Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer MLM ud over MF-loven �6a?

Side 10 ud af 18 (173 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Det her bliver min sidste kommentar.

En lovgivning er skrevet for at blive fulgt, og så er det fuldsændig ligemeget om loven har været der i 10 millioner år og ingen er dømt. Du er ikke den første NM''er der prøver at dreje den over på at der ingen er dømt, og derfor må det være lovligt.

Lad os afslutte dette spørgsmål med som du selv siger nogen overtræder loven og andre gør ikke, og lad så emnet ligge.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:38

> Hvis Markedsføringens prg. 6a gjorde NM ulovligt, ville der ikke kunne drives NM i Danmark

Vi har en færdselslov - men folk kører alligevel for stærkt.
Vi har et skattelov - men folk snyder alligevel i skat
Vi har en narkolov - men der sælges alligevel masser af stoffer

Alle ovenstående forseelse sker dagligt selvom vi har en lov og det samme er tilsyneladende tilfældet for meget NM
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49

Nej nu må I sgu have mig undskyldt...;o)

Prøv nu at LÆSE OG FORSTÅ DE FÅ ORD HER:

Marrkedsføringsloven regulerer ganske rigtigt vores adfærd. Det udelukker jo ikke at anden adfærd er lovlig, selv om I har MEGET svært ved at forstå det. Når jeg mener NM er lovligt og metoden er lovlig støtter jeg mig naturligvis til at der er intil rigtig mange etablerede NM virksomheder i Danmark. Hvis NM var ulovligt ville de danske myndigheder naturligvis tage skridt til at lukke disse, ligesom de naturligvis tager daglige skridt til at straffe overtrædere af færdseleloven, skattesnydere etc.

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:10

Hej Hans

Først og fremmest er jeg nysgerrig efter at vide hvad helvede du bilder dig ind?
Hvad ligner det, at du med dit sidste indlæg og din kreative brug af smiley''s forsøger at nedgøre, latterliggøre og inkriminere os der arbejder med NM. Betrages det ikke som uetisk, at nedgøre ikke bare en forretning, men en hel branche og det utal af mennesker der beskæftiger sig med den?

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så har du i et af dine første indlæg rost den gode tone der er her på siden. Synes du ikke der kunne være en ide at tilslutte dig denne gode tone, eller skal dette forum også reduceres til det du ikke brød dig om ved andre forummer. Derudover kan jeg kun understrege hvor skuffende det er at se en tilsyneladende intelligent mand lade sig selv reducere til pattebarnsstadiet.

Det kan meget vel være, at jeg og andre på denne side ikke ridder på paragrafferne, som en mare på en 8 årig der lige har set Poltergeist. Men der er trods alt en villighed til at føre debat og uanset om du er enig eller ej, så retfærdiggører det ikke en tilsøling af de mennesker der er uenige med dig og derudover er dit ord ikke nødvendigvis lov.
At du ikke mener, at nogen af de svar der er blevet givet er tilfredsstillende har ingen afgørende effekt på lovligheden, for det er vist mere end en gang blevet konstateret, at de fleste herinde IKKE er jurister - vi er igangsættere og forhåbentlig forsøger vi alle at være dette med henblik på at overholde loven.

Jeg vil endnu engang komme med min beskedne pointe og det skal jeg nok gøre kort.

En ven eller bekendt har jeg en relation til. Dermed vil jeg ikke betegne det som, at tage uanmodet kontakt til denne person og det vil jeg mene muligvis går ind overflødiggører hensigten.

Men selvom dette eller de andre argumenter måske ikke er faktuelle, så er det da ved gud vigtigt at alle og enhver har mod på at komme med deres bidrag i debatten. Nogle har ret og nogle har ikke ret og det vil typisk blive konstateret løbende igennem en fornuftig debat.

Jeg synes dermed i den grad, at det er ucharmerende at folk direkte og indirekte opdordres til IKKE at deltage i debatten og blive klogere på de relevante emner, da der er fare for at man bliver svinet til eller latterliggjort.

