Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Young folks - Vis hvad I kan!!

Side 1 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

At der er mange gode ressourcer på AMINO, hersker der ingen tvivl om. Jeg vil godt kaste lidt lys på de unge talentfulde mennesker der er herinde.
Derfor denne tråd - Derfor skal du, hvis du er under 25, skrive hvad du har bedrevet/hvad du er god til - Vis lidt referencer, show off. Det kunne jo være at der var nogen der skal bruge netop det du kan!

Jeg håber I vil være med youngsters.

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 23:41

Okay jamen så kan jeg da prøve at starte, jeg er lige fyldt de 18 år.

Startede min første webshop som 14-15 årig, men havde allerede inden da tjent de første tusinde på videre salg :). efter blot 5 måneder med shop mistede jeg lysten, sådan er det jo med de unge mennesker og de såkaldte "diller" (ikke ta den bogstaveligt talt:D)

Så her for et år siden startede jeg udviklingen af et helt nyt koncept i Danmark som ikke var set før, selvfølgelig på internettet, nu har jeg udviklet i snart et år og håber snart at kunne fremvise den, udover det har jeg en enkelt underholdningsside, med lidt pjat på :).. som er ved at være klar til afgang :D..

det var det jeg kunne ramse op med :)..

spørgsmål så spørg bare.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 02:51

Så må jeg hellere skynde mig inden jeg bliver 25 om 3 uger... Uff..! Cool

Kort fortalt er min professionelle baggrund: IT

Jeg startede mit første firma i 2003; Caltron Danmark, baseret på salg af støjdæmpningsplader til børnehaver, kontorlokaler osv.
Senere da det ikke var sjovt mere kørte jeg under samme navn som it-konsulent og kastede mit blik på dyrlæger, læger og så de medie-firmaere som kørte med Pinnacle videoredigering.

Senere ændrede jeg navn til "Jysk Data Destruktion" og udførte datasanering og bortskaffelse af it-udstyr. Her ansatte jeg ligeledes en sælger - men ak ak.. når sælgeren ikke kan sælge, løber kassen tom og da jeg synes der var brugt penge nok på det projekt satte jeg det i bero.

Nu (år 2007) hedder mit firma CLEANMAX og jeg laver det meste af tiden vurderinger af IT-udstyr for de største forsikringselskaber i danmark.

Nu kunne historien godt ende her... men nej, nej...

Året er 2004 og vi (min daværende kæreste og jeg) ser muligheden inden for dyrefoder og dyretilbehør. Vi får tilbudt ene-import af et kendt hundefoder fra Holland - og så var vi igang med AGRO-branchen; KSASSI Foder & Dyretilbehør. Hurtigt kaster vi os over import af hundesenge fra Kina og gnaverbure fra Polen. Vinteren 2006/2007 tog desværre livet af vores varelager (En hær af mus invaderede vores lager og splittede alt vores hundefoder og hundesenge) - Så slut med projekt AGRO.

Siden foråret 2007 har jeg drevet firmaet CLEANMAX som er et samsurrium af køb/salg af diverse varepartier, håndværkerrengøring og konsulentyderlser til forsikringselskaberne.

Det var så lige min iværksætter historie... og jeg er slet ikke færdig endnu... ;-)

/Per B. Lauridsen

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 22:02

Hej Nikolaj.

Vil lige starte med at sige til Ørts at han har en spændende historie.

Jeg er 18 år og går i Gymnasie på 3 år i næstved. Jeg ved det er ingen undskyldning men har ofte måtte bruge tid på skolen frem for ideerne.

Så det jeg har gjort er at jeg skriver alle mine ideer, opfindelser og planer ned og gemmer i en lille iværksættermappe til senere brug.

- Jeg har leget lidt med mine fars penge da jeg hoppede med på crosser/ pocketbike bølgen og købte en 11 bikes fra Kina.

- Er lige begyndt mit arbejde med en hjemmeside hvor jeg vil udforske den lille nye verden om adsense og e-books og ellers går (fri)tiden mest til læsning og videreudvikling af diverse kompetancer.

- Har et friskt syn på de fleste ting / nogle vil kalde mig underlig.

Men een ting er sikkert jeg brænder for det og glæder mig til at kunne give fuld gas om et halvt år!

Ps. Nikolaj sendte dig en besked natten inden Youn Inc´s bladudgivelse hvor jeg hørte mig om hvor vidt jeres blad kunne nå ud til min Skole. bar en tjeckup nu hvor jeg stødte på dig ;-)

Mvh Simon Zeeberg.

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Skrevet kl. 22:30

Ikke dårligt simon, jeg var lige ved at klage over der ikke var andre 18 årige herinde :D.. men en fin baggrund du har :)..

