Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot ???

Side 7 ud af 21 (206 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin - Exaweb:

Det er (desværre) ikke noget man kan melde sig ind i frivilligt. Du er på helt automatisk.

Hej Martin, jeg er principielt uenig. 

Som forbruger skal jeg have mulighed for at fortælle andre mennesker, om en virksomhed har behandlet mig godt eller dårligt. Det skal virksomheden ikke bestemme. Jeg ønsker jo heller ikke bestemme om det skal være muligt at skrive om Trustpilotdiverse fora eller ej. 

Derfor er alle med. 

MVH

Peter 

Fra Århus N.
Tilmeldt 12. Feb 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:19

Trustpilot er en neutral platform, hvor der er mulighed for at ytre sine helt egne erfaringer og oplevelser med en konkret virksomhed. Man bliver således målt på den "daglige performance", uden nogle former for garderinsmuligheder - altså en daglig intern motivationsfaktor for de seriøse virksomheder. Dine kunder kan altså foretage en subjektiv vurdering af den konkrete handel, dog underlagt nogle retningslinjer udstedt af Trustpilot (primæt af beskyttelseshensyn), men kunder bestemmer helt suverænt selv om karakteren skal hedde 1 eller 5 stjerner.

Vores firma har efterhånden fået tildelt 500 anmeldelser fra et bredt og ganske repræsentativt kundesegment, og vores erfaring er ganske entydig, at kunderne kan bruge disse anmeldelser på konstruktiv vis, da det giver en vis sikkerhed for leverandørens troværdighed og hensigter. Der er således rigelig med dokumentation fra kundernes side, der retfærdigør Trustpilot's eksistens.

Formålet med at drive en sund forretning er vel at generere et overskud, hvilket naturligvis også er tilfældet med Trustpilot. De lever primært af de indtægter der kommer fra annoncører samt de anmeldte virksomheder, hvorfor jeg ikke ser nogle habilitestproblemer i den sammenhæng. Virksomhederne betaler jo ikke deres kunder for gode anmeldelser, men betaler derimod for synlighed til en uafhængig platform, hvor kunderne har mulighed for at udveksle deres erfaringer.

Påstande om, at Trustpilot skulle være en useriøs leverandør af kundeerfaringer, kan kun være en tegn på uvidenhed samt manglende indsigt i de faktuelle forhold. Rent faktisk anbefaler vi alle vores kunder at tjekke samtlige virksomheder på Trustpilot - for de foretager et online køb ved et ukendt firma. Og vi får kun positive tilbagemeldinger herpå - kunderne takker os for at have fundet det rigtige sted at handle!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:47

Lars Jacobsen:

Påstande om, at Trustpilot skulle være en useriøs leverandør af kundeerfaringer, kan kun være en tegn på uvidenhed samt manglende indsigt i de faktuelle forhold. Rent faktisk anbefaler vi alle vores kunder at tjekke samtlige virksomheder på Trustpilot - for de foretager et online køb ved et ukendt firma. Og vi får kun positive tilbagemeldinger herpå - kunderne takker os for at have fundet det rigtige sted at handle!

Hej

Jamen når du nu er så klog, så kan du måske forklare værdien af anonyme brugerinput? Endvidere hvordan statistisk set forholdet er, når eks. YouSee har 92 indlæg med en score på 3,9, og herefter lægger undertegnede 5 stjerner, hvorefter scoren stiger til 4,1?

Det giver jo ingen mening overhovedet. Iøvrigt vil enhver kunne hhv. løfte eller sænke en rating på et firma med tilstrækkelige indlæg, idet der ingen sikkerhed er for, at de aktuelle indlæg er berettigede eller ej.

Det er relativt enkelt og i fuld overensstemmelse med almindelig menneskelig adfærd, at denne slags hjemmesider til udveksling af kundeerfaringer bruges af en meget lille procentandel af forbrugeren, hvilket også afspejles i de relativt få indlæg, som er på trustpilot.

Herudover er der hele problematikken med betaling som partner m.v., men den vil jeg heller henvise til Mikkel, hvis synspunkter jeg iøvrigt deler.

Nej jeg tror hellere du skulle revurdere din opfattelse, og måle dine kunders tilfredshed på helt andre parametre, ikke dermed sagt at de også må anvende trustpilot.

Med venlig hilsen 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:50

WinkJeg synes fortsat at det er iorden, at der er steder der evalueringer forskellige forbruger oplevelser.

WinkJeg kunne så også ønske mig, at der blev steder der kunne oplyse om uheldige forbrugere, ikke mindst bl.a. private, herunder dårlige betalere. Men  U H A så er der person følsomme oplysninger m.m. og det mås man ikke.

At kalde www.trustpilot.dk og for den sags skyld andre som f.eks. www.omdoeme.dk og www.anmeld.haandvaerker.dk  for neutrale instansen er vist også at  omgås sandheden. De er for mig oplyst alle private der driver disse steder med et eller andet formål. Disse "hadesider" kan desværre for mange virksomheder få fatale konsekvenser.

Ved sådanne evalueringssider bør der være meget mere kontrol, og de mest statistiske grundregler bør overholdes (som f.eks. signifikans m.m.).

Jeg deler fortsat Mikkel, Tony's m.fl. holdninger.

Hvorfor skal jeg bl.a. som håndværker fortsat være registreret hos www.trustpilot.dk ? Når jeg ikke er I deres målgrupper, og masser af andre håndværkere er ikke registreret hos dem hverken positivt eller negativt ?

