Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark brænder.

Side 5 ud af 15 (143 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, så trådte jeg nogen over tæerne, det var faktisk ikke min mening,

men jeg blev oprigtig forarget da jeg så en kvinde hvis bil til 30.000 kr. uden kasko var

gået op i flammer.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:04

Jan Sørensen:

Hr. Martin Thorborg

Moral er godt,, dobbelt moral er dobbelt så godt ????, maybe ??.

Overskriften i ( cafe ) = Her er ordet frit. Her snakker vi om alt andet end iværksætteri,,,, / og hvad mener du så med din udtalelse herunder ?????????

Ja jeg vil egentlig også gerne have lov til at henvise til Ekstra Bladets eller Dansk Folkepartis debatforum. Iværksættere er heldigvis normalt rummelige mennesker, der ved at man skal bedømme folk individuelt og ikke efter religion, hudfarve etc.( Martin dette er dine ord.)

Er ordet ikke frit, eller har jeg misforstået noget ???. eller bestemmer du hvad der er frit,,, så skal du ikke begynde og henvise til andre stedere, hvis vi ikke kan bruge cafeen til dette så luk den og indse at du har lavet en brøler.   DOBBELT MORAL ??.

Hej Jan, ja undskyld jeg ikke titulerer dig med et "Hr", det virker lidt gammeldags på mig..

Nu var min henvisning til de andre debatforaer en symbolsk henvisning og ikke et forbud mod at føre debatten her på Amino. Var den det, så havde jeg bare lukket tråden.
Selvom jeg syntes at flere personer her i debatten har et temmelig indskrænket menneskesyn, så er debatten fin at tage. Hvis man ikke taler om tingene, så ender det med at mange, ellers fornuftige mennesker, ender med at følge deres indre svinehund og tro at optøjerne bunder i religion, hudfarve, nationalitet eller andet ligegyldigt.

Så nej, jeg mener bestemt ikke at jeg er dobbeltmoralsk, jeg er bare ked af at nogle iværksættere, som jeg ellers betragter som fornuftige mennesker, kan have så primitivt et menneskesyn.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:07

John, der er forskel på at blive forarget over en handling man finder urimelig, og så at gå til generaliseringer om en kæmpe gruppe mennesker (som f.eks. muslimer), som for størstedelens vedkommende intet galt har gjort. Og racisme bliver det for alvor, når man vælger at gruppere folk ud fra religion eller race, når man med lige så stor (u)rimelighed kunne vælge at gruppere dem ud fra helt andre ting.

Det er altså samme logik som i Life Of Brian - læs lige denne scene igennem igen ...

BEDEVERE: Tell me, what do you do with witches?
VILLAGER #2: Burn!
CROWD: Burn, burn them up!
BEDEVERE: And what do you burn apart from witches?
VILLAGER #1: More witches!
VILLAGER #2: Wood!
BEDEVERE: So, why do witches burn?
[pause]
VILLAGER #3: B--... 'cause they're made of wood...?
BEDEVERE: Good!
CROWD: Oh yeah, yeah...
BEDEVERE: So, how do we tell whether she is made of wood?
VILLAGER #1: Build a bridge out of her.
BEDEVERE: Aah, but can you not also make bridges out of stone?
VILLAGER #2: Oh, yeah.
BEDEVERE: Does wood sink in water?
VILLAGER #1: No, no.
VILLAGER #2: It floats! It floats!
VILLAGER #1: Throw her into the pond!
CROWD: The pond!
BEDEVERE: What also floats in water?
VILLAGER #1: Bread!
VILLAGER #2: Apples!
VILLAGER #3: Very small rocks!
VILLAGER #1: Cider!
VILLAGER #2: Uhhh, gravy!
VILLAGER #1: Cherries!
VILLAGER #2: Mud!
VILLAGER #3: Churches -- churches!
VILLAGER #2: Lead -- lead!
ARTHUR: A duck.
CROWD: Oooh.
BEDEVERE: Exactly! So, logically...,
VILLAGER #1: If... she.. weighs the same as a duck, she's made of wood.
BEDEVERE: And therefore--?
VILLAGER #1: A witch!

CROWD: A witch! A witch! A witch!

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 10:23

Jamen Mikkel, vi er enige, jeg hverken kan eller vil generalisere, det var rettet mod denne ene person.

Men det var ligeså meget et forsvar over for kvinden, som også var af anden etninsk

herkomst ( Hvad er det så nu jeg er ved at rode mig ud i :)

En anden logik, når vi nu har været omkring noget med sten og generalisering:

En sten kan ikke flyve. Lillemor kan ikke flyve. Ergo, er lillemor en sten ! (Holberg)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 10:26

For at følge op på Lones Bullshit/Racist bingo, er manden/kvinden? bag navnet E-Concepter kilde til flere fulde plader... Det er helt vildt.

