Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark brænder.

Side 4 ud af 15 (143 indlæg)
Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Ja det er så min fejl, jeg husker bare Hr. Glistrup advarede om de problemer der ville opstå, og NEJ jeg er ikke til disse typer af politiske partier.

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 06:55

Hr. Martin Thorborg

Moral er godt,, dobbelt moral er dobbelt så godt ????, maybe ??.

Overskriften i ( cafe ) = Her er ordet frit. Her snakker vi om alt andet end iværksætteri,,,, / og hvad mener du så med din udtalelse herunder ?????????

Ja jeg vil egentlig også gerne have lov til at henvise til Ekstra Bladets eller Dansk Folkepartis debatforum. Iværksættere er heldigvis normalt rummelige mennesker, der ved at man skal bedømme folk individuelt og ikke efter religion, hudfarve etc.( Martin dette er dine ord.)

Er ordet ikke frit, eller har jeg misforstået noget ???. eller bestemmer du hvad der er frit,,, så skal du ikke begynde og henvise til andre stedere, hvis vi ikke kan bruge cafeen til dette så luk den og indse at du har lavet en brøler.   DOBBELT MORAL ??.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lidt informationer til Mikkel deMib Svendsen:

"Racisme refererer til overbevisninger, der fører til negativ forskelsbehandling af folk på basis af deres opfattede race, som i snæver forstand kun betyder biologisk race. I nogle kredse i Danmark samt i internationale miljøer såsom FN og EU, opfattes forhånelse af kultur og religion også som racisme , og racisme kan efter den opfattelse derfor også omfatte etnisk herkomst generelt og dermed også kultur og religion."

Kilde Wikipedia. http://da.wikipedia.org/wiki/Racisme

Altså at jeg skulle sige "muslimer" er ikke racistisk. Da jeg ikke forhåner dem eller deres religion. Men kun ref. til dem som en gruppe ud fra de informationer jeg havde. Informationen jeg har fået fra TV2 var som jeg beskrev den. Her blev det nævnt at det var pga. de her tegninger. Som jeg personligt mener ikke var særlig smart træk af JP. Jeg kan ikke rigtig se grunde til at vi skulle lave disse. Jeg synes dog ikke at dette er grund nok til at brænde bla. København af.

Jeg kan dog se at det nu også er de dansk idioter der laver uro igen. Dette fatter jeg simpel hen ikke!!  

Ja jeg mener at politiet skal have flere beføjelser. Samt at det skulle være strafbart at kaste brosten og andet, mod andre personer selv om man ikke rammer.. ! Man kan sku da ikke et sekund synes det her er i orden.! Det er uanset om de har det svært. Hvor ville vi ende hvis alle opførte sig sådan. Jeg ved ikke lige med kampvogne, men jeg synes at gummikugler er i orden. Tænk på den politi mand som få kastet brosten mod sig. vi skal på ingen måder tolerere at folk smider brosten i hovedet på uskyldige mennesker. Hvis det er at ønsker mindre tollerance, så går jeg ind for det.

Angående DF. kan jeg kun ryste på hovedet. Jeg har selv venner og bekendte i DF. Det har i alle med stor sandsynlighed også. DF stemmer udgør jo en stor del af Danmarks vælgere. Om DF er godt eller ej skal jeg ikke udtale mig om. Men faktum er jo tydeligt om man kan lide det eller ej.

Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 08:24

undskyld men jeg kan ikke lade vær

jeg kan på ingen måde godtage at folk brænder ting af eller øger vold forde de er utilfredse med den måde man lever på i danmark

om det er hvide eller sorte gule eller hvad ved jeg har ingen betydning

hvis man ikke vil/kan leve efter reglerne som vi har i danmark så må man finde et endet land som passer bedre til hver enkel person

jeg er ikke enig i alt der sker i danmark men jeg må indordne mig

og sige at det stikker dybere at de brænder ting er fuld stændigt rigtigt det er mangel på opdragelse

at de ikke kan få arbejde sludder det kan godt være det ikke er ønske jobbet men man kan altid finde arbejde

ellers skal jeg nok hjælpe dem

jeg syntes det er utroligt synd for alle dem som fungere godt og som virklig gør en indsats i danmark for de bliver sat lidt tilbage

jeg er ikke rasist jeg har samme opfatelse af ungdomshuset igen mangel  på opdragelse og at man ikke er klar over hvad der er dit og mit

jeg har mange bekendte/arbejdskolegaer som stammer fra et andet land en danmark og dem har jeg det rigtig godt med

jeg elsker at tage på ferie i tyrkiet så rasíst nej

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 09:15
Det store spørgsmål er, hvorfor alle er så opsat på at videreformidle, diskutere og lommefilosofere over, at det højst sandsynligt er unge muslimer, der i den sidste uge har hærget i natten.
Da det var Ungdomshuset - var det "bare en flok unge, forkælede lømler, der skulle ha' nogle smæk af deres overklasses Hellerup-forældre", men så snart ungerne har en anden hudfarve, så er sagen en helt anden. Også selvom de er langt, langt færre og langt, langt yngre end Ungdomshusets aktivister var.
Næh du! Så er det fordi de er muslimer. Fy for helvede. Noget med Mohammed og Flemming Rose - og så i øvrigt deres luddovne, bundfattige, bistandshjælpsmodtagende, ghettoforældre der ikke gør en skid ved situationen.

