Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN er i Australien et ulovligt pyramidespil

Side 6 ud af 21 (209 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Davser Anton

Sidder her og tænker på om du har undersøgt hvad det koster at at købe en franchise og hvad du får for de penge... udover retten til at bruge navnet, systemet og det samlede koncept...

Dato: 3/20/2006 11:23:04 AM Forfatter: Anton Roy Grunden til man tjener penge i sit andet niveau er meget simple. Du har været med til at skabe det mersalg for virksomheden - derfor får du provision. De 3750,- kan jeg heller ikke forstå - og jeg hopper ikke på den med: ''Hvis du skulle starte en traditionel virksomhed ville det koste bla bla bla...'' Det er ikke en traditionel virksomhed! Hvis du fik 3750,- i værdi, ville jeg nok føle det var i orden; men jeg tror kun man får en mappe, kundeblanketter, en CD og DVD (efter MIN bedste overbevisning koster alt dette inkl. forsendelse max 250,-), ups jeg var lige ved at glemme, man får også en kuglepen Jeg tror de resterende 3500,- går til ACN eller i form af bonusser (til ens upline) hvis man når nogle specifikke kvalifikationskrav. www.AcnMobile.com ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Godt at se GVT også er kommet på Amino. Mvh. Anton

Hvis du selv skulle ud og starte f.eks. et telefon selskab op, hvad ville det så koste dig?
Jeg finder det utroligt at du sidder og tripper på den her måde... men må dog rose dig for din stædighed og vedholdenhed... hehehe... håber ikke du handler på samme måde overfor tyngdekraften... hehehe...

Kan egentlig godt se at det er dybt ligegyldigt at skrive meget andet i den her tråd... det virker på mig meget som om, at blandt andre, dit formål med at skrive her er, at svine til, provokerer og generelt sprede tvivl om og mistillid til en anderkendt dansk virksomhed...

Super sagligt og modent!... (og det VAR ironiskt ment!) heh...
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:40
Hej Sassi Jacob O. Schou

Jeg kan slet ikke følge dig!?! Jeg har selv ACN.

Jeg synes tværtom ikke, du virker specielt godt kommunikerende, sådan som du forsat fejltolker mine kommentarer - uden først at stille mig uddybende spørgsmål eller lignende.

Såfremt du ikke kan forstå hvad jeg mener eller hvorfor jeg synes - så spørg! Hvem sviner hvem? Og jo, jeg synes det er dyrt i forhold til hvad man får; men den mening må jeg ikke ha' eller...?

Hvis jeg selv skal ud og starte et telefonselskab op? Det kan du slet ikke sammenligne - så den kommentere jeg ikke yderligere på!

At jeg sidder og tripper...? Hvad tripper jeg over forklar venligst - jeg kan ikke forstå? Jeg giver mit syn på ACN i kontekst - prøv at læse resten af indlæggene og relater alle indlæg til hinanden.

Sagligt og modent... Jeg kommer med nogle facts og meninger; men vil du da gerne have, jeg bare sidder og leger nikkedukke og roser aller MLM virksomheder til skyerne? Der må ikke komme noget kritik på noget som helst her på dette forum? At de 3750,- er en hindring for mig er ikke ensbetydende med, at det er en hindring for andre. Jeg håber sandelig at alle voksne mennesker kan drage deres egne konklusioner - eller vil du gerne drager konklusionerne for dem?

Mvh. Anton
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:54

Davser igen Anton Roy  hehehe...

Tror jeg skylder dig en undskyldning... kan se at jeg har blandet lidt rundt i navnene... indlægget var egentlig møntet på blandt andet STATEMENT...

Så UNDSKYLD for fejltagelsen... my bad!... hehehe...
Tilmeldt 1. Nov 05
Skrevet kl. 16:59
Så forstår jeg bedre... Intet problem overhovedet - som sagt jeg tror vi er meget enige!

Ja, statement har flere henvisninger til forbrugerombudsmanden; men jeg tror ikke, nogle af dem, kan bruges mod eller kan betvivle ACNs forretningskoncept.

