Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark brænder.

Side 7 ud af 15 (143 indlæg)
Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære _______! 

Træk essensen ud af Eksperimentet ”Eye of the storm” + den uforglemmelige og åååh så vigtige ”Jantelov” så har man efter min bedste overbevisning et godt bud på hvorfor tingene er som de er i dag… ikke kun i Danmark men rundt omkring i verden.

Der er en grund til at mennesker mødes og er sammen … der er en grund til at mennesker ”i flok” begiver sig i kast med vold og hærværk … der er en grund til at en hel nation kan gå bananas over et fodboldresultat og forenes i glædesrusen over noget som de fleste ellers aldrig interesserede sig for. Trangen til at tilhører et fællesskab, ønsket om at være accepteret og værdsat, behovet for at føle sammenhold, glæde og opstemthed som en enhed… ønsket og behovet for at være elsket som den man er!!!

Det er efter min bedste overbevisning alt for billigt og uden længerevarende virkning at straffe dem hårdere end andre… det vil måske oven i købet være med til at de enkelte individer udvikler sig til tikkende selvmordsbomber eller massemordere!

For mig at se er problemet ikke hverken hudfarve eller religion, derimod om du føler dig accepteret og som en del af en vigtig og værdsat gruppe. Uden denne grundlæggende følelse bliver man ensom, føler sig fortabt og mindreværdig – noget der burde være en lov i mod i dette år 2008.

For min skyld må der gerne være et ungdoms hus på hvert gadehjørne. Så de unge har en mulighed for at mødes under tag og udfolde sig indenfor de rammer som de ønsker. Når de er samlet kan man så i samarbejde med nogle af personerne få vendt indstillingen til hvad man kan gøre. Lidt ala Chris på skolebænken … få dem til at tro på sig selv og deres værdi i sig selv og for vores samfund.

Med kærlig og helhjertet hjælp kan skuden sagtens vendes.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:23

Hej alle

Balademagere er og forbliver balademagere, brandstiftere er og forbliver brandstiftere og de tager gerne deres medløbere med i slagets gang, fordi som de siger, vi keder os...

Hvor er det bare synd for dem!!

Hvorfor er ballademagere og brandstiftere lige pludselig blevet til OFRE??

Men, ingen undskyldninger gælder her og derfor er det forældrenes opgave at opdrage og underholde deres børn uden gene for alle os andre...

mvh   Geeked

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:49

Hej E-concepter.

Du virker forundret over at dit første indlæg har fornærmet mange aminoer. For mit eget vedkommende er jeg blevet meget lidt tolerant overfor åbenlyst racistiske udtalelser, og desværre kan jeg ikke se nedenstående citat som andet en en ren og skær racistisk udtalelse. "Disse voldsspsykopater", "massevoldtægter", "islamisme" i en og samme sætning kan ikke tolkes som andet.  Hvis du ikke ser dig selv som racist, så overvej at dine udtalelser vil få dig til at fremstå som en alligevel. Ud fra dine udtalelser kan man ikke se forskel.

E-Concepter:

Hvorfor møder danskerne ikke op til en mod demonstration mod vold, hærværk, knivstikkeri, social svindel, narkohandel, masse voldtægt, dødstrusler, fundamentalisme, islamisme, og terrorisme - og alt det disse volds psykopater har beriget dansk kultur og samfund med ?

Mht. til at stå vagt om vores værdier, så du skal du ikke hjælpe til for min skyld. Ikke fordi der ikke kan være behov for det, men jeg tror oprigtigt ikke din retning er den rigtige.

/Jesper

Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 13:51

hej krondal

jeg syntes du har meget ret i det du siger

og ja vi kan vel diskutere dette her i flere dage

og heldigvis er vi også flere der uenige

så nu sider der sikkert mange og tænker hvorfor er det heldigt

for ellers ville vores verden være trist at leve i hvis alle var enige

men vold og ødelægelse hjælper ikke

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 13:56

jannikjj:

hej krondal

jeg syntes du har meget ret i det du siger

men vold og ødelægelse hjælper ikke

Jeg er 100% enig!!!

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 14:20

Jeg hørte lige i radioen at "ballademagerne" der var ansvarlige følte sig udenfor og ikke forstået, og straks kom der svar på tiltale at det hvert fald ikke passede og at der var så god en velfærd og velstand at der var MASSER af muligheder - også for dem.

Men er vi ikke allerede der på et vildspor, for ved at sige det ikke passer møder vi absolut ikke balademagerne på deres niveau, tværtimod siger vi til dem at de er fulde at løgn, og hvis det ikke kan få hvem som helst til at blive frustreret og endnu mindre forstået, ja så ved jeg snart ikke hvad der kan.

Jeg vil sammenligne det lidt med min egen kroniske sygdom som jeg måtte gå med i 3 år før der endelig var nogen der tog mig seriøst og besluttede sig for at foretage nogle yderligere undersøgelser. Hypokondor blev aldrig nævnt, men det lå skrevet i linjerne.

Jeg fik adkillige gange at vide at jeg bare måtte bide smerterne i mig og at det skulle arbejdes væk. Men hvad gør man så, når man har prøvet praktisk taget alt og HVER gang måtte gå ned med endnu et nederlag fordi jeg ikke kunne klare det arbejde.

På et tidspunkt - efter min diagnose var slået fast - sagde jeg til mig læge at jeg gentagne gange var blevet erklæret hypokonder - hvortil han svarede at selv hvis det var rigtig var det også noget der skulle tages seriøst og at der burde lægen også hjælpe alt det de kunne.

Så er det ikke der vi bør starte - netop med at spørge HVORFOR ballademagerne ikke føler sig forstået og udenfor.

