Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark brænder.

Side 13 ud af 15 (143 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke komme med en kilde, sådan lige på stående fod. Jeg så en debat for et stykke tid siden, hvor en sociolog slog fast at et forbud mod brugen af udtrykker perker ville resulterer i at en stor del af deres fagliteratur skulle skrives om.

Jeg skal nok lige vende tilbage hvis jeg kan finde en kilde.

/Peder 

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:23

Peder TakeTwo.dk:
første omgang; man kan simpelthen ikke forvente at personer med div. psykiske lidelser kan opdrage deres børn. Jeg minder om at, hvis man ser bort fra familiesammenføring, så er de personer som kommer til landet flygtninge. Med de regler som gælder for flygtninge i dag (og gennem den fortløbende periode), så tror jeg ikke man kan regne med at de personer som kommer her til kan være de mest ressource stærke. Så jeg vil løst antage at en meget stor del af de forældre som bor her har et temmeligt omfattende behov for hjælp bare for at kunne magte dagligdag ting. At forvente at de uden støtte kan opdrage børn i demokratiets ånd er vist lidt at skyde over mål.

Jeg tror du tager fejl, jeg har set rigtigt mange fantastiske gode eksempler på det stik modsatte, samtidigt har jeg svært genkende billedet af de ikke skulle være særligt resourcestærke?! Oftest er det de mest resourcestærke mennesker der har modet/viljen til at flygte, ja, nogen har endda haft til en flybillet :-) Self. skal vi yde dem støtte i at de kommer til at føle sig hjemme i det danske samfund, det er da en medmenneskelig pligt som vi alle har, omvendt skal vi hellere ikke umyndiggøre dem.

Peder TakeTwo.dk:

IHvis vi har en "dansk" person som hver eneste dag får at vide at vedkommende ikke er god nok af hele sin kontaktflade, så tror jeg nok at vedkommende får en betalt tur til psykolog. At de her børn hver dag for at vide af samfundet at de ikke er gode nok, resulterer i det temmeligt naturlige; at de også får brug for hjælp, og hvis de ikke får det så må det få konsekvenser (som vi ser i de her dage). At de får at vide at nu skal de Fan.... makke ret ellers straffer vi dem grusomt, tror jeg næppe der tæller som hjælp. 

Hvis jeg har en dårlig dag og brænder et par skoler af , så bliver jeg straffet af samfundet , det samme gælder de unge, de har jo ikke kun lavet "simpelt hærværk"  eller "drengestreger" , det er rent faktisk brandstiftelse, som iflg straffeloven giver pænt lange straffe, og straffeloven er da lige for alle?

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:39

Peder TakeTwo.dk:

IMan kan ganske enkelt ikke blive ved med konsekvent at nedgøre en hel befolkningsgruppe uden at der sker et eller andet på et tidspunkt

Jeg har siddet og grublet over din afsluttende bemærkning, og jeg har siddet tænkt om din påstand kunne være rigtig, desværre har jeg bare svært ved at se hvem der nedgør hvem?

Jeg er selv far til 2 unger, og jeg har brugt meget energi på at lære dem empati, at acceptere folk om de er , hvad enten de er brune,sorte eller hvide, og hele vejen fra børnehave til folkeskole er der brugt masser af energi på det samme.. og sådan kunne jeg fortsætte....

Hvem mener du bliver nedgjort og af hvem?

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 09:44

Hej Henrik

Selvfølgeligt er der utroeligt mange ressorucestærke mennesker blandt de flygtninger der er kommet til landet. Hvis jeg har fået det til at lyde som om jeg mente modsat så vil jeg godt undskylde.

Det jeg forsøger at sige er; at de børn som i tiden skaber problemer, nok ikke er børn af de ressorucestærke. Hvis børnen har en god og stabil base hjemme, så tror jeg da meget generelt at vi kan sige at så er risikoen for at tage del i kriminelle aktiviteter af den ene eller anden art er betydeligt minder. Og det gælder jo nok alle ligegyldigt etnicitet.

Jeg har sagt tidligere at jeg unden ingen omstændigheder forsvarer den måde de unge handler på. Jeg har blot forsøgt at forklare hvorfor det kunne komme så vidt, samt har jeg forsøgt at skitsere en løsning (selvfølgeligt uden at have nogen ekspert viden, så....)

Mvh Peder 

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 09:50

Henrik Nielsen:

Peder TakeTwo.dk:

IMan kan ganske enkelt ikke blive ved med konsekvent at nedgøre en hel befolkningsgruppe uden at der sker et eller andet på et tidspunkt

Jeg har siddet og grublet over din afsluttende bemærkning, og jeg har siddet tænkt om din påstand kunne være rigtig, desværre har jeg bare svært ved at se hvem der nedgør hvem?

Jeg er selv far til 2 unger, og jeg har brugt meget energi på at lære dem empati, at acceptere folk om de er , hvad enten de er brune,sorte eller hvide, og hele vejen fra børnehave til folkeskole er der brugt masser af energi på det samme.. og sådan kunne jeg fortsætte....

Hvem mener du bliver nedgjort og af hvem?

Du kan da ikke nægte at der i medierne og i den politiske debat har foregået en hvis demonisering af en meget stor gruppe af indvandre.

Ydermere mærker de så også en del diskrimination til hverdag, f.eks. på arbejdsmarkedet.

