Jeg undrer mig stadig over, hvordan man kan kalde det uopfordret at ringe til en ven!
"Her har du mit nummer min ven, men du skal ikke ringe."
Det kan da for søren ikke være helt uden betydning og relevans, at man har et reelt tilhørsforhold med vedkommende.
Hvad er ideen desuden i, at skulle mødes med sin ven, få tilladelse til at ringe, ringe om der er mulighed for til at mødes, for derefter at ringes ved?
Hvad er det egentlig for et cirkus I vil have, vi skal danse rundt i? For ikke at tale om vores stakkelt venner og bekendte?
Er det ikke 10 gange mere til gene for dem, at blive kørt sådan igennem rouletten og så bare fordi "nogen" betragter det som værende umoralsk, at tage den direkte indfaldsvinkel.
Hvis I kan komme, med en nemmere, simplere og hurtigere løsning for både networkere og potentielle forhandlere/kunder, hvorpå man kan etablere kontakt og formidle et koncept på en korrekt måde og stadig uden at være for meget til gene; så vil jeg da gerne høre... og det vil jeg virkelig gerne!
At en networker eller en sælger ikke bare kan kontakte "hvem som helst" må jo netop være, fordi der ikke er noget tilhørsforhold. De har absolut ingen relation til hinanden og deres metode vil dermed være gene for disse mennesker. Det vil jo for søren ikke være til gene overfor en bekendt eller en ven.
Et af de mere enkle aspekter i NM er jo desuden, at kunne tage kontakt til sin omgangskreds i første omgang. Hvis man i et NM koncept pludselig skal have sælgerhatten på, så forgår mange af de simple principper og man ville være nød til at forholde sig langt mere selektivt, i forbondelse med hvem man ønsker at arbejde sammen med. Så er det ligepludselig ikke alle der kan være med i NM og så kan firmaerne sgu ligeså godt markedsføre sig traditionelt.
En af de virkelige årsager til at NM er så misforstået, er folks fænomenale evne til at overanalysere. Jeg går et eller andet sted heller ikke ud fra, at nogen her på siden eller noget andet sted pludselig opdager, at NM faktisk er ulovligt.
Regeringen og stribevis af eksperter og 750.000 mennesker i hele Skandinavien opdagede det ikke. Men takket være en håndfuld tilfældige menneskers paratviden og kendskab til det relevante
emne, så blev sandheden afdækket.
Jeg tvivler på, at vi står på grænsen til at skabe revolution i lille Danmark.
Som udgangspunkt mener jeg der er belæg for, at vi betragter NM som en lovlig branche. Det vi diskuterer er jo i grunden mere, HVORFOR det er lovligt, frem for OM det er lovligt. For selvfølgelig er det da lovligt. Men på samme måde som man kan lave bedrageri og snyd i andre firmaer, er tilfældet selvfølgelig det samme i NM. Der vil ALTID være svindlere og det er der ikke nogen der umiddelbart kan lave effektivt om på. Disse mennesker søler selvfølgelig branchen til og jeg mener naturligvis også, at disse mennesker ikke bare skal fanges, men også dømmes.
At nogle i branchen overtræder MF-loven §6a behøver vi ikke at diskutere. Men det er ikke fair, at disse fordægte eller uvidende mennesker skal sættet standarden for, hvordan man driver en NM forretning, for der er tydeligvis noget de har misforstået eller vælger at ignorere.
Ligesom så mange andre, så forsøger jeg at drive en reel og fornuftig forretning. Jeg sætter fokus på at være hjælpsom og informativ på godt og ondt. Men jeg sætter også fokus på at holde det enkelt og nede på jorden.
Jeg føler ikke at jeg snyder og bedrager folk overhovedet og hverken jeg eller dem føler det som en krænkelse af deres dyrebare privatliv, når jeg tager telefonen og ringer til dem.
Derudover synes jeg, at de