Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN er i Australien et ulovligt pyramidespil

Side 3 ud af 21 (209 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 04:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige været til info møde hos en rep. fra acn. Og det har kun ovrebevist mig on en ting. Det hænger ikke sammen. Lad mig prøve at dele tingene lidt op.

ACN er sådanset et lovligt koncept. Da det er et produkt og ikke penge der cirkulerer igennem pyramiden. Er det lovligt.

Men der er mange ting som gør at ACN virker som en røver historie.

1. 3750 for at blive rep. Men tilgengæld for du 7500 kr i bonus hvis du skaffter 5 kunder enden et måneds tid. Som er skatte pligtige dvs. du bare for dine penge igen. De anbefaler 20 kunder. Men et simpelt regnestykke. 20 kunder bruger ca. 200 kr om måneden (50 kr mere end deres teamleader anslår) dvs. 5000 og da du er i 1/2. lag er det en provision på ca. 2%. Det gir 100 kr om måneden. Også 100*12= 1200. Også skal du tage skat på. ca. 40 procent og  8 i markeds, dvs ca. 600 kr om året og du skal betale 1100 hvert år for at være medlem. Det gir totalt -700 plus alle de andre udgifter du nu end for. Og du kan ikke tage bil etc etc. af endnu da du tjener for lidt til at blive moms reg.

2. ACN har idag ca. 5000 rep. i Dk. De siger selv at man skal ende i 7. lag dvs sige 128 kunder under dig for at tjene noget på det. Men 5000*128= 640.000 ca. 11 procent at danmarks befolkning skal bruge acns marked før nuværende rep. kan tjene penge. Det virker som en højmålsætning. pga de penge stærke og utrolig dygtige ervhversledere der er i spidsen, tror jeg  nu ikke rigtig på det (Men det er mit synspunkt)
dvs. alt uden lige ender pyramiden en dag. Og så vil bunden miste penge. hvis mans siger ca. 6 mia mennesker har deres abonement vil 14,5 mil tjene penge. Men tjen hvad? vi ringer jo gratis til hinanden. Hurra

3.  Det lugter sku lidt. ACN kommer jo ikke med noget nyt. Alt det de har findes jo allerede. Det vil svare til jeg kommer med den nye kæde Mc Christian. Jeg har Christian meal. Affe mac osv osv. De er præcis det samme som mc donalds produkter. Så kan i godt se; hvorfor skulle jeg tjene penge på det?

4. Pyramiden er jo bygget med en top. Det er fem mennesker som valgte at starte det. Men hvis vi nu siger jeg er rep. Og jeg når lag 7, Det er jo der hvor der er penge. Men der er jo nogen over mig som får flere procent. Og dem over dem for endnu flere. Jeg var 6 procent at lag 7. Men så kan i jo godt se et på et tidspunkt. Hvis ikke det allerede er aktuelt. Vil det totale provision til ACN arbejdere blive over 100% af vedkommendes tlf regning. Hvordan laver man så overskud? Hmmm..

Håber i kan se hvad det er jeg prøver at forklare.

Regards
Christian
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:32

Dato: 3/18/2006 4:00:12 AM Forfatter: choeck///

2. ACN har idag ca. 5000 rep. i Dk. De siger selv at man skal ende i 7. lag dvs sige 128 kunder under dig for at tjene noget på det. Men 5000*128= 640.000 ca. 11 procent at danmarks befolkning skal bruge acns marked før nuværende rep. kan tjene penge. Det virker som en højmålsætning. pga de penge stærke og utrolig dygtige ervhversledere der er i spidsen, tror jeg  nu ikke rigtig på det (Men det er mit synspunkt)
dvs. alt uden lige ender pyramiden en dag. Og så vil bunden miste penge. hvis mans siger ca. 6 mia mennesker har deres abonement vil 14,5 mil tjene penge. Men tjen hvad? vi ringer jo gratis til hinanden. Hurra

