Hæh - mit indlæg var et tydeligt eksempel på, hvad der sker når man overtræder linien i sandet der hedder "bør". Jeg er ikke kendt for, at være ret taktfuld, men i netop dette tilfælde skrev jeg med vilje en personlig fornærmelse, der gik efter manden i stedet for bolden, for at se din reaktion. Og fuldstændig som forventet, fokuserer du på min overtrædelse af normal etikette for, hvordan man bør opføre sig overfor hinanden, frem for hvad jeg i øvrigt forsøgte at sige. Fortsættelsen af denne saga, har to veje. 1 - Jeg kan stå fast på min ret til at kalde dig "Fuldstændig vanvittig", fordi du går ind for fysisk vold, så længe du ikke selv kan straffes for det, eksempelvis og trække på skulderen og sige: "Velkommen til Internettet, min ven. Hvis du ikke kan li' lugten i bageriet, så må du jo fucke af". 2: Jeg kan anerkende, at jeg gik over stregen med et personligt angreb og undskylde, at jeg tog øjnene fra bolden og forsøge at få debatten tilbage på rette spor, hvor vi til trods for vores uoverenestemmelser dog fortsat kan meningsudveksle og forhåbentligt lære af hinanden i en gensidig tolerance. Der er ingen tvivl om, hvad jeg synes er den mest konstruktive vej at gå - og der går ingenting af mig, ved at undskylde noget jeg er klar over, sårede dig selvom jeg teknisk set kunne have sluppet uden at sige ordene: "Undskyld". Så undskyld. Jeg vil i fremtiden bruge min grundlovssikrede ytringsfrihed på et mere ansvarsfuldt plan. Jeg håber at andre vil tage ved lære af min fejltagelse. ;) |
Martin Thorborg:>Studenten:Nu når vi snakker "generalisering"; generalisering af danskere med anden etnisk baggrund, hvorfor er det så etisk korrekt blandt mange folk, tilsyneladende også aminoer, at generaliserer DF partiet på den måde? Husk nu at "man skal bedømme folk individuelt og ikke efter religion, hudfarve etc." Citat Martin Thorborg.
Som jeg læser denne debat, bliver DF gjort til "the bad guys", uden denne debat har noget at gøre med DF overhovedet! - Det synes jeg er for latterligt!
Jeg tager ikke DFs værdier til forsvar, jeg stemmer ikke selv DF, men synes at lugte en hvis dobbelt moralskhed blandt de "frelste".Mvh.
Anders Pedersen
Hudfarve og nationalitet er ikke noget man vælger selv og religion er man som regel også født ind i. Men Dansk Folkeparti kan man sgu ikke undskyldes for at støtte. Jeg har aldrig i hele mit liv hørt noget konstruktivt fra den kant. Det er et parti der kun lever på frygt for omverdenen og det finder jeg afskyeligt. Men hvis du kan komme på noget konstruktivt de har deltaget i, så vil jeg da meget gerne høre om det og evt. ændre min holdning...
Dbh Martin
Min pointe med min indskydelse var at man ikke kan generalisere samtlige medlemmer under et partis værdier, som måske er bestemt af 5-10 personer. Men jo Martin, du har da fat i noget der.

Mvh.
Anders Pedersen