Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark brænder.

Side 15 ud af 15 (143 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et lille ekstra indspark til debatten. Som altid når denne eller lignende debatter løber af, så bliver der altid sagt af en eller anden; jeg kan ikke acceptere racister. Og så er der en eller anden som svare igen; er det ikke dobbeltmoralsk at sige man skal accepterer alle men ikke racister,da man jo så selv diskriminere en gruppe mennesker?!

Efter en del betænkning, er jeg så nået frem til argumentet for at det er OK ikke at accepterer racister (også DF'er hvad enten de selv mener de er racister eller ej). Der er en væsentlig forskel på at diskriminere mennesker på baggrund af en religion eller hudfarve og på at diskriminere på baggrund af et tillagt værdisæt baseret på had.

Alas, efter min bedste overbevisning er det ok ikke at accepterer racister og disses holdninger!

/Peder 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:55

Av, den er svær. Er man racist hvis man ikke accepterer sorte eller arabiske racister?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:11

Nope, det er slet ikke det jeg vil sige.

Hvis du læser lidt rundt i debatten, blev det sagt af en eller anden på et eller andet tidspunkt, at racister ikke kunne accepteres og svaret kom promte, at det var dobbeltmoralsk.  Det var det jeg refererede til.

Og lidt mere konkret i forhold til dit spørgsmål (ved godt at du ikke mente det så firkantet), ja; hvis det kun er sorte eller arabiske racister og altså at andre racister fint kan gå. Vil jeg mene, uden at have tænkt det ordentlig igennem...

/Peder 

Side 15 ud af 15 (143 indlæg)