Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark brænder.

Side 10 ud af 15 (143 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld har du overvejet at man måske i nogle tilfælde ikke bare kan anskue verden i sort og hvid?

Det er ikke altid det er sådan helt nemt at placere skyld et konkret sted!

Der kan sagtens være to skadesvoldere i en sag. Og man kan ikke bare trække kniplen og straffe der hvor det er nemmest og så håbe på at det hele går væk.

/Peder

P.s. Du havde ikke bare lige en lille kommentar til den liste af mulige tiltag jeg kom med? 

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 10:59

Der var så lige en lille faktor mere som jeg havde overset.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10496671.html 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:12

Ja, det er blot endnu en pind til det bål, som brænder. Det er derfor også kedeligt at Danmarks Læreforening reagerer som de gør i artiklen, for det handler jo ikke om KUN at skyde på dem - men OGSÅ at skyde på dem. Problemet er jo, at mange af de her unge oplever de her problemer en lille smule en masse steder, og det er summen af det, som jeg tror gør udfaldet - ikke så meget de enkelte ting i sig selv.

Det er også derfor, at opgaven med at løse det er så svær, for det er rigtig mange steder der skal ændres på dårlige vaner. De få politifolk der snakker grimt til disse unge, skal sættes på plads, de skoler som ikke indrager elevernes baggrund og kultur ordentligt skal blive bedre, politikerne skal lære at tale om folk på en mere anstændig måde, de (ganske vist færre og færre) virksomheder der afviser folk bare på grund af hudfarve må ændre holding osv. osv. Der skal gøres lidt, en masse steder, før det hele bliver bedre.

En ting er i hvert fald helt sikkert: En hård og konfronterende strategi vil kun gøre situationen værre

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:36

Hej Peder

Med hensym til svar på dine mange spørgsmål, havde jeg lavet en stor svarside, men af ukendte årsager, forsvandt en del af den og jeg gider altså ikke bruge mere tid på det samme atter engang.

Men jeg er ikke politiker og de kan også meget bedre svare på netop den slags spørgsmål.

Med hensyn til artiklen du henviser til, ja så er skrønen igen og igen, at udlændinge skal have særbehandling i forhold til danskerne og ansvar for deres eget liv ligger i samfundets skyld..

Den går altså ikke længere, udlændinge skal behandles akkurat som danskerne og så er den pot ikke længere.

mvh   Geeked

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 11:47

Sådan tror jeg ikke folkeskolen har fungeret i meget lang tid. Selvfølgeligt skal der undervises med udgangspunkt i den bagage som børnen har med hjemme fra. Hvis man kan differentiere undervisningen for "danske" børn ud fra hvilke omstændigheder de er opvokset under, så vil jeg da også mene at det skulle være muligt at gøre for "indvandre" børn.

Hvis Peter kan få særlig behandling for hans far er alkoholiker så vil jeg da også mene at Muhammed kan få det med baggrund i hans far er torturoffer. For at sætte det lidt skarpt op.

/Peder 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:56

Hej Peter...

Ingen særbehandling af nogen, men der bør følges op med relevant tilbud om hjælp, hvis behov er der.

Men uanset om ens far er torturoffer eller alkoholiker, har man ikke automatisk ret til at gå på gaden og sætte ild på skoler, biler eller lave ballade, for at få sin vilje..og så samtidig blive kaldt for et offer..

Hvad så med de bilejere der ingen forsikring har og som ikke har råd til en ny bil og som måske mister arbejdet, fordi de pludselig ikke kan nå at få børn kørt i børnehave og skole og en selv på et arbejde, fordi der ingen busser er?? de er måske forbrydere i spillet med de unge dårligt opdragede børn..

mvh   Geeked

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 12:29

Jeg siger overhovedet ikke (som tidligere nævnt) at det er i orden det der sker og jeg siger slet ikke at de som volden og hærværken går ud over er forbrydre(!). Det jeg siger er at man ikke kan anskue problematikken i sort og hvid, altså en "de her er gode og de her er onde" anskuelse.

Der er flere ofre i denne sag. Og jeg vil sige at generelt er det samfundet som bærer skylden (hvis der endeligt skal placeres skyld) vi har generelt ikke været gode nok til at behandle mennesker anstændigt og det vil naturligvis på et eller andet tidspunkt give en reaktion.

Jeg vil endda gå så vidt som til at sige at vi kunne have forudset dagens situation og have forebygget den. Men det er jo for sent, så nu handler det om at få begivenhederne under kontrol. Efter min bedste overbevisning kan det kun gøres ved at "indvandre" grupperne blive en reel del af samfundet. Man får aldrig løst en spændt situation ved at sætte hårdt mod hårdt.

En anden ting; hvordan er det egentlig at man forventer at disse unge mennesker skal kunne tage ansvar for det omkring liggende samfund, når selv samme samfund bliver ved med at udstøde dem? Så længe de bliver hånet på daglig basis, kan de aldrig blive gode og produktive samfundsborgerer.

/Peder

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:49

Selvfolgelig skal de ikke have saerbehandling,, det danske system er dansk og dem som vil vaere her skal indordne sig her,,,, hvis vi skulle aendre systemet efter de 200 forskellige indvandre kultur fik vores system nok at se til saa de nok ikke kan lave andet ??.

Vil det saa ogsaa sige at hvis jeg flyttede til Kina saa skulle de ogsaa aendre deres system saa jeg kunne leve her efter mit system ????????????????????????????????????......

NO NO de fremmed MAA OG SKAL indordne sig i og under det eksisterende danske system,,, andet vil vaere 100% uakseptabel for os andre.

Kan og vil de ikke indordne sig i vores nuvaerende system ,, ja saa maa de jo finde sig en bedre graesgang.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 14:10

Det var da rystende så lidt hensyn du er villig til at tage til andre mennesker.

Jeg tror det er ved at være på tide at du indser at Danmark ikke er et monokulturelt samfund. Der bor mennesker med andre kulturelle baggrunde nu og det vil der også i fremtiden. Samt at der ikke går noget af dig som person ved at du giver lidt plads til andre.

/Peder 

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:24

Hej Peder

Du mener hermed at Danmark skulle aendre sin kultur til fordel for et mindretal som ikke vil indordne sig aligevel ?????,, ja vi skal vel ogsaa snart til at tale arabisk saa de bedre forstaar os.

Shit jeg har da aldrig i mit 50 aarig lange liv hort noget saa latterligt.

Jo jeg vil da overveje at bosaette mig i arabien og saa faa dem til at indfore grissefarme som et normalt erhverv .

Side 10 ud af 15 (143 indlæg)