Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark brænder.

Side 3 ud af 15 (143 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

God pointe, Mikkel!

Men man skal dog passe på fra begge sider. At stemple alle indvandrere som ballademagere er både usandt og dumt. Og at kalde folk for racister skal ligeså være velbegrundet, får man begiver sig ud i det. Men jeg vil dog give jer ret i, at de første kommentarer ikke var specielt behagelige og sådan noget skal man virkelig passe på med at ytre sig om i offentligheden.

I virkeligheden tror jeg at en del af de unges vrede skyldes netop mennesker som jer - folk, der lider af manglende tolerance og respekt for andre mennesker. Uden den kan jeg slet ikke forestille mig vellykket integration og den er altafgørende for at undgå optøjer som disse. I ønsker at isolere dem i én stor idiot-gruppe, som I kan få afledt jeres fustrationer på. Jeg støtter ikke optøjerne på nogen måde, men jeg er overbevist om, at I også ville gøre oprør, hvis I konstant blev holdt udenfor!

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 22:48

Remydk:

Det jeg ville fremhæve er at der er så meget balde i København. Vi tager alt for let på det. Jeg ville fremhæve at Politikerne ikke tager problemerne alvorlige. Vi må have nogle magtmidler de bøller forstår.

Hvad mener du vi skal gøre? Udstyre politiet med gummikugler - eller skal de bare skyde løs? Eller skal vi have de danske kampvogne udkommanderet til at holde ro i gaderne så den kuwaitiske ambassadør kan melde tilbage at nu har danskerne mast problemerne ned under gulvtæppet?? 

Der er meget mere i det her end det umiddelbare problem. Og jeg tror ikke et sekund på at det handler om race eller etnisk herkomst. Vi har en stor gruppe af unge, der ikke føler sig taget alvorligt og derfor reagere med midler, der giver dem pressedækning og opmærksomhed.
 Det samme billede ses over hele Europa og er alarmerende! Vi har ingen magtmidler tilbage for man bliver ikke socialt udstødt af at stå fast på sine holdninger, man behøver ikke repsektere autoriteter for at blive til noget og forældrene har for længst enten opgivet eller bare taget skyklapper på.

Jeg har ingen anelse om hvad vi gør ved det, for de eneste løsninger jeg kan få øje på indebærer brug af magtmdler, der hører hjemme i et diktatur,ikke et frit og demokratisk samfund.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 23:06

Nu når vi snakker "generalisering"; generalisering af danskere med anden etnisk baggrund, hvorfor er det så etisk korrekt blandt mange folk, tilsyneladende også aminoer, at generaliserer DF partiet på den måde? Husk nu at "man skal bedømme folk individuelt og ikke efter religion, hudfarve etc." Citat Martin Thorborg.

Som jeg læser denne debat, bliver DF gjort til "the bad guys", uden denne debat har noget at gøre med DF overhovedet! - Det synes jeg er for latterligt!

Jeg tager ikke DFs værdier til forsvar, jeg stemmer ikke selv DF, men synes at lugte en hvis dobbelt moralskhed blandt de "frelste".

Mvh.
Anders Pedersen

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:07

Jeg synes der er masser af mulige måder at løse op for de her problemer og den frustration og vold der følger nu. Problemet er bare, at ingen af de ting jeg tror der vil virke er hurtige eller billige, og det sværeste ved det er, at det også kræver at en stor del af befolkningen ændrer deres "dem og os" tankegang og byder alle mennesker lige velkommen på baggrund af hvem de er, fremfor hvilken gruppe eller kasse man lige synes de kan eller skal puttes ned i.

Det er meget svært at ændre på, at en stor gruppe mennesker føler sig udstødt og uønsket af samfundet. Uanset om det de føler er rigtigt eller ej er det nogte rigtig skidt. Og vi bliver nødt til at få ændret på det, uanset hvor besværligt det så lige er og hvor lang tid det tager.

At sætte hårdt mod hårdt vil blot forværre det hele, er jeg sikker på. Alt tyder da også på, at det er derfor politiet forsøger, at være så forsigtige de kan. De ved sikkert godt, at de ved at fare for hårdt frem lige nu kan forværre det hele. Hvis en gruppe i forvejen føler sig underkuet af magtapperatet og holdt udenfor det gode selskab, så hjælper mere magtudøvelse altså ikke.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 23:15

Jeg tror sgu at jeg efterhånden er ved at blive gammel og sentimental, eller hvad ?

En kat bliver fundet med to kanonslag tapet til kroppen.

En anden kat fundet med ørerne delvist klippet af.

Dyretranporter, hvor kvæg næsten er mast ned i dåsen inden de når slagteriet.

