Jeg kan desværre ikke komme med en kilde, sådan lige på stående fod. Jeg så en debat for et stykke tid siden, hvor en sociolog slog fast at et forbud mod brugen af udtrykker perker ville resulterer i at en stor del af deres fagliteratur skulle skrives om. Jeg skal nok lige vende tilbage hvis jeg kan finde en kilde. /Peder |
Peder TakeTwo.dk:første omgang; man kan simpelthen ikke forvente at personer med div. psykiske lidelser kan opdrage deres børn. Jeg minder om at, hvis man ser bort fra familiesammenføring, så er de personer som kommer til landet flygtninge. Med de regler som gælder for flygtninge i dag (og gennem den fortløbende periode), så tror jeg ikke man kan regne med at de personer som kommer her til kan være de mest ressource stærke. Så jeg vil løst antage at en meget stor del af de forældre som bor her har et temmeligt omfattende behov for hjælp bare for at kunne magte dagligdag ting. At forvente at de uden støtte kan opdrage børn i demokratiets ånd er vist lidt at skyde over mål.
Jeg tror du tager fejl, jeg har set rigtigt mange fantastiske gode eksempler på det stik modsatte, samtidigt har jeg svært genkende billedet af de ikke skulle være særligt resourcestærke?! Oftest er det de mest resourcestærke mennesker der har modet/viljen til at flygte, ja, nogen har endda haft til en flybillet :-) Self. skal vi yde dem støtte i at de kommer til at føle sig hjemme i det danske samfund, det er da en medmenneskelig pligt som vi alle har, omvendt skal vi hellere ikke umyndiggøre dem.
Peder TakeTwo.dk:IHvis vi har en "dansk" person som hver eneste dag får at vide at vedkommende ikke er god nok af hele sin kontaktflade, så tror jeg nok at vedkommende får en betalt tur til psykolog. At de her børn hver dag for at vide af samfundet at de ikke er gode nok, resulterer i det temmeligt naturlige; at de også får brug for hjælp, og hvis de ikke får det så må det få konsekvenser (som vi ser i de her dage). At de får at vide at nu skal de Fan.... makke ret ellers straffer vi dem grusomt, tror jeg næppe der tæller som hjælp.
Hvis jeg har en dårlig dag og brænder et par skoler af , så bliver jeg straffet af samfundet , det samme gælder de unge, de har jo ikke kun lavet "simpelt hærværk" eller "drengestreger" , det er rent faktisk brandstiftelse, som iflg straffeloven giver pænt lange straffe, og straffeloven er da lige for alle?