Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimeringsmodul hos Scannet?

Side 14 ud af 25 (247 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Som bruger at scannets seo system vil jeg da lige komme med lidt kommentarer..

Det største problem er at de folk der køber systemet ikke forstår at bruge det rigtigt... det har svært ved at lave siderne så de ligner en pænt hjemmeside..

Modulet er jo enkelt i sin opbygning... folk kunne i virkeligheden selv sidde og lave en html side for hvert af de søgeord de vil findes på, men det er nemmere med det system der gør det. Så er det nemmere at holde styr på hvilke sider man har oprettet, man får page description ind rigtig osv.

Der er jo ikke tale om redirect, med mindre folk selv ligger en redirect kode ind på seo siden.

Doorway tja det er jo kun hvis folk ikke kan få seo siden til at ligne deres egen... laver siden grimt og bare med et link til deres egen side...

Den display none kode er en kode man kan ligge på sin forside for at lede google ind på seo siderne så kan man jo bare fjerne den igen.. no harm done og igen lavet til folk der ikke lige selv ved hvordan man linker ind til seo siderne eller ved brug af google sitemaps..

Scannets seo modul har vel været i luften i et års tid og rigtig mange bruger det... jeg har endnu ikke hørt om nogen der er blevet smidt af google endnu har  I ?

mht til at siderne linker til hinanden indenfor den gruppe man opretter lad os sige : grp1= biler grp2= både  er jeg ikke google klog nok til at vide om det er slemt da siderne linker til andre sider der handler om det samme emne.. altså audi linker til bmw siden men ikke til nogle af båd siderne..

Det var vist det :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:47
> så kan man jo bare fjerne den igen.. no harm done

Det er ikke korrekt - der er NETOP "harm done", for hvis Google finder sådanne skjulte links er det ikke usædvanligt at de helt dropper at indeksere sitet - smidt ud. Det er sgu da "harm done".

> jeg har endnu ikke hørt om nogen der er blevet smidt af google endnu har  I ?

Det svarer meget godt til det manden sagde, ud fra 10 etage, efter at være hoppt ud fra 20. :)

- men hvad sagde han 12 sekunder efter?

Faktum er, a masser af den slags sider doorway sider, og de sites der har dem er blevet smidt ud af søgemaskinerne. Og NETOP fordi så mange bruger et let identificerbart system er der en endda rigtig stor risiko for at de alle ryger ud, når/hvis det opdages. Dette skete f.eks. for Amerikanske traffic Power der fik 15.000 kunder slettet fra Google.

Man kommer ikke udenom at disse sider udgør en væsentlig forøget risiko for udelukkelse af søgemaskinerne. Om man vil tænde bål i sin egen dagligstue må være op til hver enkel, men personligt foretrækker jeg at holde den slags ude i haven - på behørrig afstand :)

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:48
Som bruger at scannets seo system vil jeg da lige komme med lidt kommentarer.

Det største problem er at de folk der køber systemet ikke forstår at bruge det rigtigt... det har svært ved at lave siderne så de ligner en pænt hjemmeside..

Ergo; det er ikke en hjemmeside, men et system til at bygge doorwaypages... Du skal altid spørge dig selv: Er dette til søgemaskinen eller brugeren?

Modulet er jo enkelt i sin opbygning... folk kunne i virkeligheden selv sidde og lave en html side for hvert af de søgeord de vil findes på, men det er nemmere med det system der gør det. Så er det nemmere at holde styr på hvilke sider man har oprettet, man får page description ind rigtig osv.

Meget muligt. Det er f.eks. det man gør med informationssider. Så er du også sikker på at opbygningen er den samme som din primære side, fremfor den der følger med modulet.

Der er jo ikke tale om redirect, med mindre folk selv ligger en redirect kode ind på seo siden.

Doorway tja det er jo kun hvis folk ikke kan få seo siden til at ligne deres egen... laver siden grimt og bare med et link til deres egen side...

Der er tale om redirect af de links, og det er også beskrevet på side 6 i denne tråd af mig også...

Den display none kode er en kode man kan ligge på sin forside for at lede google ind på seo siderne så kan man jo bare fjerne den igen.. no harm done og igen lavet til folk der ikke lige selv ved hvordan man linker ind til seo siderne eller ved brug af google sitemaps..

