Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Young folks - Vis hvad I kan!!

Side 4 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hedder Lasse. Jeg er lige fyldt 18 år og iværksætteri er en stor del af min hverdag efterhånden!

Jeg startede som 16 årig med en ide om at lave danmarks største skiportal. Drevet af en kæmpe stor optimisme og tro på ideen gik jeg til min bedstefar for at låne de første 10.000,- kr ved siden af min egen opsparing.
Jeg startede med en viden på 0 og byggede stille og roligt på! Man skulle tro projektet var en fiasko på forhånd, men det gik faktisk langt over forventning. I hvert fald over mine venner og families forventning - Jeg opnåede ting jeg stadig er stolt af idag - Jeg var til møde med direktionen fra danmarks 2 største rejsebureauer. Begge bureauer var med på ideen, især nr. 2, som ville være bagmand, hvor jeg så skulle være ansigtet ud ad til! Af begge bureauer fik jeg meget stor ros for min forretningsplan og måden hvorpå jeg fremstillede ideen! Projektet gik i vasken i sidste øjeblik pga. et valg jeg stadig ikke helt har forstået idag :)
Jeg lærte på det 1½ år jeg bøvlede med ideen ekstremt meget praktisk, som jeg aldrig ville jeg kunne lære på handelsskolen eller på andre uddannelser. At fremlægge ens ide for modne succesrige forretningsmænd som 17 årig, giver sgu god selvtillid!

Lige for tiden har jeg ikke gang i nogle store vilde projekter, men jeg driver bloggen http://fitness-blog.dk - hvor jeg skriver indlæg omkring fitness, styrketræning osv. som er min anden store hobby! Bloggen er forholdsvis ny, men der kommer flere besøgende til hver eneste dag, så der er potentiale, uden tvivl :) I forbindelse med bloggen har jeg lært en masse omkring SEO af min "mentor" Anders Saugstrup, som nogle af jer nok kender.
Udover bloggen går jeg med små ideer, som måske bliver til noget en dag :)

Mine kompetencer er tekstskrivning på dansk og engelsk og en rigtig god forståelse for IT og web 2.0!

LJK!

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 00:03

Først, fede historier. Meget inspirerende.

20 år, og er også med på vognen og har været det siden jeg var 13.

Lagde ud med at lave hjemmesider. Arbejede på daværende tidspunkt for en Slagter, og fik arrangeret at lave deres hjemmeside. Fik en kammerat som ku' lidt Photoshop til at stå for grafikken, og sad ellers på min konfirmationscomputer og kodede til den lyse morgen. Stor oplevelse og lærte meget, bl.a. hvad en faktura var ;-)

Var siden den dag utroligt inspireret af iværksætteri og ikke mindst internettets muligheder i den sammenhæng. Sugede erhvervssektioner i aviser samt programserier som DotDk (Programserie på tv2 med bl.a. Ask Alex, NeoIdeo) og De Dyre Drenge i mig. Af sidstnævnte har jeg vel set udsendelsen med Jubii-drengene de første 20 gange, fantastisk inspirerende.

Det næste projekt kom sig af min daværende interesse for computerspil, herunder counter-strike. Sammen med en god ven fik jeg strikket et site sammen til afholdelde af en online turnering i selvsamme spil. Sad oppe og kodede 6-7 nætter i træk i sommerferien fra jeg stod op, typisk kl. 14, til jeg gik i seng kl 5-6 stykker om morgenen. Slet ikke til at stoppe når det bare kørte. Vi fik arrangeret radiokommentering af finalen, live-streaming af finalen, og havde via mit daværende arbejde hos en af de større hardware-leverandører fået sponsoret 5 headsets til vinderholdet. Husker stadig hvor nervøs jeg var da jeg skulle tale med salgsdirektøren omkring sponsoratet, men tog mig sammen, og det gik. Fed følelse. Turneringen havde 32 hold á 5 spillere, mere end 400 fulgte med, vi fik omtale på alle Danmarks største sites, så sponsoren var også mere end tilfreds med eksponeringen.

Som 17-årig arrangerede stod jeg sammen med en klassekammerat for at arrangere en bustur en-dags bustur til til en tøjmesse i Kbh. her fra det midtjyske. Vi fik lavet en god deal med Forum omkring VIP-billeter, indsamlet det bedste tilbud fra samtlige busselskaber i området, fik sponsoreret morgenmad af den lokale bager, og kørte til tyskland for at købe sodavand og øl hjem som vi solgte i bussen. Endvidere fik vi arrangeret gratis entré på et af byens diskoteker samme aften. Overskuddet blev brugt på en god middag på en af byens bedste restauranter - et af de bedste måltider længe, husk at fejre jeres succeser!

