Som bruger at scannets seo system vil jeg da lige komme med lidt kommentarer.. Det største problem er at de folk der køber systemet ikke forstår at bruge det rigtigt... det har svært ved at lave siderne så de ligner en pænt hjemmeside.. Modulet er jo enkelt i sin opbygning... folk kunne i virkeligheden selv sidde og lave en html side for hvert af de søgeord de vil findes på, men det er nemmere med det system der gør det. Så er det nemmere at holde styr på hvilke sider man har oprettet, man får page description ind rigtig osv. Der er jo ikke tale om redirect, med mindre folk selv ligger en redirect kode ind på seo siden. Doorway tja det er jo kun hvis folk ikke kan få seo siden til at ligne deres egen... laver siden grimt og bare med et link til deres egen side... Den display none kode er en kode man kan ligge på sin forside for at lede google ind på seo siderne så kan man jo bare fjerne den igen.. no harm done og igen lavet til folk der ikke lige selv ved hvordan man linker ind til seo siderne eller ved brug af google sitemaps.. Scannets seo modul har vel været i luften i et års tid og rigtig mange bruger det... jeg har endnu ikke hørt om nogen der er blevet smidt af google endnu har I ? mht til at siderne linker til hinanden indenfor den gruppe man opretter lad os sige : grp1= biler grp2= både er jeg ikke google klog nok til at vide om det er slemt da siderne linker til andre sider der handler om det samme emne.. altså audi linker til bmw siden men ikke til nogle af båd siderne.. Det var vist det :-) |
> så kan man jo bare fjerne den igen.. no harm done
Det er ikke korrekt - der er NETOP "harm done", for hvis Google finder sådanne skjulte links er det ikke usædvanligt at de helt dropper at indeksere sitet - smidt ud. Det er sgu da "harm done".
> jeg har endnu ikke hørt om nogen der er blevet smidt af google endnu har I ?
Det svarer meget godt til det manden sagde, ud fra 10 etage, efter at være hoppt ud fra 20. :)
- men hvad sagde han 12 sekunder efter?
Faktum er, a masser af den slags sider doorway sider, og de sites der har dem er blevet smidt ud af søgemaskinerne. Og NETOP fordi så mange bruger et let identificerbart system er der en endda rigtig stor risiko for at de alle ryger ud, når/hvis det opdages. Dette skete f.eks. for Amerikanske traffic Power der fik 15.000 kunder slettet fra Google.
Man kommer ikke udenom at disse sider udgør en væsentlig forøget risiko for udelukkelse af søgemaskinerne. Om man vil tænde bål i sin egen dagligstue må være op til hver enkel, men personligt foretrækker jeg at holde den slags ude i haven - på behørrig afstand :)