Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck rygeloven?

Side 20 ud af 30 (298 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette, sådan er det altid med "religiøse" fanatikere - de synes kun at deres agenda er vigtig. Men jeg synes i lighed med mange andre, at der bør være en vis logik i den måde vi lovgiver på, som stikker dybere end ensidig religiøs fanatisme.

Så du er velkommen til ikke at deltage i denne del af diskusionen, men du skal nok ikke gøre dig håb om at stoppe den :)

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:24

Wow, Mikkel, nogle gange så skriver du simpelthen ligesom en troll...

Vi har nok mere til fælles end iværksætterånden :-)

Men jeg takker for din nådige tilladelse og trækker mig.

Mette

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:30

AAhhhhhh ja rygerne smider deres skoder paa fortovet fordi kommunerne / staten ikke har opfundet den dybe talerken og kunne se at der ville mangle affaldsspande/askebaegere paa offentlige stedere.

Men ikke rygernes shit hunde skider over det hele uden hensyn til andre,,, ogsaa de fandes smaa pisse ireterende snot forkaelede mog hunde paa 3 - 4 kg.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:14

Jeg syntes også vi lige som skal tænke på de små børn i Afrika, de har ingen rettigheder og sådan noget syntes jeg også vi ikke skal have i Danmark. Så før vi ikke har love i Danmark, så syntes jeg vi alle skal slappe lidt af altså og lige som ikke tænke for meget på røg og hunde. Jeg tænkte også kort på regnormene, der er heller ingen regler for dem lige som... De skal også have rettigheder og tænk hvis de nu ryger eller lader være, det er ikke godt at tænke på. Og jeg hørt også engang om en fugl der slap en klat på en mand... Det burde også være forbudt nu når rygerne ikke må forpeste luften indendørs...
Alt det syntes jeg lige vi skal tænke på før vi klandrer rygerne og alle de andre svage i samfundet og Afrika..

Godt nytår.

Dbh Martin

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 16:17

Er du seriøs, Martin? Jeg havde ellers tiltænkt dig større kvote af intelligens, end dit seneste indlæg giver til kende.

Mette, jeg vil nu egentlig gerne forsøge at presse dig lidt tilbage til diskussionen om hunde. Den er nemlig yderst relevant for rygeloven, selvom den ikke handler om rygning. Nu skal jeg fortælle dig hvorfor.

Vi debatterer "rygeloven". Der er ingen, der har afgrænset debattens omfang til at handle om det trykte bogstav, hvorfor du ser en række paralleller og diskussioner om konsekvenser af rygeloven i denne tråd. Du har naturligvis ret - skal vi debattere lovens bogstav, så kan det opsummeres i 4 korte ord: "Sådan er det bare". Men det er en lidt tam debat at afholde.

Sammenligningen med hunde er måske ikke direkte forenelig med rygeloven, men den er i den grad forenelig med PRINCIPPET om at lovgive. Vi debatterer altså baggrunden for rygeloven samtidig med konsekvenserne og frygten/håbet om fremtiden for rygeloven. Det er en stor debat.

Når rygelovens baggrund er, at ansatte i caféer og restauranter skal beskyttes imod røg, så er det naturligvis svært at bruge hunde i argumentet imod rygeloven. Men nu er baggrundene langt flere. Nu skal de ansatte på andre arbejdspladser også beskyttes. Og samtidig skal den almindelige befolkning beskyttes i offentligt rum. Og nu begynder det at ligne en sammenligning, når Mikkel trækker de dødsensfarlige hunde med i spillet. For de findes.

Rygeloven differentierer ikke imellem hensynsfulde og hensynsløse rygere. Den skærer alle over en kam. Og ved Gud, om ikke der findes masser af hensynsfulde hundeejere. Men der er også nogle idioter iblandt, der absolut skal have den allermest hidsige hund i verden, der oven i købet skider foran vores dørtrin.

Af andre paralleller findes også kloakarbejderen. Hvorfor skal han ikke beskyttes? Statistikker fortæller, at kloakarbejdere kun bliver 45 år gamle i snit på grund af deres arbejdsmiljø.

