|
Hej drenge.
Jeg har læst debatten i gennem længere tid, og det er sjov som folk kritisere hinanden, man debattere og diskutere men hvad har det med hinandens holdninger?
Vi har alle vores egne holdninger, lad os forblive ved emnet?
Jeg synes som jeg har sagt før at jeg er utrolig glad for at der er kommet den nye lov. Fordi: Jeg tit som passiv ryger føler mig dårligt tilpas, hvorfor skal der ikke tages 110 % hensyn til os der ikke kan lide røgen? der er vel en grund til vi ikke er rygere? Fordi rygere, har valgt at ryge, skal IKKE-rygere ikke ha et dårligere valg. Generalt burde rygere bare tage mere hensyn, jeg henvender mig ikke til en bestemt. Rusmidler kan jeg ikke udtale mig om, jeg har endnu ikke prøvet det, og jeg har det fint som jeg har det.
Jeg arbejder i MammaMia Fields, og jeg blev vitterligt lettet over loven i august kom, man kunne mærke luften, den blev virkelig rar at være i, man kan sige at den blev støvsuget. Og når der er over 1000 mennesker der ryger på engang, kan det mærkes som café medarbejder.
Både min far og mor ryger, men har lært at tage hensyn til røgen. |
Peder, problemet i forhold til politik er, at det ikke er et krav at politikere skal forholde sig til korrekt videnskab og faktuelle informationer - de skal blot stemme ifølge deres overbevisning - også selvom de skulle mene at æbler falder op, og vand fryser ved +8 grader. Det står dem frit for - og det ses desværre alt for tydeligt, alt for tit :)
Et godt eksempel hørte jeg om forleden, da en kriminolog sagde, at der faktisk ikke foreligger nogen som helst krimonologisk forskning der kan påvise at højere straffe giver færre forbrydelser. Derimod viser samme forskning, ifølge ham der udtalte sig, at risikoen for at blive opdaget spiller meget ind. Så det er ikke straffens omfang - men risikoen for overhovedet at blive snuppet, der tæller mest. Alligevel lytter de færreste politikere i verden på det - når de skal "stramme op" øger de altid straffen, i stedet for at give flere resurser til politiet, så de kan øge risikoen for at blive snuppet - og dermed virkelig reducere forbrydelserne. Underlig nok, for man skulle jo ellers tro at politikerne faktisk gerne ville løse de problemer, de siger de vil løse - men måske er det fordi nogle løsninger bare ser bedre ud på TV og avisforsider end andre. Der er mere "sex" i den "stærke" politiske leder, der giver højere straffe - end en der giver flere resurser til de hårdtarbjdene politifolk.
Bliv gratis medlem