Hej Hans, Dansk lovgivning gælder for virksomheder og mennesker i Danmark og således også for NM virksomheder og mennesker, der driver NM virksomhed.
Det eneste jeg blot tillader mig at mene er at man ikke kan sige, at vi overtræder markedsføringsloven, når vi driver vores virksomhed rigtigt. Og hvad rigtigt er har jeg og en anden meget velformuleret deltager beskrevet udførligt i denne debat.
Ligeledes kan man heller ikke bruge agumentet, at når nogle NM aktive mennesker overtræder markedsføringslovens prgf. 6a, så er al nm virksomhed ulovlig.
|
Hvordan kommer MLM ud over MF-loven �6a?
Ro på ingen grund til at gå i flæsket og beskylde os for alt mulig. mit indlæg er taget direkte fra en artikel i iværksætteren som er et magasin. Der står desuden i artiklen at oplysningerne kommer fra forbrugerombudsmanden. Selvfølgelig er der nogle der fører lovligt NM, men som jeg ser det er der rigtig mange der har svært ved at føre lovligt NM, og gennerelt når jeg har hørt om NM er det altid kryptisk med at man kan få lidt bonus hist og pist og man får flere pene hvis man gør dit og dat, samt det altid kræver et indskud, og for den sags skyld også et minimum køb ind imellem. Netop disse ting bryder reglerne. Hvis du ikke bryder nogle af reglerne så respekt for det, jeg er sikker på der findes mange hæderlige mennesker som lever af NM, men det er ikke dem nogen af os er ude efter. Lad nu være med at tage det som personligt angreb på dig, hvis du nu så det lidt fra andres side, var det måske smart i fik ryddet lidt op i jeres branche, for så at sige. Ud med de sorte får de ikke kan finde ud af at opføre sig ordenlig. Så kan det også være folk respektere jer mere end nu. |
Helt rigtigt...;o)) Vi har nogle forvirrede typer, som svirrer rundt og forgøjler mennesker noget helt usandsynligt. Til helvede med dem og det kommer de også, fordi deres metode ikke virker. Vores koncept bygger på opbygning af loyalitet og gentagen levering af kvalitetsprodukter og det kan som bekendt ikke opbygges på løgn og latin og produkter uden kvalitet.
Men sådan er der jo så meget. Generelt mener jeg også at vi bør rydde op i egne rækker og vi gør det også. Ligeledes mener jeg også at det gammeldags erhvervsliv skal gøre det samme. |
Det eneste jeg sagde var at det virkede lumsk når man så det udefra fordi der er så meget som er pakket ind i 3 lag papir. (sådan ser jeg det ihvertfald, som udefra kommende) Selvfølgelig bør andre branche også ryde op i deres rækker, men det gør de som sådan også, det sker jævnligt en virksomhed bliver dømt for noget fusk. MLM branchen er et sortfår hos rigtig mange, og mange ser det som noget lumsk og ikke lovligt, derfor mener jeg måske at jer der er i branchen burde være mere åbne og mere kritiske over for dem der udnytter det, så jeres branche kan få et bedre ry, hvis den da er så god som du nævner. Lad os ikke hive denne debat længere ud, vi har hvert vores syn på det, men forså mig nu ret, der er ikke nogen der har noget i mod MLM''er der driver en lovlig og fornuftig virksomhed. |
Palle Toft For god orden skyld vil jeg gøre dig opmærksom på, at oprindelig gik diskussionen på om måden man kontaktede kunderne på var lovlig, så drejer du den over på at NM er lovlig, ja ja det er det da,
Og samtidig linker du til markedsføringsloven § 6a , hvor der netop står at den erhvervsdrivende ikke uopfordret må kontakte forbrugeren.
Herefter skriver du at NM ikke driver alm. salg, men omlægger forbrug med positive resultater til følge.
En sætning som ovenstående med at NM ikke driver alm. salg, men omlægger .........................
tror jeg absolut er med til at grave grøften mellem for og imod NM dybere.
|
Hmmmm...;o)) Jeg har tilsyneladende kommet til at trykke på nogle ømme punkter med min sætning: "I NM distribuerer vi muligheden for en alternativ indtægtsform. Vi driver ikke almindeligt salg, men omlægning af forbrug med positive resultater til følge for den enkelte."
I den gamle verdens forretningsformer er der 2 begreber: SALG og KØB. NM er en hybrid og nyskabelse, som ikke kan betragtes gennem traditionelle briller uden at forvrænge billedet. Derfor er korrekt udført NM IKKE i modstrid med markedsføringslovens prgf. 6a. Og ja jeg svarer og diskuterer netop dette emne, som du jo for "den gode ordens skyld" også gør mig skolemesterligt opmærksom på...;o))
Nye tankemåder og væremåder falder altid traditionalisterne for brystet, men lur mig lige: I løbet af de næste 10 år vil vi se direkte salg have eneksplosiv vækst og hvor markedsføringsmetoden er NM. |
Det eneste det drejer sig om efterhånden er hvem der kan puste sig mest op og hvem der kan forgylde deres egen branche mest. De sidste 3 sider er der ikke kommet noget godt ud af, udover at Martin har taget iniataitivet til at kontakte dem der i realiteten ved noget om det, og dem der bestemmer. Så lad os vente på Martins svar og stoppe denne debat for nu. |
Nuvel, jeg ringer til Forbrugerstyrelsen i morgen, hun var så venlig at lægge navn og nummer og så skal jeg nok aflægge rapport. Jeg kunne dog vældig godt tænke mig at lære teknikken med at omlægge forbrug med positive resultater til følge for den enkelte uden at sælge Dbh Martin |
Glæder mig til at høre hvad de har at sige. |
Hej Martin, Jeg vil da gerne lære dig at "omlægge etc...;o))", men det/jeg kræver at du sætter tid og resourser af til det. Vil du det, afser jeg gerne tid til at delagtiggøre dig i NM verdenens finurligheder, så du ikke behøver at betragte denne verden på afstand.
For at give dig et hint om hvad det hele går ud på, kan jeg starte med at fortælle dig at vi/jeg distribuerer informationer (jeg sælger ikke). Hvis informationerne modtages positivt resulterer det en gang imellem med et partnerskab og derigennem et KØB, frivilligt vel at mærke.
Og i øvrigt, hvis Forbrugerombudsmanden er professionel og at vi skal stole på hans udlægning af markedsføringslovens paragraffer må koncekvensen da også være at man skal stole på den professionelle NM udøvers udlægning af hvad NM er for noget og ikke lægfolk, som i de fleste tilfælde kun har et andenhånds kendskab til emnet.
|