Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN er i Australien et ulovligt pyramidespil

Side 7 ud af 21 (209 indlæg)
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej AcnMobile.dk

ja, det kan jeg godt følge - der bliver potentielt lagt en del penge på bordet. Også potentielt meget mere end ansøgningsgebyret kan finansiere - det er godt at se God vind.

Og til choeck Har i overhovede styr på hvad jeres rep egentlig går og siger? Det kan jo ende op i en strid mellem lovgivning hvis en rep snakker over sig? Nej, man har ikke styr på hvad en repræsentant går og siger; men dette er også grunden til, man har en kontrakt med ACN som uafhængig repræsentant - der er nogle retningslinjer, man skal overholde (som man skal med alle MLM virksomheder), hvis disse regler bliver misligeholdt er det grundlag for opsigelse eller advarsler.

Mvh. Anton
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:19

Dato: 3/21/2006 11:01:17 AM Forfatter: Anton Roy ... 'Mulighed for at opstarte og udvikle sin egen televirksomhed i 18+ lande i verdenen.'

Kan ikke undgå at sætte "licensafgiften" for at drive ACN forretning i 18 lande (kr. 3.750,-) op mod "licensafgiften" hos os (og for den sags mange andre selskaber) på kun kr. 250,- - og vi har 70 lande at operere i.... ;-)

Det var bare lige en "morsom" betragtning - for lad os nu afslutte denne ping pong frem og tilbage om ACN.

Faktum er jo at det koster næsten 4 kilo at starte i ACN - for de penge får man ALT det som alle andre selskaber også tilbyder for blot et par hundrede eller fem - blot vælger ACN at lade distributører tjene en del penge på hverning.

Der er vist ikke så meget saft tilbage i Thor´s oprindelig oplæg - som UANSET hvordan vi forholder os til ACN´s strategi - endnu ikke er dømt ulovlig i Danmark (eller de 17 andre lande).

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 00:19
Dato: 3/23/2006 10:18:53 AM Forfatter: Lasse Burholt

Dato: 3/21/2006 11:01:17 AM Forfatter: Anton Roy ... 'Mulighed for at opstarte og udvikle sin egen televirksomhed i 18+ lande i verdenen.'

Kan ikke undgå at sætte 'licensafgiften' for at drive ACN forretning i 18 lande (kr. 3.750,-) op mod 'licensafgiften' hos os (og for den sags mange andre selskaber) på kun kr. 250,- - og vi har 70 lande at operere i.... ;-)
Det var bare lige en 'morsom' betragtning - for lad os nu afslutte denne ping pong frem og tilbage om ACN.
Faktum er jo at det koster næsten 4 kilo at starte i ACN - for de penge får man ALT det som alle andre selskaber også tilbyder for blot et par hundrede eller fem - blot vælger ACN at lade distributører tjene en del penge på hverning.
Der er vist ikke så meget saft tilbage i Thor´s oprindelig oplæg - som UANSET hvordan vi forholder os til ACN´s strategi - endnu ikke er dømt ulovlig i Danmark (eller de 17 andre lande).
Lasse

Dette indlæg bliver jeg nødt til at kommentere og tage skarpt afstand fra.

Man tjener IKKE penge på hvervning i ACN.
Dette er efter min mening i gråzonen til pyramidespil.

Man tjener penge på at hjælpe/oplære nye repræsentanter i at formidle KUNDER - mindst 5, som efterfølgende betaler deres abonnement og telefonregninger til ACN.

Det er rigtigt, ar det koster 3000 DKK + moms i ansøgningsgebyr for at få en licens til at netværksmarkedsføre ACN's serviceydelser.

Efterfølgende er der temmelig gode muligheder for at tjene "sine penge hjem igen" via Kvik-Start-Bonusser.

Denne mulighed er der IKKE i samme grad i NM-virksomheder, hvor man betaler 300 DKK - for ingenting.

Jeg vil da langt hellere betale 3000 DKK med mulighed for kunne tjene pengene tilbage igen i form af Kvik-Start-Bonusser - samt endnu flere bonusser i samme størrelsesorden - end betale 300 DKK, som jeg IKKE har mulighed for at tjene tilbage igen...!?