Mvh. Anton
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 18:33

Dato: 3/20/2006 12:37:41 PM Forfatter: Lougan Jeg ved godt at jeg får James på nakken nu , men er det så ikke også voldsom at skulle betale 8000kr. for en startpakke i Qbic7? Som jeg har sagt før, så mener jeg ikke at et startgebyr må koste mere end få hundrede kroner, ellers lugter det lidt af pyramide.

Hej Lougan

Du får mig skam ikke på nakken. Vi har jo før snakket om din/min/vores holdning omkring startindskud og jeg ved jo godt, at der er nogle der ser lidt mere firkantet på det end jeg. :)

Det eneste der ville være lidt uheldigt omkring dette er, at du med din kriterie ikke ville være i stand til at skeldne et pyramidespil korrekt fra en MLM mulighed.
Mig bekendt, så kan et pyramidespil faktisk sagtens fungere helt uden et egentlig startindskud. - Dvs. at selv med et startindskud på 0,- kr. kan du risikere, at blive taget i nummeren med pyramiden.

Som jeg tidligere har sagt, så ville jeg være mest oppe på mærkerne hvis indskudet enten var meget lavt eller hvis det var urimeligt højt. Om et indskud er højt eller lavt sat er (som jeg også har nævnt) et simpelt spørgsmål om kontekst...

Så synes jeg, at ACN har et højt indskud? - Ja det gør jeg.
Synes jeg, at Qbic7 har et højt indskud? - Ja det gør jeg også...

Men at disse indskud ligger i den høje ende har også sine årsager og i modsætning til folks ideer omkring dette, så er det altså ikke det høje indskud der definerer et pyramidespilsforetagende.

Noget der er unikt omkring ACN og Qbic7 koncepterne er måden der netværkes på.

De fleste MLM selskaber arbejder udfra et primært fokus på, at anskaffe sig forhandlere og et sekundært fokus på at skaffe hvad man kan betegne som almindelige kunder. - En forhandler/kunde fordeling kan meget typisk ligge på en 85/15 fordeling. - Med en sådan forhandler/kunde fordeling er det desuden ret typisk, at succesraten hvad angår de aktive netværkere er lav, som et direkte resultat af fordelingen.

I ACN og Qbic7 er der i modsætning til dette et stort fokus på almindelige kunder.
Jeg kunne forestille mig, at man i ACN søger en forhandler/kunde fordeling mellem 1/20 - 1/40 og i Qbic7 skønner man, at fordelingen vil være 1/10.
Dette vil sige, at der for hver forhandler vil være hhv. 10, 20 og 40 kunder, som er personer der bruger serviceprodukterne og som ikke ønsker at tage del i netværksmuligheden.
At have en sådan fordeling skaber en "balance" og succesraten vil givet vis være højere for de enkelte netværkere som et resultat af, at netværket "afbalanceres" så meget af almindelige kunder.

Med dette sagt, så skal der dermed skeldnes imellem almindelige kunder og de der ønsker at have forhandlerrettighederne i det givne firma.
For at en kunde kan tage del i produktydelserne, så vil det kræve et køb af en pakke der er markant billigere, end den man som forhandler køber. Men denne pakke vil naturligvis begrænse kundens muligheder for at arbejde med konceptet.
En forhandlerpakke er dermed dyrere og det er der en række årsager til.
 - For det første kan forhandlerpakken være dyrere end kundepakken netop for, at kundepakken kan være tilpas billig. Dette vil sige, at en forhandlerpakke snarrere betaler for 10 menneskers registrering og ikke for en persons registrering.
 - En forhandlerpakke er dyrere pga. de forhandlerrettigheder man køber. - Udover produkter, materiale, træning og sparring, så er der tale om at man køber nogle forhandlerrettigheder i et koncept og dette er en pris der er ret udefinerbar. Et ko
Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:31

