Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Young folks - Vis hvad I kan!!

Side 5 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er glad for at så mange vil deltage i tråden(jeg håber der kommer endnu flere til). Det er rigtig fedt at se så mange, endog rigtig unge, mennesker der har iværksætteri i blodet. Jeg startede først som 16-17 årig med de første spæde trin, så jeg er da noget bagefter en del herinde:-)

Jeg håber at nogle kan bruge de her mange indlæg. Både som inspiration og saltvandsindsprøjtning. Men det kunne jo være, der sad en og læste, som skulle bruge netop en af de her unge mennesker i sin virksomhed.

I forlængelse af det, er det mit håb at et ungt grafisk talent springer på banen, så vi kan få lidt hjælp på YoungInc kontoret:-)

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 19:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

19 år, studerende og ligeledes ung iværksætter.

Har sammen med min kompagnon virksomheden RecoverIT, som foretager data gendannelse. Virksomheden driver vi fra vores kontor i Videnpark Trekantsområdet i Fredericia, og så klarer jeg ellers studierne hjemme fra. 

Vi startede i 2005 med en plan om at blive selvstændige, og efter ca. et halvt år med intensiv produktudvikling/research m.m. var vi klar til at tilbyde vores service til kunder.Siden er det gået stille og roligt fremad, efterhånden som vi er blevet klogere og mere erfarne. Udvikling er en god ting.

Derudover er jeg involveret i en række andre projekter, der beskæftiger sig med rejser og underholdning for unge.  

Mvh Jesper N. Asmussen

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 09:24

Er det mig der er blind eller er der næsten ingen unge piger i denne branche? eller er det fordi de ikke er på siden?.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Tilmeldt 29. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:53

Youngsters?

Det klinger da godt :D

Jeg er en ung mand på 19 år, som er partner i en lille IT virksomhed i Odense C. Droppede ud af skolen i 7 klasse og begyndte på arbejdes market. Dette giver - om end ikk viden inden for område - en vis erfaring. nå nok om det :)

Vi beskæftiger i Danmark 4 mand, og har 8 arbejde i udlandet på vores produktions virksomhed. 

Vi startede for godt et år siden, med at arbejde i hjemmesider, og implementere flash i hjemmesider. Jo mere af dette vidunder produckt vi så jo mere tog det vores interesse, og vi skiftede fokus fra hjemmesider til flash produkter.

Idag er vi en velfungerende virksomhed med masser af store kunder på reference listen. bla. TDC , Checkpoint, Cisco, Commendo

www.hgpromotion.dk

Held og lykke til jer alle :) 

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 11:26

Ørts:

Er det mig der er blind eller er der næsten ingen unge piger i denne branche? eller er det fordi de ikke er på siden?.

Måske er det generelt for kvinder at de starter deres iværksætterbane senere? Gad vide om det er undersøgt.

~
Anja

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 14:33

Ja det undre mig ihvertfald, :).. der er sikkert en grund? eller er der?

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 16:16

Ørts:

Ja det undre mig ihvertfald, :).. der er sikkert en grund? eller er der?

Kvinder starter først op når de er gravide/har barsel - Hele verden mangler jo børnetøj og ventetøj (skal læses med et glimt i øjetStick out tongue)

Men nu må jeg hellere skrive lidt om mig selv. Er 22år og har været igang de sidste 4 år med forskellige ting.

Da jeg gik på 2.år HHx, troede jeg som de fleste andre i den alder (18år) at det var nemt, hurtigt og uden arbejde at starte en webshop. Derfor fik jeg overbevist en af mine venner om, at det var det vi skulle bruge tiden på. Vi fik lavet en webshop og købt en masse mp3'er hjem - som mange andre - og vi fandt hurtigt ud af, at det var et svært markedet. En masse penge senere gav vi op og shoppen blev lukket.

Da 3.år HHx gik igang ,var Danmark så småt begynde at spille poker og sammen med en af vennerne købte vi en masser poker sæt hjem. Vi fik dem solgt og tjente også en del på det. Da kunne man få 750kr for 500 chips. Da vi havde solgt første parti var der 100vis af andre butikker som solgte dem og prisen var nede på 300kr for 500 chips. Vi gad ikke pokermarkedet mere og vi forsøgte med en andre produkter.
Vi faldt over et produkt i USA, hvor man kunne lave sit eget bælte. Man kunne skrive sit navn/tekst i chrom eller med blinkblink diamanter og selv vælge farve på remmen. Vi fik solgt en masse, men da det 5 parti vi fik hjem havde en masse fejl på spændet gik det skævt. Mange af kunderne ville have deres penge tilbage og vores sælgere ville ikke længere da de også fik mange klager. Vi solgte vores varelager (af brugbare vare og kontakten i USA) til en anden webbutik, der drev det videre.

Da jeg blev færdig med HHx holde jeg en pause fra at være iværksætter og blev uddannet revisorassistent, hvor jeg også læste HD 1. del.

Men efter 1½år kunne jeg mærke, at jeg skulle have mit eget igen. Jeg fik kontakt med en fra KBH og vi fandt ud af, at vi havde samme interesse - mobilbranchen. Vi havde begge en masse koncepter på området, men i bund og grund gik det ud på det samme. Find det billigste eller få det billigste. Vi fik etableret vores selskab Accordo ApS og siden da er der sket meget (synes vi da selv:O)

Jeg gjorde dog min uddannelse færdig, men da jeg blev udlært gik jeg på deltid ved revisionsfirmaet for at arbejde mere seriøst med vores firma.
Siden september har jeg 2 dage om ugen arbejdet med vores nyeste hjemmeside (som er klar om ca 14 dage) der skal hjælpe den mindre/mellem/store virksomhed med at få billigere fastnet- og mobiltelefoni, internet. Derudover rådgiver vi virksomheder i fordele/ulemper ved at tilbyde medarbejderne personalegoder som fritelefon og hjemmearbejdsplads.