E-Concepter:
Dansken sover mens vores skoler, bygninger og privat ejendom som bil og bolig står i flammer.

DAMN.. Hvornår lærer vi at holde og vågne 24 timer i døgnet?

E-Concepter:
Hvornår kan vi lære at stå sammen og kæmpe for vores værdier og traditioner ?

Hvor var du i nat og de sidste 5 nætter? Du sov da vel ikke? Og hvilke værdier er det du vil kæmpe så indædt for? Der er så mange der er inde på det med vores værdier, men jeg bliver sq lidt fornærmet når nogen fortæller mig hvilke værdier de mener jeg skal slås for.

E-Concepter:
Hvorfor er det Hisp ut tahrir, en fundamentalistisk terror organisation der i dag kl. 17 demonstrerer imod danskerne og vores ytringsfrihed ?

Fordi dette er Danmark, og det samme kan Moses Hansen, Erling Bundgaard og Dansk Front gøre hvis de vil, på helt lovlig vis. Jeg synes det er fedt at de går ud med deres holdninger på sådan en fredelig måde. Uanset hvor tåbelige de så end måtte være. Er det ikke det vi efterlyser? Og så er det skide irriterende at de hedder noget så vanskeligt som Hips Tut Tapirrr..æh.. Haps Put Hapit.. Satans.

Hizb-ut-Tahrir

E-Concepter:
Hvorfor møder danskerne ikke op til en mod demonstration mod vold, hærværk, knivstikkeri, social svindel, narkohandel, masse voldtægt, dødstrusler, fundamentalisme, islamisme, og terrorisme - og alt det disse volds psykopater har beriget dansk kultur og samfund med ?

Igen.. Hvor var du? Desuden må jeg spørge hvilken sten du har boet under de sidste mange år (nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er), men vold, hærværk, knivstikkeri, social svindel, narkohandel, masse voldtægt, dødstrusler, fundamentalisme og terrorisme er ikke en eksotisk importvare. Islamisme er måske, men jeg kan ikke se noget galt i religionsfrihed.

E-Concepter:
Lad os sprede budskabet om denne trussel vi alle står overfor nu, så nogle flere får øjnene op for det og gør noget ved det.

Hvad er dit budskab egentlig? Får vi nogensinde set dig på gaden med en håndfuld counter-molotovs? Er dit budskab at optrappe og udøve mere vold?

E-Concepter:
En tanke var ....

Hvis man hængte de 12 Muhamed tegninger op på bistands kontoret ....

Ville muslimerne så boykotte bistanden ??

Er vi nu helt inde i hovedet på dig? Eller er det bare "The Dark Side of the spoon" der taler? Er det sådan en handling du synes er rigtig smart?

Argh..

/Jacob 

Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:58

hej jacob

det du henviser ovenover

er en sms der er blevet sendt rundt  i landet jeg fik sms fra en jeg ikke kender

og i må undskylde men mener i hvirkelig at alt det der sker herhjemme er vores egen skyld og at det bare er nogle børn/unge som er blevet røvrendt af staten eller af hele danmark

nej nu må i stoppe

i vores børnehave som er selveget der må kolonien aflyses forde der nogle børn/unge som har smadret vinduerne dræbt kaninerne osv.

men hva det er vel vores egen skyld at vi ikke motivere dem til at lave noget bedre

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:17
Jannik:
Hvad mener du da? Siden du skriver "Mener I virkelig...?"
Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:31

det virker som om i syntes det er nogle børn/unge er blevet røvrendt af danmark

og det vel nok er syndt for dem

jeg syntes ikke det er syndt for dem

hvis dé har nogle ting de skal ud med så må de som vi må skrive eller tale

eller lave en demo

det kan godt være at jeg har misforstået noget og så må du meget undskylde

men jeg er snart ved at være sur over alle de penge der skal bruge på genopbygning og ekstre arbejdstimer til politi osv.

på grund af et mindre tal personer der ikke ved hvordan man skal opføre sig

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:36

Meget af det der sker i dag er resultatet af en elendig integrationsindsats igennem de sidste 20-30 år.

De første fremmedearbejdere kom i slutningen af 60erne og starten af 70erne - de gjorde vores WCer rene og tog alle de andre lorte jobs som ingen gad at tage, præcis som det er tilfældet nu.

