Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN er i Australien et ulovligt pyramidespil

Side 9 ud af 21 (209 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henker

Du stiller et fair spørgsmål og da dette egentlig omhandler MLM (Multi Level Marketing) generelt og ikke kun ACN; så vil jeg da gerne give dig svar på tiltale.

Du undrer dig over hvorfor du ikke bliver mødt af ACN via TV-reklamer, aviser, internetsider, billboards og lignende; - som du kender det fra traditionel markedsføring.
Årsagen er ganske simpelt, at MLM er en form for markedsføring der netop IKKE bruger disse kanaler (som regelen).

Hvis du ikke kender til MLM eller ikke er "inde i den verden", så kan MLM derfor virke som noget der foregår i det skjulte... Men dette er jo kun på baggrund af, at du ikke er blevet direkte konfronteret med det før.

Der er jo en stor forskel fra direkte at skjule et foretagende og til ikke at være kendt via div. medier.

Mange tror fejlagtigt at MLM firmaer prøver at skjule sig selv af samme årsag. Men dette er faktisk stik imod hensigten; For MLM firmaer vil skam gerne bemærkes og gerne af rigtig mange mennesker... Men altså UDEN at bruge de medier vi kender (især tv og aviser der oftest udnytter MLM firmaer til at skrive en skandale historie udfra egne interesser).

Et typisk MLM firma ønsker ikke at bruge millioner/milliarder af kroner på traditionel markedsføring. Men de har stadig samme tilrådige kapital til at markedsføre sig.
Forskellen ligger derfor i den måde de har valgt at fordele disse penge på. Og et MLM firma er simpelthen et firma, som har valgt at bruge disse penge til at aflønne en deligation af selvstændige erhvervsdrivende til at bringe produktet ud til kunden og dette kan reelt gøres på et utal af måder efterhånden.

De selvstændige erhvervsdrivende vil som oftest være ganske almindelige mennesker, der i deres rolle som kunde ser en ide og en fordel i, at anbefale det givne produkt til andre. De vil søge at finde hhv. kunder til produktet, men også kunder der ligesom dem selv kan se samme ide og ergo andre selvstændige erhvervsdrivende.

Så ser man helt nøgternt på det, så bliver selve strukturopbygningen på sin vis pyramideformet. Men pyramiden i sig selv siger absolut intet om hvor vidt der er tale om pyramidespil eller ej. (Det ville være dejlig nemt hvis dette var tilfældet). - I virkeligheden er ALLE organisationer pyramideformet - pyramideformen er simpelthen den mest hensigtsmæssige og stabile strukturopygning vi kender og dette er ikke anderledes når det kommer til MLM.
Med andre ord, så er ordet "pyramidespil" blot et intetsigende slangudtryk for et ulovligt foretagende og det er bestemt ikke det samme som MLM.

Hvad angår ACN, så er det faktisk en no-brainer. ACN er et MLM firma (punktum). - De handler med et produkt der er omsætteligt (telefoni). Dette distribueres via et netværk af selvstændige forhandlere, der finder kunder og andre forhandlere. De opfylder kort sagt kriterierne for hvad et MLM firma er.
Om ACN så er et godt eller et skidt MLM firma er en anden snak. Men MLM er de i hvert fald.

Så med dette sagt, så kunne jeg med rette vende dit spørgsmål om...

Hvis ACN er pyramidespil. Hvorfor opererer de så stadigvæk i Danmark og adskillige andre lande?

Ifølge lovgivningen er man jo uskyldig indtil modsat er bevist og ikke omvendt. :)
Du vil ikke finde nogen paragraf i lovgivningen der siger; at man gransker et firma eller en person for at afsige en dom om at de er uskyldige. - Så falder der ingen dom, så må man antage at firmaet eller personen opererer i hht. loven. Og eftersom ACN allerede har opereret i Danmark i en årrække og bestemt IKKE er ukendt af masserne, så er der rigeligt belæg for at antage at ACN får lov til at blive på markedet - som MLM firma.

Jeg håber dette besvarer dit spørgsmål. :)

Mvh.

James

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 23:43
[quote]

A) 20 personlige kunder INDEN 30 dage = 3750 DKK + moms.

