Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark brænder.

Side 8 ud af 15 (143 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
E-concepter:

Hæh - mit indlæg var et tydeligt eksempel på, hvad der sker når man overtræder linien i sandet der hedder "bør".
Jeg er ikke kendt for, at være ret taktfuld, men i netop dette tilfælde skrev jeg med vilje en personlig fornærmelse, der gik efter manden i stedet for bolden, for at se din reaktion.
Og fuldstændig som forventet, fokuserer du på min overtrædelse af normal etikette for, hvordan man bør opføre sig overfor hinanden, frem for hvad jeg i øvrigt forsøgte at sige.

Fortsættelsen af denne saga, har to veje.
1 - Jeg kan stå fast på min ret til at kalde dig "Fuldstændig vanvittig", fordi du går ind for fysisk vold, så længe du ikke selv kan straffes for det, eksempelvis og trække på skulderen og sige: "Velkommen til Internettet, min ven. Hvis du ikke kan li' lugten i bageriet, så må du jo fucke af".

2: Jeg kan anerkende, at jeg gik over stregen med et personligt angreb og undskylde, at jeg tog øjnene fra bolden og forsøge at få debatten tilbage på rette spor, hvor vi til trods for vores uoverenestemmelser dog fortsat kan meningsudveksle og forhåbentligt lære af hinanden i en gensidig tolerance.

Der er ingen tvivl om, hvad jeg synes er den mest konstruktive vej at gå - og der går ingenting af mig, ved at undskylde noget jeg er klar over, sårede dig selvom jeg teknisk set kunne have sluppet uden at sige ordene:

"Undskyld".

Så undskyld. Jeg vil i fremtiden bruge min grundlovssikrede ytringsfrihed på et mere ansvarsfuldt plan. Jeg håber at andre vil tage ved lære af min fejltagelse.
;)
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 17:00

Martin Thorborg:

Studenten:

Nu når vi snakker "generalisering"; generalisering af danskere med anden etnisk baggrund, hvorfor er det så etisk korrekt blandt mange folk, tilsyneladende også aminoer, at generaliserer DF partiet på den måde? Husk nu at "man skal bedømme folk individuelt og ikke efter religion, hudfarve etc." Citat Martin Thorborg.

Som jeg læser denne debat, bliver DF gjort til "the bad guys", uden denne debat har noget at gøre med DF overhovedet! - Det synes jeg er for latterligt!

Jeg tager ikke DFs værdier til forsvar, jeg stemmer ikke selv DF, men synes at lugte en hvis dobbelt moralskhed blandt de "frelste".

Mvh.
Anders Pedersen

>

Hudfarve og nationalitet er ikke noget man vælger selv og religion er man som regel også født ind i. Men Dansk Folkeparti kan man sgu ikke undskyldes for at støtte. Jeg har aldrig i hele mit liv hørt noget konstruktivt fra den kant. Det er et parti der kun lever på frygt for omverdenen og det finder jeg afskyeligt. Men hvis du kan komme på noget konstruktivt de har deltaget i, så vil jeg da meget gerne høre om det og evt. ændre min holdning...

Dbh Martin

Min pointe med min indskydelse var at man ikke kan generalisere samtlige medlemmer under et partis værdier, som måske er bestemt af 5-10 personer. Men jo Martin, du har da fat i noget der. Surprise

Mvh.
Anders Pedersen

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:24

Keld Lanther:

Hej alle

Balademagere er og forbliver balademagere, brandstiftere er og forbliver brandstiftere og de tager gerne deres medløbere med i slagets gang, fordi som de siger, vi keder os...

Hvor er det bare synd for dem!!

Hvorfor er ballademagere og brandstiftere lige pludselig blevet til OFRE??

Men, ingen undskyldninger gælder her og derfor er det forældrenes opgave at opdrage og underholde deres børn uden gene for alle os andre...

mvh   Geeked

Hvorfor de er blevet ofre? Forestil dig du er en 13 årig dreng. Din far har ikke overskud til at opdrage dig, da han inden han flygtede blev tvunget til at se sin kone blive voldtaget og derefter tortureret ihjel, se dine to ældre brødre halshugget og derefter selv tortureret indtil han blev antaget død.