Siden kom mange flere til af andre årsager (flygtning) og der blev ikke stillet nogle krav, der blev ikke gjort noget specielt eller forventet noget - tværtimod opstod der en præcedens for at ophobe flytningene i ghetto bebyggelser, passivere dem på bistandshjælp (som nedbrød deres patriarkiske familiemønstre) og herefter ellers bare lade tiden gå.

Så nærmer vi os idag og det lykkedes faktisk for første gang siden slutningen af 60erne og starten af 70erne for en stor gruppe flygtninge/indvandre/efterkommere at komme ind på arbejdsmarkedet (og tage de jobs arbejdsgiverne igen ikke kan få besat) og selv på uddannelsesinstitutionerne står de nu stærkere end nogensinde før i DK.

Men der er en restgruppe tilbage - der primært består af familier som er ødelagte, hvor faderens betydning langt hen af vejen er nedbrudt og hvor far og mor aldrig har haft et job, og stadig ikke snakker dansk efter 30-40 år her - Det kan endda være 3. generation hvor mønstret mere eller mindre gentages og hvor man kan se effekten af den manglende integration af første generation og de sport det har sat sig i 2. generation.

Så længe at der findes en gruppering af mennesker i landet som ikke føler sig som en del af "os" men til stadig bare er "dem" og vi er "os" så sker integrationen ikke, og lige så længe vil der være utilpassede unge der "råber" på hjælp fra tid til anden.

Så at sige at det er vores egen skyld, kan måske virke voldsomt på nogle - men det er bestemt ikke helt forkert.

Når det så er sagt så skal de skyldige jo helst fanges, for en dommer og straffes behørigt - men det skal skisme ske på et eksisterende lov grundlag. Jeg er så træt af den tendens vi har set siden fogh kom til hvor vi får mere og flere totalitære tendenser og hvor centralismen og statsmagten styrkes dag for dag.

Særlove og love der kun rammer enkelte grupper er ulovlige iflg. grundloven, som dog i de senere år desværre ligner noget der åbenbart kan gradbøjes politisk.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:54

Godt indlæg, RonnikC!

Jeg er dog ikke sikker på at "ghetto'er" altid er dårlige - alt efter hvordan man vælger at definere en ghetto. For eksempel findes der flere rigmands-ghetto'er i det nordlige Sjælland, som jeg ikke ser mange anfægte - helt lukkee miljøer hvor det er økonomisk og praktisk umuligt for ret mange andre at komme ind.

Der er også forskere fra udlandet, som har været inde på at ghettoer - som samlinger af ligesindede mennesker, faktisk kan være en styrke. For et af problemerne for mange unge der har en kulturel og religiøs baggrund i andre lande er jo, at de hverken føler sig som fugl eller fisk - de er ikke arabere (for at tage dem som eksempel) nok til at være rigtige arabere, og de er ikke danskere nok til at være danske. De er blevet kulturløse og udskudt. Hvis man ikke har et godt fundament at stå på - uanset hvad det så måtte være, så er det svært at komme videre. Der skal være noget at bygge på.

Som en invandrerkonsulent for nyligt var inde på, så kan mange af disse unge i dag vælge at forankre deres kulturelle usikkerhed enten i sproget eller religionen. Når vi så skærer mere og mere i modersmålsundervisningen, ja så er der kun religionen tilbage. Fanatismen.

Så ghettoer - i en mere possitiv forstand, som samlinger af ligesindede, kan sagtens være et fornuftigt element. Jeg tror ikke man nødvendigvis behøver, at være så bange for disse i sig selv. Det er mere omstændighederne og den indre kultur i disse ghettoer der kan være problemet.

Da jeg selv gik i folkeskole, for snart mange år siden, begyndte nedskæringerne for alvor. Alle de resurser der ellers blev brugt på at samle utilpassede børn, og børn fra problemramte familier, op blev langsomt men sikkert skåret ned. Allerede dengang var vi mange der sagde, at det naturligvis ville ende med at flere af de spirende "rødder" og problembørn, ville udvikle sig til endnu større problemer for os alle sammen. Det er langt billigere, og menneskeligt forsvarligt, at gribe ind mens problemerne er små. Det lod vi, som samfund, i stigende grad være med, og nu står vi så med problemerne. Så jo, det er i høj grad vores egen skyld, at tingene er blevet værre. Vi har skabt et dårligt grundlag. Det betyder naturligvis ikke konkret at det er min eller din skyld at en tosse i Århus brænder en bil af, men det er en forklaring på, hvorfor det i stigende grad sker, som nu.

Desværre kan man ikke engang bare skyde skylden på den nuværende regering. Disse nedskæringer, og de konsekvenser vi ser af dem i dag, er blevet gennemført og videreført af både Socialdemokratiske og borgerlige regeringer.

Side 5 ud af 15 (143 indlæg)