ACN tilbyder nogle lukrative Kvik-Start-Bonusser, som er følgende:

A) 20 personlige kunder INDEN 30 dage = 3750 DKK + moms.
B) 3x5 kunder INDEN 30 dage = 7500 DKK + moms.
C) 3x5 kunder EFTER 30 dage = 1500 DKK + moms.

FLERTALLET tjener bonus A eller bonus B - dvs. at de har overskud i deres ACN-forretning efter den første måned - med et overskud på 750 DKK eller 4500 DKK.

MINDRETALLET tjener bonus C og har derefter et opstarts-underskud på 1500 DKK.

Bonus-systemet er inspireret af gulerodsmetoden - det belønner sig at gøre en ekstra indsats - det kan betale sig at arbejde.

Grunden til at fristen på 30 dage er til stede - er for at give MOMENTUM i forretningen.

Momentum = Front-Line Activity = "Get out of the gate".

Guleroden er at få fingeren ud af gaskanalen, slukke for tossekassen/indkomstbegrænseren, rejse sig fra sofaen og så ellers komme ud af døren for at formidle/producere nogen kunder.

Jeg vil da hellere end gerne betale 3000 DKK for en gulerod til 7500 DKK for 3x5 kunder - alt andet vil da være tosset efter min mening...!?

3x5 kunder INDEN 30 dage til 7500 DKK er en WEEKEND-bonus.

Man har 14 dages fotrydelsesret i sin ACN-forretning, så hvis ikke man har kunderne på plads inden 14 dage, kan man benytte sin fortrydelsesret. 
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 03:10

Super klart og flot forklaret indlæg AcnMobile.dk!!!

Dirrekte ind til benet... faktisk første gang at ACN forretningen er blevet sat så klart op for mig... du skal sgu nok nå toppen, hvis du ik er der allerede...

Personligt er jeg som sagt færdig med tele branchen... og har fundet noget jeg syntes giver bedre end telefoni, el/gas osv... hehehe...

Endnu engang tak for den super klare og præcise fremlægning af ACN... øøhm, dog en ting jeg undrede lidt over...*s* du skrev :
Dato: 3/24/2006 12:19:11 AM Forfatter: AcnMobile.dk

....Kvik-Start-Bonusser, som er følgende:

Hvis man får mere for 3x5(=15?) kunder inden 30 dage end man gør for 20 kunder inden 30 dage, er der så nogen der rent faktisk går efter 20?? hehehe... der må være et eller andet i det du har skrefvet jeg fuldstændig misforstår, ik? hehehe...

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:10
Dato: 3/24/2006 3:09:44 AM Forfatter: Sassi Jacob O. Schou

Dirrekte ind til benet..

Hvis man får mere for 3x5(=15?) kunder inden 30 dage end man gør for 20 kunder inden 30 dage, er der så nogen der rent faktisk går efter 20?? hehehe... der må være et eller andet i det du har skrefvet jeg fuldstændig misforstår, ik? hehehe...

Samtidig skriver AcnMobile i kommentar:
Jeg vil da langt hellere betale 3000 DKK med mulighed for kunne tjene pengene tilbage igen i form af Kvik-Start-Bonusser - samt endnu flere bonusser i samme størrelsesorden - end betale 300 DKK, som jeg IKKE har mulighed for at tjene tilbage igen...!?

Nu var det egentlig min plan helt at holde mig fra yderligere kommentarer i denne tråd - men må simpelthen have et ord med på vejen om den gang tågesnak der lige blev kastet i spil i de to sidste kommentarer:

Correct me if I´m wrong, men hvis man får 3.750,- for at skaffe 20 kunder inden 30 dage, så er det jo ikke 3.750,- man har TJENT, men derimod 3.750,- man får RETUR... Man får SINE egne penge retur...