Hej Christian "Choeck",

Ja, deres niveau-inddelte bonusplan er virkelig ringe - og jeg taler af erfaring (IKKE fra ACN): Man vil aldrig nå den brede "masse" lige nøjagtig i 7. niveau; det kan være såvel på 3. eller 5. niveau. Men grunden til ACN folk snakker så varmt for 7. niveau er fordi det er det første niveau der i reglen bliver betalt nogen nævneværdigt. Niveauerne ned til (eller op til...) til 7. niveau er jo helt forrykte: Det kan jo ligeså godt være... Jeg mener 1/8 procent af en telefon-regning på et par hundrede... Hmmm!

Og ja, når "vi" taler gratis sammen - ja, så er der jo heller ikke noget omsætning at tjene penge på... det siger sig selv :-)
Samtidig er det også galimatias at ACN først nu - 7 år efter lanchering i Danmark - endelig åbner op for mobiltelefoni: For det er jo her det sner! Hånden på hjertet HVOR meget fastnet-telefoni bruger du som gennemsnitlig dansker - målt op mod din brug af mobil (især SMS), SKYPE eller eks. IP telefoni (som nu for alvor er på vej frem).

Men igen - jeg forholder mig fortsat til det faktum at ACN driver legal forretning i Danmark - og det er jo det der beskrives som værende ulovligt i det oprindelig indlæg.

ACN er meget store i Skandinavien målt på repræsentanter og telefoni omsætning - men meget lille, målt på reel bonus tjent af repræsentanterne i forhold til de fleste andre netværkskonkurrenter (min opinion).

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:41
Dato: 3/18/2006 4:00:12 AM Forfatter: choeck

4. Pyramiden er jo bygget med en top. Det er fem mennesker som valgte at starte det. Men hvis vi nu siger jeg er rep. Og jeg når lag 7, Det er jo der hvor der er penge. Men der er jo nogen over mig som får flere procent. Og dem over dem for endnu flere. Jeg var 6 procent at lag 7. Men så kan i jo godt se et på et tidspunkt. Hvis ikke det allerede er aktuelt. Vil det totale provision til ACN arbejdere blive over 100% af vedkommendes tlf regning. Hvordan laver man så overskud? Hmmm..
Håber i kan se hvad det er jeg prøver at forklare.
Regards
Christian

Det er ikke korrekt at man vil nå mere end 100 procent. Der er en nøjagtig fordeling på de 7 niveauer (eller mere) når du ligger alle de procenter sammen når du sikkert et tal mellem 20-30 procent af den omsætning som tilbagebetales i bonus. Og dermed ikke hverken 100 procent eller mere (husker ikke den nøjagtige totale procentsats, men vil gætte på den ihvertfald ikke er over 30 procent - correct me if I am wrong).

Når man i iøvrigt taler om bonusplaner der betaler godt, så skal man op og ringe mellem 45-55 procent i bonusudbetaling for hver omsat krone i INDKØBSPRIS (udsalgspris er for vildledende, en finte Herbalife plejer at bruge, når de taler om at tilbagebetaler eks. 70 eller 80% i bonus: Det er fejl! Den ligger helt nede omkring 30% eller lavere - de øvrige oppustede procenter er den AVANCE den enkelte forhandler har/eller deler med anden part).

Man skal simpelthen bare regne de niveau-inddelte procenter sammen + eventuelle bonuspuljer, så har man det tal er selskab tilbagebetaler i bonus for hver omsat krone. I gennemskuelige bonusplaner er det utrolig let at se/regne ud.

For mit eget selskabs vedkommende tilbagebetales der 53% INCL. dynamisk kompression for hver omsat krone i INDKØBSPRIS; den pris hver eneste forhandler betaler for produkter inden eks. videresalg (PM mig for bonusplan, den er let at overskue iøvrigt).

