Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske iværksættere - I er nogle tøsedrenge

Side 9 ud af 12 (112 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Du er vist blevet trådt godt og grundigt over tæerne.... Lad det ikke ødelægge dagen og energien. Vi er jo heldigvis nogle, som godt kan se forskel på skidt og kanel. TT burde have tænkt sig bedre om og sat sig ind i, hvad Amino er og hvad det kan gøre for udvikling af netværk. Han burde nok slette sin profil og oprette en ny, hvis han vil frem i skoene herinde - selvom han siger det modsatte.

Michael

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

"Jeg synes du har nogle gode referencer, - du har skrevet nogle rigtig gode tekster til dine kunder ! Jeg synes det er smukt at du lader referencerne tale for sig selv !"

Hej Jørgen (Olsen)

Tak ska' du ha' - det er jeg glad for, at du synes. Altid rart med lidt ros.

Til dem, der skriver noget om, at jeg ikke kan være en særlig dygtig tekstforfatter, hvis jeg sælger mig selv for 1/4 af, hvad et reklamebureau typisk vil ta' for en given opgave: Det gør jeg, fordi jeg kan gøre det. I modsætning til et reklamebureau betaler mine kunder ikke for diverse udgifter i form af dyr husleje i tjekkede lokaler og en kantine med lækker mad. Og fordi jeg tror på, at det på længere sigt er det værd. Det er bl.a. sådan jeg var i stand til at overbevise et større firma fornyelig om at bruge mig fremover fremfor deres hidtidige reklamebureau.

Hvorvidt  man vurderer mig til at være en god tekstforfatter eller ej må "stå for egen regning" - jeg har lært et håndværk som så mange andre fra bunden af med en fantastisk dygtig læremester til min rådighed og fået meget ros sidenhen af såvel kunder som andre bureauer, der har set mit arbejde. Jeg ved, hvad jeg kan indenfor mit fag. Ja, jeg "vovede pelsen" ved at poste en provokerende overskrift, og den satte så sandelig noget i gang - meget mere end jeg havde regnet med.

Men nu må det vist også være nok. God vind i sejlene!

Farvel

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det var dog en af de mest underholdende tråde længe ... LOL

Da jeg så overskriften, klikkede mig ind og fik læst budskabet var den første tanke der faldt mig ind: Trøstefisse!

Ja, det virker somom den kære tekstforfatter, da han åbenbart ikke kan gøre sig lækker nok til at få nogle rigtige kunder, nu forventer sådan en slags "trøstefisse" ... Vi skal åbenbart synes det er synd for den stakkels talentfulde tekstforfatter, at han ikke kan sælge os sine salgstekster ...

hmmm, vent nu lige lidt...  Salgstekster....  Ville du købe salsgtekster, af en mand der ikke kan lave tekster der sælger?

Hvis man som marketingmand sætter sig over i hjørnet og spiller forarget, når ens markedsføring ikke virker, så kommer man altså ikke så langt. Det er IKKE modtagerne af markedsføringen der er problemet - det er afsenderen! Det er afsenderen der ikke kommer igennem med sine budskaber og det er afsenderen der ikke får nye jobs. Modtagerne har intet at tabe.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Trøstefisse

Hahaha det er sgu da kryderi i det danske sprog Yes

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 12:18

Jeg bruger lige lidt af min stjernekvote på deMib i dag ;)

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 12:20

Mikkel deMib Svendsen:

Det var dog en af de mest underholdende tråde længe ... LOL

Da jeg så overskriften, klikkede mig ind og fik læst budskabet var den første tanke der faldt mig ind: Trøstefisse!

Ja, det virker somom den kære tekstforfatter, da han åbenbart ikke kan gøre sig lækker nok til at få nogle rigtige kunder, nu forventer sådan en slags "trøstefisse" ... Vi skal åbenbart synes det er synd for den stakkels talentfulde tekstforfatter, at han ikke kan sælge os sine salgstekster ...

hmmm, vent nu lige lidt...  Salgstekster....  Ville du købe salsgtekster, af en mand der ikke kan lave tekster der sælger?

