Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark brænder.

Side 6 ud af 15 (143 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hej ronnikc

jeg vil give dig ret langt hen af vejen

men igen dem som gerne vil integeres de bliver også integreret

og ja der er altid nogle der skal have hjælp og det skal de stadig have

og med hensyn til fogh ja så vidt jeg ved så har han ikke regeret de sidste 30-40 år så den kan ikke bruges

og den er også for nem

her er et eks.

i den by jeg bor i er der 2 steder hvor der er mange af ????

det ene sted er fler tallet fra tykiet

det sted fungere godt der vil altid være tilfælde

det andet sted er med arabere det fungere ikke komunen smider flere mill  i om året få at få stedet til at fungere men det gør det stadig ikke

det er også dem der smader vores børnehave og alle de andres

når nogle af røderne handler ind går de ind i butikken og tager hvad de vil have og går igen uden at betale .

jeg bor i dk og må indordne mig efter de regler der nu engang er

der vil altid være nogle som skal have hjælp om de er sorte/hvide eller hvad de nu er så skal de have hjælp så vi ikke har så mange af dem

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:57

Meget godt skrevet Ronnikc!

Der var INGEN på det tidspunkt som havde regnet med, at en "indvandre" faktisk/måske havde en smule lyst til at blive bosiddene i et land hvor alting fungeret. Da næsten alt arbejdskraft var ufaglært, havde man i EU ingen krav på ens uddanelse eller noget der ligner!! Hvem kommer så som de første?? Ikke den civileret borger fra Istanbul........ næææ, det var skam manden og konen som nærmest var analfabeter, og virkede som turister i deres eget land så snart traktoren havde passeret landsby-grænsen...... Nå man så også har ekstreme kulturelle forskelle sker der en række hændelser med tiden, når generationen vokser....... at en stat så ikke har kunnet læse dette i tide, sker der desværre ting og sager i et meget lille land, af en meget lille gruppe som pressen elsker at smæske sig med....

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 12:01

Under anden verdenskrig endte det op med at Danmark fik mobiliseret en modstands bevægelse som danskerne stadig i dag kan være stolte af at have haft forfædre der deltog i.

Men da krigen startede ude i den dengang store verden, da var holdningen lidt det der afspejler den passivitet vi også i 2008 lader os "lulle" i søvn af.

" Jamen det er ikke i vores land " - startede man med at henholde sig til.

" Jamen det er ikke i vores landsdel "

" Ja, men det er ikke i vores by "

" Nå men det er ikke i vores lokal område "

" Det er dog ikke på vores vej "

" Det er trod alt ikke i vores opgang "

Osv. Osv. Osv. 

Og nogle blev formentlig siddende uforstående overfor at det virkelig kunne overgå dem, " Det plejer jo altid at være naboen der bliver ramt af ulykker, sygdom, hærværk, indbrud og knivstikkeri eller voldtægt. ( find evt. selv på flere ) 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Nu var det ellers ikke meningen at alle Aminoer skulle blive fornærmede og / eller frastødte over mit første indlæg, og det der også typisk kendetegner en iværksætter, er nemlig en der ikke sidder passiv og fornærmet, og afventer tingenes udvikling, men en der selv skaber de bedst mulige forhold og grobund for positiv udvikling af den nuværende situation.

Voksne mennesker der opfører sig fornærmede for at opnå fremmelse af  deres vilje, synspunkter og / eller holdninger, er alligevel ikke noget der er værd at investere ressourcer i, for vi kender alle " lønmodtager typen " der aldrig kan komme i gang, fordi der altid ventes på at alle forudsætninger skal være til stede inden det er muligt at rejse sig, men det er naturligvis alle de andre der skal sørge for at " bane " vejen inden man kan begynde at yde. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Blot til orientering.

Jeg er selv invandrer ( nogen kalder vores race Atlanterhavs perkere Smile ), jeg har boet i Danmark i over 20 år, og har venner og bekendte og forretnings forbindelser iblandt mange hudfarver og nationaliteter, ja, og sågar også iblandt danskere.

Men hverken det eller anden ammestue snak, skal forhindre mig i at forholde mig til, og om nødvendig beskytte de værdier jeg har skabt for min familie, så naturligvis står jeg ude på gaden og uddeler øretæver, og om nødvendigt udøver nødvendig magtanvendelse, eller hvad der skal til, hvis der er nogen der forsøger at ødelægge værdier i vores nabolag. Det er en grundlovs sikret ret vi har til at forhindre andre i at ødeløgge vores værdier, og det skal på ingen måde forveksles med afstumpet vold eller selvtægt.

Det er vores forbandede pligt som borger i et frit og demokratisk land, at stå sammen på dette område, og beskytte vores opnåede rettigheder og værdier.

----------------------------------------------------------------------------------------

Jeg ville dog nok undlade at f.eks. rejse til Jallalabad og forlange demokrati, derfor kan det virke lidt ekstremistisk på mig at folk kommer til Danmark og forlanger at vi skal leve op til og indordne os, så vi ikke kommer til at fornærme en eller anden for os nærmest ukendt religion. 