Det var lige min five cents om bonusplaner og procenter ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:13
Ja, provisionen i ACN er sammenlagt på under 20% af telefonregningerne. Bonusser bliver betalt gennem de 3750 kr. det koster at få en licens. Jeg nægter at tro på, det kan være så omkostningsfuldt, at blive skrevet op i en database og derefter 1100+moms på årsplan ( uden noget reelt produkt!?! Det er bare for at være repræsentant. Derudover koster det også 37 kr. hvis man i sit ''backoffice'' vil have adgang til at se rapporter over ens struktur.

Jeg har været ACN repræsentant; men tror ikke, på længere sigt, på dette marked. Hele telekommunikationsbranchen bliver ( tror jeg) påvirket at de innovative tiltag der sker, og om fem år ser branchen markant anderledes ud, end hvad vi forbinder med telekommunikation i dag.

(Noget helt andet - Skype er begyndt at lave mobiltelefoner, som gør det muligt at ringe ''gratis'' på verdensplan til andre Skype brugere og med priser til ''normale'' telefoner, hvor de traditionelle teleselskaber slet ikke kan følge med - så længe, man har Internet adgang).

Der findes mange spændende virksomheder derude ( med MLM opbygning), og hvor forretningsgangen er nemmere og fremtidsudsigterne knap så ''dystre'' med den konkurrence og udvikling.

Dog skal også siges, at jeg kender flere ACN repræsentanter, der alle er glade for ACN og tror på konceptet. Jeg kender ingen ( ud over dem, man ser på scenen), der tjener noget specielt på deres passive provision; men for mange er håbet, drømmen og det sociale samvær nok.

( Dette er ikke en kritik af ACN; men MLM gennerelt og ''off topic'')
Vi, som mennesker, er mestre i ''selfsuggestion'', og kan overtale os selv til at tro på hvad som helst. Herbalife forhandlere mener Herbalife er Verdens bedste virksomhed og forretningskoncept. ACN repræsentanter mener ACN er Verdens bedste virksomhed og forretningskoncept osv. osv.

ACN er IKKE et ulovligt pyramide spil - der er en reel service forbundet. Problemet i mine øjne er, at man skal have en relativ stor organisation, for at tjene noget som helst, og derved bliver det uundgåeligt en underskudsforretning for 98% af alle repræsentanter.
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:06

Jeg har lige været til info møde hos en rep. fra acn. Og det har kun ovrebevist mig on en ting. Det hænger ikke sammen. Lad mig prøve at dele tingene lidt op.

ACN er sådan set et lovligt koncept.
Da det er et produkt og ikke penge der cirkulerer igennem pyramiden, er det lovligt.

1. 3750 for at blive rep. Men til gengæld får du 7500 kr. i bonus hvis du formidler 5 kunder inden en måneds tid. Som er skatte pligtige, dvs. du bare får dine penge igen.

Og du kan ikke trække bil etc. fra endnu, da du tjener for lidt til at blive moms reg.

Der er desværre en række centrale forhold, som du har alvorligt misforstået angående ACN Danmark A/S. Om det skyldes en mindre god forretningspræsentation og forklaring fra repræsentantens side, ELLER nedsat forståelsesevne samt evt. et defekt informationsfilter fra Choecks side skal jeg være usagt...!?

Man kan IKKE tjene for lidt til at blive momsregistreret.
Fra en årsindkomst op til 50.000 kr. er det FRIVILLIGT.
Efter 50.000 kr. er det obligatorisk.

Så JA - man skal selvfølgelig betale SKAT af sin indtægt fra ACN Danmark A/S - ellers ville ACN jo ikke drive lovlig virksomhed.

Og JA - man kan trække sine udgifter fra i SKAT - herunder licensafgiften på 3.000 kr. + moms samt kørsel og kontorhold m.m.
Disse udgifter kan i øvrigt trækkes lovligt fra i SKAT, hvad enten man er momsregistreret eller ej.  