Lige nu arbejder jeg på et projekt omkring mode, kører i skrivende stund et forum som netop har været oppe et år. Har mange idéer på tegnebrættet, og regner ikke umiddelbart med at skulle tage en videregående uddannelse før de flere af dem er prøvet af. Jeg hæfter mig i første omgang ved Janus Friis' visdomsord i Pengemagasinet: "Som iværksætter har man ikke brug for uddannelse, der vil det kun være en hindring.".

Det blev lidt længere end jeg havde regnet med, håber I kan klare det ;-) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 00:43

Først vil jeg sige, hvor er det fedt og inspirrerende at høre alle jeres historier. Det viser virkeligt at det er muligt at gøre de mange fordomme om os unge som iværksættere til skamme!

Jeg selv har ikke været så vidt omkring (branchemæssigt) som mange af jer andre. Jeg startede, som 14 årig, på at udvikle hjemmesider mest på hobbybasis. Det førte dog til at jeg nærmest ved et tilfælde blev tilbudt et freelance webdesign job gennem en bekendt. Det åbnede virkeligt mine øjne for mulighederne i min daværende hobby. Siden er det blevet til en del forskellige løsninger og lidt sideløbende IT support hos et par virksomheder.

Nu er jeg så flyttet tværs over landet fra vestjylland til København for at studere og har allerede øjnet muligheden for et par nye projekter herovre :-)

Tilmeldt 14. Dec 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 00:55

Steffen det er bare at knokle igennem der er ikke noget bedre end en mand på godt 40 år der har tænkt og tænkt hele livet og virkelig arbejdet igennem for sin sag, tager hatten af for ens seriøsitet nu hvor andre unge render rundt og skaber sig "ondsvage" som man nu engang skal have lov til som 18 årig dog i begrænsede mægnder skulle jeg mene.

Og den gode idé skal man ikke sætte alder på , du kan godt opfinde den dybe tallerken om igen i en alder af 8 år pludselig har man en idé, når den er der går man og bygger videre på den indtil man har noget der er værd at skrive ned , når det er finder man kontakter eller bruger sit igennem årene vel udviklede netværk til at skabe nye kontakter og genveje. At være iværksætter er som en computer - alt er svært i opstartsfasen - når du først lærer det kan du alle genveje ;)  

mvh

René R. Jørgensen 

Her kunne man så skrive en reklametekst... Man kunne også lade være.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:18

I er så fucking seje alle sammen :-)

Dbh Martin

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 08:34

takker og bukker :D

du har også gjort det "okay" martin haha :D

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 10:20

Jeg er DYBT imponeret over jer meget unge iværksættere. Det er aldrig faldet mig ind at blive selvstændig før jeg for et par år siden fik en drøm om en bogcafe som så indtil videre "kun" er et lille forlag. Det har simpelthen aldrig stået for mig som en mulighed! I løbet af de par år jeg har deltaget på Amino, har jeg mødt flere af jer ved forskellige arrangementer, og mere end én gang er min kæbe faldet et godt stykke ned når jeg har opdaget at en eller anden som har skrevet lange, gode indlæg med stor indsigt og erfaring, faktisk ikke var ældre end mig (35) som jeg troede, men derimod var en 18-19 årig som stadig gik i skole og boede hjemme!

Så herfra skal bare lyde en lille tak til jer fordi I inspirerer mig og hakker mine fordomme og begrænsningstanker i småstykker! Smile

~
Anja

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 10:28

Ikke for at virke dum eller noget, men de siger os unge er blevet mere selvstændige end unge for blot 10-20 år siden.

kan sådan set ikke svare om det er rigtige da jeg stadig gik i egypten og gravede kartofler for 20 år siden. :D.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:55

1996 , 14 år - 1999, 17 år: Køb og salg af brugt hardware, jeg fik en del af min skoles kasserede hardware hvor jeg brugte tid på at pille blandt andet Ram og Harddiske ud som jeg solgte brugt over nettet, brugte overskudet på at købe store partier hjem som jeg splittede op og solgte videre stykvis. 

Jeg begyndte som Freelance arbejder hos et sikkerhedsfirma i Horsens.