B) 3x5 kunder INDEN 30 dage = 7500 DKK + moms.

C) 3x5 kunder EFTER 30 dage = 1500 DKK + moms.

Hvis man får mere for 3x5(=15?) kunder inden 30 dage end man gør for 20 kunder inden 30 dage, er der så nogen der rent faktisk går efter 20?? hehehe... der må være et eller andet i det du har skrevet jeg fuldstændig misforstår, ik? hehehe...

[\quote]

Du får en smadret venne og familiekreds med gratis i gavepakke fra ACN!

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 07:57
Hej Whatever

Har du noget at holde din påstand i?

Jeg arbejder ikke selv med ACN, men kender mange der gør, og ingen af dem har fået deres vennekredes eller familiekreds smadret... måske har det noget at gøre med din personlighed....

Hvis folk der forsøger at sælge, gør det udelukkende for pengenes skyld, så ryger troværdigheden... hvis de tilgengæld gør det i den rette networkmarketing ånd, som tilfældigvis er den samme som en sand ven der anbefaler noget videre han er glad for, så mister man intet... og dog, er der sneget sig en negadille ind blandt en venner, så kan man få dem fjernet i tide... intet værre i verden end en negadille der kommer og æder ens drømme med snævertsynede synspunkter og holdninger der hører urtiden til... en meget smitsom sygdom som både folk der får en gentagen indkomst for at anbefale andre de ting som de er glade for og som dem der ikke gør, bør være MEGET på vagt overfor...

Jeg mener udover det at AMINO seriøst bør overveje at emnetitlen laves om til: Er ACN et ulovligt pyramidespil... ellers ville jeg som ACN''er kraftigt overveje at melde sitet og få det rettet af lovens vej... simpelthen ik en ok titel...

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:18
UTROLIGT der stadig bliver kogt suppe og kommentarer på denne tråd ;-)

Lad os nu bare slå fast: Der er penge at tjene, MASSER af penge at tjene på traditionel telefoni, good old telefon-telefoni - ISÆR nu hvor tendensen er at flere og flere opsiger deres fastnet-telefon --- og efterfølgende vil have billigere, billigere mobiltelefoni ;-)

Med andre ord: masser af penge at tjene på et produkt der presses i pris - år for år ;-)

Masser af penge at tjene på sin kundeportefølje, måned efter måned - når de taler gratis med hinanden - for naturligvis vælger de jo ACN for at ringe hele kloden rundt - ikke for at snakke med venner og familie herhjemme ;-)

Fuldstændig logisk ;-)

At det så koster en pæn sum at få lov til at promote al denne herlige telefoni - det er bare en praktisk formalitet - for der er jo penge nok i selve telefonien, så investeringen kunne godt undværes - men nu er den jo in-corporated i hele rekrutteringsprocessen ;-)

PS:

Kom så med det - giv mig tørt på ;-)

MVH

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 18:32
Dato: 20-03-2007 07:56:48 Forfatter: Sassi Jacob O. Schou

Jeg mener udover det at AMINO seriøst bør overveje at emnetitlen laves om til: Er ACN et ulovligt pyramidespil... ellers ville jeg som ACN'er kraftigt overveje at melde sitet og få det rettet af lovens vej... simpelthen ik en ok titel...

Selvom dette emne er formuleret som en anklage, så er dette er jo faktisk ikke tilfældet. For det åbner stadig op for debat og giver repræsentanter og andre mulighed for at forsvare og redegøre for ACN.
Titlen er muligvis ikke ok, men i bund og grund så er det jo trådstarteren der skal peges på.

Bortset fra det, så bliver MLM debatten på Amino trods alt ført langt bedre og pænere end på de hundredevis af andre forums der tillader dette emne. Så jeg finder det meget forkert at opfordre nogen til at anmelde Amino - fremfor at anmelde mange af de andre forums, hvor tonen, anklagerne og mudderkastet på ingen måde begrænses.

På Amino er MLM netop et emne der tillades og et emne der holdes en del kontrol med.
Måske skulle man som netværker sætte pris på dette og holde igen med anklagerne, som der alligevel ikke er hold i.

Mvh.

