Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck rygeloven?

Side 30 ud af 30 (298 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det også mest oppositionen, der har arbejdet for en lov mod rygning. Men skidt være med det – for nu kaster vi bare med mudder. Og til Jan: Ja, selvfølgelig har jeg respekt for rygere – det er kun røgen, jeg ikke kan tåle. Min allerbedste kunde – og tidligere kollega – er ryger. Derfor kan vi da snildt have respekt for hinanden. 

Respekt betyder vel i bund og grund, at man har tillid til, at den anden behandler en ordentligt. Jeg har i alt for mange år haft tillid til, at rygerne ville respektere, at jeg gerne ville være fri for røgen. De har blot ikke villet respektere mit nej tak. Det bliver man virkelig ked af. Og på en måde er det et langt hårdere slag at få i ansigtet end en lussing. 

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 11:27

Ja, selvfølgelig. Alle der er imod rygeloven skal selv bestemme om de vil betale skat. Det er da klart

Vi mener også at man gerne må køre over for rødt, at man må stjæle i butikkerne og at det står enhver frit for at skyde alle der kører på cykel.

vh/jan

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:33

Mikkel deMib Svendsen:

Det er iøvrigt bemærkelsesværdigt, at mange af de partier der stemte for rygeloven, stemte imod afskaffelsen af retten til at banke egne børn - børn der i hvert fald ikke har noget mulighed for bare at vælge andre forældre. Hvorfor synes Venstre at det er OK, at banke sine børn, men at det ikke er OK at ryge i sine egne lokaler?

Hvor er det lige du har læst at Venstre går ind for at man må banke sine børn?

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:08

Jeg skulle huske meget forkert, hvis det ikke netop var store dele af Venstre og andre borgerlige partier der kæmpede indædt mod ophævelsen af revselsesretten ved revideringen af Forældremyndighedsloven i 1985. Senere har de dog ikke, skal retfærdigvis siges, ønsket at genindføre den som det ellers har været forslået af DF. Men jeg er som sagt ret sikker på, at de det meste af Venstre (ikke nødvendigvis alle politikerne) og de øvrige borgerlige partier netop var dem der kæmpede mod ophævelsen af revselsesretten. Og her må man i sandhed sige, at der netop er tale om "tvang" alt den stund at ungerne jo ikke selv vælger forældre. Dette helt i modsætning til f.eks. barer, som vi som voksne mennesker helt selv kan vælge om vi gider at besøge.

Men det kan jo også bare være de borgerlige partier har flyttet sig i de år der er gået, og blevet mere ny-puritanske og formynderiske. Det var ellers en rolle som jeg synes Socialdemokraterne har siddet godt på. Måske er Fogh bare ved at blive for meget Socialdemokrat LOL :)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:03

Jan Grønkjær:
Tænk så sippede mange er. Er i virkelige iværksætterere, iværksætterere der skal kæmpe mod alverdens faktorer og så sidder og ter sig som barnagtige, ømtålelige, overfølsomme, forkølede børn over en cigaret der ryger.

Sippet? nej, jeg er bare glad for at mig og konen (hun har 1/2 lungekraft)nu feks har mulighed for at komme ud og spise uden at skulle lede dagevis efter en røgfri restaurant

Den eneste fejl i loven er at det ikke er et totalforbud imod rygning på offentlige steder, rygning er og bliver et privatsag :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:18

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg skulle huske meget forkert, hvis det ikke netop var store dele af Venstre og andre borgerlige partier der kæmpede indædt mod ophævelsen af revselsesretten ved revideringen af Forældremyndighedsloven i 1985. Senere har de dog ikke, skal retfærdigvis siges, ønsket at genindføre den som det ellers har været forslået af DF. Men jeg er som sagt ret sikker på, at de det meste af Venstre (ikke nødvendigvis alle politikerne) og de øvrige borgerlige partier netop var dem der kæmpede mod ophævelsen af revselsesretten. Og her må man i sandhed sige, at der netop er tale om "tvang" alt den stund at ungerne jo ikke selv vælger forældre. Dette helt i modsætning til f.eks. barer, som vi som voksne mennesker helt selv kan vælge om vi gider at besøge.

Men det kan jo også bare være de borgerlige partier har flyttet sig i de år der er gået, og blevet mere ny-puritanske og formynderiske. Det var ellers en rolle som jeg synes Socialdemokraterne har siddet godt på. Måske er Fogh bare ved at blive for meget Socialdemokrat LOL :)

Tror og vidst nok for 22 år siden, uden sammenhæng med rygning what so ever, det er jo hårde og vallide argumenter i denne sag ;-)
Det er god damn den lammeste tråd der nogen sinde har været på Amino.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:27

Jamen Martin, nu skinner det jo rigtigt igennem - Du er også ved at blive Socialdemokrat på dine gamle dage. Det er da trist at se :)

Iøvrigt er der slet ikke noget "vist nok" i min lille bemærkning om revelsesretten. Som sagt husker jeg det ganske bestemt sådanne. Men som jeg også sagde har et parti naturligvis ret til at skifte holding og retning, og hvis Fogh nu hellere vil være Socialdemokrat, så er det jo hans valg - og dem der stemmer på ham :)

Fra København
Tilmeldt 26. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 00:14

Henrik Nielsen:
Den eneste fejl i loven er at det ikke er et totalforbud imod rygning på offentlige steder, rygning er og bliver et privatsag :-)

Det vil jeg give dig ret i. 

-- Man kan hvad man vil!

Side 30 ud af 30 (298 indlæg)