Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender I dette MLM firma...?

Side 5 ud af 18 (173 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anton Roy

Når jeg siger at alle seriøse MLM virksomheder som minimum skal være børsnoteret og bosiddene i Danmark, ja så mener jeg da at virksomheden også prøver at signalere at de er seriøse. En virksomhed som ikke har et hovedkontor i Danmark og måske ikke engang betaler dansk skat, kan meget hurtigt trække følehornene tilbage. Men jeg siger ikke at man 100% sikker hvis firmaet er børsnoteret, for alle firmaer kan dreje nøglen om.

Omkring annoncering, så ville jeg aldrig tilråde folk at gøre dette. Her i det område hvor jeg bor er alle lokalaviser klistret til med arbejd hjemmefra og det er svært at sklædne den ene annonce fra den anden. Jeg tror helt ærligt at folk er blevet imune overfor den slags annoncer. Min erfaring med disse annoncer er at dem som henvender sig på disse annoncer ikke ønsker at arbejde med MLM men derimod vil arbejde med at lægge reklamer sammen eller den slags. Skriver man rent ud i annoncen at det er MLM, så er der ingen der henvender sig. Så i mine øjne er annoncering spild af penge, når man kan lave en masse kontakter bare ved at tage ind til byen en times tid, og det er gratis 

Selvføflgelig kan man få et netværk til at fungere hvis man ikke kender hinanden, det er jo nærmest umuligt at kende alle i sin downline, med mindre man kun har 2
Men jeg har erfaring med at en gruppe går nemmere i opløsning hvis der slet ikke er nogen der kender hinanden, og man skal bruge meget mere af sin egen tid til at gejde og motivere.

Til din sidste kommentar har jeg bare at sige, at det er jo på en måde også rigtigt at man har muligheden, men det er jo ikke det samme som at det sker. Ligesom at man har også muligheden for at vinde i Lotto, men det er heller ikke så tit det sker. I MLM kan man dog selv bestemme om det vil ske for en via hårdt arbejde. Nogle tænder på at høre sådan noget og andre reagerer lige modsat.

Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:46

Hej Lougan,

tak for hurtig svar,

Dat 12/12/2005 7:10:08 PM Forfatter: Lougan
Når jeg siger at alle seriøse MLM virksomheder som minimum skal være børsnoteret og bosiddene i Danmark, ja så mener jeg da at virksomheden også prøver at signalere at de er seriøse. En virksomhed som ikke har et hovedkontor i Danmark og måske ikke engang betaler dansk skat, kan meget hurtigt trække følehornene tilbage.
Dér bliver vi åbenbart ikke enige. Det virker for mig som nonsens; men jeg kan nok bare ikke følge din bekymring!

Dat 12/12/2005 7:10:08 PM Forfatter: Lougan
Omkring annoncering, så ville jeg aldrig tilråde folk at gøre dette. Her i det område hvor jeg bor er alle lokalaviser klistret til med arbejd hjemmefra og det er svært at sklædne den ene annonce fra den anden. Jeg tror helt ærligt at folk er blevet imune overfor den slags annoncer. Min erfaring med disse annoncer er at dem som henvender sig på disse annoncer ikke ønsker at arbejde med MLM men derimod vil arbejde med at lægge reklamer sammen eller den slags. Skriver man rent ud i annoncen at det er MLM, så er der ingen der henvender sig. Så i mine øjne er annoncering spild af penge, når man kan lave en masse kontakter bare ved at tage ind til byen en times tid, og det er gratis
Nu var lokalposten så heller ikke det sted, jeg ville annoncere Jeg sponserer i snit en ny hver anden dag, igennem annoncering, så lad mig foreslå Internettet i stedet for lokalposten eller en tur ned på bodegaen. Jeg er ikke nogen haj hvad angår Internet marketing; men med forholdvis beskeden viden, har det for mit vedkommende kunnet lade sig gøre, for ca. 50 kr annoncering på Internettet, at sponsere én ny. Man kan med lethed fokusere sin annoncering på lande/områder, hvor ens MLM virksomhed også operere. Derudover er der også en masser af steder på Internettet, hvor man kan annoncere gratis ( det forbudte ord); men jeg mener gratis annoncering. Søg f.eks på Google eller Yahoo efter free advertising.

