ACN kører med den samme struktur både i USA, Europa, Sydamerika, Asien og Australien, både hvad angår pris, udbetaling, indskud og bonuser. Australien og Danmark har stort set identiske love omkring pyramidespil. Den australske forbrugerstyrelse (ACCC) har bevist ved Australian Federal Court at ACN er et ulovligt pyramidespil, at det handler om at hverve nye repræsentanter istedet for kunder, at ens startindskud ikke svarer til prisen af ens startpakke, at introduktionsmøderne fremhæver hvervning af nye repræsentanter istedet for kunder og at løfterne om økonomisk gevinst ikke svarer overens med virkeligheden. "The Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) has moved closer to stopping a new American player on the Australian telecommunications scene by successfully proving it is a pyramid selling scheme." http://www.abc.net.au/news/newsitems/200503/s1330443.htm Her er selve domsskriftet, paragraf 43 er yders opsummerende: Her er den australske definition af et ulovligt pyramidespil: ACN er forbudt i hele australien og ACCC vandt sagen over ACN, Martin Paech, Robert Stevanovski, Gibbschade PTY, Jonathan Gibbs, Christine Schade og Keith Janke. Ingen af de indklagede har appelleret dommen til den australske højesteret. ACN er et ulovligt pyramidespil og deltagelse i spillet udsætter både organisationen og den enkelte spiller for civile og strafferetslige konsekvenser. Her er lidt ekstra hyggelæsning: |
Fakta:
ACN og alle andre NM-selskaber er IKKE ulovlige i Danmark.
Thor Larholm forstår (desværre) ikke konceptet omkring NM generelt og ACN specielt.
Hvis fx ACN var forbudt i Danmark, så figurerede ACN nok IKKE i IT-og Telestyrelsen''s lagkagediagrammer...!?
At man IKKE kan lide eller forstår konceptet omkring NM, bør ikke være grund til at svine en lovlig forretningsform til...!?
Jeg kan fx ikke lide boksning og jeg forstår ikke, at der er folk, der interesserer sig for at slå hinanden halvt fra forstanden, - MEN det betyder jo ikke, at jeg offentlig sviner boksning til og/eller påstår at det er ulovligt og at folk bør holde sig fra det...!?
Vi lever i et frit land - frihed under ansvar.