Jeg har lige været til info møde hos en rep. fra acn. Og det har kun ovrebevist mig on en ting. Det hænger ikke sammen. Lad mig prøve at dele tingene lidt op. ACN er sådanset et lovligt koncept. Da det er et produkt og ikke penge der cirkulerer igennem pyramiden. Er det lovligt.
Men der er mange ting som gør at ACN virker som en røver historie.
1. 3750 for at blive rep. Men tilgengæld for du 7500 kr i bonus hvis du skaffter 5 kunder enden et måneds tid. Som er skatte pligtige dvs. du bare for dine penge igen. De anbefaler 20 kunder. Men et simpelt regnestykke. 20 kunder bruger ca. 200 kr om måneden (50 kr mere end deres teamleader anslår) dvs. 5000 og da du er i 1/2. lag er det en provision på ca. 2%. Det gir 100 kr om måneden. Også 100*12= 1200. Også skal du tage skat på. ca. 40 procent og 8 i markeds, dvs ca. 600 kr om året og du skal betale 1100 hvert år for at være medlem. Det gir totalt -700 plus alle de andre udgifter du nu end for. Og du kan ikke tage bil etc etc. af endnu da du tjener for lidt til at blive moms reg.
2. ACN har idag ca. 5000 rep. i Dk. De siger selv at man skal ende i 7. lag dvs sige 128 kunder under dig for at tjene noget på det. Men 5000*128= 640.000 ca. 11 procent at danmarks befolkning skal bruge acns marked før nuværende rep. kan tjene penge. Det virker som en højmålsætning. pga de penge stærke og utrolig dygtige ervhversledere der er i spidsen, tror jeg nu ikke rigtig på det (Men det er mit synspunkt)
dvs. alt uden lige ender pyramiden en dag. Og så vil bunden miste penge. hvis mans siger ca. 6 mia mennesker har deres abonement vil 14,5 mil tjene penge. Men tjen hvad? vi ringer jo gratis til hinanden. Hurra
3. Det lugter sku lidt. ACN kommer jo ikke med noget nyt. Alt det de har findes jo allerede. Det vil svare til jeg kommer med den nye kæde Mc Christian. Jeg har Christian meal. Affe mac osv osv. De er præcis det samme som mc donalds produkter. Så kan i godt se; hvorfor skulle jeg tjene penge på det?
4. Pyramiden er jo bygget med en top. Det er fem mennesker som valgte at starte det. Men hvis vi nu siger jeg er rep. Og jeg når lag 7, Det er jo der hvor der er penge. Men der er jo nogen over mig som får flere procent. Og dem over dem for endnu flere. Jeg var 6 procent at lag 7. Men så kan i jo godt se et på et tidspunkt. Hvis ikke det allerede er aktuelt. Vil det totale provision til ACN arbejdere blive over 100% af vedkommendes tlf regning. Hvordan laver man så overskud? Hmmm..
Håber i kan se hvad det er jeg prøver at forklare.
Regards
Christian |
Dato: 3/18/2006 4:00:12 AM Forfatter: choeck///
2. ACN har idag ca. 5000 rep. i Dk. De siger selv at man skal ende i 7. lag dvs sige 128 kunder under dig for at tjene noget på det. Men 5000*128= 640.000 ca. 11 procent at danmarks befolkning skal bruge acns marked før nuværende rep. kan tjene penge. Det virker som en højmålsætning. pga de penge stærke og utrolig dygtige ervhversledere der er i spidsen, tror jeg nu ikke rigtig på det (Men det er mit synspunkt)dvs. alt uden lige ender pyramiden en dag. Og så vil bunden miste penge. hvis mans siger ca. 6 mia mennesker har deres abonement vil 14,5 mil tjene penge. Men tjen hvad? vi ringer jo gratis til hinanden. Hurra
Hej Christian "Choeck",
Ja, deres niveau-inddelte bonusplan er virkelig ringe - og jeg taler af erfaring (IKKE fra ACN): Man vil aldrig nå den brede "masse" lige nøjagtig i 7. niveau; det kan være såvel på 3. eller 5. niveau. Men grunden til ACN folk snakker så varmt for 7. niveau er fordi det er det første niveau der i reglen bliver betalt nogen nævneværdigt. Niveauerne ned til (eller op til...) til 7. niveau er jo helt forrykte: Det kan jo ligeså godt være... Jeg mener 1/8 procent af en telefon-regning på et par hundrede... Hmmm!
Og ja, når "vi" taler gratis sammen - ja, så er der jo heller ikke noget omsætning at tjene penge på... det siger sig selv :-)
Samtidig er det også galimatias at ACN først nu - 7 år efter lanchering i Danmark - endelig åbner op for mobiltelefoni: For det er jo her det sner! Hånden på hjertet HVOR meget fastnet-telefoni bruger du som gennemsnitlig dansker - målt op mod din brug af mobil (især SMS), SKYPE eller eks. IP telefoni (som nu for alvor er på vej frem).
Men igen - jeg forholder mig fortsat til det faktum at ACN driver legal forretning i Danmark - og det er jo det der beskrives som værende ulovligt i det oprindelig indlæg.
ACN er meget store i Skandinavien målt på repræsentanter og telefoni omsætning - men meget lille, målt på reel bonus tjent af repræsentanterne i forhold til de fleste andre netværkskonkurrenter (min opinion).
Lasse