Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske iværksættere - I er nogle tøsedrenge

Side 8 ud af 12 (112 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

"Det man siger er man selv for det står i Aktuelt".....

I ønskes alle en forrygende god "iværksætter-ånd-dag" derudeWink

Kærlig hilsen

Sanne

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 09:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas. 

Din kommunikation fremstår som en forslået, slidt tekstforfatters tudebrøl af en anden verden, og jeg fatter ikke med din baggrund at du kan vælge så hjernedød en vinkel.

Er du nu også pengene værd?

Du siger du koster 1/4 af et reklamebureau, og jeg tror netop denne tråd er grunden til at de fleste der har den slags penge vælger at betale alle 4/4. McDonalds kunne også have valgt en branding strategi hvor de siger

"YES, drenge og piger, vi ved at vores mad feder, men vi ved også at i køber den lige meget hvad"

og ændret deres slogan til

"Were' loving it" 

men havde det været en god provokativ vinkel - NEJ. Provokér ikke for provokationens skyld men fordi du gerne vil have et budskab igennem, og som tekstforfatter havde jeg forventet af dig, du havde valgt dit budskab lidt mere med omhu. 

Forarbejde gavner - stop medløberiet

Du rammer jo helt forbi sømmet, og havde du gjort hvad et hvert reklamebureau med respekt for sig selv havde gjort - undersøgt markedet længere end tippen på din næsespids, ja så havde du nok kunne bruge den her provokation på en måde der måske havde gavnet dig og din forretning overfor iværksættere.

Du vælger at kommunikere skarpt til iværksættere, men du vælger faktisk på din egen forsmåede måde at sige at det eneste folk på AMINO vil have er gratis tjenester eller uhørte tilbud - Ja, det kan godt virke sådan på en person der kun har været medløber på AMINO i 1½ år, men for folk der faktisk deltager i debatter, og prøver i AMINO's ånd at hjælpe andre, ja de opdager der er en større "subkultur" på AMINO, hvor man lettere har adgang til kvalitetsleverandører og samarbejdspartnere. 

AMINO har en rigtig -rigtig- sund netværkskultur, og det vil du sikkert opdage hvis du ellers har mod på at hænge på lidt længere, deltage i debatter, engagere dig,  og hjælpe folk der spørger om deres pressemeddelese nu er ok osv. 

Jeg forstår dig, men resultaterne udebliver...

Som andre herinde, kan jeg godt forstå din argumentation, men havde du nu undersøgt det lidt mere, havde du fundet ud af at det kun er toppen af isbjerget, og at du sagtens kan finde kontakter herinde der godt kender til rigtigheden af at få en tekstforfatter på. 

Når det så er sagt... mangler du i din argumentation for dit arbejde også at vise at det du har skabt, også har lavet resultater. Du kan ikke forvente af en lysegrøn iværksætter skal rationalisere af sig selv hvorfor en pressemeddelse koster 4.000 kr. når de har alternativer som google adwords og så videre. Det er din opgave som underleverandør at foretage de målinger og de sammenligninger der er nødvændig for at netop det segment du har udset dig blandt iværksætterne kan se ideen med at hyre en tekstforfatter. 

Du er forkælet...

Jeg tror du kommer fra samme forkælede baggrund som jeg hvor man ikke behøver spørge nogen for at fyrre 40.000-50.000 af på en avis/radio/outdoor kampagne, og derfor "har set lyset" men at gå ind med den holding på AMINO hvor mange synes 3.000 er meget, er ikke kun dumt, der kommunikativt -forkert-, og istedet for at provokere nogen til at indse at du faktisk kan lidt mere end andre herinde, ja så skyder du dig godt og grundigt i foden. 

Det er som en anden gammel reklame's punchline lyder (en succesfuld en af slagsen) -

Det er en Om'mer

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 09:43

Tja, denne tråd er jo bare én af mange, hvor trådstarteren TROR at Amino er en salgskanal. Det er det jo ikke; salget er en bonus og ikke andet.

Jeg kan så bekræfte Rosenstands påstand i, at pressen følger ikke kun med på Amino, men også alle andre store fora. Jeg selv, er 3 gange blevet ringet op af pressefolk pga. af tråde jeg selv har startet eller har deltaget i. Jeg har haft meget behagelige samtaler med dem alle.

Min kusine producerer for TV2 og de finder deres programdeltagere gennem diverse forums, der har en interessant historie og det kan være lige fra babyforums til iværksætterforums. Da mine børn var mindre deltog jeg i et stort babyforum, hvor én af deltagerne blev udtaget til at deltage i en dokumentar omkring adoption. Så JO, de er her - også i en krisetid. Husk på, at i en krisetid er der mange freelancere. Wink

De kvinder du ser i Alt for damerne, Femina og andre steder er udtaget fra forums som Babyklar, Min Mave, Morgendagens Heltinder, Adoptionzone osv. Jeg køber selv sommetider disse blade og kender tit de mennesker artiklerne handler om.

Thomas T; at du ikke får nok kunder er du ikke ene om - tænk kreativt og ud af boksen med din egen markedsføring, ellers kommer du ingen vegne og denne tråd er den forkerte vej at gå - om igen Smile.

Fra Holsted
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:43

Man må da sige du har fået dtartet en debatWink

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:46

mitSannejeg:
for det står i Aktuelt".....

Jeg er helt sikker på, at Aktuelt ikke læser med herinde Big Smile

Hans

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:48
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:00

Christian iMARKETING:

Ærgerligt at virksomheden du har som reference er opkøbt for 6 år siden og det er reklamebureauet "Bates" der fremstiller reklamerne i dag.

Manden kan jo have arbejdet hos Bates og skrevet de pågældende tekster der. Han har givetvis aftalt med både tidligere arbejdsgiver og kunden, at det er OK med en reference. Ideen med referencer er jo, at de kan tjekkes hos kilden.

mvh Hans

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:21

Hans Stokholm Kjer:

Manden kan jo have arbejdet hos Bates og skrevet de pågældende tekster der. Han har givetvis aftalt med både tidligere arbejdsgiver og kunden, at det er OK med en reference. Ideen med referencer er jo, at de kan tjekkes hos kilden.

mvh Hans

Kunden kender ham ikke...

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:48

Så så, manden er frustreret over han ikke har kunder, og formulerer sig temmelig uheldigt (enig i det ikke er godt for en tekstforfatter) 

Men derfor behøver man jo ikke kaste sig over ham og gøre tonen personlig...? 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:09

Sansir:

Så så, manden er frustreret over han ikke har kunder, og formulerer sig temmelig uheldigt (enig i det ikke er godt for en tekstforfatter) 

Men derfor behøver man jo ikke kaste sig over ham og gøre tonen personlig...? 

Thomas har som overskrift på indlægget:

Danske iværksættere - I er nogle tøsedrenge.

Jeg og andre svarer: "Nej det er vi ikke - vi reagerer bare når der er noget, der ikke stemmer"

I dette tilfælde er det tydeligt, at der er den kæmpe forskel i formuleringsevnen henholdsvis i denne tråd og det jeg ser i referencerne.

Side 8 ud af 12 (112 indlæg)