Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Young folks - Vis hvad I kan!!

Side 8 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper NA:

For at kompensere for mine manglende grammatiske kompetencer vil jeg imponere med, at vi har adgang fadølsanlæg på kontoret! (okay indrømmet, Tuborg Drauchtmaster kan næppe kaldes et fadølsanlæg) 

- Men det er øl, og DÉT er vigtigt :D 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:00

Edit: Det indlæg jeg svarede på kom så ikke med her, men det var ang. sppørgsmålet om hvorfor der fandtes så få unge kvindelige iværksættere, generelt og her på siden. 

Med fare for at dette indlæg bliver ret off-topic, vil jeg lige svare på ovenstående: 

Jeg tror generelt at mænd har en lidt større iværksættertrang og/eller mod end kvinder og at dette kan være en del af forklaringen. Jeg tror dog alligevel ikke at man skal undervurdere kvinder i denne sammenhæng, men at en del af grunden også skal findes i at mange kvinder er lidt ældre når de kaster sig ud i det, som også nævnt foroven i denne tråd et sted.

Selv er jeg en ung kvinde på 24 år, der i rigtig mange år har gået med iværksætterdrømme. Jeg har hele mit liv været en meget selvstændig person og kunne ikke forestille mig at være almindelig "lønslave" resten af mit liv. Det er der hverken udfordring eller selvbestemmelse nok i for mit vedkommende.

Jeg tror at de fleste af vi kvinders store lod er at vi ind i mellem er alt for analyserende og at alt skal være meget gennemtænkt inden vi hopper i med begge ben. Jeg har eksempelvis personligt haft en mere eller mindre fuldt detaljeret forretningsplan liggende i 8-9 måneder nu, har lavet tonsvis af research og synes selv at jeg har mange gode idéer og kompetencer indenfor mit felt. Alligevel er jeg stadig ikke "gået i gang". Grunden hertil er manglende kapital og højst sandsynligvis for stor perfektionisme. Jeg har desværre i skrivende stund en personlig gæld på ca. 125.000 som jeg arbejder i døgndrift på at få væk. Jeg er mildest talt ikke særlig kreditværdig på nuværende tidspunkt og har meget svært ved at forestille mig nogen der vil være villige til at skyde penge i mit projekt, selvom jeg selv tror 110% på det. Jeg vil jo gerne give et seriøst indtryk når jeg engang tropper op i banken og vil også meget gerne have en startkapital som jeg kan vise at jeg selv er villig til at investere.

Mange ville måske råde mig til at starte i det små, mere eller mindre på hobbyplan, og så ellers tage den langsomt men støt derudaf og bruge hvad jeg måtte have af overskud på at forbedre min forretning. Jeg har dog en meget klar idé om hvordan jeg forestiller mig at min forretning skal køre, se ud, hvilket kvalitetsniveau jeg vil tilbyde etc., og dette passer ikke ind i billedet med en såkaldt "hobbyforretning". Jeg har aldrig brudt mig om at gøre tingene halvt, dertil er min perfektionisme for stor. Og især når det vedrører noget jeg er meget passioneret omkring, ser jeg gerne at tingene bliver gjort ordenligt og ikke ender i noget "makværk" som jeg sidder med en dårlig følelse af bagefter.

Ovenstående er nok hovedårsagen til at jeg som ung kvinde stadig ikke er sprunget ud i det og sikkert heller ikke når at være med i denne tråd inden jeg fylder 25 ;) Jeg kan jo selvfølgelig kun tale på vegne af mig selv, men har en generel følelse af at nogle af de ting der holder mig tilbage, ligeledes er punkter der oftest gør sig gældende for andre kvinder. Her tror jeg til gengæld at i mænd er langt bedre til bare at hoppe ud i det og tage tingene som de kommer. Vi kvinder er måske på grænsen til at være for velovervejede ind i mellem?

Der er måske også lige den faktor med familie og børn. Dette rangerer dog endnu langt lavere på listen for mit vedkommende end mine iværksætterdrømme gør, så skal ikke personligt kunne udtale mig om hvor stor indflydelse det aspekt generelt har på kvinders valg.