Enten laver man SEO eller også laver man ikke SEO

Scannets seo modul har vel været i luften i et års tid og rigtig mange bruger det... jeg har endnu ikke hørt om nogen der er blevet smidt af google endnu har  I ?

Det er alment at teknikker kan ligge der et stykke tid, inden de bliver nedprioriteret eller sågar fjernet. Søgemaskinerne tillader tekniker et stykke tid, end til de hober sig op, og der ligepludselig ligger x antal doorwaypages derude... Så sker der ting og sager

EDIT: Det kager lidt med editoren fra min side, men håber det kan læses alligevel

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 08:25
 Ja vi må holde øje med hvornår Scannet´s domain bliver fjernet fra google fordi i bruger deres eget seo system..

Måske I har et bud på hvornår man sige at det er sikkert nok at bruge systemet? altså hvor mange år skal der gå hvor man ikke er fjernet fra google før det er ok... man skulle vel tror at google havde slået ned på alle der bruger det her system efter så lang tid den er jo ikke ligefrem langsomt opfattende:-)

Nu er jeg jo ny i det her google halløj, og det er ligesom når du skal male væggen derhjemme spørger du den ene maler siger han " brug kun olie maling ellers er huset ødelagt" den anden siger "vandbaseret eller virker det ikke" den trejde" acryl mailing de to andre er ulovlige" :-) det er ikke nemt at blive klog på og jeg tror det er vigtigt at man prøver sig frem og finder ud af hvad der virker...

Du skal altid spørge dig selv: Er dette til søgemaskinen eller brugeren?
Den er sjov at tænke over... for hvad er søgemaskineoptimering ? jeg er sikker på den gode Marcel hjælper sine kunder til at skrive en god tekst, så det både er godt for læseren men aller vigtist godt overfor google ellers bliver siden jo ikke indexeret godt og så kan det være ligemeget :-)

Men jeg syntes det er rigtig spændende og se om man kan få opmærksomhed fra google, og har også læst alle jeres indlæg...

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 08:43
Dato: 5/11/2006 8:24:59 AM Forfatter: Peter Kriegbaum
Ja vi må holde øje med hvornår Scannet´s domain bliver fjernet fra google fordi i bruger deres eget seo system..

Måske I har et bud på hvornår man sige at det er sikkert nok at bruge systemet? altså hvor mange år skal der gå hvor man ikke er fjernet fra google før det er ok... man skulle vel tror at google havde slået ned på alle der bruger det her system efter så lang tid den er jo ikke ligefrem langsomt opfattende:-)

Nu er jeg jo ny i det her google halløj, og det er ligesom når du skal male væggen derhjemme spørger du den ene maler siger han '' brug kun olie maling ellers er huset ødelagt'' den anden siger ''vandbaseret eller virker det ikke'' den trejde'' acryl mailing de to andre er ulovlige'' :-) det er ikke nemt at blive klog på og jeg tror det er vigtigt at man prøver sig frem og finder ud af hvad der virker...

Du skal altid spørge dig selv: Er dette til søgemaskinen eller brugeren?
Den er sjov at tænke over... for hvad er søgemaskineoptimering ? jeg er sikker på den gode Marcel hjælper sine kunder til at skrive en god tekst, så det både er godt for læseren men aller vigtist godt overfor google ellers bliver siden jo ikke indexeret godt og så kan det være ligemeget :-)

Men jeg syntes det er rigtig spændende og se om man kan få opmærksomhed fra google, og har også læst alle jeres indlæg...

Godmorgen, Peter...

Du siger Google ikke er langsomt opfattende... Baseret på hvad? Fora rundt omkring på nettet med SEO''er brokker sig netop over Google fordi den er så langsomt opfattende, men det kan jo være du har en nogle bedre kilder end mig

Jeg arbejder da klart med søgemaskineoptimering, og mange forskellige typer. Og laver f.eks. også cloaking, hvilket er at dele siden op i bruger- og søgemaskinemateriale. Men jeg vil også godt vende din sætning om. Jeg synes nemlig det er mest vigtigt for brugeren og dernæst søgemaskinen. Tænk på dem der kommer ind på siden UDEN brug af søgemaskinen... Skal de virkelig have en tekst, hvor de sidder og tænker på søgemaskinen eller er det mere vigtigt teksten er sælgende, og at den holder.

