Drop dit forsøg på psykoanalyser - det er du ikke særlig godt til :)
Jeg har absolut ikke noget uønsket problem. Jeg nyder at ryge, og gør det lige så længe jeg nyder det. I perioder har jeg ikke nydt det, og har derfor ladet være.
At du er endt som nyreligiøs ekstremist på dette punkt, det fatter jeg sgu ikke helt Martin.
> det har de så ikke der hvor jeg har været ;-)
Hvad er så problemet? Altså andet end at du på linie med de ortodokse, gerne bare vil bestemme hvad andre gør... Ja, sorry, men jeg forstår det altså ikke helt - lige så lidt som jeg forstår de ortodokse religiøses behov for at bestemme hvad andre gør. Nogle af dem mener jo f.eks. at det skader deres mentale helbred SÅ meget at folk dyrker analsex eller bander, at det skal forbydes - og det bliver det så i nogle stater i USA. Men som sagt forstår jeg bare ikke hvad du laver på den hylde, for i alle andre sammenhænge ser jeg dig bestemt ikke som fortaler for den slags for formynderi. Tværtimod, opfatter jeg dig normalt som en god liberal - og pludselig, når det så handler om rygning, er du parart til at lave formynderisk lovgivning, der overhaler sharialov og kommunisme indenom.
Jeg forstår slet ikke, at du ikke kan se, at dette er en glidebane, som jeg personligt synes man skal gøre alt for at bekæmpe. Den der lyst til at skulle bestemme normen for hvad der er rigtigt og forkert - om det er er ud fra pseudovidenskab, religion eller politik er sådan set ligegyldigt. Det strider simpelt hen SÅ meget mod mit "punk-gen", iværksætterhjerte og den evige lyst jeg altid har haft til at gøre alting lidt anderledes end de fleste.
Jeg tror faktisk at dette formynderi vil føre det modsatte med sig - folk som jeg, vil holde fast i rygningen, om ikke andet så bare for at demonstrere, og for unge mennesker bliver det nu endnu mere interessant at ryge.
Lad mig slutte af med en lille sjov historie, der illustrerer det meget godt...
Som du ved har de i USA i længere tid end os, her i Danmark, været meget mere anti-rygning - altså cigaretter. For f.eks. i Californien er potrygning helt acceptabelt - også steder, hvor man ikke må ryge cigaretter. Tænder du en smøg, bliver du smidt ud, men tænder du en joint er det ok.
Jeg var så til en Beastie Boys koncert i San Francisco. Alle folk til koncerten pulsede løs på joints og diverse piper - men smøger var naturligvis helt forbudt. På et tidspunkt havde jeg bare sådan en lyst til en smøg, men måtte jo ikke tænde den indendørs. Til sidst valgt jeg at krølle min smøg lidt, og rulle den sammen i spidsen, så den helt lignede en joint - og så kunne jeg fint få lov til at ryge den :)