~Amaris Charvell

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 11:55

Jamen så vil jeg da ikke lade mig stå tilbage.

Jeg startede som 13 årig, med at starte siden OCS op, en side som handlede om counter-strike om at skrive lidt nyheder og holde konkurrence, dette projekt døde dog efter kun 6 måneder så vidt jeg husker.

Så gik der ikke længe før jeg og en mate snakkede om at det kunne være sjovt og lave en nyhedsside, ikke en side hvor vi ikke ville sætte fokus på kvalitets nyheder, mere at de skulle være humoristisk skrevet og de skulle gerne komme så snart de var kommet ud. Det blev for det meste eSport vi skrev om.
Siden hed www.NextNews.dk og blev senere solgt for et fint beløb da interessen alligevel døde lidt.
Mens jeg havde denne side kom jeg i kontakt med mange rigtig gode firmaer, inden for eSport her i blandt Microsoft, Auroragroup og SteelSeries.
Det handlede for mig, og det gør det stadigvæk ikke om at tjene store penge, men mere om at udvikle en scene et produkt som har et kæmpe potentiale.
NextNews.dk blev solgt og efter dette gik der lidt tid og så startede vi G-News. Denne side køre stadigvæk endnu, eller vi er faktisk blevet opkøbt, men venter dog på en ny side.

Der udover indgår jeg i Improved.dk og siden tilgangen her er omsætningen steget med over 100% rimelig godt gået syntes jeg selv. Det er selvfølgelig ikke kun mig der har præsteret dette det er en cocktail af at ramme de gode produkter og få brandet sit navn som værende kunde venligt. Vi leverer ikke som de hurtigste, vi er ikke de billigste, men vi er de flinkeste og klare alt med et smil. Der udover har vi også utrolig meget erfaring inden for eSport varende.

Nu har vi så her i efteråret startet Improved-gaming.dk hvor vi har et mål der hedder hver weekend skal der være præmier for mere end 2500 kr. og dette har vi til dags dato stadigvæk holdt efter 2 måneder. Så vidt jeg kan huske har sponsoraterne en vejlende værdi på 65.000 :) Hvilket er en del for de gamere der er rundt omkring.

Sidst, men ikke mindst har jeg hjulpet på baglininen med og brande lidt firmaer skabe dem et koncept og så se om jeg kan gøre mere på den front. Sidst men ikke mindst har jeg også lavet lidt hjemmesider for folk. :)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 16:32

Søren Høvring:

Jeg kommer fra København! 

Mvh

Søren 

Kunne egentlig godt tænke mig, at drøfte et par detaljer med dig Søren ;)

Hvor kan jeg fange dig henne? 

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 23:23

Jesper N. Jepsen:

Søren Høvring:

Jeg kommer fra København! 

Mvh

Søren 

Kunne egentlig godt tænke mig, at drøfte et par detaljer med dig Søren ;)

Hvor kan jeg fange dig henne? 

Hej Jesper.

Det skal du være mere end velkommen til.

Du kan kontakte mig på følgende:

Telefon: 21 75 75 70 ( Ring helst efter 14 )

Eller på e-mail: Soeren@Hoevring.dk

Tak for din interesse. 

Mvh

Søren Høvring 

-- Man kan hvad man vil!

Fra Hinnerup, Århus
Tilmeldt 25. Dec 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 04:49

- 15 år gammel. Har solgt fodboldtøj og artikler siden jeg var 11-år.
Jeg impotere nu diverse ting via nettet, men det er små ting.
Vil gerne ud og lege med de store i Kina og få nogle store partier hjem, jeg har en kapital på 17.000,- (tjent i 2007) jeg gerne vil have lavet lidt større :)
Min far er villig til at smide 10.000 kr. oveni projektet, hvis jeg kan overbevise ham om ideén er konstruktiv og en god investering :)

Lidt om mig, og tak for de gode besvarelser. Jeg er dybt inspireret af mange af jer.

