"Jeg synes du har nogle gode referencer, - du har skrevet nogle
rigtig gode tekster til dine kunder ! Jeg synes det er smukt at du
lader referencerne tale for sig selv !"
Hej Jørgen (Olsen)
Tak ska' du ha' - det er jeg glad for, at du synes. Altid rart med lidt ros.
Til dem, der skriver noget om, at jeg ikke kan være en særlig dygtig tekstforfatter, hvis jeg sælger mig selv for 1/4 af, hvad et reklamebureau typisk vil ta' for en given opgave: Det gør jeg, fordi jeg kan gøre det. I modsætning til et reklamebureau betaler mine kunder ikke for diverse udgifter i form af dyr husleje i tjekkede lokaler og en kantine med lækker mad. Og fordi jeg tror på, at det på længere sigt er det værd. Det er bl.a. sådan jeg var i stand til at overbevise et større firma fornyelig om at bruge mig fremover fremfor deres hidtidige reklamebureau.
Hvorvidt man vurderer mig til at være en god tekstforfatter eller ej må "stå for egen regning" - jeg har lært et håndværk som så mange andre fra bunden af med en fantastisk dygtig læremester til min rådighed og fået meget ros sidenhen af såvel kunder som andre bureauer, der har set mit arbejde. Jeg ved, hvad jeg kan indenfor mit fag. Ja, jeg "vovede pelsen" ved at poste en provokerende overskrift, og den satte så sandelig noget i gang - meget mere end jeg havde regnet med.
Men nu må det vist også være nok. God vind i sejlene!
Farvel
Thomas
Når du kaster dig ud og kæmper mod de kæmpe etablerede giganter der ruinerer virksomheder med deres arbejde - så burde de små iværksættere være lykkelige og tage imod med kyshånd.
Hvis referencerne ikke er dine, så kan jeg godt forstå at folk kaster sig over dig, men er det dine referencer, så kan jeg ikke se at det er andet end ren jante og jalouxi der gør at du render panden imod en mur.
Lad os antage at du kan lave ting i den kvalitet du præsenterer på din hjemmeside, udfra reasonementet at man er uskyldig til det modsatte er bevist:
Du mener du kan tilbyde folk store besparelser og at du samtidig kan lave en god forretning, - men har du spekuleret på om folk overhovedet er interesseret i besparelser når det kommer til b2b serviceydelser? Jeg har spekuleret meget og er nået frem til en konklusion der ikke er gavnlig for min virksomhedsplan.
Jeg stod lidt i samme situation da jeg begyndte at tilbyde regnskabshjælp - det hjælper ikke at fortælle folk at du vil ændre verden. Den bedste ide jeg har fået er at foregive at være en kæmpe veletableret virksomhed og lade folk tro at jeg i forvejen tjener kassen og at der ikke er noget de kan gøre for at forhindre min success :) Det kan være en meget langsommelig måde at opbygge en forretning på, men det bliver så en bundsolid forretning fordi folk glædeligt betaler dig det dobbelte af arbejdets værdi for at forhindre at nye mere idealistiske iværksættere får success.
Regner du med fortsat at køre denne "idealistiske" stil i din virksomhed vil jeg anbefale dig at forfatte nogle standardsvar til tamme klicheer der bliver brugt til din ulempe såsom:
"Man får hvad man betaler for."
"Pris, kvalitet og hastighed - du kan vælge 2"
og andet fis i den boldgade.
Jeg burde skrive en kæmpe artikel om emnet, for jeg får aldrig hvad jeg betaler for, - jeg får altid mere eller mindre - og næsten altid MEGET mere eller MEGET mindre. Der er dog den undtagelse når jeg går ned og veksler penge i banken - så får jeg hvad jeg betaler for - medmindre vekslingen er gebyrbelagt - der betaler jeg mere i gebyr end jeg får :)
Og snakker vi "pris, kvalitet og hastighed" får jeg sådan mere eller mindre tilfældigt 0-3 af dem.
Jeg har som sagt ikke læst hele tråden, så ovenstående er alt sammen med forbehold for at du ikke er idiot - det kan godt være at det fremgår meget tydeligt et eller andet sted i tråden - jeg synes bare dine referencer er fine og antager så at du er dygtig til dit arbejde.
Venlig hilsen
Jørgen Olsen