Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimeringsmodul hos Scannet?

Side 11 ud af 25 (247 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 15:20
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 18:53

Jeps - det er oprydningstid... Jeg har pløjet diverse fora igennem, læst hvad Matt Cutts skriver osv. Det ser ud til, at det er cloaking i div. afskygninger, redirects etc. der er i kikkerten ( og NEJ!! Jeg gider ikke en diskussion om, hvad der er korrekte termer eller ej).

Jeg har i alle fald fået gennemset de forskellige løsninger, vi har lavet for evt. snask, og jeg skal ærligt indrømme, at jeg faldt over nogle gamle eksperimenter med <noframes> tags, som vi har fået fjernet.

En lidt abstrakt betragtning, som ofte har været oppe at vende rundt omkring: Hvis man nu laver en side om et emne og gør indholdet yderst relevant for emnet - lad os sige om kaffemaskiner. Hvis man så laver en "skjult" side med et redirect for at sikre en god placering på søgeordet "kaffemaskiner"... Så har man forbrudt mod sig mod guidelines og risikerer at blive blacklistet. Men ret beset har man jo givet brugeren af Google den forventede oplevelse: Han søger efter kaffemaskiner, og han får en relevant side som resultat, der er blevet godt placeret takket være "snask". Dermed er ingen jo blevet snydt.

Jeg ved godt, det er teoretisk, for naturligvis kunne man også have lavet en skjult side med helt andre søgeord - og sendt brugeren hen til kaffemaskinerne. Men hvem bliver EGENTLIG snydt, hvis der benyttes metoder, der strider mod guidelines, men som leverer relevante søgeresultater? Måske var det bedre, hvis Google gik løs på de efterhånden utallige sider, der optræder højt i søgeresultaterne, men er uden reelt indhold - og kun skabt for at generere indtjening via AdWords/AdSense programmet. Modsat en god del af de sider, der er godt placeret via div. "sorte metoder", tilbyder den type sider intet relevant for brugeren. Men Google tjener jo på evt. klik på annoncerne på siderne, så.... :-)
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 20:06

Jeg har det seneste års tid snakket med flere firmaer som har fået fjernet deres sider eller er blevet "deranket" (fedt at lige nr. 22.817) - flere af dem har købt sig til søgemaskineoptimering hos nogen "såkaldte kendte" firmaer...  De har så i vid udstrækning brugt doorwaysites - og så har kunderne enten bevidst eller ubevidst taget chancen og forsat med at bruge den metode - spørgsmålet er om de har været bekendt med risikoen.

At Google slår ned på doorway sites og sneaky redirects er for mig at se ikke nogen nyhed - men at det nu for alvor går ud over de store er nyt...

Men jeg fristes til at sige at hver gang big brother slår til - finder vi andre på noget nyt

Iøvrigt vil jeg opfordre alle der skriver i denne tråd til at give sin mening til kende - men samtidig acceptere at vores holdnnger og udgangspunkt er forskellige - så hermed en opfordring til at vi viser hinanden en smule mere respekt - det handler altså ikke om at FÅ RET - og et stært debatforum bygges bedst hvis alle arbejder konstruktivt.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 22:52
Se lige her 

ScanNet afholder med jævne mellemrum produktseminar omhandlende SEO(søgeoptimering). Efter at have deltaget på vores seminar er du meget klogere på følgende punkter:

- Hvad er en søgemaskine og hvordan virker den
- Hvad er søgeord
- Hvad er en linkstrategi
- Hvad er betalte links
- Hvordan kan du udnytte søgemaskinerne til din fordel
- SEO systemet – Tjen dobbelt på Adwords
- SEO systemet – Udkonkurrere dine konkurrenter
- og meget mere

Alle vores arrangementer er gratis, og er ikke købsbetinget.

Produktseminar om søgeoptimering
08/02/2006 kl. 09:00 til 11:00 og 13:00 til 15:00.
Odense, adresse oplyses senere.
Tilmelding

14/02/2006 kl. 09:00 til 11:00 og 13:00 til 15:00.
Aarhus, adresse oplyses senere.
Tilmelding

22/02/2006 kl. 09:00 til 11:00 og 12:30 til 14:30.
Aalborg, adresse oplyses senere.
Tilmelding

14/03/2006 kl. 10:00 til 12:00 og 13:00 til 15:00.
København, adresse oplyses senere.
Tilmelding

Det kunne være rigtig rart hvis der var nogle Aminoer der kunne deltage ....
Jeg skal!

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 12:17
Sidste nyt fra Scannet:
(Jeg har talt med dem pr. tlf. kl.11.30)

De erkender at der er problemer med deres redirects, i forhold til Google, og siger at de forventer at det er rettet i løbet af 14 dage.

Det er da rart at høre når man har en shop hos dem.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:10

Jeg deltager i deres seminar i næste uge, så skal jeg nok vende tilbage med input iht. oprindelig tråd...

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 21:40
Hvad har Scannet sagt helt præcist ? og er det seo til deres shop eller det alm seo modul ?
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 15:42

Hej Bent A   

Dato: 2/9/2006 12:16:58 PM Forfatter: Bent A.
Sidste nyt fra Scannet:
(Jeg har talt med dem pr. tlf. kl.11.30)
De erkender at der er problemer med deres redirects, i forhold til Google, og siger at de forventer at det er rettet i løbet af 14 dage.
Det er da rart at høre når man har en shop hos dem.

hvilke problemmer var det helt præsist ?
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:05

Hvis du går ind og tjekker hvad serveren kalder, når der trykkes på URL'en med redirect'et, så vil du se at de benytter sig af 302 redirect, hvilket Google ikke sætter ALT for meget pris på... Og jeg har endnu ikke set noget eksempel på at det er forbedret. Men nu er jeg personligt heller ikke for meget for standardiserede løsninger eller et-sæde-til-alle-røve princippet...

Søgemaskineoptimering er noget der laves med fokus på sidens nuværende opbygning og muligheder osv... Ikke sådan noget let overkommeligt noget

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 11 ud af 25 (247 indlæg)