Endvidere kan man holde styr på alle statistikker (hvad koster én ny i forretningen, hvad koster en ny kunde, hvor mange skal jeg i kontakt med for at én involverer sig osv. osv.). Det er nok også mig, som person, der gerne vil have styr på alle tallene, hvad angår min forretning.

mvh. Anton
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 02:32
Hej Lougan

Du skriver:

"Når jeg siger at alle seriøse MLM virksomheder som minimum skal være børsnoteret og bosiddene i Danmark, ja så mener jeg da at virksomheden også prøver at signalere at de er seriøse. En virksomhed som ikke har et hovedkontor i Danmark og måske ikke engang betaler dansk skat, kan meget hurtigt trække følehornene tilbage. Men jeg siger ikke at man 100% sikker hvis firmaet er børsnoteret, for alle firmaer kan dreje nøglen om."

Mit svar: Vis mig blot EET MLM selskab i Danmark der er børsnoteret på Københavns Fondsbørs.

Problem: Det kan du IKKE, idet intet MLM selskab i denne verden (mig bekendt) er børsnoteret i DK.

Konklusion: Din argumentation er forkert.

Kommentar: Der er adskillige børsnoterede MLM selskaber. Hovedparten af disse er noteret i USA og i Japan. Men langt størstedelen af samtlige 3000+ selskaber er privatejede, og sikkert af mange gode grunde.

F.eks. kan man i et offentligt (børsnoteret) selskab gå ind og analysere regnskaberne og med stor sikkerhed konstatere, hvad den virkelige tilbagebetalingsprocent til distributørerne er. Jeg har set dokumentation for at gennemsnittet er et sted mellem 25 og 35%, beregnet som udbetalinger til distributører i forhold til omsætning, hvor de selv samme selskaber i deres forhandler materialer hævder at de tilbagebetaler op mod 60% eller mere. Gad nok vide hvad pressen ville sige til den slags .... !

Et eksempel er Herbalife, der i et forsøg på at skjule disse kendsgerninger for nogle år siden tilbagekøbte store aktieposter og så vidt jeg ved blev afnoteret på børsen i USA, i hvert fald iflg. de rygter og artikler jeg har hørt og læst.

En børsnotering er efter min mening ikke nogen selvfølgelig fordel set fra distributørernes side, bl.a. fordi aktionærerne sikkert er ret ligeglade med distributørernes interesser og mere bekymrer sig om maksimalt afkast på de investerede penge, bl.a. ved at MLM selskabet maksimerer priserne og minimerer de faktiske udbetalte penge til distributører m.fl. (Profitmaksimering).

Og en børsnotering anvendes hovedsageligt til at skaffe risikovillig kapital mod at afgive indflydelse til aktionærer, som sikkert ikke har anden interesse end at aktierne stiger i værdi og giver et fornuftigt afkast.

Et privatejet MLM selskab - som iøvrigt er drevet af professionelle og erfarne branchefolk - er efter min mening og erfaring (12 1/2 år i denne branche) langt bedre. Jeg har adskillige eksempler på dette.

En anden ting er, at Danmark er et så lille marked at langt de fleste MLM selskaber er ret ligeglade med dette land. Så forklar mig lige hvorfor disse selskaber skulle lade sig børsnotere i DK, hvis de f.eks. allerede er børsnoteret i et eller flere langt større lande.

Den eneste anledning til at et MLM selskab skulle lade sig børsnotere i DK er efter min mening hvis selskabets produktion og hovedkontor er placeret her i landet og hvis selskabet på nogen måde kan se fordele ved at skaffe kapital af denne meget besværlige vej. Børsnotering er meget omfattende og langt de fleste selskaber i Danmark er IKKE børsnoterede, alene fordi de ikke har den nødvendige omsætning eller interesse derfor.