Der er det godt at vi lever i et frit land, og at det står os alle frit for at rejse ud af landet, hvis man ikke kan lide " lugten i bageriet " 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg stemte på Venstre ved sidste valg, og jeg synes egentlig at de har gjort det godt, og at Danmark generelt er et velfungerende land, og det bør vi tage ansvar for og sørge for at det bliver ved med at være i fremtiden.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:09
Yay!
E-concepter Godwin'd sig selv! Jeg sad bare og ventede på, at det skete! :-)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:10

Jeg vil lige korrigere - jeg siger ikke at den nuværende regering er årsag til alle problemerne der er afledt af manglende integration.

Det er hele folketingets skyld - Der er ikke et parti der kan undsige sig en rolle i det.

Jeg siger derimod at den totalitære tilgang til retstaten og folkets rettigheder (eller mangel på samme efterhånden) er noget der er givet køb på siden Fogh kom til. Så kan det godt være det er pakket ind i "anti terror" men når "anti terror" bliver til terror er det vel ligegyldigt hvem der bar brænde til bålet.

Derfor har de unge mennsker som bliver anholdt for ulovligheder i disse dage præcis den samme retssikkerhed som alle andre borgere i landet - det kan og må ikke gradbøjes.

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:12

Shit dette bliver dyrt  http://epn.dk/finans/forsikring_pension/article1269039.ece

Man må da håbe regeringen snart griber ind ( eller giver det bare mere arbejde til erhvervslivet og dermed mere skat ?? ) eller børnene snart skal i skole ,, nååå nej de har jo også brændt deres skoler af, nååå nej der er jo weekend.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:15

Regeringen kan jo ikke gribe ind i de verserende ting. De kan prøve at lave en bedre lovgivning der øger integrationen - men det bliver meget svært med et parti som lever på historien om opgøret mellem "dem" og "os" som parlamentarisk grundlag.

Den nuværende situation er en politiopgave efter gældende lovgivning - hverken mere eller mindre.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 12:31
E-Concepter:

Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte med dit indlæg. Din Godwin/Frihedskæmper-analogi, kan jeg slet ikke tage alvorligt og jeg ser ikke, hvordan den tyske besættelsesmagt kan sammenlignes med to dusin børn, med ligeså mange lightere. Faktisk nærmere tværtimod.

At du står ude på din villavej og læner dig nonchalant op af din havetraktor og uddeler dummeskaller, til dem der kører for hurtigt, over jeres velsanerede fartbump, kan jeg ikke se, hvad har med denne debat at gøre. Er der nogen hér, der har sagt noget grimt om de mennesker der har hjulpet med at slukke brandene? Og du er så i øvrigt af opfattelsen "vold er okay", "så længe det ikke er strafbart"? Jeg kæmper en brav kamp, for at holde ordene "Du er fuldstændig vanvittig" indeni mig selv. Jeg tvivler på, om det vil lykkes.

Mht. "Demokrati i Jallalabad", så "kom vi ikke til" at fornærme en religion - "vi" gjorde det med fuldt overlæg, for at vise at vi kunne. Den dummeste retfærdiggørelse for noget som helst.
"Hvorfor tyrede du den fodbold direkte i ansigtet på det børnehavebarn?" "Fordi jeg ku'".
"Hvorfor porkede du den prostituerede, uden kondom når du vidste hun havde både herpes og flammende klamydia?" "Fordi jeg ku'".

At man kan - betyder jo ikke, at man bør. Du kan også sagtens gå ud i morgen sniffe 5 liter lightergas eller hoppe over hegnet til løverne i Zoo, men du vurderer muligvis at du ikke bør gøre det, blot fordi du KAN - og det er dét, der er humlen i den Mohammad-tegning-sag. Hvad skulle de til for, de tegninger? Udover at provokere? Det var rendyrket provokation og nu føler DU dig forfulgt, fordi en befolkningsgruppe lod sig provokere? Come on, batman.

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:43

Hej Lone.

Du er jo helt forkert paa den,, baladen startede D. 09 feb. og tegningerne blev trygt igen D. 12 feb, er det udtryk for at de har vaeret forudsigende ????.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 12:53
Hej Jan - Det er jeg klar over! :-)
Jeg skriver det endda i et af mine tidligere indlæg (at balladen startede inden genoptrykket af tegningen). Jeg har aldrig troet, at disse brande har noget som helst med den beslutning at gøre.

Mit indlæg hér og min nævnelse af tegningerne hentyder til at E-concepter skriver at "Vi kom til at fornærme en religion". Jeg forsøger blot at illustrere, at det bestemt ikke var min opfattelse af situationen, iforb. med den oprindelige trykning af tegning(en/erne). Hans indlæg havde så vidt jeg kunne udrede, ikke ret meget med den sidste uges hændelser at gøre - så det havde mit heller ikke.
Side 6 ud af 15 (143 indlæg)