"Det man siger er man selv for det står i Aktuelt".....
I ønskes alle en forrygende god "iværksætter-ånd-dag" derude
Kærlig hilsen Sanne |
Hej Thomas.
Din kommunikation fremstår som en forslået, slidt tekstforfatters tudebrøl af en anden verden, og jeg fatter ikke med din baggrund at du kan vælge så hjernedød en vinkel.
Er du nu også pengene værd?
Du siger du koster 1/4 af et reklamebureau, og jeg tror netop denne tråd er grunden til at de fleste der har den slags penge vælger at betale alle 4/4. McDonalds kunne også have valgt en branding strategi hvor de siger
"YES, drenge og piger, vi ved at vores mad feder, men vi ved også at i køber den lige meget hvad"
og ændret deres slogan til
"Were' loving it"
men havde det været en god provokativ vinkel - NEJ. Provokér ikke for provokationens skyld men fordi du gerne vil have et budskab igennem, og som tekstforfatter havde jeg forventet af dig, du havde valgt dit budskab lidt mere med omhu.
Forarbejde gavner - stop medløberiet
Du rammer jo helt forbi sømmet, og havde du gjort hvad et hvert reklamebureau med respekt for sig selv havde gjort - undersøgt markedet længere end tippen på din næsespids, ja så havde du nok kunne bruge den her provokation på en måde der måske havde gavnet dig og din forretning overfor iværksættere.
Du vælger at kommunikere skarpt til iværksættere, men du vælger faktisk på din egen forsmåede måde at sige at det eneste folk på AMINO vil have er gratis tjenester eller uhørte tilbud - Ja, det kan godt virke sådan på en person der kun har været medløber på AMINO i 1½ år, men for folk der faktisk deltager i debatter, og prøver i AMINO's ånd at hjælpe andre, ja de opdager der er en større "subkultur" på AMINO, hvor man lettere har adgang til kvalitetsleverandører og samarbejdspartnere.
AMINO har en rigtig -rigtig- sund netværkskultur, og det vil du sikkert opdage hvis du ellers har mod på at hænge på lidt længere, deltage i debatter, engagere dig, og hjælpe folk der spørger om deres pressemeddelese nu er ok osv.
Jeg forstår dig, men resultaterne udebliver...
Som andre herinde, kan jeg godt forstå din argumentation, men havde du nu undersøgt det lidt mere, havde du fundet ud af at det kun er toppen af isbjerget, og at du sagtens kan finde kontakter herinde der godt kender til rigtigheden af at få en tekstforfatter på.
Når det så er sagt... mangler du i din argumentation for dit arbejde også at vise at det du har skabt, også har lavet resultater. Du kan ikke forvente af en lysegrøn iværksætter skal rationalisere af sig selv hvorfor en pressemeddelse koster 4.000 kr. når de har alternativer som google adwords og så videre. Det er din opgave som underleverandør at foretage de målinger og de sammenligninger der er nødvændig for at netop det segment du har udset dig blandt iværksætterne kan se ideen med at hyre en tekstforfatter.
Du er forkælet...
Jeg tror du kommer fra samme forkælede baggrund som jeg hvor man ikke behøver spørge nogen for at fyrre 40.000-50.000 af på en avis/radio/outdoor kampagne, og derfor "har set lyset" men at gå ind med den holding på AMINO hvor mange synes 3.000 er meget, er ikke kun dumt, der kommunikativt -forkert-, og istedet for at provokere nogen til at indse at du faktisk kan lidt mere end andre herinde, ja så skyder du dig godt og grundigt i foden.
Det er som en anden gammel reklame's punchline lyder (en succesfuld en af slagsen) -