Ambulanceførere bliver der slået og sparket på.

Brandfolk for smidt brosten i hovedet.

En arbejdsløs ældre kvinde SKAL søge fire jobs om ugen ellers ryger pengene.

Dettte har intet gøre med om man hedder Kaj  eller Ali

Det er efterhånden en drejning i samfundet hvor ansvaret for hinanden er ved at gå planken ud, måske fordi

trykket, forventningerne og tempoet er skruet for højt op..

Og det gør mig oprigtigt ked af det.  Så fik jeg luft :)

Mvh.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:26

Dansk Folkeparti er på intet tidspunkt gjort til bad guys - det er deres holdninger, som visse mennesker herinde er modstandere af.

Det er 2 sider af samme sag, der kommer frem. Alle ønsker problemerne løst, hvor nogle ser den nemme løsning bare at smide samtlige indvandrere ud og efterlade Danmark som "danskernes land". Andre mener, herunder undertegnede, at man bør ændre den måde, hvorpå indvandrerne integreres, fordi selvfølgelig må man ikke begrænse folks frihed. Det må da netop være en mærkesag på dette forum!

Undersøgelser viser, at jo flere sociale arenaer man indgår i, desto færre problemer er der. Men hvor mange sociale arenaer indgår den arbejdsløse Mustaffa fra Nørrebro i? Ingen! Hvis man hjælper ham ind i det danske samfund i stedet for at tvinge ham, så er vi allerede kommet meget langt. Tænk, hvis en større del af vore indvandrere var på arbejdsmarkedet. Det ville besætte en masse ledige stillinger, bidrage til statskassen, undgå arbejdsløshedsstøtte, undlade at begå kriminalitet mv... Så hvad fanden venter vi på?

Tænk desuden på, at fremmedhad og intolerance SKABER integrationsproblemer!

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 23:46

Martin H. Møller:

Dansk Folkeparti er på intet tidspunkt gjort til bad guys - det er deres holdninger, som visse mennesker herinde er modstandere af.

Min pointe med mit indlæg var ikke at diskutere DFs holdninger/værdier. Men vi må kunne blive enige om at generalisering af DF, er lig generalisering af menneskerne/medlemmerne bag DF. Og generalisering af, om det så er ballademagerne eller DF, er ikke o.k. - om vi så kan lige DF eller ikke!

Jeg læser også med stor interesse alle de gode inputs om hvordan vi bare lige skal aktivere 2. generationsindvandrene til arbejde og at vi gør det helt forkert nu... Ro på drenge - teori og praksis skal også lige hænge sammen.

Lige et sidespring, så forstår jeg heller ikke det store antiparti man har mod DFs "magt". "støbe de kugler som DF senere vil bruge til at øge deres magtindflydelse." Citat Nicolai Lønne - altså hey, vi bor i et demokrati folks!

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:51

Mit tollerance strækker sig langt, men den stopper ved dem, der ønsker mindre tollerance

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 02:27

Ja havde jeg bare anet et sekund at debatten ville dreje sig i retningen af DF så havde jeg aldrig startet debatten, DF er absorlut ikke min kop te. Men nu da det jo tydeligvis drejer sig om unge der (keder) sig og brænder for sagen og ingen arbejde har vil jeg da opfordre alle jer i flinke, sympatiske og stilrene aminoer til at tilbyde dem et varigt job,, så stopper baladen jo af sig selv, det vil da være iværksætterånd der kan forståes og varig fred opnåes hurtigt.

Jeg vil da for god ordens skyld orientere at jeg da også har muslimske venner og veninder, min søn omgåes mange og de kommer meget i vores hjem og der har da aldrig været ballade.

??? er man racist når man godt kan lide nogle muslimer, buddister eller anden fremmed folk og ikke kan lide andre muslimer, budister med mere ??.

??? hvad er man når man godt kan lide nogle danskere og ikke kan lide andre danskere ??.

Racist er jeg nok et eller andet sted ?, men jeg har været gift med en sød og forstående kvinde fra Tanzania som også havde et utal af muslimske venner, men der var også mange muslimer hun ikke kunne lide.

Racist er jeg kom et eller andet sted ?, min nuværende kæreste er kineser og bor i Hong Kong,

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 02:56

Indse det, når debatten drejer sig om inegration vil DF altid komme på banen. Wink

Jeg synes nu ikke at dit indlæg var det værste, skal jeg da lige sige, og "racist" er som sagt et meget stækt ord at bruge. Men du antydede bare mellem linjerne, at du støtter Hr. Glistrups psykopatiske udtalelser og det skal man passe på med at sige for højt.

Side 3 ud af 15 (143 indlæg)