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 22:56

Hej Simon,

Hvornår har du sendt en mail/besked til mig? Send mig en mail på nikolaj @ younginc.dk, så skal jeg undersøge mht. din skole.

--

Jeg håber mange flere unge vil deltage:-)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:18

Jeg kan også tilslutte mig gruppen af yngre Amino'er :)

Er selv 18 år gammel, og min "karriere" startede da jeg som 15-årig gik igang med at starte en webshop med special i casemodding og IT generelt. Da jeg ikke selv kunne få et CVR nummer, måtte jeg have min farmor med på idéen så hun kunne stå som "bagmand" i mit firma.

Sidenhen har jeg mest beskæftiget mig med investering i forskellige ting, men går hele tiden og "brygger" på nye koncepter og intressante idéer, det forbliver dog i fritiden i en årrække endnu, da jeg skal igang med en uddannelse som revisor.

Men spændende at der er så mange unge iværksættere i blandt os :) 

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 00:26

Tak Ørts! vi kan jo lave en mindre klub hvis det er, nu hvor vi også har Jesper N. Jepsen med på banen :D!

Til Nikolaj Astrup Madsen, så vil jeg sende dig en PM da min e-mail er nede i skrivende stund. Det var en sms lige inden jeres udgivelse men kontakter dig på en PM, det er intet stort problem :D

Jesper N. Jepsen:

Da jeg ikke selv kunne få et CVR nummer, måtte jeg have min farmor med på idéen så hun kunne stå som "bagmand" i mit firma.

Haha det må jeg sku sige :D jeg bruger farmand til firma men kan godt se det er sejere med sin farmor !

Det begynder at blive en god tråd det her... Nu må jeg lige høre - hvilke kommunikationsmidler bruger i? fordi det kunne jo være interresant at udvide sin Msn det næste level hvor man har en gruppe af iværksættere at snakke med hvis man har en impulsiv ide som amino ikke kan svare hurtigt nok på Angel

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Skrevet kl. 08:36

Altså simon jeg har både msn/Mirc/Ventrilo/teamspeak så muligheder er det nok af?

Forresten tænkte på om du ikke kunne sende nogle blade til Lemvighandelsgymnasie er ved at være godt træt af de skide pop blade :D..

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 11:04

Så er det vel blevet min tur!

Mit navn er Umut Ucler og er 21 år.

Jeg har altid haft en masse idéer, men har aldrig kunnet komme videre med det. Enten pga. det økonomiske eller også fordi der har været et patent. Fortæller lige kort om hvad jeg har haft af idéer.

Først tænkte min kammerat og jeg på en skijakke med indbygget mp3 afspiller. Efter nogle måneders arbejde mht. design og funktioner var vi næsten klar til at gå i luften. Det sørgelige er at et år inden var der en amerikaner (så vidt jeg husker) der allerede havde opfundet idéen, dette så vi et nyhedsindslag om på CNN. Idéen blev solgt for 5 milliarder dollarsSad
Herefter tænkte vi på at lave cowboybukser med en iPod lomme. Efter kort tids søgning på google fandt vi ud af at der var en lille virksomhed der var igang med at producere disse bukser og at store brands såsom levi's og andre stod i kø for at få fingre i disse bukser.

Min anden idé var: Kender I det med juice kartonen, at når man hælder op kan man næsten ik undgå at spilde fordi det nærmest bobler pga. lufttrykket. Her havde jeg udviklet en form for låg der kunne løse dette problem men fandt derefter ud af at Tetra Pak havde diverse patenter på kartoner. Selvom Tetra Pak ikke havde en løsning til dette har de jo stadig patent på selve kartonen. Nu skal jeg bare finde ud af et evt. samarbejde med Tetra Pak.

En anden idé jeg havde var et lille program til at udfylde alle oplysninger på et site når man eksempelvis opretter en profil, så man ikke selv skal skrive det. En lille knap i en toolbar som skulle hedde Autofill. Her havde jeg startet et samarbejde med en programmør, men da jeg så fik installeret Windows Vista på min pc og google toolbar, der var den så. Autofill i min toolbar fra googleSad

Nu får i ikke mere om mine idéer, ellers kan jeg skrive en hel bogBig Smile.

Den gode nyhed er dog at min kammerat og jeg har åbnet et vikar-bureau for tre måneder siden.
Vi er i rivende udvikling og det ser ud til at gå rigtig godt. Vi har lige lanceret vores nye hjemmeside (som vi har fået rigtig meget ros for her på Amino) og et lille kontor på Østerbro.

Lige i øjeblikket er vi igang med at udarbejde en job portal hjemmeside.

Dette var en lille historie om min iværksætteri og jeg er slet ik i nærheden af at være færdig, tværtimod!

Umut

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Side 1 ud af 9 (81 indlæg)