Men altså når jeg engang er blevet registret af en anonym, som jeg ikke ved hvem er - er der fortsat nok nogen om snakken ? " vi må fortsat holde øje med ham fra RÅD & MAL - der dukker nog et eller andet op på et tidspunkt.

Ib Abildgaard, H.D.

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:13

Lars Jacobsen:

Trustpilot er en neutral platform, hvor der er mulighed for at ytre sine helt egne erfaringer og oplevelser med en konkret virksomhed. Man bliver således målt på den "daglige performance", uden nogle former for garderinsmuligheder - altså en daglig intern motivationsfaktor for de seriøse virksomheder. Dine kunder kan altså foretage en subjektiv vurdering af den konkrete handel, dog underlagt nogle retningslinjer udstedt af Trustpilot (primæt af beskyttelseshensyn), men kunder bestemmer helt suverænt selv om karakteren skal hedde 1 eller 5 stjerner.

Hvordan kan du påstå den er neutral, når de er i lommen på de sites, som er partnere?

Lars Jacobsen:

Der bliver diskuteret Trustpilots uafhængighed, og det de slår sig op på... Hvis man slår sig op som uafhængig, så burde man os være det... Men det er de jo ik!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære venner

Der er faktisk lige noget der slår mig i forbindelsen med Trustpilot..

Klagere kan indgive sit mærke i Trustpilot og det samme kan rosere..

Tidsfaktoren har man tilsyneladende glemt, for hvor længe står en klage på sin plads i Trustpilot.

Har man fået en klage anmærkning og sidenhen har forbedret sig, hvorfor står klageren så i mærket til tid og evighed som en dårlig forretning ??

Hvem har egentligt tænkt over det ??

Post Danmark har oplysninger med siden 2007....

mvh  Geeked

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:40

Hvis Trustpilot gjorde følgende to ting tilgængelige for alle uanset om de betaler til dem eller ej - så vil de få meget mere positiv respons og respekt end nu:

1. alle der anmelder skal skrive ordrenummer

2. alle virksomheder skal kunne svare på alle anmeldelser

Og selvfølgelig skal de tjene penge. MEN de skal ikke tjene penge ved at presse virksomhederne til at blive medlem. Lige nu har vi fået en ikke så god anmeldelse. Det irriterer mig helt vildt. Jeg ville gerne kunne kommentere på den - men af princip vil jeg ikke presses til et medlemsskab, så den må blive stående som den er. Faktisk bliver jeg sgu lidt rasmus modsat af det.

Hvis Trustpilot ellers lyttede - så ville de indføre punkt 1 og 2. Det ville gøre dem mere troværdige - og ikke mindst ville jeg måske få interesse for at bruge mediet og med tiden se en fordel i at bruge det til endnu mere og så betale for dette.

Derudover ser jeg meget godt Lone's pointe, med at de som er betalende - faktisk reklamerer for trustpilot... Det er smart tænkt af dem. Tænk at få penge for at folk viser ens logo og linker til dem.

Og så skal trustpilot i øvrigt også være opmærksomme på dobbelt registeringer. Jeg opdagede een af mine kolleger som havde een registering med »oe« i deres domæne, og en anden registrering med »ø« i domænet. Den første var fyldt med rigtig dårlige anmeldelser - og den anden fyldt med lovprisninger.

En anden tanke jeg har: Vil jeg pådutte mine kunder at de skal gå ind på en side, oprette et login, for at skrive en anmeldelse af os? Jeg er ikke sikker. Vi overfyldes med informationer og opgaver på nettet hele tiden. Og gider vi det snart mere? Er vi ikke ved at være derhenne (har selv været det længe) hvor alt spildtid skal skæres fra. Giv hellere kunderne noget andet som de selv kan bruge til noget i stedet for noget du kan bruge. Det giver langt større kredit på den lange bane.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:41

LANTHER:

Kære venner

Der er faktisk lige noget der slår mig i forbindelsen med Trustpilot..

Klagere kan indgive sit mærke i Trustpilot og det samme kan rosere..

Tidsfaktoren har man tilsyneladende glemt, for hvor længe står en klage på sin plads i Trustpilot.

Har man fået en klage anmærkning og sidenhen har forbedret sig, hvorfor står klageren så i mærket til tid og evighed som en dårlig forretning ??

Hvem har egentligt tænkt over det ??

Post Danmark har oplysninger med siden 2007....

mvh  Geeked

Godt tænkt.... faktisk burde anmeldelser udgå efter eksempelvis 1 år.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:24

SmileHej alle !

Jeg mener at sådanne registriringer skal slettes efter 3 år.

Det kunne der jo spørges om, de bliver automatisk slettet af trustilot ?

Eler det enkelte "offer", selv skal henvende sig til registrant.

Bedste hilsener

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46

Mikael christiansen:
Er du direkte uvenner med din konkurrent , kan de skrive dårligt om dig ved at skrive inden på siden , bliver du uvenner med nogle behøver intet , med dit produktet at gøre , alt er ikke retfærdigt i denne verden

hej Mikael, hvis man mener en anmeldelse er fra en konkurrent gør vi faktisk et rigtigt stort arbejde med at tjekke op på hvem der er bag anmeldelsen. 

Erfaringen siger at det faktisk næsten altid er en kunde der står. 

Side 7 ud af 21 (206 indlæg)