Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck rygeloven?

Side 18 ud af 30 (298 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej drenge.

Jeg har læst debatten i gennem længere tid, og det er sjov som folk kritisere hinanden, man debattere og diskutere men hvad har det med hinandens holdninger?

Vi har alle vores egne holdninger, lad os forblive ved emnet?

Jeg synes som jeg har sagt før at jeg er utrolig glad for at der er kommet den nye lov.

Fordi:

Jeg tit som passiv ryger føler mig dårligt tilpas, hvorfor skal der ikke tages 110 % hensyn til os der ikke kan lide røgen? der er vel en grund til vi ikke er rygere? 

Fordi rygere, har valgt at ryge, skal IKKE-rygere ikke ha et dårligere valg.

Generalt burde rygere bare tage mere hensyn, jeg henvender mig ikke til en bestemt.

Rusmidler kan jeg ikke udtale mig om, jeg har endnu ikke prøvet det, og jeg har det fint som jeg har det. 

Jeg arbejder i MammaMia Fields, og jeg blev vitterligt lettet over loven i august kom, man kunne mærke luften, den blev virkelig rar at være i, man kan sige at den blev støvsuget. Og når der er over 1000 mennesker der ryger på engang, kan det mærkes som café medarbejder. 

Både min far og mor ryger, men har lært at tage hensyn til røgen. 

-- Man kan hvad man vil!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:06

Peder, problemet i forhold til politik er, at det ikke er et krav at politikere skal forholde sig til korrekt videnskab og faktuelle informationer - de skal blot stemme ifølge deres overbevisning - også selvom de skulle mene at æbler falder op, og vand fryser ved +8 grader. Det står dem frit for - og det ses desværre alt for tydeligt, alt for tit :)

Et godt eksempel hørte jeg om forleden, da en kriminolog sagde, at der faktisk ikke foreligger nogen som helst krimonologisk forskning der kan påvise at højere straffe giver færre forbrydelser. Derimod viser samme forskning, ifølge ham der udtalte sig, at risikoen for at blive opdaget spiller meget ind. Så det er ikke straffens omfang - men risikoen for overhovedet at blive snuppet, der tæller mest. Alligevel lytter de færreste politikere i verden på det - når de skal "stramme op" øger de altid straffen, i stedet for at give flere resurser til politiet, så de kan øge risikoen for at blive snuppet - og dermed virkelig reducere forbrydelserne. Underlig nok, for man skulle jo ellers tro at politikerne faktisk gerne ville løse de problemer, de siger de vil løse - men måske er det fordi nogle løsninger bare ser bedre ud på TV og avisforsider end andre. Der er mere "sex" i den "stærke" politiske leder, der giver højere straffe - end en der giver flere resurser til de hårdtarbjdene politifolk.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 01:32

Det har du jo desværre temmeligt meget ret i. Der kan jo hives en milliard eksempler frem på netop det, men en af de sjoveste jeg er stødt på må være da man i flere amerikanske stater vedtog ved lov at phi skulle være lig 3, da det er meget nemmere at regne med. At det så havde den mærkeligt bivirkning at alt regning med cirkler, bølger, osv. aldrig passede måtte man jo så bare sluge.

I den mere alvorlige ende kan vi jo tage politikernes holdning til danskerne sundhed, bare for at tage et eksempel; lavere moms på frugt og grøntsager har der gennem lang tid været en kraftig modstand mod og der skal jo ikke meget fornuft til for at nå frem til at salget af de nævnte varer nok ville stige hvis de var billigere.

Eller hvad med i forhold til rygning, det hersker generel konsensus omkring at rygning slår masser af mennesker ihjel, ydermere er nikotin en af de mest vanedannede stoffer der findes. Hvorfor tager man så ikke konsekvensen og giver momsfrihed for rygestopsprodukter (nikotin tyggummi, etc.), man kunne evt. endda give et tilskud. Hvis det ikke direkte ville hjælpe med at få flere til at opgive de farlige cigaretter så ville det da om ikke andet sende nogle positive (for sagen) signaler.

Eller hvad med; hvorfor må firmaer ikke give medarbejdere medlemskaber af fitnessklubber? 

Og sådan kan man blive ved i en noget nær uendelig svada.

/Peder 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:40

> Eller hvad med; hvorfor må firmaer ikke give medarbejdere medlemskaber af fitnessklubber? 
Det må de skam godt - medarbejderne skal bare betale skat af det, som de fleste andre goder :)

> at salget af de nævnte varer nok ville stige hvis de var billigere.
Ja, med mindre de almindelige markedsmekanismer pludselig ikke irkede - lige her, men det tvivler jeg nu også på :)

>  phi skulle være lig 3
LOL ! - Den havde jeg ikke hørt om. Det er af de bedre. Men hvis man kan vedtage at phi er = 3, hvorfor helvede kan vi så ikke få et titals tidssystem, så det er til at regne med datoer og tid!! :)

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 02:09

eg og min hukommelse blive nok lige nød til at sluge det jeg skrev vedrørende phi tidligere.