Jeg tager helt klart afstand fra alt den ballade der har været, men magtesløshed, frustration og at føle sig udenfor kan føre til meget....

At føle sig "palle alene i verden" er noget nær en af de værste følelser der findes

Birgit

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 17:05

Jeg hørte forleden dag en analyse af hele situationen i radioen - det lykkedes at vende alle begreberne på hovedet og få luget ud i de fleste klicheer:

Integration: Det er en myte, at der skulle være særlig dårlig integration af folk fra andre lande i Danmark - i de 30-40 år hvor indvandringen historisk set har været størst, har der aldrig været fredligere i Danmark.

Sociale forhold: Det er en myte, at dårlige sociale forhold fører til optøjer på denne måde - der har til alle tider været mennesker, der har levet under dårligere sociale forhold end andre, men det har ikke ført til 'opstandelse' som vi ser; tværtigmod vil folk der er vokset op i dårlige sociale forhold typisk ikke have det overskud og energi det trods alt kræver, for at gå på gaden og slå på tromme.

Manglende rødder: En sociolog påpegede at begrebet 'rødder' er stærkt overvurderet. Prøv f.eks at deffinere hvad dine danske rødder vil sige? Betyder det 'flæskesteg og klaphat' eller hvad..? I år tusinder har mennesket flyttet rundt på kloden og har derved revet deres rødder op - faktisk er det det mest almindelige for mennesket set i et stort tidsperspektiv, at flytte rundt på planeten hvad enten det er frivilligt eller ej - men det har sjældent ført til 'optøjer' eller social degration.

Men, hvad er det så?

Noget så 'simpelt' som negativ-branding. Ord som '2.generationindvandre', 'islamisme' og hvad der ellers 'brander' en befolkningsgruppe over en bred kam - er simpelthen med til at modulere vores begrebsverden og sprog - og det kræver så lidt energi at blive overtalt/hjernevasket af denne retorik - mens, det kræver et overskud at prøve at overskue hvordan tingene egentlig hænger sammen i virkeligheden. Det er en sproglig-social mekanisme, som har været kendt i nærmest hele menneskehedens historie: man former sit verdensbillede ud fra hvad man hører - for man kan næsten ikke andet.. Og så alligevel - man kan tænke sig om, stikke tommelfingeren i jorden og mærke efter og tale med hinanden og måske blive klogere - det er simpelthen den eneste udvej..

Det var ihvertfald befriende for mig at høre disse menneske tage nogle store briller på og se tingene oppefra (og altså ikke bare fra en tv2-news helikopter) men ud fra nogle helt fundamentale antropologiske principper. Jeg har på fornemmelsen, at det måske netop kunne være løsningen på rigtig mange kulturelle problemer, hvis det var noget man gjorde noget oftere .. :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 17:41

Hej

En af de ting jeg mangler i debatten, er pressens dækning af "Danmark brænder"

Jeg oplever mere og mere sentations dækning, fremfor mere saglig dækning, hvor fædre netværk mm. kom til ordre.
Den anden dag læste jeg om en dreng på 15 år der havde opfordret til afbrænding, måske er medier med til at smide "benzin på bålet."

Jeg har ingen sympati for måden det blever gjort på- Men vi er alle nødt til at tænke mere konstruktivt.for at komme videre.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:41

Det er jo tosset at skille integration ud af din opsummerende kommentar - Integration kræver at begge parter deltager og derudover kan jeg ikke se hvorfor integration nødvendigvis skulle måles på hvor fredeligt der er i danmark. Der kan skam være ganske fredeligt og alligevel opstå parallelkulture hvor unge mennesker der fødes ind i disse vil have svært ved at integrerer sig i samfundet og som du rigtigt skriver hjælper det jo ikke med en "os" og "dem" kløft, tværtimod men derfor kan man ikke bare vaske hænder og sige at integrationen kører på skinner det gør den ikke og den eneste grund til at det går fremad skyldes faktisk arbejdsmarkedets nylige optagelse af en stor del med invandrer/flygtninge baggrund - Ellers havde vi skam ikke flyttet os det store de seneste 10 år.

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 17:43

Kære Lone

Først min sammenligning med reaktions mønstret under 2 verdenskrig: 

Det var nu mere ment som en måde at synliggøre, hvordan vi som gode lydige borgere ubevidst kan blive ved at skubbe ansvaret for vores eget ve og vel fra os, og henolde os til at " det er ikke mit bord " endnu.

Og så kritiserer du også min opfattelse af demokrati oog ytringsfrihed, og manglende tolerance m.m.

Det er netop ytringsfriheden og demokratiet der giver dig mulighed for at komme med følgende udtalelser omkring mig,

Lone S. Hansen:
Jeg kæmper en brav kamp, for at holde ordene "Du er fuldstændig vanvittig" indeni mig selv. Jeg tvivler på, om det vil lykkes.

Lige såvel som vi ikke behøver at distribuere mohammed tegninger, så behøver du jo ikke bruge din ret og frihed til at rette dette personlige angreb imod mig, selv om du har retten til det. Det kaldte man før i tiden at " feje foran sin egen dør inden man gjorde det hos andre "

Demokratiet og ytringsfriheden gør bl.a. at vi hver især skal døje med at folk af en anden opfattelse end os selv, også har retten til at ytre sig, men til forskel fra andre mudderkastnings forums burde vi ikke indlade os på personlige angreb på dem der ikke mener det samme som vi gør, vi må antage at Amino brugere er både voksne og normalt begavede mennesker, trods alt.

Jeg påtvinger ingen af jer, at tilslutte sig mine anskuelser.

Side 7 ud af 15 (143 indlæg)