Du bor så i et land, hvor din far ikke kan få hjælp, men gud ved hvad han har af psykiske problemer.

Du lever på et eksisten minimum.

Samfundet du opholder dig i vælger på daglig basis at vedtage/ytre at din slags er årsagen til alt ondt i samfundet.

etc.

etc.

Og så lige for at toppe det hele vælger selvsamme samfund at lave de groveste fornærmelse af din religion som kan tænkes, hvilket naturligvis i brede flokke bifaldes som et fantastisk forsvar af ytringsfriheden.

Tror du måske at du ville føle dig en lille smule frustreret? Ville du føle dig lidt som et offer?

Og lige i forhold til det der med tegningerne. Nogen herinde som kan huske jesus-sandal sagen? Der føg det også omkring med dødstrusler. Men jeg syntes da stadig jeg mangler tiltag til tvangsassimilering af indre mission og jehovas vidner. Denne religiøse fanatisme nægtede medierne så bare mere eller mindre at omtale.

Jeg tror måske at i visse kredse det kan give anledning til frustration når man kan se sammenlignelige sager give vidt forskellige reaktioner!

/Peder 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:38

Peder TakeTwo.dk:

Hvorfor de er blevet ofre? Forestil dig du er en 13 årig dreng. Din far har ikke overskud til at opdrage dig, da han inden han flygtede blev tvunget til at se sin kone blive voldtaget og derefter tortureret ihjel, se dine to ældre brødre halshugget og derefter selv tortureret indtil han blev antaget død.

Hej Peder

Der er absolut ingen undskyldninger der gælder for at lave ballade eller hærværk eller bare ødelægge noget, fordi man ikke kan begå sig i samfundet eller fordi ens far eller mor er en fattige eller fordi man har oplevet noget forfærdeligt i hjemlandet og fordi man ikke kan få sin vilje her i Danmark.

Vælger man at flytte til Danmark af mange forskellige årsager, er det absolut minium, at man indretter sig efter sine omgivelser og ændrer på sin hjemmelærte adfærd og i det hele taget glæde sig over danskernes gæstfrihed.

Når en udlænding kalder os for vantro gang på gang, burde vi vantro danskere måske også lave hærværk og brænde udlændingenes biler af i frustration over deres opfattelse af vores gæstfrihed.

Men vi danskere har lært at opføre os ordentligt, bortset fra få danske balademagere og vi rækker gerne hånden frem gang på gang, men får læsset lort af i hovedet gang på gang.

Hvem er så ofre her i samfundet?

Dem der vil hjælpes, skal hjælpes, men det kræver at de selv vil ofre sig lidt og tage imod vores fremstrakte hænder..

Det vil sige, at de selv skal tage et medansvar her i Danmark.

mvh   Geeked

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 11:51

Jeg skrev overhovedet ikke mit indlæg for at retfærdigøre de handlinger vi ser lige nu, men istedet for at forklare hvorfor. Vold og ødelæggelse er aldrig en retfærdig vej at gå.

Men så længe det danske samfund bliver ved med at marginalisere og håne en befolkningsgruppe skal vi nok ikke regne med at der sker de store forandringer. Hvor forkert det end er.

Jeg tror den eneste løsning på problemerne er en langsigtet indsats for at alle føler sig velkomne og som en del af samfundet. 

At straffe forældre med post traumatisk stress på pengepungen kommer der aldrig noget godt ud af. Det eneste det resulterer i er yderligere marginalisering. Det er jo ikke ligefrem fordi torturofre har det store overskud til at give deres børn en god opdragelse. Nu har vi i en, efterhånden lægere, årrække forsøgt os med straf og mere straf, forhånelses og mere forhånelse, marginalisering og mere marginalisering. Jeg er temmeligt sikker på at det er det vi høster frugten af nu.

/Peder 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 11:51

Kære Keld Landther!

Det skrevne og sagte ord kan tolkes på mange måder ... jeg vælger at tolke Peder's ord som en del af forklaringen på hvorfor tingene har udviklet sig som de har... og ikke som en undskyldning!!!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:58

Keld blander, som mange andre, "undskylding" og "forklaring" sammen.

