Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark brænder.

Side 9 ud af 15 (143 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld Lanther:
kan de ikke lide lugten i bageriet, må de fise hjem hvor de kommer fra og lave al den ballade dernede.

De fleste, eller mange af dem, er jo født og opvokset i Danmark.. Vi kunne jo sende dem til Samsø i favnen på dine fremstrakte hænder. 

Keld Lanther:
Man kan aldrig give andre skylden for den vold og afbrænding man selv foretager sig.

Jeg vil vove at påstå at jeg uden nævneværdige problemer, ville være i stand til at få dig til at stikke mig en på løget (eller forsøge.) Dermed er jeg skyld i din voldshandling.

/Jacob 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:37

Fise hjem hvor de kommer fra. Du er godt klar over at der er ganske mange af de som du angriber her der er 2. generation. Altså er de født og opvokset i Danmark. Hvor er det lige de skal fise hen?

Der er da overhovedet ikke en undskyldning for at lave mere hærværk. Jeg tror bare ikke vi kan løse problemet ved magtanvendelse.

Og selvfølgeligt skal de unge stå til ansvar for deres handlinger.

Det jeg siger er at vi ikke kan komme problemet til livs med magtanvendelse, med mindre PET får KGB beføjelser, på anden måde end at ved at samfundet begynder at tage hånd om nogle af de tidligere nævnte problemer.

Jeg syntes lidt at jeg kan læse i dit indlæg at du mener problemet skal løses med magtanvendelse lige meget hvad det vil koste. Altså at du ikke ser noget problem i at vi begynder at nærme os politistatsforhold hvor det at sætte hårdt mod hårdt er eneste konfligtløsningsmiddel.

Hvis det ikke er det du mener så undskylder jeg på forhånd.

/Peder 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:53

Hej Jacob

Vi har ikke den slags problemer herovre, trods det at vi har enkelte tilflyttere fra fremmede himmelsttrøg som opfører sig ganske pænt uden gene for os andre og tilpasser sig som man bør i et moderne samfund.

Med hensyn til at kunne provokere mig til vold, ja så kan du da gerne stå i dagevis uden resultat, for jeg er uvoldelig og er ikke så nem at tirre, tværtimod har jeg altid sagt, at dumme mennesker bruger næverne, fordi de mangler argumenter i ord fra hjernen, altså slår du istedet for at tale, så kan du selv tænke hvor meget din hjerne indeholder.

Nej og atter nej, man er selv herre over sine egne handlinger..

mvh   Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 13:55

Hej Peder

Hvad ville du helt konkret kunne hjælpe disse unge med, hvis ikke de vil hjælpes??

mvh   Geeked

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:06

Keld Lanther:
Vi har ikke den slags problemer herovre, trods det at vi har enkelte tilflyttere fra fremmede himmelsttrøg som opfører sig ganske pænt uden gene for os andre og tilpasser sig som man bør i et moderne samfund.

Jamen jamen. Hvad gør i? Kunne man bruge Samsø modellen andre steder?

Keld Lanther:
Med hensyn til at kunne provokere mig til vold, ja så kan du da gerne stå i dagevis uden resultat, for jeg er uvoldelig og er ikke så nem at tirre

Du kender mig dårligt.. Wink

Nej jeg giver dig ikke ret i at man er 100% herre over egne handlinger. Kender du udtrykket "at det slår klik"? Det betyder i princippet at man mister kontrollen over sine egne handlinger, og gør ting der synes umuligt eller utænkeligt. Det sker typisk ved voldsomme provokationer eller ekstreme situationer. Jeg vil lige nævne at jeg ikke lige tror at alle dem der pt. stikker ild i biler har "mistet den", men nu da du er så firkantet omkring lige dét, med at være herre over egne handlinger.

/Jacob

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:10

Samsø har 2 (1 arabisk 1 afrikansk) familier og en pizzamand der vist nok er fra italien - Så det kan man vist roligt glemme at bruge som eksempel.

Desuden er den eneste kriminalitet på samsø stort set fartforseelser også når de unge (samsinger) laver ballade ind i mellem eller der kommer turister om sommeren.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:17

I første omgang kunne man søge for at give deres forældre (de mange af dem som kommer fra krigsområder og er dybt traumatiserede) den hjælp de har brug for.

