Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck rygeloven?

Side 17 ud af 30 (298 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Peder TakeTwo.dk:

Meeeeeeeeen, det er et forrygende stort antal mennesker som sagtens kunne klare sig med busser eller cykel, for hvem det blot ville være en lille smule ubelejligt at lade bilen stå. I de tilfælde har jeg en smule svært ved at se hvordan de moralsk er bedre end den hensynsløse ryger.

Det er absolut ingen ønskesituation at folk stiller bilen og tager bussen i stedet. Mig bekendt kører busserne på diesel, og partiklerne fra diesel er langt farligere end fra benzin. Så jeg tror næppe man kan sige at problemer bliver mindre af at folk tager bussen istedet. Se følgende:

http://www.frederiksberg.dk/Borgerservice/Byplan,%20trafik%20og%20parkering/Trafiksikkerhed/Trafik-%20og%20miljoehandlingsplan/Stoej%20og%20luftforurening%20-%20anbefalinger%20fra%20arbejdsgruppen/Bilag%202.aspx

"Lægevidenskaben retter den største mistanke mod de allermindste partikler, bl.a. fordi de kan trænge dybest ned i lungerne og derfra over i blodbanerne.
Der er langt flere småpartikler i dieselbiler end i benzinbiler. Til gengæld er der så mange flere benzinbiler på vejene, at bidraget fra benzinbiler også bliver"

Så vidt jeg ved er der ganske mange personbiler der kører på diesel?

Den sidste del af konklusionen giver mig jo direkte ret Big Smile

Og mon ikke vi kan blive enige om at 50 personer i en bus forurener mindre end 50 personer i 50 biler?

/Peder 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:12

Jeg er i mod rygning hvor andre mennesker er, lige som jeg er imod at folk på anden måde gør skade på hinanden. Det er helt i tråd med at være liberalist. Liberalister går ikke ind for at man skal afskaffe love, der skal bare ikke være unødigt mange af dem. Passiv rygning er beviseligt farligt og det er sagesløs vold også. Derfor beskytter man befolkningen mod begge dele og det behøver man ikke at være rabiat for at mene.

Mikkel, du er slave af dit drug og det undskylder vel dine holdninger. Men vær glad for at vi andre der er ved vores fulde fem, kan tage vare på tingene for dig og de andre der tilsyneladende ikke magter det ;-)

Dbh Martin

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 00:15

Her er en side med en graf over storke og fødsler fra 1890 til 2000. Bemærk at den ene akse er logaritmisk, og trenden stadig buet. Så det eneste grafen egentlig siger er at antallet af storke er faldet i perioden, og antallet af børn per familie ligeså. Man kunne lige så vel have holdt antallet af fødsler op mod antal hestevogne, harer, agerhøns, brændefyrede ovne, vindmøller, vandmåller, stråtækkere, osv. osv.

Grafen er sikkert vældig interessant som case study i statistik undervisning, men så heller ikke meget mere.

http://isis.ku.dk/kurser/blob.aspx?feltid=181116

Mvh Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:15

Martin, hold dig nu bare til at få styr på dit eget liv - som sagt er dine amatøragtige psykoanalyser i bedste fald latterlige. Du er virkelig i en idiot at høre på, når du lukker sådan noget pis ud. Skuffende må jeg sgu sige

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 00:19

Peder TakeTwo.dk:

Så vidt jeg ved er der ganske mange personbiler der kører på diesel?

Den sidste del af konklusionen giver mig jo direkte ret Big Smile

Og mon ikke vi kan blive enige om at 50 personer i en bus forurener mindre end 50 personer i 50 biler?

/Peder 

Ja, nogen personbiler kører på diesel. Den sidste del giver dig ikke direkte ret. En bus svarer til X antal personbiler, Om det er 10, 20, 50 eller 100 aner vi ikke. Så det kan vi ikke blive enige om.

/Jesper

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:20

Mikkel deMib Svendsen:

Martin, hold dig nu bare til at få styr på dit eget liv - som sagt er dine amatøragtige psykoanalyser i bedste fald latterlige. Du er virkelig i en idiot at høre på, når du lukker sådan noget pis ud. Skuffende må jeg sgu sige

Du lyder som en slagen mand Mikkel, det er ikke så tit det sker her på Amino ;-)

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:24

Og du lyder som en maniodepressiv psykopat, Martin. jeg har det fint som jeg er, men du virker virkelig som en mand der har mistet potensen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:33

Mikkel deMib Svendsen:

Og du lyder som en maniodepressiv psykopat, Martin. jeg har det fint som jeg er, men du virker virkelig som en mand der har mistet potensen

Jeg har nu ikke mistet potensen, jeg har bare ikke lige noget at bruge den til her til aften, da min kone fiser rundt inde på Nørrebro og prøver at finde Jønkes attentatmand ;-)
Så med andre ord er du da lidt tæt på mht. potensen. Men det med at jeg skulle være maniodepressiv psykopat, det kan jeg ikke selv lige få øje på, men det kan man vel heller ikke hvis man har den lidelse.
Nå nu vil jeg i seng og måske jeg skulle nappe en spiller ?

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:38

> Nå nu vil jeg i seng og måske jeg skulle nappe en spiller ?

Det virker bestemt somom du trænger til det, så det vil jeg da anbefale. Må jeg iøvrigt også anbefale en smøg eller en lille joint bagefter - det er virkelig dejligt :)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 00:50

Så finder jeg lige lidt statestik Smile

Dieselbusserne i København kører ifølge HT i gennemsnit ca. 1,96 km/l. SEEK beregner for Linie 5
kørecyklen i København til: 1,99 km/l for EURO II-bussen og 1,94 km/l for EURO I. Forventningen til
EURO III-bussen er, at forbruget vil stige for at reducere NOX. Vore forventninger er et forbrug på 1,97
km/l. Alle beregninger er med 13 passagerer, som er middel belægning på busserne i HT-området.

http://www.trafikdage.dk/td/papers/papers99/papers/paper/keom/bak/seek%20auc%2099.pdf

Hvilket med lidt løs hovedregning giver at med en belægning på ca. 25% rammer vi ca. et brændstof forbrug på ca. 60% (i forhold til en bil der kører 15km/L) af hvad det ville kræve at fragte 13 personer rundt i hver deres personbil. Og vi rammer breakeven ved 7.5 personer pr bus.

Hvis vi så fik et indgreb til fordel for den offentlige transport ville belægningsprocenten naturligvis stige og dermed vil forskellen blive større.

Hvem det giver ret tror jeg bare jeg lader være op til fortolkning, har ikke lige noget overblik over hvor meget mere skadeligt diesel os er i forhold til benzin os? 

Men om ikke andet så er det jo en relativ smal sag at smide filtre på busserne (3 mia. for alle busser og lastbiler jf. den undersøgelse du nævnte tidligere, så vidt jeg husker) og det vil jo gøre helbreds og miljøgevinsten det større.

/Peder 

Side 17 ud af 30 (298 indlæg)