til acnmobile.dk glemte lige at lige at klikke på svar :P min fejl

Jamen jeg er da ked af hvis i ikke har styr på hvad jeres rep. fortæller til folk. Vi fik intet afvide om de 7 niveau. Men issuer er jo. Pyramiden vil nå en bund og bunden vil ikke tjene penge. Det er logik. Men min forståelse for at kunne trække moms fra. Skal du jo være moms reg. skal du omsætte x antal tusinde om året. Jeg fortæller bare jeg ikke tror på jeres koncept. Hvis det en dag skyder igennem og vælter alt af. Trækker jeg det da selvf i mig igen. Men tror nu der ligger mere bag jer end bare tlf selvskab. Som jeres Rep flot udtrykte. Voip er jo genialt for så kan min kunde ringe for 0 kr og det ville jo være godt for ham. Istedet for fastnet. Så stiller en der er til foredrag et spørgsmål; Jamen så tjener jeg jo mindre. Fortæller jeres rep. Nej du tjener mere. Jamen hvordan kan jeg tjene mere når det er gratis at ringe? Så siger jeres rep. Jamen det er fordi stikket koster mere?? Hvis det er tilfældet. Så snyder jeg jo min kunde?
 Har i overhovede styr på hvad jeres rep egentlig går og siger? Det kan jo ende op i en strid mellem lovgivning hvis en rep snakker over sig?
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 00:33

Dato: 3/20/2006 11:23:04 AM Forfatter: Anton Roy Grunden til man tjener penge i sit andet niveau er meget simple. Du har været med til at skabe det mersalg for virksomheden - derfor får du provision. De 3750,- kan jeg heller ikke forstå - og jeg hopper ikke på den med: ''Hvis du skulle starte en traditionel virksomhed ville det koste bla bla bla...'' Det er ikke en traditionel virksomhed! Hvis du fik 3750,- i værdi, ville jeg nok føle det var i orden; men jeg tror kun man får en mappe, kundeblanketter, en CD og DVD (efter MIN bedste overbevisning koster alt dette inkl. forsendelse max 250,-), ups jeg var lige ved at glemme, man får også en kuglepen Jeg tror de resterende 3500,- går til ACN eller i form af bonusser (til ens upline) hvis man når nogle specifikke kvalifikationskrav. www.AcnMobile.com ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Godt at se GVT også er kommet på Amino. Mvh. Anton

Godt spørgsmål - hvad "får" man egentlig får ansøgningsgebyret på 3.000 DKK + moms...!?

Umiddelbart ligger der jo ikke i ordet "ansøgningsgebyr", at man vil få noget for det - udover lov til at betale et gebyr for at ansøge om at blive repræsentant for ACN.

Det er en form for licens for at få muligheden for at arbejde med ACN''s koncept - og det giver bl.a. mulighed for følgende:

Ansøgningsgebyr = Team Trainer Fee.

- Mulighed for at opstarte og udvikle sin egen televirksomhed i 18+ lande i verdenen.

Covers all aspects of servicing ACN''s reps and customers:
- Provisioning.
- Rating (taksering).
- Billing of customers calls.
- Customer service.
- Data entry (indtastning af kundedata).
- Collections (fakturering/opkrævning).
- Marketing activities and support.
- Educational materials.
- Public and secure websites.
- Representative contact centre
- Online reporting tools.
- Team Trainer Success Kit.
- 3 international head quarters and numereous call centre in every language.
- Thousands af workers at the ACN International Head Quarters.

På ACN''s forretningspræsentations-video er giver desuden et godt billede på hele det supportsystem, der står bag alle de uafhængige repræsentanter.

På en måde betaler man også for sin egen oplæring og uddannelse i ACN, fordi repræsentantens upline får ca. 1250 DKK i KundeFormidlingsBonus (KFB) for at oplære den nye repræsentant i at formidle kunder - mindst 5 kunder inden 30 dage. Dvs. 0-4 kunder giver 0 kr. i KFB.
X antal kr. går også til dækning af Team-KFB, som varierer beløbsmæssigt afhængig af hele teamets kundeproduktion i en kalendermåned.

