http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4685750.stm |
Foged: Ja, der er nok nogle, der får travlt nu ;-))
Foged: Ja, der er nok nogle, der får travlt nu ;-)) |
Jeps - det er oprydningstid... Jeg har pløjet diverse fora igennem, læst hvad Matt Cutts skriver osv. Det ser ud til, at det er cloaking i div. afskygninger, redirects etc. der er i kikkerten ( og NEJ!! Jeg gider ikke en diskussion om, hvad der er korrekte termer eller ej). Jeg ved godt, det er teoretisk, for naturligvis kunne man også have lavet en skjult side med helt andre søgeord - og sendt brugeren hen til kaffemaskinerne. Men hvem bliver EGENTLIG snydt, hvis der benyttes metoder, der strider mod guidelines, men som leverer relevante søgeresultater? Måske var det bedre, hvis Google gik løs på de efterhånden utallige sider, der optræder højt i søgeresultaterne, men er uden reelt indhold - og kun skabt for at generere indtjening via AdWords/AdSense programmet. Modsat en god del af de sider, der er godt placeret via div. "sorte metoder", tilbyder den type sider intet relevant for brugeren. Men Google tjener jo på evt. klik på annoncerne på siderne, så.... :-) |
Jeg har det seneste års tid snakket med flere firmaer som har fået fjernet deres sider eller er blevet "deranket" (fedt at lige nr. 22.817) - flere af dem har købt sig til søgemaskineoptimering hos nogen "såkaldte kendte" firmaer... De har så i vid udstrækning brugt doorwaysites - og så har kunderne enten bevidst eller ubevidst taget chancen og forsat med at bruge den metode - spørgsmålet er om de har været bekendt med risikoen. At Google slår ned på doorway sites og sneaky redirects er for mig at se ikke nogen nyhed - men at det nu for alvor går ud over de store er nyt...
Men jeg fristes til at sige at hver gang big brother slår til - finder vi andre på noget nyt
Iøvrigt vil jeg opfordre alle der skriver i denne tråd til at give sin mening til kende - men samtidig acceptere at vores holdnnger og udgangspunkt er forskellige - så hermed en opfordring til at vi viser hinanden en smule mere respekt - det handler altså ikke om at FÅ RET |
Se lige her
ScanNet afholder med jævne mellemrum produktseminar omhandlende SEO(søgeoptimering). Efter at have deltaget på vores seminar er du meget klogere på følgende punkter:
- Hvad er en søgemaskine og hvordan virker den Alle vores arrangementer er gratis, og er ikke købsbetinget. Produktseminar om søgeoptimering 14/02/2006 kl. 09:00 til 11:00 og 13:00 til 15:00. 22/02/2006 kl. 09:00 til 11:00 og 12:30 til 14:30. 14/03/2006 kl. 10:00 til 12:00 og 13:00 til 15:00. Det kunne være rigtig rart hvis der var nogle Aminoer der kunne deltage ....
Jeg skal!
|
mvh Bent
Jeg deltager i deres seminar i næste uge, så skal jeg nok vende tilbage med input iht. oprindelig tråd... Lasse
|
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|
Hej Bent A
hvilke problemmer var det helt præsist ? |
Hvis du går ind og tjekker hvad serveren kalder, når der trykkes på URL'en med redirect'et, så vil du se at de benytter sig af 302 redirect, hvilket Google ikke sætter ALT for meget pris på... Og jeg har endnu ikke set noget eksempel på at det er forbedret. Men nu er jeg personligt heller ikke for meget for standardiserede løsninger eller et-sæde-til-alle-røve princippet... Søgemaskineoptimering er noget der laves med fokus på sidens nuværende opbygning og muligheder osv... Ikke sådan noget let overkommeligt noget |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen