Jeg tror desværre at debatten er kørt lidt fast, for det kan jo ikke passe at vi skal blive ved med at komme med bedre og bedre argumenter og udpensle det mere og mere, hvor de bare kan nøjes med at sige: Den holder ikke ifølge hvordan jeg tolker 6a. Hvis den lov virkelig er så stram som nogen herinde tolker den, er der store brancher der godt kan lukke ned. Det har altid været brugt kunde-referæncer(mulig stavebøf) indenfor direkte salg. Dvs. at en kunde anbefaler produktet til deres vennner, enten ved at udlevere navn, addresse og tlf. til sælgeren hvorved at sælgeren så kan kontakte vennerne og få et møde i hus. Eller som andre virksomheder gør, man får en gave hvis man fx. har 5 venner de må kontakte. Så hvis kunde-referænce er ulovligt i danmark, så kan de fleste virksomheder godt lukke ned, for de fleste bruger det i større eller mindre omfang. faktisk tror jeg slet ikke det er et spørgsmål for kritikkerne herinde om det er lovligt eller ej. For jeg tror at selvom de blev overbevist helt ind til det inderste om at det er lovligt, vil de stadig sidde tilbage om sige: Jamen så er det noget andet uldent ved det. Det er ihvertfald for godt til at det kan være sandt osv. For det er jo tydeligt at folk hører hvad de vil høre, for selvom vi sidder og forklarer forretningen (endda efterhånden i detaljer) så virker de svar de kommer med, som om de ikke hører efter, men bliver ved med at hænge fast i de fordomme som cirkulerer omkring mlm. De tror åbenbart mere på fætter Erik som lige har mistet 1000kr. på en startpakke og ikke har fået den million tilbage som han var blevet lovet, og han har endda været med i 2 måneder nu. |
Dato: 9/7/2005 10:42:43 AM Forfatter: Lougan De tror åbenbart mere på fætter Erik som lige har mistet 1000kr. på en startpakke og ikke har fået den million tilbage som han var blevet lovet, og han har endda været med i 2 måneder nu.