Man betaler 3.750,- for at blive ACN repræsentant - men får dem igen hvis man skaber 20 kunder på 30 dage....!
De 3.750,- vil ALDRIG nogensinde kunne kategoriseres som TJENTE penge - det er da en værre gang tågesnak!

Hvad så hvis man ikke skaber 20 kunder indenfor 30 dage....? --- så ryger pengene vel i ACN´s kasse (eller "opad" gennem uplinestrukturen?)

Nu ved jeg ikke præcis hvad der menes med 3 x 5 kunder i eksemplet jeg har quotet fra Sassi/ACNMobile, men er det eks. 5 kunder for hver 3 hvervet repræsentanter? 

Jeg har quotet AcnMobile for kommentaren: Jeg vil da langt hellere betale 3000 DKK med mulighed for kunne tjene pengene tilbage igen i form af Kvik-Start-Bonusser - samt endnu flere bonusser i samme størrelsesorden - end betale 300 DKK, som jeg IKKE har mulighed for at tjene tilbage igen..

Med forbehold for at virke kritisk eller diskussionslysten: Jeg vil da langt hellere tjene 3.750,- på REEL produktomsætning, fremfor blot at få 3.750,- tilbagebetalt... det tjener jo intet formål, andet end at man kan sige: "Jeg tjente min investering hjem den første måned - når jeg kan - kan du også".

Anyway... det er mig imod at kritisere "kolleger" i Network Marketing branchen - det tjener intet formål - men synes da godt nok den forklaring om repræsentants-afgiften er en gang plidder-pladder ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 02:19
Dato: 3/24/2006 3:09:44 AM Forfatter: Sassi Jacob O. Schou

Dirrekte ind til benet... faktisk første gang at ACN forretningen er blevet sat så klart op for mig... du skal sgu nok nå toppen, hvis du ik er der allerede...
Endnu engang tak for den super klare og præcise fremlægning af ACN... øøhm, dog en ting jeg undrede lidt over...*s* du skrev :

Jeg forstår godt, at du spørger, for det vil også umiddelbart være tåbeligt set med mine øjne.

Men nogen personer vil i første omgang hellere PERSONLIGT finde 20 kundepoint (fx 10 fastnetkunder, der vil tale gratis) end at de som nye repræsentanter selv igen starter nye repræsentanter op og hjælper dem med at formidle kunder.

For det andet så er den tårnhøje Kvik-Start-Bonus på 7500 DKK + moms for 3x5 kunder kun tilgængelig for nye repræsentanter med en startdato i marts 2006, da ACN ønsker at skabe MOMENTUM i forbindelse med lancering af MOBILTELEFONI i Danmark.

pr. 1. april 2006 falder Kvik-Start-Bonussen på 7500 DKK + moms til 3750 DKK + moms for 3x5 kunder, hvilket dog stadigvæk vil være et særdeles lukrativt Kunde-Bonus-Tilbud for de helt nye repræsentanter.

Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 02:37
[/QUOTE]
Correct me if I´m wrong, men hvis man får 3.750,- for at skaffe 20 kunder inden 30 dage, så er det jo ikke 3.750,- man har TJENT, men derimod 3.750,- man får RETUR... Man får SINE egne penge retur...
Man betaler 3.750,- for at blive ACN repræsentant - men får dem igen hvis man skaber 20 kunder på 30 dage....!
De 3.750,- vil ALDRIG nogensinde kunne kategoriseres som TJENTE penge - det er da en værre gang tågesnak!
Hvad så hvis man ikke skaber 20 kunder indenfor 30 dage....? --- så ryger pengene vel i ACN´s kasse (eller ''opad'' gennem uplinestrukturen?)
[/QUOTE]

Jeg retter dig så hermed, fordi du netop tager fejl.

Hvis man får udbetalt en Kunde-Formidlings-Bonus på fx 3750 DKK + moms, så er det penge man TJENER.
Man skal betale indkomstskat af de tjente penge.

Ansøgningsgebyret på 3000 DKK + moms til ACN er penge man BETALER, som en form for licens.
Licensgebyret kan LOVLIGT trækkes fra i SKAT, som en outsourchingsaftale mellem ACN og den uafhængige repræsentant for fakturering af kunder samt kundeservice.