James

Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 12:14
Dato: 20-03-2007 07:56:48
Forfatter: Sassi Jacob O. Schou
Hej Whatever

Har du noget at holde din påstand i?

Jeg arbejder ikke selv med ACN, men kender mange der gør, og ingen af dem har fået deres vennekredes eller familiekreds smadret... måske har det noget at gøre med din personlighed....

Hvis folk der forsøger at sælge, gør det udelukkende for pengenes skyld, så ryger troværdigheden... hvis de tilgengæld gør det i den rette networkmarketing ånd, som tilfældigvis er den samme som en sand ven der anbefaler noget videre han er glad for, så mister man intet... og dog, er der sneget sig en negadille ind blandt en venner, så kan man få dem fjernet i tide... intet værre i verden end en negadille der kommer og æder ens drømme med snævertsynede synspunkter og holdninger der hører urtiden til... en meget smitsom sygdom som både folk der får en gentagen indkomst for at anbefale andre de ting som de er glade for og som dem der ikke gør, bør være MEGET på vagt overfor...

Jeg mener udover det at AMINO seriøst bør overveje at emnetitlen laves om til: Er ACN et ulovligt pyramidespil... ellers ville jeg som ACN''er kraftigt overveje at melde sitet og få det rettet af lovens vej... simpelthen ik en ok titel...

Yupp -  kender en..... som har haft med det, at gøre og han har fortalt en del historier om dette + søg på nettet det findes masser af de gode historier...

Konceptet dår ud på du sælger og hverver nye kunder og forhandlere i dit eget netværk  og omgangskreds... og evt. udvider derfra

Konflikten kommer i, at ikke alle dine venner/famile synes det er fedt du går fra være deres ven til sælger som forsøger at sælge dem et abb. eller værre intro pakken til nogle tusser (kan ikke huske hvor meget det er..) for, at blive forhandler.

Jeg gider ikke gøre en lang diskussion ud af dette - hvis du ikke tror mig så er du velkommen at google lidt efter folks historier om dette på nettet.

Nu er jeg nok ikke blevet populær hos ACN/MLM folken  på Amino efter dette - Der findes selvfølgelig success historier med folks som lykkes, men der vil jeg vove at påstå, at de er meget færrre.

Et eksempel fra google...

ACN 1, Friends 0 (Final)

For every success story ACN tells,
there seems to be another student with a negative reaction.
FitzPatrick’s team has received many complaints about the company.

“Most
complaints are not from students, but from parents of students,” tells
FitzPatrick, “and some of them are quite desperate.”

FitzPatrick
believes that it is a telltale sign of pyramid schemes to cause close
relationships to fall apart. “Here we have friends, classmates, or
relatives literally preying upon one another and in a scheme that will
result with a majority, a large majority loosing money. That is pretty
damaging to friendship,” FitzPatrick says. “Apart from schemes causing
a large amount of people to lose money, it will also have the effect of
alienating people from one another, destroying friendships, risking
family and friend relationships in a very predatory way.”

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:59
Dato: 20-03-2007 14:17:33 Forfatter: Lasse Burholt
UTROLIGT der stadig bliver kogt suppe og kommentarer på denne tråd ;-)

Lad os nu bare slå fast: Der er penge at tjene, MASSER af penge at tjene på traditionel telefoni, good old telefon-telefoni - ISÆR nu hvor tendensen er at flere og flere opsiger deres fastnet-telefon --- og efterfølgende vil have billigere, billigere mobiltelefoni ;-)

Med andre ord: masser af penge at tjene på et produkt der presses i pris - år for år ;-)

Masser af penge at tjene på sin kundeportefølje, måned efter måned - når de taler gratis med hinanden - for naturligvis vælger de jo ACN for at ringe hele kloden rundt - ikke for at snakke med venner og familie herhjemme ;-)

Hej Lasse

Egentlig gider jeg ikke mundhugges med dig, men denne her er for oplagt.

Ja - fastnettelefoni er stadig en rigtig god forretning og er stadig hovedindtjeningen hos TDC - fortjenesten er god i forhold til mobil og bredbånd.

