Hej Martin, jeg er principielt uenig. Som forbruger skal jeg have mulighed for at fortælle andre mennesker, om en virksomhed har behandlet mig godt eller dårligt. Det skal virksomheden ikke bestemme. Jeg ønsker jo heller ikke bestemme om det skal være muligt at skrive om Trustpilot på diverse fora eller ej. Derfor er alle med. MVH Peter |
Trustpilot er en neutral platform, hvor der er mulighed for at ytre sine helt egne erfaringer og oplevelser med en konkret virksomhed. Man bliver således målt på den "daglige performance", uden nogle former for garderinsmuligheder - altså en daglig intern motivationsfaktor for de seriøse virksomheder. Dine kunder kan altså foretage en subjektiv vurdering af den konkrete handel, dog underlagt nogle retningslinjer udstedt af Trustpilot (primæt af beskyttelseshensyn), men kunder bestemmer helt suverænt selv om karakteren skal hedde 1 eller 5 stjerner.
Vores firma har efterhånden fået tildelt 500 anmeldelser fra et bredt og ganske repræsentativt kundesegment, og vores erfaring er ganske entydig, at kunderne kan bruge disse anmeldelser på konstruktiv vis, da det giver en vis sikkerhed for leverandørens troværdighed og hensigter. Der er således rigelig med dokumentation fra kundernes side, der retfærdigør Trustpilot's eksistens.
Formålet med at drive en sund forretning er vel at generere et overskud, hvilket naturligvis også er tilfældet med Trustpilot. De lever primært af de indtægter der kommer fra annoncører samt de anmeldte virksomheder, hvorfor jeg ikke ser nogle habilitestproblemer i den sammenhæng. Virksomhederne betaler jo ikke deres kunder for gode anmeldelser, men betaler derimod for synlighed til en uafhængig platform, hvor kunderne har mulighed for at udveksle deres erfaringer.
Påstande om, at Trustpilot skulle være en useriøs leverandør af kundeerfaringer, kan kun være en tegn på uvidenhed samt manglende indsigt i de faktuelle forhold. Rent faktisk anbefaler vi alle vores kunder at tjekke samtlige virksomheder på Trustpilot - for de foretager et online køb ved et ukendt firma. Og vi får kun positive tilbagemeldinger herpå - kunderne takker os for at have fundet det rigtige sted at handle!