Endvidere har vi 2 andre store mobilhjemmesider i støbeskeen, som skulle være klar i starten af 2kvt 2008, hvor vi også flytter ind i nye kontorer og vi skal have fundet en medarbejder til at hjælpe os.

2008 bliver et spændende år og vi håber vores målsætning holder vand. God vind til jer andre.

Mvh

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 19:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu vil jeg også melde mig på banen :)

Jeg er 19 år gammel, og har så længe jeg lige kan huske tilbage, haft en drøm om selv at starte noget op. Jeg fik muligheden for dette lige inden jeg startede på HTX i 2005. Her begyndte jeg sammen med en tidligere klassekammerat (som også har meldt sig i denne tråd) at arbejde på at starte et IT-firma. Knap et halvt år og en masse research senere, var vi klar med lanceringen af RecoverIT.

Ved siden af data recovery, har jeg også forsøgt mig lidt med kodning af hjemmesider. Jeg oplevede dog at priserne på dette markede var for lave i forhold til mine evner. Jeg brugte simpelthen for meget tid i forhold til prisen på en side. Jeg har derfor droppet dette igen, men jeg koder stadig lidt, og laver, når tiden er til det, bl.a. lidt småjusteringer til det danske open source regnskabssystem Saldi.

Vi startede med at drive virksomheden hjemmefra, hvilket nok har skræmt nogle kunder væk i ny og næ. Vi valgte derfor for ca. en måned siden at flytte RecoverIT ud i Videnpark trekantsområdet.

Det er ikke fordi vi på nuværende tidspunkt tjener de store penge (slet ikke i forhold til vores arbejdsindsats), at vi driver egen virksomhed. Det er hovedsagligt lysten, og forventningen til at fremtiden vil indbringe lidt mere, der driver værket. Jeg har desuden gjordt mig mange erfaringer, og lært utroligt meget af at drive en virksomhed de sidste par år.

Ved siden af er jeg i gang med sidste år på HTX, som jeg stadig mangler at finde ud af hvad jeg vil bruge til..

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 25. Aug 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:54

Hey alle sammen.

Vil da også lige være med her. Jeg har været i gang siden jeg var 16 med større eller mindre held. Min første firma handlede med sports udstyr til kampsport, hvilken hurtigt gik i sig selv da jeg manglede kapital til at komme videre. Mit andet firma som jeg stadig har er et flytte/montage firma der hovedsagligt flytter og montere hæve sænkeborde.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 16:14

Hej alle sammen, nu vil jeg også gerne vise hvad jeg kan! eller har lavet!

Jeg er lige blevet 17 her for præcis 1 uge siden.

Siden jeg var 12½ år gammel begyndte jeg på at videresælge tøj med tryk, jeg ville selv dengang have mit eget tøj med mit eget navn på, og ledte på nettet efter billige leverandøre af tøj med tryk. Jeg fandt dengang en trykker i Lunderskov og selvom jeg boede i kbh, så fik jeg lavet en hjemmeside og jeg kaldte webshoppen for www.DinStil.dk

Jeg videresolgte derfor det tøjet, dvs. folk bestilte hos mig, og jeg sendte bestillingen direkte til min leverandør som faktisk lavede dropshipping

Der var utrolig stort salg, indtil jeg gik død i det, jeg fik en kedelig periode og fik ideen i at sælge ligthere, hvilket jo i sig selv ikke gav ret godt, jeg måtte videre, og opdagede dengang at e-sport var ved at blive en succes.

Jeg startede med en anden part, shoppen hed GamersAim og vi havde virkelig stor succes, jeg blev jo så den store lagermand - jeg skulle sende pakkerne afsted, jeg kendte jo faktisk postdamen på posthuset.. vi startede i december og d. 15 december måtte vi pakke sammen fordi vi ikke kunne sammen opdagede vi. Dog på den halve måned havde vi omsat for ca. 10.000 kr. og jeg var virkelig stolt. 

Bagefter lavede jeg noget lignende mit eget som hed easyAIM hvilket også gik ok.

Efterfølgende startede jeg med Rasmus Svensson www.GamersCity.dk som idag er en ret stor hosting udbyder at counter-strike servere, som jeg valgte at gå ud af, fordi at hostingen virkelig brugte alt min tid, jeg havde jo dengang min folkeskole ved siden af.

Jeg fandt hurtigt noget nyt, nemlig KONDOMER/Prævention! hvilket jo gav virkelig stor omtale, en 15 årig dreng sælge kondomer. Jeg har så valgt at sælge det, og fik det igår d. 14/12-2007 solgt. DyrkSikkerSex, hjemmesiden kom op, og der var stor respons på det.

Ligenu driver jeg iNTERWAYS som ligenu står ret stille, da jeg mangler ideer, men det kommer vel meget snart.

Det skal lige siges, at jeg brugte 3 måneder for at komme igennem via statsforvaltningen til en godkendelse af ejen virksomhed under 18 år.

Som jeg nu stolt kan præcentere: http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=30968344 

Jeg har udover det serviceret kunder med it-problemer.

Hehe, et lille hurtigt info om hvad jeg har lavet.  

Mvh

Søren 

-- Man kan hvad man vil!

Side 5 ud af 9 (81 indlæg)