Alt i alt vil jeg sige at det danske samfund i den grad har udstødt denne gruppe af mennesker. Altså når man på daglig basis får at vide at man selv, ens kultur og religion unden ingen omstændigheder er ønskede her i landet, så vil man føle sig presset. Det er der vel ikke noget sært i? 

/Peder 

Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:31

Nogen mener at vi skulle tage og gøre ligesom Israelerne gør ved selvmords bomberne på vestbredden og i Gasa striben, når de har fundet ud af hvem der er skyldig i aktionen, så tager man ud til deres familier og brænder deres huse ned og smider dem ud af området.

I rent overført brug skulle vi måske statuere nogle eksempler ved at gå ud til familierne til disse ballademagere, og smide alle deres ejedele ud på gaden og brænde dem af sammen med deres biler, derefter kunne vi følge dem ombord i det næste fly til f.eks. Jallalabad.

Det kan være at lidt konsekvens kunne få familierne til at tage ansvar.

Når jeg skriver vi, mener jeg naturligvis ikke du og jeg, men den danske regering kunne måske passende lave en særlov i stil med "Rocker loven", og rockerne er da trods alt at opfatte som rene dukse drenge i forhold til disse totalt ukontrollerede unge nydanskere.

Vi er som danskere kendt for at være tilhængere af lun dansk humor, satire og hvad der generelt kendetegner grundlæggende aspekter i vores ytrings frihed.

Vi burde få nogle af disse mange Amino iværksættere til at igangsætte en masse produktion af T-shirt med 20 - 30 forskellige motiver med tegninger af Mohammed i mange varianter og nuancer i grovhed, så alle ikke muslimer på kloden kunne få mulighed for at signalere hvad de havde ønske om ifm. med denne efterhånden lidt latterlige Mohammed farce, måske muslimerne til sidst blev nødt til at trække på smilbåndet og erkende at de nok havde været lidt barnlige i deres reaktion.

Er det ikke sådan vi plejer at gøre med folk der er en kende for selvhøjtidelige, man piller dem lidt ned igen med lun humor.

Og lur mig om sådan en T-shirt produktion ikke kunne ende med at blive en mega efterspurgt eksport vare, min mave måtte gernes prydes med én.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:28

Det kan være at "nogle" tager fejl! Det er et usmageligt indlæg og jeg vil gerne have mig frabedt at blive taget til indtægt for noget af ovenstående blot fordi jeg er "Amino Iværksætter".

Tak :-|

/Jesper

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:59

Nogen mener at vi skulle tage og gøre ligesom Israelerne gør ved selvmords bomberne på vestbredden og i Gasa striben, når de har fundet ud af hvem der er skyldig i aktionen, så tager man ud til deres familier og brænder deres huse ned og smider dem ud af området.

I rent overført brug skulle vi måske statuere nogle eksempler ved at gå ud til familierne til disse ballademagere, og smide alle deres ejedele ud på gaden og brænde dem af sammen med deres biler, derefter kunne vi følge dem ombord i det næste fly til f.eks. Jallalabad.

Det kan være at lidt konsekvens kunne få familierne til at tage ansvar.

Når jeg skriver vi, mener jeg naturligvis ikke du og jeg, men den danske regering kunne måske passende lave en særlov i stil med "Rocker loven", og rockerne er da trods alt at opfatte som rene dukse drenge i forhold til disse totalt ukontrollerede unge nydanskere.

Vi er som danskere kendt for at være tilhængere af lun dansk humor, satire og hvad der generelt kendetegner grundlæggende aspekter i vores ytrings frihed.

Vi burde få nogle af disse mange Amino iværksættere til at igangsætte en masse produktion af T-shirt med 20 - 30 forskellige motiver med tegninger af Mohammed i mange varianter og nuancer i grovhed, så alle ikke muslimer på kloden kunne få mulighed for at signalere hvad de havde ønske om ifm. med denne efterhånden lidt latterlige Mohammed farce, måske muslimerne til sidst blev nødt til at trække på smilbåndet og erkende at de nok havde været lidt barnlige i deres reaktion.

Er det ikke sådan vi plejer at gøre med folk der er en kende for selvhøjtidelige, man piller dem lidt ned igen med lun humor.

Og lur mig om sådan en T-shirt produktion ikke kunne ende med at blive en mega efterspurgt eksport vare, min mave måtte gernes prydes med én.

Tag noget sødt at tygge på, så kommmer de rare blå mænd med den fine skjorte med spænder på ryggen og hjælper dig...

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:27

Nå for søren, nu sagde jeg de forkerte ting.

Men der findes undersøgelser der fortæller at hvis folk udtaler sig om noget hvor man ikke er anonym, så vil de fleste sige det som man forventer at mængden ønsker at høre, men hvis man er anonym så siger folk ofte det de mener i stedet for at spille komedie.

Tæmk lidt over det også inden i fordømmer.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 05:10

At du er mere ærlig fordi du skriver anonymt, gør det sgu da kun mere skræmmende.

Hvor er det egentlig synd for dig, at du er så indskrænket i din tankegang. Dit syn på verden må være enormt ensartet og firkantet.

Men kære bogholder.......jeg føler med dig, så til hver en tid kommer du bare forbi og får en stor knus at bamsefar her Right Hug

Side 13 ud af 15 (143 indlæg)