1. Det var kun en stat (Indiana)

2. det var phi = 3.2

3. Det var et lovforslag som dog aldrig blev gennemført

Men det siger nu stadig en hel del om de involverede politiker.

http://en.wikipedia.org/wiki/Indiana_Pi_Bill 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:49

Peder TakeTwo.dk:

Hvilket med lidt løs hovedregning giver at med en belægning på ca. 25% rammer vi ca. et brændstof forbrug på ca. 60% (i forhold til en bil der kører 15km/L) af hvad det ville kræve at fragte 13 personer rundt i hver deres personbil. Og vi rammer breakeven ved 7.5 personer pr bus.

Hej Peder

Ja, en break even hvad angår forbrugte liter brændstof. Men som sagt er dieselos lang farligere end benzinos, så det kan meget vel være at busserne pt. er langt farligere end bilerne hvad dette angår. Men jeg er da åben overfor at man overvejer at sætte penge af til dieslefiltre på alle busser.

Jeg synes egentlig at det er bekymrende at hver gang en person går fra bus til bil, så "byttes" 2 liter benzin til ca. 1 liter diesel. Det er herre meget diesel.

/Jesper

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 10:02

Det har du naturligvis ret i. Men det ar jo ikke så stor en operation igen at sætte filtre på busserne, så det er en problematik der er til at se en ende på.

Samt det at hvis belægningsprocenten bliver hævet vil forskellen på hvor meget der bliver "byttet" blive så meget mere betydende.

Men jeg må nok indrømme at busserne ikke nødvendigvis (som situationen er i dag) er så meget en gave til de forpestede midtbyer som jeg gik og troede. Men det kan det blive på ganske kort sigt.

Peder 

Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:18

Det ær vilt vad denna tråd brinner!! Big Smile

Det måste betyda att detta æmne ær viktigt før många mænniskor. Men jag vill gærna komma med en punkt hær.

Alla vet att røkning ær skadligt! Och før dom som inte vet detta så står det æven på paketet... lol. Men før att snacka ekonomi nu. Om vi tar dom som ær mest utsatta så ær det nøjes livet. (Barer, cafeer, Restauranger, Disco med mera..) Det ær ett tapp i omsættning idag.. Så ær det bara och det gør ont. Speciellt på nuvarande tidspunkt då dom flesta inte føljer lagen så drabbar det dom som har røkførbud extra hårt.

Jag førstår dom som har valt att inte følja lagen ænnu. Før att ge ett ex. Om du driver en webshop med ca 30% omsættning till utlandet och det kommer en lag som sæger att Danska webshoppar inte længre får exportera sina varor utanfør grænserna.... Vad så?? PANIK!!! Och førestæll dig att dina konkurenter skiter i den lag och sæljer vidare øver grænsen før vem ska øvervaka dom? Så du føljer lagen och tappar pengar.

Det har naturligtvis inget med røkning att gøra - men ekonomi ær ekonomi. Samma sak.

Jag har stor respekt før icke røkare, jag røker sjælv och det finns mycket man kan gøra før att visa hænsyn till andra.. Varfør inte starta røkfria barer till dom som vill ha det. Och låta dom som vill driva barer med røkning kan gøra det... Så kan ju alla vælja vart dom vill gå.

Detta ær och blir ett svårt æmne. Ja røkning ær skadligt.. Men alkohol ær rena giftet och det som slår flest mænniskor ihjæl. Och jo - alkohol generar andra omkring dom med våld, mord, barn som kommer i klæmm i alko familjer osv.... Så alla ickerøkare borde heller inte dricka alkohol før det ær værre æn stoffer.....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:37

Efter endnu engang at have læst, om en lille dreng der er blevet bidt ihjel af en hund, kom jeg til at genopfriske mit had mod hunde. Her er der i sandhed tale om noget der skader andre!

Man kan sige det samme om private hunde som man kan om rygning: De gavner ikke og det skader mange! Vi har ikke brug for hunde. Så med samme logik som i rygeloven synes jeg vi må kræve et forbud mod hunde i det offentlige rum. Kan det virkelig være rimeligt, at vi skal risikere at vores børn bliver skamferet af disse bæster, bare fordi nogle idioter synes det er sjovt at have hund?

Nu vil hundeejerne sikkert sige det samme som rygerne: Jamen vi tager skam hensyn, og vores hun kunne aldrig finde på noget. Det sagde ejerne af den hund der overfaldt og bed mig alvorligt som 5 årig også.

Faktum er, at alt for mange hundeejere ikke har så godt styr på deres hunde som de tror. Og faktum er, at hunde ER vilddyr, som vi aldrig kan kontrolere 100%. Selv den venligste familiehund kan pludselig, uden at vi helt ved hvorfor, blive til en dræbermaskine der kaster sig frådende over vores børn og tygger dem til døde.

Så lad os få de dræbermaskiner forbudt med det samme! 
Og til dem der har både hund og børn i samme hjem - I er sgu værre end dem der ryger cigar på børneværelset

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 11:50

Jeps! Vores dræbermaskiner på 3 og 4 kilo vil til enhver tid bide et offer i haserne så de kommer ned at ligge og derned får blottet struben for at angreb - et nådesløst angreb. For os er de et statussymbol, et symbol på at man ikke skal fucke med os eller tage røven på os - så pudser vi hundene på dem. Jeg vil bare sige En ting: ROSEBUD!

Mette

Side 18 ud af 30 (298 indlæg)