Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark brænder.

Side 2 ud af 15 (143 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ku' vi ikke lige få tøjret den indre svinehund, drenge?

Det er fandens farligt at begynde at generalisere, når man er vred, og det er fandens dumt at gøre det offentligt på denne måde for hvad der er sagt er sagt og det hænger ved en.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:15

Ja jeg vil egentlig også gerne have lov til at henvise til Ekstra Bladets eller Dansk Folkepartis debatforum. Iværksættere er heldigvis normalt rummelige mennesker, der ved at man skal bedømme folk individuelt og ikke efter religion, hudfarve etc.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:19

Puha, det var da dejligt at der kom lidt flere modreaktioner. Jeg blev et øjeblik helt ked af det ...

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 19:25

Ja, jeg må også nok sige at jeg er blevet trist til mode over at læse Aminoer skrive indlæg på det niveau.

Det er klart at det berører os alle, i en eller anden grad, hvad der foregår i DK i øjeblikket, men jeg mener at vi bør debatere emnet på en noget mere nuanceret måde, da "problemet" er enddog meget komplekst.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:44

Jeg er også med i koret over folk, som synes det er ærgeligt med disse rasistiske udtalelser og tankeløse udmeldinger.
Selvfølgelig er jeg da, som beboer i Kbh, ked af at se min by blive "besat" af vandaler endnu en gang og jeg er svært bange for (og kan ved selvsyn se det i starten af denne debat), at de invandrere der er med til denne omgang "ild i gaderne" ikke opnår meget andet end at støbe de kugler som DF senere vil bruge til at øge deres magtindflydelse.

Dog er løsningen næppe at sætte sig ned og være smårasistiske. Som jeg har forstået det ud fra mediernes fremlægning, så skyldes dette problem jo i første omgang, at vi i DK har været alt for fremmedfjenske og fx ikke ladet, ellers dygtige, mennesker komme ud på arbejdsmarkedet - blot fordi de er indvadrere (jaja nu genereliserede jeg også).
Problemet er ikke koranen her, problemet er et samfund der er delt.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes sku det er mærkeligt at man skal kaldes Racist, fordi man ikke helt er enig i at man brænder folks biler og ejendomme af.

Jeg skrev det samme da det var de danske idioter der brændte biler af. Da var næsten alle enig.

Jeg er sku ligeglad om de er gule, grønne eller med striber på...

Man skal respektere andres ejendom og opføre sig ordentligt. Hvor er militæret nu vi har postet alle de penge i dem gennem årene. Jeg mener der må sku da tages nogle hårdere metoder i brug. Det mente jeg også da det var de danske idioter og det mener jeg stadig.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:56

Når man vælger at generalisere folk ud fra race eller religion, så er det per defination både rasistisk og dumt.

Man kunne med lige så stor rimelighed kalde balademagerne "storbymennesker" - og skære alle dem over en kam, "unge", "venstreorienterede", "mørkhåret", "heteroseksuelle", "drenge" eller en hel anden gruppering, som ville give lige så lidt mening som at karakterisere dem som "muslimer".

Pointen er, at det er hamrende uinteressant hvilken kasse man kan putte dem ned i - det er jo netop denne opdeling af folk, der skaber den afstand og de frustrationer, som jeg tror er medvirkende årsag til at vi ser de her åndssvage aktioner. For det er da bestemt dumt at rende rundt og brænde folks ting af, men det berettiger bare ikke en klassificering og generalicering som går langt ud over de konkrete problemer og blot er med til at stigmatisere en masse ordentlige mennesker.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 20:03

DU må meget undskylde men jeg kan altså ikke se noge Racistisk i det jeg har skrevet. Men det er åbenbart generalt at man ikke må udtale sig når det er "Den" gruppe der laver balade. Det synes jeg er synd og skam....

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:19

Remy: I mine øjne var dit indlæg ikke blandt de værste, jeg tror heller ikke dit navn er blevet nævnt specifikt. Det jeg synes er bekymrende er hvordan debatten hurtigt efterfølgende tog en groft generaliserende drejning som vi IKKE så dengang det var ungdomshuset der var aktuelt herinde.

Mvh Jesper

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 20:31

Det jeg har læst var disse ting fra TV2:

10. februar 2008
En gruppe unge fra indvandrermiljøet sætter ild til containere og kører dem ud på kørebanen på Stengade, Nørrebro­gade og ved Blågårds Plads.

9. februar 2008
En gruppe unge af anden etnisk her­komst tænder brand i en affaldscontai­ner på Nørrebro og skubber den ud på Stengade.

Jeg synes bare ikke det er morsomt at blive beskyldt for at være racistisk. Jeg som de fleste her i Danmark har venner, arbejdes kollegaer som er muslimer. Jeg har intet imod disse folk, og tænker ikke anderledes om dem eller deres religion.

Det jeg ville fremhæve er at der er så meget balde i København. Vi tager alt for let på det. Jeg ville fremhæve at Politikerne ikke tager problemerne alvorlige. Vi må have nogle magtmidler de bøller forstår.

Side 2 ud af 15 (143 indlæg)