Kære _______!
Træk essensen ud af Eksperimentet ”Eye of the storm” + den uforglemmelige og åååh så vigtige ”Jantelov” så har man efter min bedste overbevisning et godt bud på hvorfor tingene er som de er i dag… ikke kun i Danmark men rundt omkring i verden.
Der er en grund til at mennesker mødes og er sammen … der er en grund til at mennesker ”i flok” begiver sig i kast med vold og hærværk … der er en grund til at en hel nation kan gå bananas over et fodboldresultat og forenes i glædesrusen over noget som de fleste ellers aldrig interesserede sig for. Trangen til at tilhører et fællesskab, ønsket om at være accepteret og værdsat, behovet for at føle sammenhold, glæde og opstemthed som en enhed… ønsket og behovet for at være elsket som den man er!!!
Det er efter min bedste overbevisning alt for billigt og uden længerevarende virkning at straffe dem hårdere end andre… det vil måske oven i købet være med til at de enkelte individer udvikler sig til tikkende selvmordsbomber eller massemordere!
For mig at se er problemet ikke hverken hudfarve eller religion, derimod om du føler dig accepteret og som en del af en vigtig og værdsat gruppe. Uden denne grundlæggende følelse bliver man ensom, føler sig fortabt og mindreværdig – noget der burde være en lov i mod i dette år 2008.
For min skyld må der gerne være et ungdoms hus på hvert gadehjørne. Så de unge har en mulighed for at mødes under tag og udfolde sig indenfor de rammer som de ønsker. Når de er samlet kan man så i samarbejde med nogle af personerne få vendt indstillingen til hvad man kan gøre. Lidt ala Chris på skolebænken … få dem til at tro på sig selv og deres værdi i sig selv og for vores samfund.
Med kærlig og helhjertet hjælp kan skuden sagtens vendes.
|
Hej alle
Balademagere er og forbliver balademagere, brandstiftere er og forbliver brandstiftere og de tager gerne deres medløbere med i slagets gang, fordi som de siger, vi keder os...
Hvor er det bare synd for dem!!
Hvorfor er ballademagere og brandstiftere lige pludselig blevet til OFRE??
Men, ingen undskyldninger gælder her og derfor er det forældrenes opgave at opdrage og underholde deres børn uden gene for alle os andre...
mvh