> Jeg synes arlig talt din argumentation er langt ude Mikkel - jeg vil gerne være fri for at blive passiv ryger når jeg går ud og det gør denne lov.
Jeg kan ikke helt se hvor vores argumenter skulle være så forskellige, og at kalde mine argumenter, der er indentiske med dine, for langt ude rammer ligesom dig selv, ik.
DU vil ikke have røg i lungerne når du går ud. Fair nok. Jeg vil ikke skambides af hunde når JEG går ud. Er det ikke også fair nok? Eller er det som jeg antyder, blot en religiøst fanatisk lyst du har til at hele verden skal tilpasse sig lige dig - men du skal ikke tilpasse dig andre? Den holder altså ikke Mette.
Hvad folk gør ved sig selv, som evt. kan skade deres eget helbred - metalt eller fysisk, kan jeg ikke se rager dig eller mig, sålænge det ikke foregår der hvor vi er. Spørgsmålet er, om vi skal forbyde alt det som måske eller måske ikke kan skade andre i det offentlige rum. Og her kan jeg ikke se der skulle være nogen logisk forskel på mentale som fysiske skader. Det er også derfor, at religiøse fanatikere i f.eks. nogle stater i USA og i lande med Sharia-lignende lovgivning forbyder f.,eks. analsex (uanset om det iøvrigt foregår privat og mellem voksne mennesker der selv gerne vil - på samme måde som to rygere i samme rum).
Men tilbage til hundene - for de er da bestemt at sammenligne med smøger. I modsætning til biler har vi nemlig overhovedet ikke brug for hunde. Det er blot en personlig tilfredstillelse for dem der har dem - men til stor skade og gene for mange af os andre.