Man kunne lade være med at presse forældre økonomisk (specielt med tanke på starthjælpen),

Man kunne behandle "flygtningene" på de forskellige centre ordentlig (ikke at det har direkte indflydelse på den gældende gruppe, men det vil i den grad sende et signal om at vi ikke hader alle muslimer),

Man kunne indrette et samfund som ikke ved enhver tænkelig lejlighed håner Islam som religion (hvilket jo er foregået systematisk siden Glistrup),

Man kunne give de indvandre som er højt kvalificerede et job som svarer til deres evner (det virker tåbeligt at ingeniører skal kører taxi, både økonomisk og integrationsmæssigt. Hvorfor skal de unge uddanne sig når de kan se at familie og venner ikke kan få ordentlig arbejde alligevel),

Man kunne lave tiltag som kunne modvirke gettoriseringen.

Man kunne ændre mediernes fokus fra kun at berette om kriminalitet begået af personer med anden etnisk baggrund. (Så vidt jeg husker statestikken hedder det; 2 af 1000 med anden etnisk baggrund er tidligere straffet, 1 af 1000 med dansk baggrund er tidligere straffet. Hvilket vil sige at der er i omegnen af 30 gange så mange kriminelle danskere i Danmark som der er kriminelle med anden etnisk baggrund. Hvis medierne havde en samfundsdækning som modsvarede det, så er jeg ret sikker på at vi ikke ville se den samme demonisering af etniske danskere. Som situationen er nu repræsenterer etniske danskere væsentlig mere end 4% af dækningen af krimistof. De er vel væsentlig på den forkerte side af 50%).

Så grundlæggende kunne man stoppe den systematiske forskelsbehandling og den systematiske demonisering.

Håber det var svar nok, og det var bare hvad jeg som lægmand kunne finde på af tiltag. Jeg er ret sikker på at en sociolog ville kunne komme med en del mere.

/Peder 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:19

Jacob:

Jamen jamen. Hvad gør i? Kunne man bruge Samsø modellen andre steder?

Lader være med at klumpe sociale tilfælde sammen i ghettoer..

Jacob:

Du kender mig dårligt.. Wink

Nej jeg giver dig ikke ret i at man er 100% herre over egne handlinger. Kender du udtrykket "at det slår klik"? Det betyder i princippet at man mister kontrollen over sine egne handlinger, og gør ting der synes umuligt eller utænkeligt. Det sker typisk ved voldsomme provokationer eller ekstreme situationer. Jeg vil lige nævne at jeg ikke lige tror at alle dem der pt. stikker ild i biler har "mistet den", men nu da du er så firkantet omkring lige dét, med at være herre over egne handlinger.

/Jacob

Slå klik for hvem og hvad betyder det???

Korte lunter bør behandles og er stadig ingen undskyldning for det man gør.

Korte lunter bør tælle til 10 før de handler og koble hjernen til igen og tænke på konsekvenserne af det de gør..

Jamen, nu må du også huske på, at skadevolderen altid er offeret og den skadelidte bare er en der stod i vejen for afreagering eller var det nu lige omvendt??

Nej og atter nej, ingen undskyldninger gælder eller hva´skulle skattefars kontor måske brændes af i håb om at min restskat så ville brænde med og gå i glemmebogens trøsteri!!

mvh   Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:24

Ronnikc:

Samsø har 2 (1 arabisk 1 afrikansk) familier og en pizzamand der vist nok er fra italien - Så det kan man vist roligt glemme at bruge som eksempel.

Desuden er den eneste kriminalitet på samsø stort set fartforseelser også når de unge (samsinger) laver ballade ind i mellem eller der kommer turister om sommeren.

Nå, nå en med lidt lokalkendskab!! en samsing måske?

Der er nu flere udlændinge boende herovre, men de er blandet godt sammen med resten af samsingerne og ganske rigtig er ballademagere mest samsinger der leger med turisternes piger og ikke bruger hjernen, men flere af dem er rejst herovrefra, fordi de ikke kan skjule sig, når de bruger næverne..

mvh   Geeked

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:25

Har boet på Samsø i 2 år - det var vist også hvad jeg kunne holde til - Er du gal der er langt til alt fra Samsø :)

/Ronni som befinder sig ganske glimrende i en by af Odenses størrelse

Side 9 ud af 15 (143 indlæg)