Ja - ACN-kunder kan ringe gratis - men det betyder jo ikke at alle opkald er gratis - kun i gennemsnit ca. 30 % af opkaldene - resten takseres til normal billig pris. Dette er jo blot et salgs-gimmick for at lokke flere ACN-kunder ind i forretningen - og hvis de også henviser dem, de vil tale gratis med kan de gøre det, men det er blot et tilbud og op til den enkelte. 

"Mange bække små gør en stor å".

Ja - mobiltelefoni er også en god forretning - alle har en mobiltelefon (eller flere). Og selv om der er hård konkurrence, så er alle brugere jo ikke på de billigste prisplaner - det kræver lidt indsigt og erfaring på markedet for at forstå dette, men det handler om vaner og tryghed samt kvalitet.

ACN - lancerer i løbet af 2007 & 2008 også bredbånd og videotelefoni med eget VoIP-netværk, hvor ACN-kunder world wide kan ringe gratis, hvilket selvfølgelig kræver et flatrate-abonnementsgebyr.

ACN flytter kunder fra en serviceydelse, som de bruger i forvejen over til ACN''s serviceydelse - og dette tjener repræsentanterne efterfølgende en tilbagevendende indkomst på - og kunderne har samtidig mulighed for at spare lidt penge på selv samme serviceydelse - altså et tillids- og tilknytningsforhold mellem kunde og repræsentant.

ACN''s produkter er i hvert tilfælde yderst relevante og brugbare i dagligdagen - intet hokus pokus - ganske almindelig telefoni som alle kender og bruger flere gange daglig.

Til gengæld ville jeg personlig have meget dårlig smag i munden ved at skulle være forhandler af en trylledrik (læs: Tahitian Noni Juice), som man bliver nødt til at overpromote og anprise medicinsk på kant med diverse lovgivninger for at kunne få solgt til ca. 400 DKK om måneden. Det er dybt umoralsk og tenderer til bondefangeri. Man kan blot henvise til Operation X''s afsløringer.

Så please prøv som networker at hyppe dine egne kartofler og lad andre om deres. Koncentrer dig om din egen forretning i stedet for at kritisere og nedgøre andres (velvidende at jeg selv i ovenstående tekst, netop er skyldig i dette).

Det burde du som gammel erfaren networker og leder holde dig for god til.

Lad os stå sammen i branchen i stedet for at kaste med mudder.

Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 13:13
Sassi - FYI jeg arbejder ikke med MLM - synes ikke det er interessant og ville persoligt ikke røre ved det med en ildtang.

Jeg skal ikke komme ind på alle grunde til dette - det gider jeg ikke skrive en lang smøre om... Men der er bl.a ikke nok penge i lortet til et det er interessant.

Der tror nemt jeg kan påstå at der ikke er en amino MLM herinde som er blevet millionær på MLM, samt har en million omsætning på området.

MLM er en småhandler business med rigtigt,rigtigt, rigtigt mange aktører med allesammen drømmen om den store ville og hus på Bahamans, dvs økonomisk uafhængighed -  og samlet omsætter de alle sammen for flere miljarder per år, men de enkelte aktører tjenerer ikke de store summer af kagen - det gør selskaberne som de sælger for.

Dette koncept er sikkert aktraktivt for nogen , men....

Not for me - thank you.

Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:43
Hey gut

Måske skulle du lærer at Reacerhe lidt bedre inden du bare udtaler dig makker.

Du har Tydeligt ikke sat dig ordentligt ind i tingene, om potentialet og mulighederne for at bygge organisationen op.

Intil du har det burde du ikke komme med nogen som helst indlæg, hvor du tydeligvis ikke ander et hak om hvad du snakker om.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:11
Dato: 21-03-2007 13:12:43 Forfatter: whatever
Der tror nemt jeg kan påstå at der ikke er en amino MLM herinde som er blevet millionær på MLM, samt har en million omsætning på området.

Se, der tager du jo helt fejl - du vil være overrasket over hvor mange der faktisk er - måske ikke blandt alle aktive AMINO debattører - men blandt de som følger med herinde.

Der er ihvertfald en AMINO der falder under kategorien med million-omsætning
Og du kan læse hans historie her... det er nemlig mig   --- se www.lasseburholt.com/lasse.pdf

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 9 ud af 21 (209 indlæg)