Hvis man som marketingmand sætter sig over i hjørnet og spiller forarget, når ens markedsføring ikke virker, så kommer man altså ikke så langt. Det er IKKE modtagerne af markedsføringen der er problemet - det er afsenderen! Det er afsenderen der ikke kommer igennem med sine budskaber og det er afsenderen der ikke får nye jobs. Modtagerne har intet at tabe.

Kunne ikke være mere enig.. Tænkte først at han prøvede at komme i kontakt med kunder på en ny måde, men da han så første gang begyndte at skrive mistede jeg da alt respekt for manden.. magen til tudeprins:)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:27

TT Tekstforfatter:

"Jeg synes du har nogle gode referencer, - du har skrevet nogle rigtig gode tekster til dine kunder ! Jeg synes det er smukt at du lader referencerne tale for sig selv !"

Hej Jørgen (Olsen)

Tak ska' du ha' - det er jeg glad for, at du synes. Altid rart med lidt ros.

Til dem, der skriver noget om, at jeg ikke kan være en særlig dygtig tekstforfatter, hvis jeg sælger mig selv for 1/4 af, hvad et reklamebureau typisk vil ta' for en given opgave: Det gør jeg, fordi jeg kan gøre det. I modsætning til et reklamebureau betaler mine kunder ikke for diverse udgifter i form af dyr husleje i tjekkede lokaler og en kantine med lækker mad. Og fordi jeg tror på, at det på længere sigt er det værd. Det er bl.a. sådan jeg var i stand til at overbevise et større firma fornyelig om at bruge mig fremover fremfor deres hidtidige reklamebureau.

Hvorvidt  man vurderer mig til at være en god tekstforfatter eller ej må "stå for egen regning" - jeg har lært et håndværk som så mange andre fra bunden af med en fantastisk dygtig læremester til min rådighed og fået meget ros sidenhen af såvel kunder som andre bureauer, der har set mit arbejde. Jeg ved, hvad jeg kan indenfor mit fag. Ja, jeg "vovede pelsen" ved at poste en provokerende overskrift, og den satte så sandelig noget i gang - meget mere end jeg havde regnet med.

Men nu må det vist også være nok. God vind i sejlene!

Farvel

Thomas

Når du kaster dig ud og kæmper mod de kæmpe etablerede giganter der ruinerer virksomheder med deres arbejde - så burde de små iværksættere være lykkelige og tage imod med kyshånd.

Hvis referencerne ikke er dine, så kan jeg godt forstå at folk kaster sig over dig, men er det dine referencer, så kan jeg ikke se at det er andet end ren jante og jalouxi der gør at du render panden imod en mur.

Lad os antage at du kan lave ting i den kvalitet du præsenterer på din hjemmeside, udfra reasonementet at man er uskyldig til det modsatte er bevist:

Du mener du kan tilbyde folk store besparelser og at du samtidig kan lave en god forretning, - men har du spekuleret på om folk overhovedet er interesseret i besparelser når det kommer til b2b serviceydelser? Jeg har spekuleret meget og er nået frem til en konklusion der ikke er gavnlig for min virksomhedsplan.

Jeg stod lidt i samme situation da jeg begyndte at tilbyde regnskabshjælp - det hjælper ikke at fortælle folk at du vil ændre verden. Den bedste ide jeg har fået er at foregive at være en kæmpe veletableret virksomhed og lade folk tro at jeg i forvejen tjener kassen og at der ikke er noget de kan gøre for at forhindre min success :) Det kan være en meget langsommelig måde at opbygge en forretning på, men det bliver så en bundsolid forretning fordi folk glædeligt betaler dig det dobbelte af arbejdets værdi for at forhindre at nye mere idealistiske iværksættere får success.

Regner du med fortsat at køre denne "idealistiske" stil i din virksomhed vil jeg anbefale dig at forfatte nogle standardsvar til tamme klicheer der bliver brugt til din ulempe såsom:

"Man får hvad man betaler for."

