Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Længe leve Eva Kjers FØRSTE udtalelse !

Side 6 ud af 14 (138 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Olin,

Er helt enig i at lighed ikke er målet i sig selv…

Men lad os nu lige holde de dovne (og andre ligne elementer) udenfor politikken – selvfølgelig skal de holdes i ørerne, men de skal da ikke styre politikken. Så er vi jo tilbage til den velkendte socialdemokratiske millimeter politik.

Men netop vores velfærdssamfund skal fastholdes eller styrkes… således de dårligst stillet hjælpes optimalt ! Ja, mange af de fattige i DK har da et godt liv - i forhold til så mange andre i denne verden - men ambitionen må være at stille dem så godt som muligt - det er her vi måler vores velfærd! 

Mht. større ulighed … så er det da ikke lige med at de fattige bliver fattigere. Det kan jo også være at de rige bliver 3 gange så rige og de fattige bliver 2 gange så rige. Men historien viser bare det stik modsatte – så derfor mener jeg at vi stadig bør "kører rundt i det" !

Ved godt at det lyder vanvittigt men jeg kan faktisk godt lide at arbejde .. og hvis valget stod mellem at lave ingenting og arbejde ville jeg til en hver tid vælge at have et arbejde – også selvom det økonomisk ga’ det samme …

Mener ikke at "en så stor økonomisk rigdom" er målet med livet .. så derfor mener jeg godt at man kan fastholde folk og virksomheder i DK  - selvom de kunne tjene mere til dem selv ved at flytte til udlandet !! (APM er jo et meget godt eks.)

Men selvfølgelig skal disse mennesker behandles med respekt – som alle andre !

Og de folk hvis ambitioner i livet er en så stor økonomisk rigdom som muligt bør da nok blive i DK indtil de kan klarer dem selv .. og herefter flytte til udlandet .....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:17
Startpakken til flygtninge er blot et eksempel. Større andel af de lavestlønnede er en anden. Hvor mange vil du have. Du er jo komplet blind hvis du virkelig tror på det du selv siger.
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 14:35

Mikkel

Lad os holde flygtninge uden for, de fik for meget førhen så her kan vi ligesågodt stoppe.

Hvad mener du med større del af de lavestelønned ?
At der er kommet flere af dem.

Det mener jeg nu ikke er regeringens skyld
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:45

Nej, jeg vil da ikke holde flygtinge udenfor - de bliver sgu holdt rigeligt udenfor som det. Hvad er det for et underligt menneske syn. Du mener måske ikke de der "negere" er rigtige mennesker? Det fatter jeg sgu ikke.

Statistiken over lønfordeling i Danmark var i Nyhederne forleden dag og andelen af de lavest lønnede er steget (dem under 145.000 før skat om året) og andelen af de rigeste er steget.

Det jeg ikke forstår er, hvorfor Venstre folk hele tiden snakker om at det bare handler om at gøre kagen større og så vender de sig om og begynder at gafle fra de fattigste. Hvis bare Venstre gjorde som de påstår de gør ville det sikkert være helt fint, men det gør de ikke
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 14:53

At der er flere der er kommet i lavtlønnede job kunne måske tyde på at folk tidligere havde været arbejdsløse og derfor nu er kommet i arbejde i et lavtlønned job.

Nu skal du ikke begynde at bruge statistikken til at underbygge dit udsagn når du reelt ikke ved hvad det er de skriver.
At flere er kommet i arbejde i lavtlønnede job er jo en god ting.
At de havner i lavtlønnede job, jah det er da stadig en god ting da de så ikke er afhængig af staten.

For det du skriver de skulle have sagt i Tv2 har jeg ikke set og jeg ser de nyheder hver dag, og mindes det ikke og kan ikke finde det på google.

Flygtninge.
Jeg er ligeglad om de er negre, asiater, osv.
Men en flygtning i min verden er en der flygter fra sit hjemland pga. at de er forfulgt eller er døden nær.

At man har det hårdt i et land gør ikke en til flygtning men alligevel er vel 90% af dem der førhen kom til danmark det man kaldte bekvemmelighedsflygtninge.

Og så har man efter min menning ingenting at gøre i danmark..

Er man tværtimod flygtning og sætter sig ind i det danske samfund og lever efter de regler og love vi har så er det da fint med mig, og så kan de beholde alle deres normal skikke bare de integrerer sig (hvilket rigtigt mange ikke gør)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:58

> men alligevel er vel 90% af dem der førhen kom til danmark det man kaldte bekvemmelighedsflygtninge.

Udover visse facistiske gruperinger er der vist ikke ret mange der har denne perfide holdning til flygtninge og jeg må ærlight indrømme at diskusionen med dig stopper her for mit vedkommende. Mit liv er for kort til ekstreme højrefløjsaktivister. Ha en god dag.

Tilmeldt 19. Aug 05
Skrevet kl. 15:04
Vedr. flygtninge : så synes jeg at det er et pervers syn at se vores startpakke (eller hvad det nu hedder) og de øvrige forhold som vi byder dem - i forhold til det de kommer fra …  Men vi bør se vores ”tilbud” til dem i forhold til hvad vi har råd til !!

Ja, vi hjælper dem – men vi kan sgu gøre det bedre …

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 15:06

Mikkel det styre du nu selv.

Men jeg har som udgangspunkt ikke noget imod flygtninge sålænge de er flygtninge.
Og det var mange af dem ikke

rigtigt mange kom f.eks. fra sydafrika i slut 90''erne
Men det land var de et rimeligt godt land i slut 90''erne.
Alligevel påråbte de sig politisk asyl, som de da også fik afslag på, så mon ikke det tyder på de ikke var flygtninge alligevel.

At du kalder mig en "højrefløjsaktivister" er da godt nok langt ude og tyder desvære på at du ikke har sat dig ind i tingene omkring flygtninge i 90''erne og op til nu.
For så ville du se at jeg havde ret.

Om det er 90 eller75% er for den sags ligegyldigt men det var over 75% man mente som var uden for det man kunne kalde flygtning.

Men vi er vist ved at være rimeligt off topic nu :)
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 15:08

Basco.

Jah nogle af dem kunne måske hjælpes mere.
Men det kræver også en aktiv indsats fra deres side, og det er de bare ikke vant til at skulle gøre.
Og så er det svært at stille meget op.

Tilmeldt 19. Aug 05
Skrevet kl. 15:19

Ronnie,

Mener at vi praktisk talt kunne hjælpe dem alle (og landet) meget mere. Vi skal jo lige huske på at vi er de stærke i dette forhold !

Min opfattelse er nu at de fleste af dem meget gerne vil bidrage selv ... Mange af dem kommer med en helt anden baggrund end den vi har .... så derfor er deres passivitet ikke lige med at de ikke gider - måske nærmere et udtryk for det de kender !

Så hvis vi lære dem lidt mere om spillereglerne i landet og åbner mere op for dem er jeg slet ikke i tvivl om at langt de fleste vil blive et aktiv for landet.... Tror nu at de er nogen at de mest taknemmelige mennsekser du kan finde .....

Resultatet af mindre indsats / opbakning til dem kender vi jo desværre alt for godt. Og mener at VI er taberne hvis vi har den holdning "vi kan ikek gøre mere" - Jo, vi kan altid gøre lidt mere.... 

Side 6 ud af 14 (138 indlæg)