Som ACN-repræsentant får man som udgangspunkt provision i 7 niveauer - og kun 7 niveauer. Dvs. at hvis der er fx 50 niveauer mellem dig og ACN, så er det altså KUN de første 7, der tjener en provision på dine kunder - ellers ville regnestykket selvfølgelig ikke kunne hænge sammen.
Der kræves minimum 20-40 personlige kunder for at få mulighed for at tjene denne provision i 7. niveau, hvor procentsatsen er på 6 %.

Til at starte med - altså indenfor de første 30 dage - kan man "nøjes" med at formidle blot 5 kunder.
Hvis man personligt formidler mindst 5 kunder samt sponsorerer 2 repræsentanter, som også personligt formidler 5 kunder, - så tjener man en Kvik-Start Kunde-Bonus på 7.500 kr. + moms.
Altså 3x5 kunder = 7.500 DKK.

Man kan også personligt formidle mindst 20 kunder indenfor 30 dage, så tjener man en Kvik-Start Kunde-Bonus på 3.750 kr. + moms.

1 fastnettelefon-kunde = 2 kunder
1 mobiltelefon-kunde     = 1 kunde
1 bredbånds-kunde        = 1 kunde
1 IP-telefon-kunde        = 2 kunder

Hvis man når de 3x5 kunder EFTER 30 dage, så udløser det en Kunde-Bonus på 1.500 kr. + moms.
Altså en forskel på 6.000 kr. + moms.
Så der er en gulerod ved at komme hurtigt ud af døren og få fingeren ud af gaskanalen.

Så det kan altså højest koste en 1.500 kr. + moms i direkte opstartsudgifter at starte egen televirksomhed i 18 lande. Dette er risikoen.

Mulighederne er forholdsvis store indenfor fastnettelefoni, mobiltelefoni og IP-telefoni samt videotelefoni. Om 5-10 år lancerer ACN sikkert serviceydelser, som vi endnu ikke kender eksistensen af i dag. ACN ville jo grave sin egen grav ved IKKE at følge med udviklingen indenfor telekommunikation.

Branchen omsætter for ca. 600 milliarder $ på verdenspla
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:39

Hej Thor

Jeg syntes et eller andet sted at dit indlæg er en pinlig affærer for Amino...

Du påstår at ACN et selskab der er anderkendt af de danske myndigheder, er et ulovligt pyramidespil, på grundlag af en domsfældelse i Australien...
Mig bekendt lægger Australien næsten på den anden side af kloden....! ?

Som jeg ser det, så findes der mange franchise-former, der koster mere end de burde... men franchising som så er mig bekendt stadigvæk lovligt, og det på trods af, at påståelige fjolser i starten af 80''erne, råbte PYRAMIDESPIL!

Det var min forståelse da jeg oprettede mig som bruger på Amino.dk, at det var et forum hvori der skulle kunne findes en saglig debat sted... alene i dit emne overtræder du denne regel... jeg håber virkelig ACN sagsøger dig for injurier... Hahaha... det har du sgu fortjent...

At jeg ikke selv vælger at arbejde som rep for ACN, skyldes at jeg mener at telemarkedet er på vej den gale retning... har selv tidligere arbejdet med PGOne, og fandt min indkomst for lav til at det var min tid værd... Under denne periode, var der en selvforanstaltet ekspert, lidt i stil med de Store og "vise" MLM/Nm kritikere herinde, der var fuldt og fast overbevist om at det var et pyramidespil, OG at PGOne ikke eksisterede... han havde "undersøgt" det...
Når folk får fakta præsenteret, og de ka se telefonregninger eller hvad nu end bevis, og stadig holder på deres, så handler det for det meste om at de bare er ude på at ødelægge alt nyt for andre...

Er det fedt at være i den kategori af usaglige og bedrevidende? hvis ik, så lad dog være med at komme med en så direkte løgn som dit indlæg har i titlen... det er sgu for Tumpet!

Når det så er sagt håber jeg vi kan få mlm/nm diskusionnen op på et niveau, hvor diverse debatter er interessante at tage...