"Pris, kvalitet og hastighed - du kan vælge 2"

og andet fis i den boldgade.

Jeg burde skrive en kæmpe artikel om emnet, for jeg får aldrig hvad jeg betaler for, - jeg får altid mere eller mindre - og næsten altid MEGET mere eller MEGET mindre. Der er dog den undtagelse når jeg går ned og veksler penge i banken - så får jeg hvad jeg betaler for - medmindre vekslingen er gebyrbelagt - der betaler jeg mere i gebyr end jeg får :)

Og snakker vi "pris, kvalitet og hastighed" får jeg sådan mere eller mindre tilfældigt 0-3 af dem.

Jeg har som sagt ikke læst hele tråden, så ovenstående er alt sammen med forbehold for at du ikke er idiot - det kan godt være at det fremgår meget tydeligt et eller andet sted i tråden - jeg synes bare dine referencer er fine og antager så at du er dygtig til dit arbejde.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:58

Selvfølgelig er det mine referencer. Hvis jeg ikke havde gode referencer, kunne jeg da bare have lavet en lang liste over kunder, jeg havde eller ikke havde arbejdet for, men har bevidst valgt at indsætte personnavne efter referencerne. Jeg kunne aldrig drømme om at indsætte andre folks arbejde og udgive det for at være mit eget. Faktisk arbejder man på reklamebureauer i teams (tekstforfatter / art director), og hvis jeg efter en opgave, følte at det var meget mere min sparringspartners idé end min egen, så valgte jeg at lade være med at sætte løsningen ind i min fremvisningsmappe. Jeg sætter en meget stor stolthed i mit arbejde.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:27

Flere af os er iværksætter og har brug for hjælp mere eller mindre , jeg er ikke selv færdig med min hjemmeside og skal nok finde den der skal rette stavefejlene på min side , når jeg er færdig ., du kan ikke sige jeg er en tøsedreng eller andre iværksætter fordi de ikke er færdig med hjemmeside du kan ikke sige hvor lang de er i processen ,

Der kommer jævnligt sider hvor de mener de er ved at være færdig der kan du vises dine kundskaber og vinde kunder , at sige et par enkel gode input feedback gratis og hjælpe andre er især det amino.dk står for og folk vil huske dig, du kan også give tilbud når nogle søger om hjælp, dog vis du har givet god feedback et par gange er det lettere at overbevise andre om du er den rette til min hjemmeside , der er jo flere 1000 der ser de indlæg der bliver skrevet så god feedback giver god reklame

De var sande referencer og du har ikke forsvaret den beskyldning der kom på den anden side det kalder jeg dårlige til at kommunikere

At du kun starter en debat med kun med overskrift , der siger  dansske iværksætter i er nogle tøsedrenge  du skulle have lavet et saglige indlæg så vi vidste hvad du ville debatter , du skrev et telefon nummer et link til hjemmeside intet andet , hvordan vil du starte en debat med det udover overskrift siger vi er tøsedrenge

Held og lykke med fremtiden herpå amino.dk

Venlig hilsen

Mikael . Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 14:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Javist - hvis man ikke sælger nok, er det da helt sikkert at man skal skælde kunderne ud, hvad er de da for nogle banditter og tyraner som ikke vil købe mine varer.

Det kan godt være du er god til at tekstforfatte, men du er virkelig elendig til kommunikation - hvilket jeg ser som en meget vigtig del af det, at kunne tekstforfatte.

Den eneste du kan beklage dig til, er dig selv - din salgsstrategi herinde har tydeligvis været forkert, og du havde håbet på et åbent ta' selv fad, hvor du kunne vælge af vrage imellem ordrerne.

Så har jeg en lille hemmelighed som jeg gerne vil dele med dig - størstedelen af brugerne her på amino er ikke dumme, og kan hurtigt gennemskue om du faktisk tilfører noget til Amino, eller bare vil tage store armbevægelser og gøre reklame for dig selv.

Rigtig god fornøjelse med tekstforfatningen.

Mvh Henrik

Side 9 ud af 12 (112 indlæg)