Man tjener altså IKKE penge ved direkte at rekruttere en ny repræsentant - eller ville det være i gråzonen til pyramidespil.

Man tjener penge ved at sponsorere/oplære/træne/hjælpe den nye repræsentant til at formidle kunder - dvs. mindst 5 kunder på 30 dage.

Ansøgningsgebyret bruges også til at finansiere 3 forskellige Kvik-Start-Bonusser:

ETT inden 30 dage giver 7.500 DKK + moms i Kvik-Start-Bonus (specielt tilbud i marts).

ETT efter 30 dage giver 1.500 DKK + moms i Kvik-Start-Bonus.

(ETT-positionen opnåes ved at have mindst 5 personlige kunder samt 2 direkte sponsorerede repræsentanter, som hver også har mindst 5 personlige kunder).

20 personlige kundepoint inden 30 dage giver 3.750 DKK + moms i
Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 00:55
Dato: 3/20/2006 11:39:29 AM Forfatter: STATEMENT
''Det er efter Forbrugerombudsmandens opfattelse ulovligt, hvis det, som du køber, reelt alene er retten til at hverve nye forhandlere.''
- Citat fra forbrugerstyrelsens hjemmeside

MEN man får jo også en kvalitetskuglepen for sine 3.750,-

Hvis ACN Danmark A/S er ulovlig, så havde SKAT, Erhvervs- og selskabsstyrelsen, IT- og Telestyrelsen, Konkurrencestyrelsen, Forbrugerstyrelsen samt BT og EkstraBladet osv. helt sikkert fået lukket og slukket ACN for længe siden.

Men hvis du ved ACN Danmark A/S kan finde noget ulovligt, som de utallige jurister, revisorer, skattefolk og bankfolk samt politibetjente, som arbejder med ACN,  IKKE har kunnet finde - så synes jeg ærlig talt, at du øjeblikkeligt skal melde ulovlighederne til myndighederne.

Men det er spild af tid for dig, for du kommer helt sikkert til at lede forgæves.

Held og lykke med detektiv-arbejdet.  ;-)

Tilmeldt 1. Nov 05
Skrevet kl. 11:01
Ja AcnMobil.dk - fuldstædig rigtigt, det et er i bund og grund helt op til den enkelte, hvorledes man benytter sig af alle disse muligheder.

Men jeg er ikke enig i vurderingen af, man får "Mulighed for at opstarte og udvikle sin egen televirksomhed i 18+ lande i verdenen." Det kommer aldrig til at blive din egen televirksomhed - du får derimod lov til at formidle kunder, til en televirksomhed, i 18+ lande. Efter du har formidlet dem - er det ikke 'dine' kunde længere, så er det ACNs kunder.

Man betaler vel heller ikke for sin egen oplæring til uplines - da der ikke er noget krav om de (uplines) nødvendigvis behøver at træne eller uddanne nye repræsentanter (ved godt det ville være tåbeligt ikke at gøre); men det er vel ikke noget krav?

Ansøgningsgebyret bruges også til at finansiere 3 forskellige Kvik-Start-Bonusser:

ETT inden 30 dage giver 7.500 DKK + moms i Kvik-Start-Bonus (specielt tilbud i marts).

ETT efter 30 dage giver 1.500 DKK + moms i Kvik-Start-Bonus.

Ja, ansøgningsgebyret fra de to nye TT'ere (som skal sponseres, før man bliver ETT) bruges til Kvik-Start-Bonus til deres sponsor, hvis han/hun bliver ETT'er - den er vel i gråzonen, da det er de to 'nyes' gebyr, der kompensere deres sponsor, når han/hun kvalificeres til ETT'er?

Igen - jeg er ikke specielt negativ overfor ACN (jeg er selv kunde og så snart min binding andet sted udløber, bliver jeg da også mobil kunde).

