God pointe, Mikkel! Men man skal dog passe på fra begge sider. At stemple alle indvandrere som ballademagere er både usandt og dumt. Og at kalde folk for racister skal ligeså være velbegrundet, får man begiver sig ud i det. Men jeg vil dog give jer ret i, at de første kommentarer ikke var specielt behagelige og sådan noget skal man virkelig passe på med at ytre sig om i offentligheden. I virkeligheden tror jeg at en del af de unges vrede skyldes netop mennesker som jer - folk, der lider af manglende tolerance og respekt for andre mennesker. Uden den kan jeg slet ikke forestille mig vellykket integration og den er altafgørende for at undgå optøjer som disse. I ønsker at isolere dem i én stor idiot-gruppe, som I kan få afledt jeres fustrationer på. Jeg støtter ikke optøjerne på nogen måde, men jeg er overbevist om, at I også ville gøre oprør, hvis I konstant blev holdt udenfor! |
Remydk:
Det jeg ville fremhæve er at der er så meget balde i København. Vi tager alt for let på det. Jeg ville fremhæve at Politikerne ikke tager problemerne alvorlige. Vi må have nogle magtmidler de bøller forstår.
Hvad mener du vi skal gøre? Udstyre politiet med gummikugler - eller skal de bare skyde løs? Eller skal vi have de danske kampvogne udkommanderet til at holde ro i gaderne så den kuwaitiske ambassadør kan melde tilbage at nu har danskerne mast problemerne ned under gulvtæppet??
Der er meget mere i det her end det umiddelbare problem. Og jeg tror ikke et sekund på at det handler om race eller etnisk herkomst. Vi har en stor gruppe af unge, der ikke føler sig taget alvorligt og derfor reagere med midler, der giver dem pressedækning og opmærksomhed.
Det samme billede ses over hele Europa og er alarmerende! Vi har ingen magtmidler tilbage for man bliver ikke socialt udstødt af at stå fast på sine holdninger, man behøver ikke repsektere autoriteter for at blive til noget og forældrene har for længst enten opgivet eller bare taget skyklapper på.
Jeg har ingen anelse om hvad vi gør ved det, for de eneste løsninger jeg kan få øje på indebærer brug af magtmdler, der hører hjemme i et diktatur,ikke et frit og demokratisk samfund.