikke kræver at der visse grund oplysninger i profilerne navn , adresse og cpr nummer  eller admin kan se dem i det mindste i profilen

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:55

Boysen:

Men det undre mig at tråden har udviklet sig som den har. For min klare oplevelse er at rigtig mange kikker på anmeldelser eller anbefalinger, inden de handler. Især de unge. 
Så valget er se ens side få dårlige karakter og et dårligt ry, for derfor at hade trustpilot. En anden mulighed er proaktivt at få lavet en masse gode bedømmelser og skabe sig et godt ry.

Hvis du vidste, hvor svært det er, at få kunder til at vurdere en på Trustpilot, så ville trådens udvikling ik overraske dig...

Vi har hele sommeren forsøgt, at få alle danske kunder til at vurdere os, men resultatet er mildesttalt alarmerende!

Vi fik følgende mail fra en kunde, som blot beviser hvorfor:

Kære Customfit
Jeg vil ikke bruge min tid på vurderinger online, når handlen er gået smertefrit og uden problemer. Alt levede op til mine forventninger, og jeg kan se, at I kun har positive vurderinger fra andre på Trustpilot.
Derfor er min tid bedre brugt andet steds, hvor webshops skuffer, og jeg derfor skal advare andre mod at handle i disse.
Håber I forstår mig.
KNUUUZZ

Behøver jeg sige mere?
Dette er næsten standard svar fra kunderne. Er de tilfredse, så gider de ik spilde tiden... MEEEEEEN er de utilfredse, så går der 0,0001 sekund før tastaturet er varmt i raseri!

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:19

Techmaster:

Hvad vil du gøre når den næste "Trustpilot" hjemmeside kommer ? og den næste ? osv. osv. Skal vi så lade os tvinge til at tegne abonnementer i én uendelighed og sende kilometer lange mails til vore kunder for at få dem til at lave positive anmeldelser ? Det ER et sidespor

Velkommen til dit mareridt ;D

revoow.dk / revoow.com Skype-Giggle

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:58

langvang:

Jeg har haft lignende kunder som dig Helle, og også et par stykker der har efterladt røde karakterer, men rydder man op i sine fejl, og giver lidt kompensation, har jeg indtil nu fået dem til at være positive ambassadører for vores shop, i stedet for negative. Her tænker jeg på lidt mere end gratis fragt på næste ordre. Den ene var totalt uretfærdig. Jeg var rasende, og fik råbt en del på mit kontor. Da jeg havde kogt af, skrev jeg en besked, om vi kunne indgå en handel, at hun fjernede sit feedback, og hun fik det der svarede til et par hundrede i kompensation.

Og hvis nogle kunder nu læser dette, så ved de at de kan afpresse dig, som webshop ejer... Dvs kunderne truer med Trustpilot, eller os skal du give rabat, og gøre som de siger...

Med andre ord så bliver du snart fanget i et spil, som intet har med varer eller kundeservice at gøre, men nærmere omhandler afpresning via Trustpilot... Og jo mere presset folk er økonomisk, jo mere skruppelløse er de...

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)