Mvh. Anton
Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 20:56

Dato: 3/21/2006 11:01:17 AM Forfatter: Anton Roy Ja AcnMobil.dk - fuldstædig rigtigt, det et er i bund og grund helt op til den enkelte, hvorledes man benytter sig af alle disse muligheder. Men jeg er ikke enig i vurderingen af, man får 'Mulighed for at opstarte og udvikle sin egen televirksomhed i 18+ lande i verdenen.' Det kommer aldrig til at blive din egen televirksomhed - du får derimod lov til at formidle kunder, til en televirksomhed, i 18+ lande. Efter du har formidlet dem - er det ikke 'dine' kunde længere, så er det ACNs kunder. Man betaler vel heller ikke for sin egen oplæring til uplines - da der ikke er noget krav om de (uplines) nødvendigvis behøver at træne eller uddanne nye repræsentanter (ved godt det ville være tåbeligt ikke at gøre); men det er vel ikke noget krav? Ansøgningsgebyret bruges også til at finansiere 3 forskellige Kvik-Start-Bonusser: ETT inden 30 dage giver 7.500 DKK + moms i Kvik-Start-Bonus (specielt tilbud i marts). ETT efter 30 dage giver 1.500 DKK + moms i Kvik-Start-Bonus. Ja, ansøgningsgebyret fra de to nye TT'ere (som skal sponseres, før man bliver ETT) bruges til Kvik-Start-Bonus til deres sponsor, hvis han/hun bliver ETT'er - den er vel i gråzonen, da det er de to 'nyes' gebyr, der kompensere deres sponsor, når han/hun kvalificeres til ETT'er? Igen - jeg er ikke specielt negativ overfor ACN (jeg er selv kunde og så snart min binding andet sted udløber, bliver jeg da også mobil kunde). Mvh. Anton

Det er ACN, der finanserer diverse Kvik-Start-Bonusser - og de er altså IKKE direkte finanseret af, at man starter nye folk op.

Fx Kvik-Start-Bonus på 20 kundepoint inden 30 dage (altså uden nødvendigvis at sponsorere) giver en bonus på 3750 DKK + moms.

Men hvis man starter nye folk op og IKKE lærer dem at formidle kunder, så tjener man jo ingen Kunde-Formidlings-Bonus (KFB).
KFB bliver kun udbetalt ved at formidle mindst 5 kunder inden 30 dage - ellers vil det være i gråzonen til ulovligt pyaramidespil.

Så Kunde-Formidlings-Bonus-systemet er ACN's interne uddannelses-, trænings- og oplæringssystem.
Jo flere man hjælper og oplærer - desto flere penge tjener man.

Så når man bliver ETT inden 30 dage med 3x5 kunder og tjener 7.500 DKK + moms, så er det da helt fair efter min mening. Man har formidlet i alt mindst 15 nye kunder til ACN i sit lille nye team og får en belønning for dette stykke arbejde, som man kan gøre lige så tit og ofte, man har tid og lyst.

Ingen kunder - ingen KFB.

Fx 3 personer starter op og giver hver 3.000 DKK i ansøgningsgebyr i alt 9.000 DKK.
En af dem bliver ETT og de to andre finder 20 kundepoint inden 30 dage.
Det udløser en bonus til de tre personer på 7.500 + 3.750 + 3.750 = 15.000 DKK.

ACN udbetaler i dette tilfælde 6.000 DKK mere i Kunde-Formidlings-Bonus end indtægten ved ansøgningsgebyrerne. Så har jeg ikke en gang medregnet KFB til TC-, RVP- og SVP-upline samt evt. Team-KFB til ETT-, ETL-, TC-, RVP- og SVP-upline.

ACN udbetaler meget mere i Kunde-Formidlings-Bonus end indtægten ved ansøgningsgebyret - men til gengæld får ACN jo samtidig masser af nye kunder - dette er jo netop betingelsen for at få udbetalt KFB. Efterfølgende tjener ACN så selvfølgelig på kundernes telefonregninger, samtidig med at repræsentanterne også tjener en provision på telefonregningerne.

Helt igennem ganske genialt og gennemtænkt Network Marketing koncept.

Side 6 ud af 21 (209 indlæg)