Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark brænder.

Side 11 ud af 15 (143 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg på noget tidspunkt sagt at vi skulle ændre vores kultur? Hvis du tænker meget dybt over det kan man givetvis ligge i min mund at jeg indirekte har udkrænget at vi skal ligge vores had til alt fremmed kultur fra os. Men ud over det, er der så noget?

Jeg har hverken været efter røde pølser, øl, dannebrog, eller noget andet. Jeg syntes sådan set det er fint nok...

Jeg tror det eneste jeg har sagt var at vi skulle vise hensyn.

Hver gang der er en debat af denne art kommer der en udkrængning i stil med. "Ja men de har det meget bedre her, end jeg ville have det hvis jeg flyttede der ned". Er det ikke præcist derfor det danske samfund er så godt og er værd at forsvarer? Altså det at der er plads til mangfoldighed?

Som jeg forstår dit indlæg så er du af holdningen: Vi har masser af mennesker i dette land som har brug for hjælp, men nej fanme om vi vil give det til dem inde de skovler røde pølser i munden og skylder efter med tuborg? For at skære det ud i pap. Du benægter jo ikke på noget tidspunkt at de har brug for hjælp, du vil bare ikke gå på kompromi for at give det til dem....

/Peder 

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:13

Hej Peder

Jeg ved saa ikke lige hvordan jeg skal tolke dine ord herunder.

( Der er flere ofre i denne sag. Og jeg vil sige at generelt er det samfundet som bærer skylden (hvis der endeligt skal placeres skyld) vi har generelt ikke været gode nok til at behandle mennesker anstændigt og det vil naturligvis på et eller andet tidspunkt give en reaktion. ) dette skrev du tidligere.

Hmmm,, samfundet der baere skylden ????? hvorfor er det nu saa det ??????. Det er samfundets skyld at muslimer er vanskelige at integrere i et grissesamfund ????. naa ja vi skulle jo have forbudt grissefarmene da muslimerne kom til landet,, eller hvad er det du mener med dine ord ??.

Nej jeg mener absorlut ikke at rodepolser og ol skal proppes i munden paa dem og de har jo ogsaa selv faaet et godt naetvaerk op og kore med andre madvare osv. ,,, eks i bazar vest som jeg er glad for at besoge og handler der gerne og tit.

Men udover dette ,, ja saa mener jeg at det er de fremmed der skal integreres i det danske samfund og ikke samfundet der skal folge dem.....

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:17

Hej Peder

Jeg foretrækker nu at kalde en spade for en spade og man laver ikke ballade fordi udlændinge kalder spaden for en skovl..

Så må de have fået noget galt i halsen og bør måske nok straks optages på en dansk skole.

mvh   Geeked

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 15:38

Jan Sørensen:

Hej Peder

Jeg ved saa ikke lige hvordan jeg skal tolke dine ord herunder.

( Der er flere ofre i denne sag. Og jeg vil sige at generelt er det samfundet som bærer skylden (hvis der endeligt skal placeres skyld) vi har generelt ikke været gode nok til at behandle mennesker anstændigt og det vil naturligvis på et eller andet tidspunkt give en reaktion. ) dette skrev du tidligere.

Hmmm,, samfundet der baere skylden ????? hvorfor er det nu saa det ??????. Det er samfundets skyld at muslimer er vanskelige at integrere i et grissesamfund ????. naa ja vi skulle jo have forbudt grissefarmene da muslimerne kom til landet,, eller hvad er det du mener med dine ord ??.

Nej jeg mener absorlut ikke at rodepolser og ol skal proppes i munden paa dem og de har jo ogsaa selv faaet et godt naetvaerk op og kore med andre madvare osv. ,,, eks i bazar vest som jeg er glad for at besoge og handler der gerne og tit.

Men udover dette ,, ja saa mener jeg at det er de fremmed der skal integreres i det danske samfund og ikke samfundet der skal folge dem.....

For lige at starte bagfra, så tror jeg du er røget i noget begrebsforvirring. Du taler ikke om integration, du taler om assimilering. Integration betyder at to elementer tilpasses hinanden, assimilering betyder at et element indpasse i et andet. 

"Hmmm,, samfundet der baere skylden ????? hvorfor er det nu saa det ??????. Det er samfundets skyld at muslimer er vanskelige at integrere i et grissesamfund ????. naa ja vi skulle jo have forbudt grissefarmene da muslimerne kom til landet,, eller hvad er det du mener med dine ord ??."

Jeg har tidligere lavet en liste over ting som jeg mener det danske samfund som samlet størrelse kunne gøre anderledes (bare set fra min snævre synsvinkel), for at undgå at en hel befolkningsgrupper ikke føler sig velkomne. S

elvfølgeligt findes der elementer i denne grupper som aldrig komme til at fungere i et demokratisk samfund, men det sammen kan man jo sige om anarkister og rokkere. Det i sig selv er der ikke noget underligt i, der vil altid findes utilpassede individer og det er jo som sådan ikke disse debatten drejer sig om, her er der tale om en gruppe unge mennesker som gentagne gange føler sig trådt på. Hvis der fra samfundets side blev vist en smule hensyn er jeg sikker på at vi ikke ville have disse problemer.

/Peder 

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:39

'Jeg er tolerant, men ikke tolerant overfor folk som ikke selv er tolerante' - det er sgu da vist det der kaldes selvimodsigelse!  

'Folk der stemmer på Dansk Folkeparti, har jeg intet tilovers for!' - et andet udsag læst i nærværende debat og det oser jo ligefrem af mentalt overskud og megen tolerance med folk, som måske ikke mener helt det samme som én selv. 

