Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN er i Australien et ulovligt pyramidespil

Side 5 ud af 21 (209 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved godt at jeg får James på nakken nu , men er det så ikke også voldsom at skulle betale 8000kr. for en startpakke i Qbic7?

Som jeg har sagt før, så mener jeg ikke at et startgebyr må koste mere end få hundrede kroner, ellers lugter det lidt af pyramide.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:44

Dato: 3/20/2006 12:37:41 PM Forfatter: Lougan Jeg ved godt at jeg får James på nakken nu , men er det så ikke også voldsom at skulle betale 8000kr. for en startpakke i Qbic7? Som jeg har sagt før, så mener jeg ikke at et startgebyr må koste mere end få hundrede kroner, ellers lugter det lidt af pyramide.

Der er vist lagt i kakkelen nu, Lougan....

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 12:47
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:57

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 12:59
Ja
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 13:06

Ja ja, Drenge - I sidder jo bare og venter på den

Vedrørende vennehvervning fra Forbrugerstyrelsens hjemmeside:

"Vennehvervning består i, at man hjælper erhvervsdrivende med at finde aftaleparter i sin vennekreds. Ofte vil dette blive belønnet af den erhvervsdrivende.

Forbrugerombudsmanden finder denne markedsføringsform for betænkelig og aggressiv

En etablering af en kontakt med forbrugerne via "venner" vil indebære en betydelig mulighed for misbrug af det loyalitets- og tillidsforhold, der må anses at være nogle af hovedelementerne i forholdet mellem venner."

OG

"På forespørgsel har Forbrugerombudsmanden udtalt, at en forbrugers opgivelse af en anden forbrugers navn på en liste ikke kan anses at være en forudgående anmodning om en personlig eller telefonisk henvendelse i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 2. En sælgers senere henvendelse på baggrund af en sådan anmodning må derfor være omfattet af forbudet i forbrugeraftaleloven. Brugen af et sådant koncept må derfor være i strid med markedsføringslovens § 1, når den enkelte forbruger ikke ved sin underskrift har accepteret at blive optaget på en kundehvervningsliste.

En etablering af en kontakt med forbrugerne på denne måde vil indebære en betydelig mulighed for misbrug af det loyalitets- og tillidsforhold, der må anses at være nogle af hovedelementerne i forholdet mellem "venner".

Fremgangsmåden med at notere "venner" og bekendte på en liste - eventuelt mod en præmie - giver en betydelig risiko for, at eventuelle indgåede aftaler bliver underkendt som ugyldige, og at de sælgere, der senere retter henvendelse til forbrugerne, begår et strafbart forhold. (1992-116/5-10)
Juridisk Årbog 1993-1994, side 22 "

I så den komme - ik''

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 13:14
Det gjorde jeg faktisk jo
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 13:15
I rest my case.... og går til frokost...
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 13:17
jamen så tror jeg da at forbrugerombudsmanden skyder sig selv i foden. Fordi næsten alle brancher der sælger et produkt benytter sig af referencer. Men hvis man ikke må benytte sig at det mere, kan de fleste virksomheder godt lukke.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 13:21
Same here  Jeg går dog i byen...
Side 5 ud af 21 (209 indlæg)