Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Længe leve Eva Kjers FØRSTE udtalelse !

Side 8 ud af 14 (138 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
> jeg kan ikke se hvorfor jeg skal betale en meget større andel af min løn!

Alle de lande jeg kender som har et skattesystem anvender en progressiv skat - selv lande som er langt mere højredrejet end Danmar, f.eks. USA. progressiv skat er således et koncept som er almindeligt anderkendt i hele den civilicerede verden. Hvis du vil kæmpe mod dette princip så er du velkommen, men vær forberedt på at der ikke er mange der vil give dig ret.
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 18:39

Nu skriver han jo en MEGET større andel.

Jeg vil da også gerne betale mere i skat end kassedamen i netto.
Men at vi på topskatten skal betale så meget som vi gør er jo helt vildt.

Man burde helt sikkert hæve bundskattens loft og mellemskattenbs loft med minimum 100.000 tilsammen
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34

Er danske skatteydere ikke selv ude om den høje skatteprocent, ved at dyrke og opfostre sort arbejde og dermed stjæle fra fællesskabet?  Pengene skal kom et sted fra jo, hvis man både vil have velfungerende offentlig transport, sygehuse, skoler, biblioteker m.m., samt drage på korstog i Mellemøsten.  Det er dyrt (især det sidste). 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26

Det er i øvrigt temmelig skuffende, at tilsyneladende ingen herinde er i stand til at fokusere på andre sider af begrebet ''arbejde'' end den økonomiske.

Hvorfor er man f.eks. iverksætter? Eller opfinder, forsker, forfatter, læge osv? Hvad er motivationen bag?  Jeg vil mene, det er fordi man brænder for noget.  Fordi man er en ildsjæl, der har noget at bidrage med.  Penge er et redskab og en sekundær gevinst, ikke sandt?

Der bliver spurgt: hvordan kan man få folk til at arbejde, medmindre de sulter, hvis de ikke gør? Prøv bare, at holde dem fra det!  Folk vil altid søge arbejde, fordi det er et naturligt behov.  Jeg mener, der er altid en grund til, når folk ikke arbejder.  Dem, der i princippet kan arbejde skal have hjælp, ikke pisk.  Samfundet får kun gavn af sådan en investering i mennesker.

Der bliver spurgt: hvordan kan man beholde de store kanoner her i landet, hvis de skal betale så mange penge i skat?  Lad dem smutte: de kan evt. hjælpe USA og Storbritannien til endnu større økonomisk ulighed og retsmæssige skævhed.  Mit spørgsmål til de rige iblandt jer: hvorfor bliver I her i landet så, til trods for skatten?  Måske er det fordi I ved dybt indeni, at jeres personlige velstand gøres større og bedre af samfundets fælles velstand, dvs. det er bedre at være mellemrig i et afbalanceret, velfungerende land, end at være en konge i en krigszone.      
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 22:46

Phil.

Lidt offtopic men du kalder krigen i irak et korstog.
Tror du skal læse lidt op på hvad et korstog er for du har da ikke fattet ret meget af det der sker dernede når du kalder det et korstog.

Jeg er ikke en af dem du kan kalde de rige.
Alligevel har jeg tit overvejet at flytte til udlandet, og det ville kunne betale sig for mig at flytte til sverige.
Nu er der begyndt at ske ting i danmark som gør at jeg har besluttet at give det nogle år endnu, men hvis skatten ikke sættes ned smutter jeg til sverige.

Pengene er ikke alt, men hvorfor skal jeg knokle 60-70 timer pr uge når andre kan knokle 0 timer og får rimeligt meget fra staten.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:09

> Mit spørgsmål til de rige iblandt jer: hvorfor bliver I her i landet så, til trods for skatten? 

Jeg er muligvis ikke en af de rigeste her, men jeg er da langt over den grænse hvor man fortæller hvad man tjener (hvis man vil undgå at høre på alt muligt brok) og jeg er stadig her i Dnamrk. Jeg kan naturligvis ikke svare for alle "de rige" i Danmark, men jeg tror der er to primære årsager til at vi bliver her:

1) Vi kan rigtig godt lide Danmark, vores gode venner, familie osv. der bor her

2) Vi "indretter" os :)

Det sidste kræver nok en yderligere uddybning og kommentar ...
Det er snart mange år siden jeg så en statistik for den reelle skattebetaling i Danmark - altså, hvor mange penge brutto folk tjener og hvad de har tilbage når indkomstskatten er trukket fra. Statistikken var fordelt på indtægtsgrupper der nogenlunde svarede til de skattemæssige nivauer. De viste sig, at selvom vi har en stærk progressiv skat betalte alle løngrupper ca det samme på bundlinien - godt og vel 1/3 del.  Jeg så sidste år en tilsvarende statistik fra USA og var det nøjagtigt samme billede - blot med lidt lavere skatteprocenter.