Du skal være velkommen til at kalde mig mindre begavet, hvis det er det du mener jeg er. Men i det mindste formår jeg at vise respekt overfor de mennesker jeg fører en debat med og jeg forsøger at opretholde en god tone.
Jeg vil selv mene, at jeg ved en hel del om NM. Men jeg er trods alt kommet hertil for at lære endnu mere og det skal hverken du eller nogen anden have lov til at sætte en stopper for.

Nu kan du så igen få lov at spørge dig selv om, hvorfor ingen tilsyneladende synes at have lære noget og der må du gerne tale for dig selv med mindre du virkelig har været rundt og spørge alle.
Jeg spørger bare mig selv om, hvorfor du efterfølgende skriver, at du har fået et mere nuanceret syn på NM/MLM.

Jeg ved godt dette brev har en skarp tone. Men jeg har oprigtigt forsøgt at holde mig selv lidt i ave, for jeg er faktisk ret vred over din sidste kommentar.

Hvis vi skal komme til enighed om noget, kan vi så ikke komme til enighed om at bevare den gode tone, som vi alle forhåbentlig nyder godt af her på siden.

MVH

James
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:18
Så kære venner, så stopper legen.
Bolden og ikke manden tak!
Jeg kontakter rette myndghed og spørger om det er lovligt eller ej. Indtil da, så slap helt af.

Dbh Martin
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:29

Hej Martin

Ville bare sige: Kanon initiativ! :)

Mvh.

James
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:33
Dato: 9/1/2005 2:10:17 PM Forfatter: James

Først og fremmest er jeg nysgerrig efter at vide hvad helvede du bilder dig ind?

Hej James
Jeg beklager mange gange. Mit indlæg med de mange smileys var tænkt ganske ironisk og selvironisk.
Endnu et eksempel på, at man bør afholde sig fra at anvende ironi på skrift.

mvh Hans
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:49

Hej Hans

Jamen jeg er da glad for, at det er mig der misforstod det.
Jeg fangede ikke lige ironien i det og dermed så dit indlæg meget genereliserende ud, hvilket stødte mig i en grad så jeg følte mig nødsaget til at reagere på det.

Jeg håber at du er indforstået med, at mit indlæg ikke blev skrevet med henblik på at starte en primitiv strid imellem os. Men fra mit synspunkt så det ud som om du bevidst rettede et angreb imod hele NM branchen og mit brev var og er et udtryk for, at man i en debat ikke bør nedværdige sig selv til for det første at rette den slags angreb og generelisere og for det andet er der et antidebat aspekt i det, som jeg også selv nævnte.

Nu er flere af de ting jeg nævner ikke relevante nu, hvor du har oplyst mig om at der er tale om en simpel misforståelse og naturligvis beklager jeg denne misforståelse. Men jeg beklager også, at jeg ikke skrev en privat meddelelse til dig i stedet. Men jeg må ærligt erkende at jeg først tænkte denne tanke efter jeg havde postet indlæget. - Men ironien er også en svær størrelse på et forum, hvor man med toneleje eller lignede ikke kan pointere, at der er tale om ironi. Det eneste man kan bruge er ens måde at udtrykke sig på og selvfølgelig smileys.

Jeg vil være lidt mere opmærksom næste gang og endnu engang beklager jeg misforståelsen. :)

Mvh

James
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:53

Der kommer sørme lige et indlæg mere.

Nu hvor jeg har læst den igennem igen kan jeg i den grad se, at jeg har misforstået det.

En lille smule flovt og en stor næse til mig selv. Men gudskelov for det da.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:59
Jeg har lavet en aftale med forbrugerstyrelsen om at de ringer til mig i morgen, så hvis de gør det, skriver jeg konklussionen til jer der.
Og lad nu være med at slå hinanden ihjel indtil da

Dbh Martin
Side 10 ud af 18 (173 indlæg)