Jeg læser bestemt ikke Peders indlæg som en undskylding for det hærværk der foregår, men som en forklaring på de mulige årsager. At nægte at forstå de faktiske årsager, hvad de så end måtte være, er direkte dumt. Hvis formålet er at undgå at noget lignende sker igen bliver man altså nødt til at starte med at forstå, hvordan tingene hænger sammen. Så kan man efterfølgende snakke om, hvad man så vil gøre for at løse det. Vælger man en hård konfronterende kurs er det 100% sikkert at problemerne blot vil vokse og vi fremover skal leve med endnu mere vold og usikkerhed. Vælger vi derimod at forholde os konstruktivt til problemerne, og satser på dialog og løsninger der faktisk holder, så vil vi få et mere fredeligt samfund. Og jeg går ud fra, at det er det de fleste ønsker.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 12:47

Hej Mikkel

Hvornår er nok, nok??

Hvor længe kan man lave ballade og blive udråbt som offer??

Hvor mange gange skal vi række hånden frem før de forstår os??

Hvorfor vil de ikke forstå og hellere give samfundet skylden??

Har de ikke selv et medansvar for deres handlinger??

Hvis de brændte din bil af, hvad ville du så gøre?? sige undskyld, fordi vi behandler din familie dårligt og så give dem en ekstra hjælpende hånd igen??

Hvis de nu brændte din næste bil af igen, hva´ så..

Hvis de unge ikke vil i dialog, for ballade er sjovere , og hva´ så?? 

Hvornår er nok, nok ??

Hvor går grænsen for danskernes pædagogiske tålmodighed??

mvh   Geeked

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 12:57

"Hvor mange gange skal vi række hånden frem før de forstår os??"

Hvilke udstrakte hænder er det du snakker om? 

"Hvis de unge ikke vil i dialog, for ballade er sjovere , og hva´ så??"

Du tror ikke alvorligt på at de episoder vi har set har været et resultat af at folk har kedet sig? Jeg er temmeligt sikker på at vi kan finde bagvedliggende årsager.

Hvad vil du forslå som løsning på problemet? Skal vi sætte 12 årige i fængsel? Skal vi fratage familier på starthjælp flere penge (som erstatning eller bare af princip)? Skal vi give politiet yderligere magtbeføjelser? Hvad er det lige for en straf du mener ville kunne tage broden af disse menneskers frustrationer?

Tvangsdeportation og tvangsarbejde har tidligere været en succes (USSR) i bekæmpelse af samfundselementer som ikke ville makke ret. Skal vi i den retning?

Det er ganske enkelt ikke muligt at straffe sig ud af grundlæggende samfundsproblemer i et demokrati. Der skal findes alternative løsninger lige nu.

/Peder 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 13:24

Peder TakeTwo.dk:

Hvilke udstrakte hænder er det du snakker om? 

Du tror ikke alvorligt på at de episoder vi har set har været et resultat af at folk har kedet sig? Jeg er temmeligt sikker på at vi kan finde bagvedliggende årsager.

Hvad vil du forslå som løsning på problemet? Skal vi sætte 12 årige i fængsel? Skal vi fratage familier på starthjælp flere penge (som erstatning eller bare af princip)? Skal vi give politiet yderligere magtbeføjelser? Hvad er det lige for en straf du mener ville kunne tage broden af disse menneskers frustrationer?

Det er ganske enkelt ikke muligt at straffe sig ud af grundlæggende samfundsproblemer i et demokrati. Der skal findes alternative løsninger lige nu.

Hej Peder

Du lyder opgivende og tror ikke straf hjælper noget..flot udmelding som undskyldning for at lave endnu mere hærværk og afbrændinger..

Pyt, bare det ikke er min skole eller bil det går ud over...

Selvfølgelig skal det have alvorlige konsekvenser at begå den slags uvæsen i et demokratisk land og kan de ikke lide lugten i bageriet, må de fise hjem hvor de kommer fra og lave al den ballade dernede.

Der er ingen undskyldninger der gælder og man har gennem årene prøvet på at få utilpassende unger til at opføre sig normalt, men det kræver altså, at de også selv gør en indsats, akkurat som danskerne selv skal gøre en indsats for eget ve og vel i et moderne samfund.

Man kan aldrig give andre skylden for den vold og afbrænding man selv foretager sig.

mvh   Geeked

Side 8 ud af 15 (143 indlæg)