- Emil

Fra Ikast
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:33

Jeg vil også lige melde mig på banen - som en af de få kvindelige iværksættere Wink

Er 21 år, gift og studerende.

Som 15 årig startede jeg med at lege en smule med photoshop - simpel billederedigering og "sjov".

Som 17 årig startede jeg, sammen med min nuværende mand, et I/S hvor vi tilbød konsulenttimer i opsætning og oprydning af computere. - Dog var interessen ikke så stor i det private.

Denne gang prøver vi os så som konsulenter, som tilbyder grafisk arbejde, programmering, oversættelse, juridisk og økonomisk rådgivning m.m.
 - Og som en del af dette har vi også gang i udviklingen af et større CMS.

Så til at supplere og videreudvikle de kompetencer jeg opnår under min uddannelse, er jeg dermed den kreative del af Konsulenthuset Schlæger Smile

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 22:25
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:03

Hej....

Jeg vil da også lige fortælle min lille historie.

Jeg fik mit cvr. nr. da jeg var 23 og startede derved dmj maskinudlejning, med iden om at jeg kunne udleje maskiner og materiel billigere end alle de store firmaer. det er nu 2 år siden og det er kun gået en vej siden... og det er op, jeg er samtidig med udlejningen begyndt at tage mindre entreprenør og multiservice opgaver. jeg har stadig mit normale 37 timers arbejde ved siden af, men har alligevel omsat dobbelt så meget i mit "hobby" firma sidste år af hvad jeg har tjent som lønmodtager. så jeg håber snart at kunne leve af mit eget, men de penge der så går til løn kan jo desværre ikke bruges til ny investeringer, så så længe jeg kan klare begge dele fortsætter jeg med det.

MVH.

Daniel

DMJ Maskinudlejning    www.dmj-mu.dk

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 17:33

Jamen også jeg vil være med.

Jeg hedder Mads og er 15 år. Jeg har prøvede alt lige fra salg af "Rigtige Produkter".
Jeg startede som 13 årige med at tjene lidt penge via mit fritidsjob, så jeg kunne købe nogen vare hjem som jeg kunne sælge videre.
Dette blev desværre aldrig nogen succes, og jeg brændte meget hurtigt ind med et større parti vare (Senere har jeg fået det solgt)

Jeg vil så prøve mig med Internet tjenster, så som at starte hjemmesider og derefter sælge dem videre.
Jeg er dog den slags person der har meget lidt tålmodighed, og derfor gav jeg desværre meget hurtig op med disse Projeckter.

Jeg har senere prøvede denne ide igen, og ejer nu firmaet Veux.dk som driver en enkel site.
Mit mål med denne side er at lave flere sider som kan skaffe reklame indtægter, og ellers styrer andres sites, hvis der er market for det.
Dette kunne være alt fra Annoncesalg til Support på site og sådan.

Jeg har siden jeg var 10 år interessede mig for hjemmeside, og har altid haft en stor drøm om at have Danmarks Største Site, hvilket jeg godt kan se er lidt umuligt, da jeg ikke er et Tålmodigt Teenager. Det er også gået op for mig at det tager ikke bare en måned at få en site meget kendt, og slet ikke hvis man ikke indskyder nogen penge.

Derfor har jeg åbnede Veux.dk og arbejder iherdigt på at få en masse kunder, og sites som jeg kan styrer.

Der udover har jeg i snart 1 år prøvede at sætte mit ind i Dropshipping, som jeg er blevet meget varm på. Derfor er jeg også meget interesserede i at høre hvis der er nogen der kan tilbyde dette

Jeg undskylder meget min stavefejl, da skolen aldrig rigtig har været noget for mig, og jeg derfor ikke er en haj til dansk.
Håber stadig det er forståligt.
Og i er da meget velkommen til at kontakte mig på Info@veux.dk, hvis i vil hører mere om mig eller mine Produkter/Hjemmesider

Side 8 ud af 9 (81 indlæg)