Jeg hedder Lasse. Jeg er lige fyldt 18 år og iværksætteri er en stor del af min hverdag efterhånden! Jeg startede som 16 årig med en ide om at lave danmarks største skiportal. Drevet af en kæmpe stor optimisme og tro på ideen gik jeg til min bedstefar for at låne de første 10.000,- kr ved siden af min egen opsparing. Lige for tiden har jeg ikke gang i nogle store vilde projekter, men jeg driver bloggen http://fitness-blog.dk - hvor jeg skriver indlæg omkring fitness, styrketræning osv. som er min anden store hobby! Bloggen er forholdsvis ny, men der kommer flere besøgende til hver eneste dag, så der er potentiale, uden tvivl :) I forbindelse med bloggen har jeg lært en masse omkring SEO af min "mentor" Anders Saugstrup, som nogle af jer nok kender. Mine kompetencer er tekstskrivning på dansk og engelsk og en rigtig god forståelse for IT og web 2.0! LJK! |
Først, fede historier. Meget inspirerende.
20 år, og er også med på vognen og har været det siden jeg var 13.
Lagde ud med at lave hjemmesider. Arbejede på daværende tidspunkt for en Slagter, og fik arrangeret at lave deres hjemmeside. Fik en kammerat som ku' lidt Photoshop til at stå for grafikken, og sad ellers på min konfirmationscomputer og kodede til den lyse morgen. Stor oplevelse og lærte meget, bl.a. hvad en faktura var ;-)
Var siden den dag utroligt inspireret af iværksætteri og ikke mindst internettets muligheder i den sammenhæng. Sugede erhvervssektioner i aviser samt programserier som DotDk (Programserie på tv2 med bl.a. Ask Alex, NeoIdeo) og De Dyre Drenge i mig. Af sidstnævnte har jeg vel set udsendelsen med Jubii-drengene de første 20 gange, fantastisk inspirerende.
Det næste projekt kom sig af min daværende interesse for computerspil, herunder counter-strike. Sammen med en god ven fik jeg strikket et site sammen til afholdelde af en online turnering i selvsamme spil. Sad oppe og kodede 6-7 nætter i træk i sommerferien fra jeg stod op, typisk kl. 14, til jeg gik i seng kl 5-6 stykker om morgenen. Slet ikke til at stoppe når det bare kørte. Vi fik arrangeret radiokommentering af finalen, live-streaming af finalen, og havde via mit daværende arbejde hos en af de større hardware-leverandører fået sponsoret 5 headsets til vinderholdet. Husker stadig hvor nervøs jeg var da jeg skulle tale med salgsdirektøren omkring sponsoratet, men tog mig sammen, og det gik. Fed følelse. Turneringen havde 32 hold á 5 spillere, mere end 400 fulgte med, vi fik omtale på alle Danmarks største sites, så sponsoren var også mere end tilfreds med eksponeringen.
Som 17-årig arrangerede stod jeg sammen med en klassekammerat for at arrangere en bustur en-dags bustur til til en tøjmesse i Kbh. her fra det midtjyske. Vi fik lavet en god deal med Forum omkring VIP-billeter, indsamlet det bedste tilbud fra samtlige busselskaber i området, fik sponsoreret morgenmad af den lokale bager, og kørte til tyskland for at købe sodavand og øl hjem som vi solgte i bussen. Endvidere fik vi arrangeret gratis entré på et af byens diskoteker samme aften. Overskuddet blev brugt på en god middag på en af byens bedste restauranter - et af de bedste måltider længe, husk at fejre jeres succeser!
Lige nu arbejder jeg på et projekt omkring mode, kører i skrivende stund et forum som netop har været oppe et år. Har mange idéer på tegnebrættet, og regner ikke umiddelbart med at skulle tage en videregående uddannelse før de flere af dem er prøvet af. Jeg hæfter mig i første omgang ved Janus Friis' visdomsord i Pengemagasinet: "Som iværksætter har man ikke brug for uddannelse, der vil det kun være en hindring.".
Det blev lidt længere end jeg havde regnet med, håber I kan klare det ;-)