|
Nej de ringede ikke tilbage, selvom de havde lovet det. Så dem kan man altså heller ikke stole på
Jeg prøver at fange dem i dag.
Dbh Martin
|
Nej de ringede ikke tilbage, selvom de havde lovet det. Så dem kan man altså heller ikke stole på Dbh Martin |
Hej Martin Undrede mig også hvor svaret blev af.
Nu må du skynde dig lidt, for mig og Hans står og tager kvælertag på hinanden. Hæhæ
Mvh.
James |
Jamen, der er sådan set ikke noget at komme efter. NM er lovligt.
Se markedsføringsloven her: http://www.forbrug.dk/markedsforing/love/forbrugerlove/mfl-loven/markedsfoeringsloven/
og kig sepecielt under prg. 6a.
Se lige ledes dette link: http://www.forbrug.dk/oss/1009/
Endvidere kan jeg anbefale at se ind på www.forbrug.dk og søge på "Network Marketing" i søgefeltet.
|
Palle Toft Diskussionen gik ikke på om mn var lovlig, men måden man kontakter kunden på,
så tjek lige § 6a igen. |
Kære Hans, Det har vi da også været inde på...;o)
I NM distribuerer vi muligheden for en alternativ indtægtsform. Vi driver ikke almindeligt salg, men omlægning af forbrug med positive resultater til følge for den enkelte.
Der er sikkert mange, der starter i NM, som falder i og går i gang med at kanonsælge til gud og hver mand. De har misforstået hele NM konceptet. Vi bygger organisation og driver ikke salgsorienteret forretning i almindelig forstand.
|
> Vi driver ikke almindeligt salg, men omlægning af forbrug med positive resultater til følge for den enkelte. Det er godt nok den mest kreative omskrivning af det som de fleste af os almindelige mennekser vil kalde salg. Prøv lige at læs det igen "... omlægning af forbrug med positive resultater til følge for den enkelte" jeg mener ... Jeg må tage hatten af for dine formuleringsevner, men jeg tror ikke den slags omformuleringer generelt har den store juridiske betydning - det er indholdet der tæller, ikke indpakningen. |
Der var en god artikel i iværksætteren hvor følgende blev beskrevet: -------------------------------- Lovlig MLM: Som udgangspunkt er det lovligt at opbygge et net af forhandlere, der sælger varer og hverver nye forhandlere. Der findes i Danmark ingen særlig lovgivning om multi-level marketing, men som forhandler skal man overholde markedsføringsloven og de lover der regulere salg til forbrugere - blandt andet købeloven og lov om visse forbrugeraftaler -------------------------------- Ulovlig MLM: - Omsætningen reelt er basseret på indskud, startgebyrer m.v. fra forhandlere, mens salg af varer er underordnet. - Selskabet er uigennemskueligt, f.eks. ved at bonusoversigter og pligter/rettigheder ikke fremgår tydelig. - Der gives urigtige, vildledende eller urimligt mangelfulde oplysninger om f.eks. indtjeningsmulighederne, varernes egenskaber eller prisbilligheden. - Der rettes uanmodede personlige eller telefoniske henvendelser til forbrugerene i strid med lov om forbrugeraftaler ( den såkaldte dørsalgs lov ) -Forhandlerkontrakten indeholder urimelige vilkår, f.eks. krav om mindstekøb, ansvarsfraskrivelse og konkurrenceklausuler. Iværksætteren nr 14 august 2005 side 45. ------------------------- Som jeg læser og har hørt om mange af disse MLM selskaber, så har de meget svært ved at overholde alle overstående problematikker, og derfor må betegnes som ulovlige. Det kan dog være at selve selskabet ikke er ulovligt, men hvad hjælper det når mange af "medarbejderne" udfører ulovligt arbejde? |
Palle Toft skal jeg forstå det derhen at markedføringsloven § 6a ikke gælder for NM ? |
Hej Mikkel og Martin, Engang imellem støder de fleste af os på noget vi ikke rigtig har forstand på. Og det er I nu...;o))
I vil, med djævelens vold og magt, have udførsel af lovlig NM gjort suspekt og derfor præller agumenter også af på jer.
Faktum er, at der sagtens kan drives lovlig NM virksomhed i Danmark både som "firma" og som uafhængig distributør eller hvad det enkelte NM selskab kalder sine tilknyttede forretningspartnere.
Selvfølgelig skal vi ALLE overholde Markedsføriungslovens forskellige paragraffer. At nogle ikke gør det gøj jo ikke forretningsformen ulovlig.
Hvis man skulle anlægge de samme puritanske fortolkninger af almindelige virksomheders markedsføringsmæssige fremfærd må konsekvensen være at gammeldags almindeligt salg også er ulovligt idet der er rigtig mange almindelige virksomheder, der overtræder markedsføringsloven. Se blot dette link: http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/robinson/
Og lad nu være med at misforstå mig. Jeg mener ikke at andres ulovligheder gør ulovligheder lovlige i almindelighed.
|