Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck rygeloven?

Side 21 ud af 30 (298 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Når man mangler argumenter, leder man strømmen over på noget helt ligegyldigt og afsporer ganske rigtig debatten fra rygeloven, fordi der stadig er nogle mennesker, der ikke kan forholde sig til forbud.

Men som alt i verden er regler og love et nødvendigt gode og onde, alt efter hvem der kan li´det eller ej.

Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 16:45

Hej pbtryk.dk

Hundelorte og hundelorte er stadig Uopdragne hundeejere skyld og ikke de små kræ, der bare laver en bæ hist og pist, fordi de gerne må for sin ejer..

Vaskeægte Københavnere er født og opvokset til at kigge foran sine fødder på fortorvene, for at undgå at ødelægge en pænt anlagt bæ..

Dem kan vi trods alt gå udenom, mens røg generer næsten alle steder vi spiser og færdes og efter at rygeloven er kommet, er der heldigvis blevet flere steder vi kan gå ifred for osepindenes hærgen..

Geeked

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:46

> Der er ikke så mange hundejere der har dårlige opdragne hunde, der generer ikke rygere..
> Så hvordan overhovedet kunne sammenligne??

Jeg er 100% sikker på, at den familie der havde den hund, der overfaldt mig som 5-årrig mente at den var perfekt opdraget. Alligevel skambed den mig helt uprovokeret, da manden der gik tur med hunden passerede mig på gangstien i nærheden af hvor jeg boede.

Faktum er, at man aldrig kan være helt sikker på, at en hund ikke pludselig angriber, eller bliver provokeret af noget, som ingen kunne forudsige.

Det er helt almindeligt at præmissserne for lovgivning der indføres debateres. Og den logik der følger en lov kan man med rette forvente vil blive fulgt i forhold til andre områder.

De ikke-rygere der her argumenterer for rygeloven, og ikke mener at sammenligningerne der er bragt her - f.eks. biler og hunde, ikke er relevante, eller som ligefrem mener debatten er useriøs, må jeg blot se som et udtryk for, at de ganske enkelt ikke har valide argumenter, der kan forsvare, at vi skal have en så stram rygelov som vi har nu, men ikke tilsvarende skal stramme op på de nævnte, og andre, områder efter samme logik.

Faktum er, at jeg og mange andre personligt lider mindst lige så meget under hundetyraniet, som mange ikke-rygere føler de de gør når der ryges. Men ikke-rygerne der argumenterer her, mener så at kun deres behov skal tilfredsstilles - ikke andres, med andre behov, ud fra den samme logik. Det hænger ikke rigtig sammen - og det er nok derfor de vælger helt at ignorere den del af debatten. Eller kalde den "useriøs" som et sidste desperat forsøg på at afspore debatten ...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:49

pbtryk.dk:

Martin-> Hvem er du til at beslutte om debatten er seriøs eller ej? Som jeg læser det, så skriver alle herinde deres oprigtige holdning og argumenter til rygeloven (med enkelte undtagelser). Fuck janteloven? Hmmm...

Vh

Peter 

At jeg mener at debatten er useriøs, er jeg i min gode ret til.
Men er du rar at forklare mig hvad janteloven har med det at gøre?

Dbh Martin
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 16:51

Hej Mikkel..

Jo, hundeejerne bør også opdrages og hundeejerne burde måske have et duelighedsbevis for overhovedet at holde hund.

Så, jeg er jeg stor tilhænger af forbud mod bidske hunde i et moderne samfund.

Geeked

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 16:52

Keld->

Når man mangler argumenter, leder man strømmen over på noget helt ligegyldigt og afsporer ganske rigtig debatten fra rygeloven, fordi der stadig er nogle mennesker, der ikke kan forholde sig til forbud.

du gør det jo også selv... "Hundelorte er hundelorte"... "Folk er vant til at træde ved siden af..." "Det er ikke hundenes skyld, men ejerne"...

Det har jo ingen dimensioner i denne debat. "Røg er røg"... "Folk kan jo bare færdes, hvor der ikke er røg"... "Det er ikke smøgernes skyld, men ejerne"...

Det har vi været igennem for flere sider siden. Der er ingen, der er uenig i det faktum, at røg kan være generende. Der er kun få, der er uenig i, at passiv rygning er skadeligt. Debatten handler ikke om skadeligt/ikke skadeligt længere. Den er drejet over på principper. Hvis du ønsker at debattere på et andet plan, så tag afsæt i det allerede skrevne i denne tråd.

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 16:55

Det skal jeg gøre :) Du skriver, lettere omformuleret, "Efter min mening er jeres holdninger ikke gode nok til at udgøre en seriøs debat. Derfor vælger jeg at gøre grin med jer med henblik på at nedgøre jeres useriøse holdninger."

Janteloven handler om personlig forsmåelse, hvor man ikke evner at anerkende andres ret til at stå på egne ben. I dette tilfælde: At have holdninger, der ligger ved siden af "normen".

Vh

Peter 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:05

pbtryk.dk:

Det skal jeg gøre :) Du skriver, lettere omformuleret, "Efter min mening er jeres holdninger ikke gode nok til at udgøre en seriøs debat. Derfor vælger jeg at gøre grin med jer med henblik på at nedgøre jeres useriøse holdninger."

Janteloven handler om personlig forsmåelse, hvor man ikke evner at anerkende andres ret til at stå på egne ben. I dette tilfælde: At have holdninger, der ligger ved siden af "normen".

Vh

Peter 

Jeg har ikke skrevet at jeres holdninger ikke er gode nok, debatten bliver blot afsporet af at der hele tiden kommer nye tåbelige argumenter til, som intet har med rygning at gøre. 

At du mener at jeg bruger janteloven til at "stoppe" dig, den må du længere ud på landet med..
Men det er nu et meget godt eksempel på den der "Jeg syntes noget går imod mig, så det er nok Jantelovens skyld" tågesnak mange mennesker ligger under for..

Dbh Martin 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 17:10

Martin-> Så du mener altså ikke, at dit indlæg om Afrika og alt muligt andet "afsporende" på side 8 i denne debat, er nedgørende? I så fald undskylder jeg min påstand. Jeg forstår dog stadig ikke, hvordan din formulering og valg af budskab kan forstås anderledes.

Vh

Peter 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:16

pbtryk.dk:

Martin-> Så du mener altså ikke, at dit indlæg om Afrika og alt muligt andet "afsporende" på side 8 i denne debat, er nedgørende? I så fald undskylder jeg min påstand. Jeg forstår dog stadig ikke, hvordan din formulering og valg af budskab kan forstås anderledes.

Vh

Peter 

Den var et forsøg på at vise hvor debatten var endt, nemlig med en bunke argumenter for alt andet end rygning.
Jeg tager imod din undskyldning, det har jo trods alt lige været jul ;-)

Dbh Martin - Som nu ikke gider at bruge mere krudt på denne tråd og blot glæde sig over at de gode vandt med den nye lov og de onde græder ;-)
Side 21 ud af 30 (298 indlæg)