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 10:48
Jeg er ved gud ikke tilhænger at hverken pyramidespil eller pyramidemarketing!
Hvad er begrundelse for at man skal tjene penge i niveau 2???
Fint nok - man skal tjene penge på sine kunder, men hvad er begrundelsen for at man skal tjene i andet led. Andet end, at det skal bidrage til en eller anden drøm om at pengene bare vælter ind, store biler og hurtige kvinder - uden at røre en finger!
Det HELE handler om at skaffe nye uafhængige repræsentanter eller forhandlere, der indbetalet et startgebyr. - Jo jo for ikke at få myndighederne på nakken kaster man et eller andet inferiørt produkt ind i handlen.
De er selvfølgelige UAFHÆNGIGE, fordi ACN derved kan fraskrive sig ethvert ansvar = resultat den enkelte lille forhandler står selv med den dampende lort i hånden, hvis noget går galt.

ACN er sådanset et lovligt koncept. Da det er et produkt og ikke penge der cirkulerer igennem pyramiden. Er det lovligt.
Men der er mange ting som gør at ACN virker som en røver historie.
1. 3750 for at blive rep.

HVAD FÅR MAN EGENLIGT FOR SINE 3.750,- kroner???

Tilmeldt 1. Nov 05
Skrevet kl. 11:23
Grunden til man tjener penge i sit andet niveau er meget simple. Du har været med til at skabe det mersalg for virksomheden - derfor får du provision.

De 3750,- kan jeg heller ikke forstå - og jeg hopper ikke på den med: "Hvis du skulle starte en traditionel virksomhed ville det koste bla bla bla..." Det er ikke en traditionel virksomhed! Hvis du fik 3750,- i værdi, ville jeg nok føle det var i orden; men jeg tror kun man får en mappe, kundeblanketter, en CD og DVD (efter MIN bedste overbevisning koster alt dette inkl. forsendelse max 250,-), ups jeg var lige ved at glemme, man får også en kuglepen

Jeg tror de resterende 3500,- går til ACN eller i form af bonusser (til ens upline) hvis man når nogle specifikke kvalifikationskrav.

www.AcnMobile.com ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Godt at se GVT også er kommet på Amino.

Mvh. Anton

Tilmeldt 1. Nov 05
Skrevet kl. 11:26
Der var jeg lidt for hurtig - ser ud som om GVT har slettet sin Amino profil.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:39
Dato: 3/20/2006 10:47:30 AM Forfatter: STATEMENT
Jeg er ved gud ikke tilhænger at hverken pyramidespil eller pyramidemarketing!
Hvad er begrundelse for at man skal tjene penge i niveau 2???

Hej "Statement",

Begrundelsen er allerede givet - men lad lige mig kaste en bemærkning ind:
Det gælder ikke kun ACN - men alle Network Marketing selskaber: Vi bliver også betalt for eks. 2. niveau, fordi vi - som tidligere beskrevet - er med til at skabe mer-omsætning for virksomheden.

Eftersom bonus er indregnet i den pris en vare eller et produkt koster, vil det være et incitatement for eks. mig at LÆRE enten mine kunder eller repræsentanter HVORDAN de eks. skaber X antal kunder eller afsætter X antal produkter.

Jeg bliver med andre ord betalt i forskellige niveauer for at have LÆRT andre at drive en lille forretning, skabe kunder og mer-omsætning eller andre aspekter.

Den korte, men logiske forklaring.

Skal der drages paralleler (hvor mange L´er er der egentlig i det ord...) til brancher udenfor netværksmarkedsføring, så kan det vel bedst sammenlignes med at en salgschef er bonus-afregnet af hvor GODT hans salgs-styrke af folk klarer sig.

Det kan være han få 10% ekstra i posen ved næsten lønforhandling, fordi folkene under ham har skabt 60% mere omsætning.
Blot afregnes vi hele tiden - og løbende - af den meromsætning vi skaber i vores branche, og skal derfor ikke forhandle løn hver måned eller 1-2 gange om året.

Lasse Burholt

Side 3 ud af 21 (209 indlæg)