Ansøgningsgebyret er IKKE en investering, men som det ligger i ordet ANSØGNINGS-GEBYR.

JA, - hvis den nye repræsentant IKKE formidler mindst 5 kunder inden 30 dage - eller senere formidler 3x5 kunder (hvilket langt de fleste gør), så BLIVER pengene i ACN''s kasse - og bruges til et godt Kunde-Bonus-Tilbud ved en senere lejlighed fx som her i marts måned med de 7500 DKK + moms for 3x5 kunder.

NEJ, - upline får IKKE Kunde-Formidlings-Bonus med mindre, man hjælper den nye repræsentant med at formidle mindst 5 kunder på 30 dage.

Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 02:59

Nu ved jeg ikke præcis, hvad der menes med 3x5 kunder i eksemplet, jeg har quotet fra Sassi/ACNMobile, men er det eks. 5 kunder for hver 3 hvervet repræsentanter?
Lasse

Det er lidt utroligt, at en højtestimeret networker gang på gang bruger forkerte ord/udtryk som ''hverve'', når han omtaler forhold indenfor Network Marketing.

HVERNING bruges indenfor pyramidespil og det tager jeg personligt som uafhængig ACN-repræsentant stærkt afstand fra.

Når man starter nye folk indenfor NM i almindelighed samt ACN i særdeleshed, så SPONSORERER man.

Det ligger ligesom i ordet sponsorering, at man bruger sin tid, energi, kræfter og benzinpenge på at hjælpe den nye person i gang på bedste mulige måde.

ARBEJDET starter først når den nye repræsentantaftale er underskrevet og faxet ind, hvilket mange sponsorer desværre ikke helt har fattet.

Målsætningen er at hjælpe den nystartede repræsentant med at formidle kunder og dermed at skabe omsætning for ACN - og derved at hjælpe den nye rep. med at TJENE en Kunde-Formidlings-Bonus.

For dette stykke arbejde - og IKKE før - TJENER sponsor/upline OGSÅ en Kunde-Formidlings-Bonus af ACN, som TAK for hjælpen med at oplære en ny person med at formidle kunder.

Man kan se på det som, at ACN har udliciteret/uddelegeret dette ny-repræsentant-opstarts-arbejde til de ''gamle'' repræsentanter, som bliver belønnet for at skabe omsætning for ACN gennem formidling af nye kunder.

Efterfølgende bliver man endda betalt for dette stykke Kunde-Formidlings-arbejde igen og igen gennem en TILBAGEVENDENDE INDKOMST / VEDVARENDE INDTÆGT.

Så man bliver belønnet BÅDE på kort sigt SAMT på lang sigt i ACN.

Kvik-Start-Bonussen med 3x5 kunder på 7500 DKK + moms betyder, at man SELV skal formidle mindst 5 kunder samt direkte SPONSORERE mindst 2 nye repræsentanter, som OGSÅ formidler mindst 5 kunder; - alt sammen inden 30 dage. Vi kalder den også for en WEEKEND-BONUS med 14 dages fortrydelsesret.

Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 03:08

Med forbehold for at virke kritisk eller diskussionslysten: Jeg vil da langt hellere tjene 3.750,- på REEL produktomsætning, fremfor blot at få 3.750,- tilbagebetalt... det tjener jo intet formål, andet end at man kan sige: ''Jeg tjente min investering hjem den første måned - når jeg kan - kan du også''.
Lasse

Det gør vi skam også i ACN - vi TJENER begge dele.

FØRST har vi mulighed for at TJENE en Kvik-Start-Bonus på 3750 / 7500 / 1500 DKK + moms.

Derefter TJENER vi automatisk en lukrativ tilbagevende indkomst i provision på kundernes forbrug af telefoni dvs. på REEL produktomsætning.

JA, vi tjener masser af penge på REEL produktomsætning, når vi selv samt vores kunder taler i telefon - ligesom en TNI-forhandler tjener penge, når de selv og deres kunder drikker noni-juice.

Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 12:26
Dato: 3/25/2006 2:58:50 AM Forfatter: AcnMobile.dk

Nu ved jeg ikke præcis, hvad der menes med 3x5 kunder i eksemplet, jeg har quotet fra Sassi/ACNMobile, men er det eks. 5 kunder for hver 3 hvervet repræsentanter?
Lasse

Det er lidt utroligt, at en højtestimeret networker gang på gang bruger forkerte ord/udtryk som 'hverve', når han omtaler forhold indenfor Network Marketing.
HVERNING bruges indenfor pyramidespil og det tager jeg personligt som uafhængig ACN-repræsentant stærkt afstand fra.
Når man starter nye folk indenfor NM i almindelighed samt ACN i særdeleshed, så SPONSORERER man.
Det ligger ligesom i ordet sponsorering, at man bruger sin tid, energi, kræfter og benzinpenge på at hjælpe den nye person i gang på bedste mulige måde.
ARBEJDET starter først når den nye repræsentantaftale er underskrevet og faxet ind, hvilket mange sponsorer desværre ikke helt har fattet.
Målsætningen er at hjælpe den nystartede repræsentant med at formidle kunder og dermed at skabe omsætning for ACN - og derved at hjælpe den nye rep. med at TJENE en Kunde-Formidlings-Bonus.
For dette stykke arbejde - og IKKE før - TJENER sponsor/upline OGSÅ en Kunde-Formidlings-Bonus af ACN, som TAK for hjælpen med at oplære en ny person med at formidle kunder.
Man kan se på det som, at ACN har udliciteret/uddelegeret dette ny-repræsentant-opstarts-arbejde til de 'gamle' repræsentanter, som bliver belønnet for at skabe omsætning for ACN gennem formidling af nye kunder.
Efterfølgende bliver man endda betalt for dette stykke Kunde-Formidlings-arbejde igen og igen gennem en TILBAGEVENDENDE INDKOMST / VEDVARENDE INDTÆGT.
Så man bliver belønnet BÅDE på kort sigt SAMT på lang sigt i ACN.
Kvik-Start-Bonussen med 3x5 kunder på 7500 DKK + moms betyder, at man SELV skal formidle mindst 5 kunder samt direkte SPONSORERE mindst 2 nye repræsentanter, som OGSÅ formidler mindst 5 kunder; - alt sammen inden 30 dage. Vi kalder den også for en WEEKEND-BONUS med 14 dages fortrydelsesret.

Det var en lang forklaring for helt i bunden at besvare spørgsmålet om 3 x 5 kunder....
Men som jeg læser det, så vil indtjeningen på den manøvre jo komme fra den oprindelig afgift på over 3.000 for at blive repræsentant... den kan da aldrig nogensinde komme fra PRODUKTOMSÆTNING, når nu I alle sammen praler af at tale gratis sammen....

Men jeg tilslutter mig tidligere konstateringer: ACN er ikke et ulovligt koncept i Danmark - og ingen fejl på det - men det er - for nu at bruge Lasse´s udtryk - TÅGESNAK at "benægte" at de første penge man "tjener" i ACN ikke FINANSIERES af den relativ høje afgift for at få lov til at kalde sig repræsentant.

Omvendt må de 7.500 kroner man kan tjene første måned jo også komme fra den investering man ligger for at blive forhandler, for 15 kunder vil aldrig nogensinde kunne akkumulere en bonus på 7.500 kroner til en forhandler første måned - og slet, slet ikke hvis de 15 kunder er sine venner, som man jo snakker GRATIS med!

Come on!
Det er muligt at mange af de folk du hiver ind i ACN, er små-begavet, Hr. AcnMobile, men enhver ANDEN kan jo se at vi aldrig nogensinde kommer tættere på de gode gamle "pyramider" end med den konstellation, så "tæt på", uden helt at kunne erklæres for pyramide-agtigt... selvom det unægteligt SER pyramide-agtigt ud..   ;-)   *LOL*

Side 7 ud af 21 (209 indlæg)