Jeg giver Mikkel 100% ret i, at rygeloven er populistisk politik af værste skuffe. MEN JEG SIGER IKKE, AT DEN IKKE SKAL EKSISTERE! Jeg er bare undrende over, hvorfor den får så meget fokus, når der er så ufatteligt mange andre lignende problemer i verden, der går fri.

Jeg tror også, at de rygere, der er glade for rygeloven, og samtidig ikke bærer empati for de rygere, der hensynsfuldt normalt ikke generer nogen og nu ikke kan få lov at nyde deres afhængighed, udelukkende er tilhængere af loven fordi de i deres eget ego ikke kan finde indhold nok i deres liv til ikke at behøve at bestemme over andre.

Jeg har læst indlæg i denne debat, som med andre ord kunne omskrives til "HA! DER FIK I DEN, SVIN!" (Martin T. er en af dem).

Provokerende - det ved jeg. Sagligt? Meget. Og lad nu være med at forsøge at begrænse debatten, blot fordi man mener at andres argumenter ikke passer i ens eget kram. Hvilket får mig til atter at spørge: Martin, var dit indlæg seriøst ment som en arrogant måde at sable Mikkel ned på?

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 16:19

Well, det er da blevet til en rimelig hadsk og indebrændt debat, eller er det bare mig? Rart der er så langt imellem dem her på Amino, men man kan godt læse folk har et urokkeligt standpunkt....

Men så vil jeg da smide et glædeligt indlæg her....
Var hjemme hos de gamle i julen, og min far har i en alder af 72 valgte at stoppe med at ryge for en lille måneds tid siden og er allerede holdt op med de der uprovokerede rygerlunger-host. Er sq lidt stolt må jeg tilstå!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"Praktisk" set er det virkelig nice at kunne gå på disc og komme hjem uden hæs stemme, røde øjne og ildelugtende tøj... 

Rent samfundsmæssigt synes jeg der bør være nogle reguleringer af den ene eller anden slags, når vi snakker om emner, der har en så stor collateral damage faktor som fx rygning, fedme, stoffer etc... 

Ligeledes hvis man fx ser på hver gang en af vores 17-årige teenagere tager en E-pille eller andet i den stil, bliver folk dræbt rundt omkring i verdenen i bandopgør og narkosager, fordi det eneste folk kan leve af der, er at sælge disse stoffer til vores overflodslande............

Med noget afgiftregulering kunne man måske komme en del af fedmen i Danmark til livs?
Jeg ville da personligt blive rigtig glad hvis min trænings-/sportskost ikke skulle koste mig langt over 100 kr om dagen... bare fordi jeg kun vil købe sunde produkter med den rigtige fedt/kulhydrat/protein fordeling...

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:30

Man glemmer lige..............Hmm

Der er flere rygere der generer ikke rygerne..

Der er ikke så mange hundejere der har dårlige opdragne hunde, der generer ikke rygere..

Så hvordan overhovedet kunne sammenligne??

Geeked

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:35

pbtryk.dk:

Er du seriøs, Martin? Jeg havde ellers tiltænkt dig større kvote af intelligens, end dit seneste indlæg giver til kende.

Jeg forsøger at bevæge mig på det niveau denne debat er endt i. Når man debatterer et emne og andre mennesker konstant afsporer debatten med irrelevante andre problemstillinger, så er alt debat ligegyldigt.
Så nej, jeg er ikke seriøs og det er denne debat heller ikke.

Dbh Martin

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 16:36

Keld-> Det ser ud til, at debatten tager afsæt i folks personlige erfaringer alligevel, så her er min: Hver dag ligger der en lille bæ ude foran vores dørtrin. Hver dag! Og vi er ikke de eneste på vejen, der har det problem.

Så min oplevelse er, at hundeejere er mere irriterende end rygere ville være, hvis jeg var anti-ryger.

Vh

Peter 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 16:38

Martin-> Hvem er du til at beslutte om debatten er seriøs eller ej? Som jeg læser det, så skriver alle herinde deres oprigtige holdning og argumenter til rygeloven (med enkelte undtagelser). Fuck janteloven? Hmmm...

Vh

Peter 

Side 20 ud af 30 (298 indlæg)