Men jeg tror næppe vi bliver enige på det område, og sådan er det jo. Du er ny indenfor det her "Google-halløj" og skal jo lige finde ud af hvad der er godt og skidt. Tag en søgning på Google og søg eksempelvis på 302 redirect. Er sikker på du nok skal finde bare en enkel lille bitte tekst hvor der står noget om risikoen ved brug af 302, som ScanNets SEO-modul bruger...

/Marcel Fuursted

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:47
Jeg tror du helt har misforstået dette. Det handler om hvorvidt der er en forøget risiko ved brugen af bestemte løsninger. Og det kan der ikke være nogen som helst tvivl om at der er ved brugen af Scannets forskellige SEO-moduler. Derfor bør den slags IKKE placeres på et domæne som man har tænkt sig at beholde længe - ens "brand-domæne". Det er det som er hele pointen, og det er det som Scannet har "glemt" at fortælle deres kunder.

Uanset om søgemaskinerne fjerne disse sider nu, senere eller aldrig kan du ikke komme uden om at det giver en forøget risiko, på linie med at sende dine børn ud i den Københavnske mulretid på cykel uden cykelhjelm. Det er ikke sikkert at dine børn ender med at få trykket hjernen ind af en syg billist, men kan du leve med den forøgede risiko det giver at droppe hjelmen? Jeg synes det er dumt, når et nu er så billigt og let at bruge hjelm - på samme måde som jeg synes det er dumt at bruge Scannets moduler, når der er andre og bedre løsninger.

Nogle gange tager det meget lang tid før søgemaskinerne identificere og fjerne snask i indekset - særligt Google, der normalt vælger at løse disse ting algoritmisk, frem for at fjerne det i hånden. Med Traffic Power gik der (såvidt jeg husker) over 3 år. Med BMW gik der godt to år og hvis jeg gravede lidt i arkiverne kunne jeg med garanti finde eksempler frem hvor der er gået endnu længere tid. Tid er IKKE en faktor i denne risikoevaluering - på samme måde som det også er ret ligegyldigt hvor mange gange det er gået godt for dit barn i trafikken uden hjelm. At det er gået godt 100 gange mindsker altså ikke risikoen nummer 101 gang. Sådan fungerer risikoberegning ikke.

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 09:14
Hej Mikkel

Jeg hører hvad du skriver... og man kan sige at det er sjældent en voksen tager en hjelm på når man er ud og cykle :-)

Så spørger jeg er det overhoved muligt at lave er seo system for almindelig dødlige som mig ?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:18
Det er muligt for en almindelig dødelig som dig at lave seo uden at bruge et system. Der er tips til det overalt på nettet, og jeg kan da også henvise dig til et par stykker, hvis du ikke lige kan finde dem. Men du kan bytte doorway-siderne ud med gode gamle informationssider. Det duer! Også for den almindelige dansker 

/Marcel Fuursted

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:24
> og man kan sige at det er sjældent en voksen tager en hjelm på når man er ud og cykle :-)

Ja, men "man" er vel ikke så dum at man tror det ændrer på risikoprofilen at man er fyldt 40? :)

> Så spørger jeg er det overhoved muligt at lave er seo system for almindelig dødlige som mig ?

Ja, du kunne f.eks. starte med at læse bogen Search Engine Visibility (som jeg var teknisk redaktø på) - så vil du lære at man sagtens kan lave et pænt og velfungerende website som samtidig er godt søgemaskineoptimeret.

Hvis du leder efter et klik-her-og-så-kører-det-hele-for-dig-løsning så nej, sådan et system kan du IKKE lave uden en øget risikoprofil, så derfor bør den slags ALDRIG placeres på dit eget brand-domæne. Og det er det som leverandører som Scannet aldrig har forstået eller accepteret.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 09:26
Dato: 5/10/2006 10:39:11 PM Forfatter: Peter Kriegbaum Som bruger at scannets seo system vil jeg da lige komme med lidt kommentarer..

Hej Peter Kriegbaum, Hvad er din erfaring med Scannets modul - kan du sætte procenter på hvor meget bedre Google er til at finde din side (placering el.lign)? - Er det i øvrigt Scannets almindelige søgemaskinemodul (der kan bruges til alle hjemmesider) eller det modul der specifikt retter sig mod en Scannet hjemmeside/netshop?? 

Martin
Side 14 ud af 25 (247 indlæg)