Jeg lavede Freelance konsulent arbejde for en del mindre hosting firmaer.

Jeg lavede en del webudvikling for små sider. 

2000, 18 år:  Jeg startede mit første hosting miljø, min sekundære lokation var hjemme i stuen på en 256/256 KBit Linie fra TDC, suppleret op med en 10/10 Mbit linie på min fars kontor, vi solgte IRC bots og webhosting.

2004, 21 år:  Jeg legede mere og mere udvikling, legede med ideen om at starte mit eget firma "for real", med cvr nummer, budgetter, regnskaber og alt det der, og så tog jeg chancen da jeg droppe ud af uni og startede for mig selv i slutningen af 04 med firmaet MetaSecurity, primært lavede jeg udvikling for kunder jeg mere eller mindre tilfældigt faldt over. Fandt mange kunder der forsøgte at snyde og som satte mig igang med noget der var under mine kvalifikationer og dermed blev alt for dyrt for dem, og lign.

2005, 22 år: Det firma fra horsens jeg havde arbejdet freelance for siden jeg var 17 havde relativt store likviditetsproblemer og de havde ikke råd til at betale så vi endte med at sammenlægge vores virksomheder og stifte MetaSecurity Aps, vi havde en del store kunder, jeg blev indsat som direktør og min partner stod for at skaffe nye kunder.

Det viste sig dog hurtigt for mig at min partner ville nyde uden at yde og jeg trak mig derfor ud i slutningen af 05, jeg fik de små kunder og hosting miljøet med og begyndte for mig selv. Det nye firma blev kaldt MC Solutions og blev basseret lidt mere på professionalisme og på nogle af de ting jeg havde lært på min Økonom uddannelse.

2006, 23 år: Hostingmiljøet blev opgraderet væsentligt (fra 2.3mbit til 155mbit), fra 5 gamle Pentium maskiner til en rækker AMD64 maskiner, og den software mæssige del af det blev også opgraderet væsentligt. Vi fik en række store udviklingskunder og leverede en pæn årsomsætning.

2007, 24 år:  Hostingmiljøet blev igen opgraderet (fra 155mbitt til 1gbit) og vi fik gennemført en plan om fuld redundans (dvs to af eller enheder, som kan tage over ved nedbrud) og fuld egen-lagerføring af samtlige produktionsenheder(lige meget hvad der brænder af har vi selv minimum en af hver reservedel på lager), vi fik opsat sekundær lokation på 2.3mbit til alle vores sekundære maskiner. 

Vi har iår haft en række store profil kunder, heriblandt Tv3 Danmark.

Udover dette er det mest mærkbare nok at hostingen er udskilt i "SpecialHosting.dk" som forhåbentligt snart bliver omdannet til Aps. 

Vores mål for 2008 bliver:

• Få kontor (er træt af at vi sider hjemme i min stue)
  • Få etableret stører og mere seriøs sekundær lokation (nødstrøm, 10mbit internet, egne lokaler med fysisk sikring)
  • Udvikle mere målrettet markedsføring, få effektiviseret vores salgskanaler.
Nu må jeg hellere få lavet noget igen :)
Fra Randers
Tilmeldt 3. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 11:01

Så må det være min tur :-)

Jeg er 20 år og har været selvstændig iværksætter siden jeg var 15 år.

Idag ejer jeg Trendlovers ApS der driver www.trendlovers.dk

Jeg har haft 3 forskellige virksomheder med MEGET forskellige produkt grupper. Dog mest på hobbybasis (men det tæller jo altsammen)

I starten af året 2007 valgte jeg at hoppe ud af min HHX, hvor jeg skulle igang med 3. år. Jeg gjorde det for at hoppe ud i en spændende branche, nemlig modebranchen, som iøvrigt er min helt store passion. Det er der kommet www.trendlovers.dk ud af. Den bliver idag kørt på fuldtid og jeg skulle hilse og sige der altid nok at se til ! Derfor er der også blevet ansat en bogholder, så jeg kan koncentere mig 100% om det jeg elsker (indkøb, messer, møder, kundekontakt etc.)

Altsammen er ikke sket uden store overvejelser, men jeg tror på det og har heldigvis en forstående familie. Dertil kommer selvfølgelig en solid million egenkapital der skal til for at klare konkurrencen.

Det var min lille historie - Glæder mig til at læse og blive inspireret af flere unge.

Side 4 ud af 9 (81 indlæg)