Sagen er, at I ikke ved, hvorfor disse natlige afbrændinger finder sted. De udsender ikke pressemeddelser, som man kan forholde sig til, ligesom Ungdomshuset gjorde. De har ingen skilte, ingen slagsange. De lister afsted i natten, med zippolighteren i lommen og holder deres motiver for sig selv, selvom et par af dem, efter anholdelsen måske forsøger sig med en half-assed forklaring, der ved nærmere eftersyn hverken giver mening eller motiv.
Brandene startede inden tegninger blev genoptrykt. De startede inden vi besluttede os for at udvise to tunesiske mænd, uden rettergang for "terror", de startede længe efter politiet indførte visitationszoner på Nørrebro og før politiet daskede en ældre mand om, på Nørrebrogade.

Så måske kunne vi blive enige om, at de her små, ildglade røvhuller keder sig ad helvede til - og så lad os sætte ind dér. De er primært teenagere - og i flere tilfælde - børn. Lad os tage diskussionen derfra. Ikke fra deres religion. Det var dog det mest tåbelige udgangspunkt at have, for en debat.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:23

Sålænge i fortsætter med jeres "dem og os" retorik og lavpandede generaliseringer om en gruppe som muslimer, så er i racister. Alverdens udenomsforklaringer ændrer ikke på det.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 09:25
I øvrigt kommer jeg til at tænke på følgende anekdote, når jeg læser et par af jeres indlæg. Den er ikke møntet på nogle bestemte af jer - jeg kom blot til at tænke på den:

Min morfar, i den alvorlige ende af 80'erne, bor i en lille bitte landsby på Djursland, og var for et par år siden på besøg hos mig, og fik i en eller anden forbindelse ytret sætningen (på drævende jysk)
"Alle de sorte, sku' smid's ud, all' samn - de' kriminelle, hver og én og skal sendes hjem"
Efter en kort tænkepause tilføjede han: "Undtagen Mustaffa" (hans eks-svigersøn og den eneste "sorte" han kender) .. "Han er go' nok".

"Men morfar, er Mustaffa ikke i fængsel for underslæb?"

"Jow, men når han kommer ud, må han gern' bli'"

Udover at jeg selvfølgelig lo i mere eller mindre et døgn, så kan jeg godt li' episoden, fordi det så smukt belyser, hvor bange vi er, for alt det vi ikke kender, og hvor naturligt selv større menneskelige fejl bliver tilgivet, når de kommer ind i intimsfæren.
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 09:26

Hvordan kan det egentlig være at hver gang der er nogen der bliver forarget

over en utrær opførsel, så er der straks et kor der råber racist ?

Det er jo let at stå oppe på bjerget og ha' en mening om hvad der sker nede i dalen når floden løber over.

De mennesker der har fået deres egendele brændt af, biler osv. de har en selvrisiko på feks. 3000 kr. Rundt regnet

skal en lavtlønnet arbejde 50 timer for at hente beløb ind igen netto, så de får den største straf. Så står der en grinende flab i tv og siger

' De har jo deres forsikring ' Tror vedkommende måske at et forsikringsselskab virker på samme måde som et bistandskontor.

Nej, det er brugerne der skal spæde i kassen for at indhente tabet.

Der kommer et tidspunkt hvor NOK ER  NOK, og så bliver retskafne borgere foragede, uanset herkomst.

Sten Mig Drenge !

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 09:42
John J:

Sten Mig Drenge !

Til trods for, at jeg ikke har det biologiske udstyr du efterlyser, skal jeg da ikke stå af vejen for at slynge den første afsted.

John J:

De har jo deres forsikring ' Tror vedkommende måske at et forsikringsselskab virker på samme måde som et bistandskontor.

Racist-Bingo! Ding Ding Ding. Jeg fik fuld plade på "Bistandskontor". Må jeg bede om min halve gris / og/eller halalslagtede kalv?
Skal vi ikke bare gå ud fra, at klumpen ikke ved, hvad selvrisiko er, eller indebærer fordi han er ung? Det virker i hvert fald, som en mere naturlig forklaring på idiotien, end sammenligning med sociale ydelser gør.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:47

Studenten:

Nu når vi snakker "generalisering"; generalisering af danskere med anden etnisk baggrund, hvorfor er det så etisk korrekt blandt mange folk, tilsyneladende også aminoer, at generaliserer DF partiet på den måde? Husk nu at "man skal bedømme folk individuelt og ikke efter religion, hudfarve etc." Citat Martin Thorborg.

Som jeg læser denne debat, bliver DF gjort til "the bad guys", uden denne debat har noget at gøre med DF overhovedet! - Det synes jeg er for latterligt!

Jeg tager ikke DFs værdier til forsvar, jeg stemmer ikke selv DF, men synes at lugte en hvis dobbelt moralskhed blandt de "frelste".

Mvh.
Anders Pedersen

>

Hudfarve og nationalitet er ikke noget man vælger selv og religion er man som regel også født ind i. Men Dansk Folkeparti kan man sgu ikke undskyldes for at støtte. Jeg har aldrig i hele mit liv hørt noget konstruktivt fra den kant. Det er et parti der kun lever på frygt for omverdenen og det finder jeg afskyeligt. Men hvis du kan komme på noget konstruktivt de har deltaget i, så vil jeg da meget gerne høre om det og evt. ændre min holdning...

Dbh Martin
Side 4 ud af 15 (143 indlæg)