Men så er der vel ejentligt ingen rissiko længer med 302 når Googel har løst problemmet? Jeg spør fordi jeg arbejder med et website hvor vi bruger 302 i nogne samenhænge
Google har ikke løst deres roblemer med 302 redirects
Desuden er det, som understreget tidligere, langt fra kun redirects der er problemtatiske med Scannets forskellige søgemoduler. Dybest set er alt hvad vi har set doorway-sider i den ene eller anden form, og at placere den slags på sit eget domæne øger risikoen for udelukkelse væsentligt. At mange kunder benytter et let identificerbart system gør blot risikoen højere. Den risiko kan man så vælge at tage eller lade være.
Med minne engelskkunskaber som er bedre end minne danske får jeg det til at der ikke er noget problem med 302 indenfor same domænne. Men det kan værre jeg tar fejl. Uanset hvad er det nok noget man skald værre opmærksom på.
Alle redirects kan give problemer af den ene eller den anden art i forhold til søgemaskiner. Redirects er kort sagt noget lort! JavaScript, META-refresh og 302 server side recirects er forbundet med EKSTRA store problemer.
Det er meget sjældent at et direkte link ikke er den bedste løsning.
Nu har jeg for en af mine kunder gennemgået hele det såkaldte Scannet modul og det er meget værre end først antaget...
Hvordan kan Scannet placere så mange ligegyldige doorwaysider i et så tydeligt og idiotisk setup er mig en gåde - jeg er simpelthen godt gammeldags forarget - kunden jeg har anede ikke at der var nogen risiko af nogen art...
DET STINKER langt væk FØJ FØJ og atter føj - hvis jeg gad det juridiske slagsmål så udstillede jeg hele det møg der er lagt på den server - 70 internt linkede doorway sites - jamen det opdager GOOGLE da AAAAAAldrig...
Så er det såkaldte seomodul oven i købet linket til med display none link fra forsiden.
Nu er jeg TYDELIGVIS ikke tilhænger af modulet, men vi godt lige pointere, at det ikke er modulets skyld at linket fra forsiden er med display: none. Det er op til ejeren selv, hvordan de vil linke dertil...
Men hvad er der nyt siden du siger, at det er værre end først antaget?
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Nu er jeg TYDELIGVIS ikke tilhænger af modulet, men vi godt lige pointere, at det ikke er modulets skyld at linket fra forsiden er med display: none. Det er op til ejeren selv, hvordan de vil linke dertil...
Men hvad er der nyt siden du siger, at det er værre end først antaget?
Jeg lover dig for at mine kunder intet aner om html - det display none link er lagt ud fra Scannets side. De gange jeg har kigget på det seomodul før har aldrig været med en crawler - men nu har jeg brugt 2 forskellige crawlere og har fundet hele strukturen i det modul (hvis man kan tillade sig at bruge betegnelsen modul).
Det nye for mig er hvor ufuldstændige de sider er - dem jeg før har set har til forveksling lignet hjemmesider - det her ligner: SNYD. Hvis man folder de forskellige sider ud og kigger på indgående og udgående links er det så entydigt søgemaskinefusk. For mig at se er antallet af sider også øget lige som der er kommet en mappe mere på som der kun linkes til fra en enkelt side eller 2 - for så at linke helt vildt på siderne internt i mappen.
Jeg synes simpelthen at snyderiet er så tydeligt så jeg frygter det kun er et spørgsmål om tid før Google smider domænet ud.
Hvad synes du om sådan her en tekst på siderne: Er du landet her via en søgemaskine? Du kan altid komme direkte til vores forside ved at... her var så et link som jeg har fjernet
Nu har jeg leget en del med koden har fundet flere Scannet kunder på nettet og jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet end at Google på et tidspunkt slår ned på sider med så mange interne links dybt nede i hierakiet...
Hvad sjovere er, strategien bag modulet. Det er jo en "ekspert" af en eller anden art, som har lavet det, da der jo ligger nogle idéer som ikke er helt håbløse... Men idéen med at begrave siderne så dybt er da helt hjernetamt. Det betyder jo bare at filen der linkes til, mister sin værdi.
Men måden der linkes på internt er fra mit synspunkt ikke ret meget værre end blogs og portaler... Det er ikke der problemet ligger. Problemet ligger i det håbløse design, som tydeligt viser det ER doorwaypages, teksten der siger: "det her er vist ikke for dig som bruger; så hvis du er kommet hertil, så klik lige her og kom over på den rigtige side" og de fuldstændigt himmelråbende åndssvage 302 redirects til de "rigtige" sider... Det er dér jeg ser problemet...
/Marcel Fuursted
Og med hensyn til det skjulte link fra forsiden, så kræver det tilladelse... hvis jeg valgte at få det modul på min side, kan der ikke bare opstå et link på min forside... Modulet ligger i en mappe, og denne mappe har jeg styr på via administrationen... Modulet er snedigt, men ikke så snedigt at det kan kravle ud af mappen og ligge et link på forsiden af en side, den ikke engang ved hvordan ser ud
Hvis det er ScanNet SELV der har optimeret det, er det ganske enkelt for dårligt, at kunden ikke har fået det at vide. Men okay; de fortæller vel heller ikke alt om SEO-modulet. Hehe
/Marcel Fuursted