Stigmatisering kaldes det, dæmonisering kaldes det, dobbeltmoral kaldes det, politisk korrekthed kaldes det og særlig kønt bliver det sgu aldrig!

Uanset det budskab afsenderen (hvadenten denne hedder Jesper, Mikkel, Martin, Lone eller andet) måtte ønske at få igennem, så drukner det, for mit vedkommende ihvertfald, med den modbydelige og nedlanden facon det føres frem på.  

Når man kalder andre for racister, hvad er man så selv?

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 15:43

Keld Lanther:

Hej Peder

Jeg foretrækker nu at kalde en spade for en spade og man laver ikke ballade fordi udlændinge kalder spaden for en skovl..

Så må de have fået noget galt i halsen og bør måske nok straks optages på en dansk skole.

mvh   Geeked

Tja. ud fra din logik kan vi jo så vedtage at de små børn som skaber problemer i denne omgang er nogle onde nogen. Er vi så nået længere med at finde en løsning?

Hvad med danskeren som kaldte en fra gruppen perker, er han bland de gode eller onde?

Hvad med politikeren som sagde at de alle skulle sættes ud på en ø, er han god eller ond?

Hvad med prædikanten som sagde at de alle var noget djævleyngel, er han god eller ond? 

Og tror du at der kan være en sammenhæng mellem ovenstående og det at de unge føler sig presset? Og tror du at det kan være en del af forklaringen på vores problem?

/Peder 

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 18:08

Jan Sørensen:

Hvad er grunden til at du ikke skriver æ, ø og å? Det harmonere da lidt dårligt med din nationalisme at du ikke bruger vore kære ekstraordinære bogstaver? 

Fra Landskrona
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:55

Hold da op..!

Nu har jeg siddet med en blanding af hovedrysten og kuldegysninger og læst hele tråden her, og jeg må sige: Jeg fortryder ikke et sekund at jeg forlod Dk for godt 2 år siden. Ikke at der er sket de store ændringer i den tid, hovedtemaet er stadig generalisering, snævertsynethed, "dem & os", og så det store tilbagevendende sproglige problem: hvad skal vi dog kalde "dem". Fremmede? Indvandrere? Det skønne udtryk 2.generations-indvandrere har jo fungeret glimrende i mange år, men hvad så når de selv får børn (og det gør de jo!!!) Lad os bare kalde dem alle muslimer, så ved vi ligesom hvad det handler om. Så pyt med hvilken religion de egentlig bekender sig til...

Igen og igen ser man hvordan alverdens problemer og sager bliver lagt i muslim-kassen, uanset om det så overhovedet har noget med sagen at gøre. Hvor tit læser man overskrifter om kristne bankrøvere eller hinduistiske fartsyndere? Det er jo fuldstændig irellevant..! Jeg skal ikke gøre mig klog på om den aktuelle ballade har noget med de famøse tegninger at gøre, men helt ærligt; man kan kvaje sig én gang, krumme tæerne på arabisk tv og nødtvungent sige at det jo ikke var meningen at genere nogen. (En undskyldning ville være for nedværdigende..) Hvis man så 2 år efter med fuldt overlæg laver nøjagtig samme brøler igen "fordi man har ret til det", hvad forventer de???

Jeg har desværre ikke løsningen på problemet, men en begyndelse kunne være at lade alle de folk med udenlandsk baggrund OG deres børn OG deres børnebørn få lov til at være en del af det danske samfund. En alt for stor del lever i et parallelsamfund, uden egentlig kontakt til det danske Danmark. Uvidenheden findes i begge lejre. De førnævnte betegnelser viser tydeligt at de ikke får lov til at være danskere. En del af dem vil måske heller ikke være danskere, men så er spørgsmålet: Hvad vil det sige at være dansker? Er det ikke okay "bare" at være tyrker/araber.....som lever og engagerer sig i Danmark?

Begrebet "danskhed" er forfærdeligt snævert. Jeg boede 33 år i Danmark før jeg indså at jeg ikke opfyldte kravene. I den politiske debat, i tv, i aviser sågar i børnenes skole sloges det fast gang på gang at muslim= udlænding = ikke dansker. Danmark er ganske enkelt ikke mit land uanset at det er der jeg fødtes og voksede op. Hvordan i alverden skal de unge, hvis forældre måske flygtede til Dk i sin tid, hvordan skal de føle at det er deres land?? Hvad er det der skal give dem lyst til at engagere sig i et samfund de kun allernådigst får lov til at træde ind i med den ene fod??

Jeg kan kun ønske jer al mulig held og lykke......

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 00:35

Hej Morten E. Larsen

Ja jeg mangler lidt bogstaver paa dette tastatur, jeg haaber du / i vil baere over med det en kort stund endnu.

Mvh. Jan

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:59

Tak for dit indlæg, Lise! Ja, det er i sandhed groteskt at selv folk der er født i Danmark ikke accepteres som Danske, med de forskelligheder der nu engang er. Det er rigtig trist. Vi opfører os, som land, som en flok forkælede øboer!

På et eller andet tidspunkt må folk i Danmark erkende, at vi ikke længere er en isoleret ø, men en del af et internationalt samfund, hvor der nødvendigvis bør tages meget store hensyn til de forskelligheder - på godt og ondt, folk kommer med.

Desværre skal det nok blive endnu værre før det bliver bedre. Jeg tror bestemt ikke vi har set det sidste til urolighederne, og det stopper ikke før Danmark igen bliver et mere rummeligt og mindre racistisk samfund.

Side 11 ud af 15 (143 indlæg)