Dette skyldes sandsynligvis at jo højere indtægt man jo højere fradrag "skaffer" man sig som regel også.

Deril kommer de mange, lovlige, muligheder der er hvis man begynder at tjene endnu mere end en god lønindkomst, f.eks. etablering af virksomhed i udlandet.

Er det ikke påfaldende at man næsten aldrig hører dem der tjener RIGTIG mange penge brokke sig over skatten er for høj? Spørg Martin Thorborg, Morten Lund eller Jonas Friis - de har alle fået rigtig mange penge for virksomheder de solgte, men vor er deres højlydte brok? Næhh, de har "indrettet" sig - fundet en "lempelig" løsning af en eller anden art (genindvesteringer, udlandet etc - lovlige løsninger alt i alt - vil jeg tro  ) Og hvorfor er AP Møller og Lars Larsen ikke for længst flyttet ud af landet? Fordi de har "indrettet" sig og er tilfreds med de millioner der trods alt står tilbage på kontoen når alt er betalt.

Jeg giver i øvrigt Phileas meget ret - vi arbejder fordi vi ikke kan lade være! Hvis du har penge som din væsentligste motivation for at arbejde må jeg på det kraftigste råde dig fra at blive iværksætter for det holder meget sjældent! Du skal brænde for din virksomhed, dit produkt, dine ansatte og kollegaer og alt muligt andet 1000 gange så meget som pengene alene, hvis det skal komme til at fungere - og ikke mindst være sjovt undervejs.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Dato: 9/27/2005 10:45:32 PM Forfatter: Ronnie Gasseholm
Pengene er ikke alt, men hvorfor skal jeg knokle 60-70 timer pr uge når andre kan knokle 0 timer og får rimeligt meget fra staten.

Svaret står i mit forrige indlæg.  Men jeg prøver at omformulere det.  Ved at knokle 60-70 timer pr. uge bidrager man til et velfungerende velfærdsstat, der gør det muligt for ens egen syge gamle mor(f.eks.) at knokle 0 timer pr. uge, i stedet for at dø i elendighed eller være en uoverskuelig byrde på sin egen familie. 
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 23:51

Altså man må jo gå ud fra hun selv har betalt skat og derved selv været med til at betale de ydelser hun skal bruge.

Jeg ser bare ikke det smarte i at vi i danmark har en hel masse på offentlige ydelser som IKKE gider arbejde, og de skal tælles i 1000''er .

De burde sparkes ud i job efter min menning.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:55
Jeg synes det er et langt større problem at vi har en masse mennesker der er mere optaget af at brokke sig og skrabe sammen til egen rede, end at gøre verden til et bedre sted for alle - men jeg er jo også bare en gammel hippie
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22
Dato: 9/27/2005 11:55:22 PM Forfatter: Mikkel deMib Jeg synes det er et langt større problem at vi har en masse mennesker der er mere optaget af at brokke sig og skrabe sammen til egen rede, end at gøre verden til et bedre sted for alle - men jeg er jo også bare en gammel hippie

Det tager jeg ikke med helt den samme lethed.

Endnu engang: bravo for de gamle hippier (og de nye).  De/I havde fat i den lange ende, efter min mening.  Meget af denne kultur er blevet misforstået i mellemtiden, og dens fortalere latterliggjort (på nær Lennon, der opnåede særstatus ved at dø i utide).  Den er også fuldstændig umoderne i det nuværende ego-prægede klima.  Men den kommer igen på et tidspunkt, det er jeg sikker på.  Polariserede mørke tider som dem, vi lever i nu må generere en reaktion på et tidspunkt (det starter måske allerede med den måde, hvorpå jeg opdrager mine børn). 

Bevægelsens fejl var at forsømme den politiske aspekt, dvs. de praktiske og politiske konsekvenser af kollektivisme, polygami, pacifisme, fritsind.  Den forblev overfladisk i stedet for at udforske sine egne muligheder.
Side 8 ud af 14 (138 indlæg)