Og da kapitalfremskaffelse til MLM brug i Danmark vil være et kontroversielt emne, så tror jeg der vil gå endog særdeles mange år før noget dansk baseret MLM selskab bliver børsnoteret.

Jeg vil iøvrigt henvise til den bog, jeg skrev og udgav i 1997: Network Marketing - en eksplosiv megatrend.

Den kan lånes på biblio
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 12:52
Dato: 12/24/2005 2:32:14 AM Forfatter: Zoltan
F.eks. kan man i et offentligt (børsnoteret) selskab gå ind og analysere regnskaberne og med stor sikkerhed konstatere, hvad den virkelige tilbagebetalingsprocent til distributørerne er. Jeg har set dokumentation for at gennemsnittet er et sted mellem 25 og 35%, beregnet som udbetalinger til distributører i forhold til omsætning, hvor de selv samme selskaber i deres forhandler materialer hævder at de tilbagebetaler op mod 60% eller mere. Gad nok vide hvad pressen ville sige til den slags .... !
Marvin, jeg er enig i at det er noget skidt hvis firmaer angiver en større tilbagebetalingsprocent, end hvad der reelt er tilfældet. Men kun at have fokus på denne procent er også en faldgruppe. Ville du gå ind i et selskab med en tilbagebetaling på fx. 120%? Hvor længe ville det holde?

Man bliver nødt til at se på 1) om firmaet kan eksistere på den del der tilfalder dem, 2) om du vil kunne eksistere på den del der tilfalder dig som distributør og sidst men ikke mindst 3) forhandler selskabet et produkt som du kan stå inde for og på en måde du kan acceptere !

Et eksempel er Herbalife, der i et forsøg på at skjule disse kendsgerninger for nogle år siden tilbagekøbte store aktieposter og så vidt jeg ved blev afnoteret på børsen i USA, i hvert fald iflg. de rygter og artikler jeg har hørt og læst.
En børsnotering er efter min mening ikke nogen selvfølgelig fordel set fra distributørernes side, bl.a. fordi aktionærerne sikkert er ret ligeglade med distributørernes interesser og mere bekymrer sig om maksimalt afkast på de investerede penge, bl.a. ved at MLM selskabet maksimerer priserne og minimerer de faktiske udbetalte penge til distributører m.fl. (Profitmaksimering).

Her synes jeg så at det er lidt skræmmende, at en så belæst person som dig, kan komme med denne udtalelse. Men det giver selvfølgelig en god ide om, hvorfor så mange tager fejl af MLM branchen. Der findes simpelthen for mange ting "derude" som er skrevet af folk der ikke aner hvad de taler om.

Herbalife blev købt af Børsen af Whitney og Golden Gate Capital (store investeringsfunde). Det er den måde investeringsfunde arbejder på, da et selskab på børsen er underlagt en masse retningslinier og regler, som besværliggør de ændringer man ofte ønsker at foretage. Derfor køber man hele selskabet af børsen, bearbejder det og børsnoterer det så igen.

Nej, en børsnotering er ikke nødvendigvis en fordel for distributørerne. Du har sikkert ret i, at der findes aktionærer der ikke fatter hvordan et MLM selskab fungerer. Men jeg kan love dig, at investeringsfunde der smider mange milliader efter et selskab som fx. Herbalife, har 100% styr på hvad det handler om. Et MLM selskab er INTET uden distributørerne, så at være ligeglad med distributørerne ville være at skyde sig selv i foden.

At du antager at man "profitmaksimerer" kan da sikkert være rigtigt i nogle tilfælde. At du skriver det i forbindelse med Whitney''s og Golden Gate''s køb af Herbalife er desværre bare lidt uheldig. Den slags funde (Buyout funde), arbejder ikke med kortsigtet afkast. Der er alt for få penge i kort afkast, mens at lange afkast kan give pengene 10, 20 og 30 gange igen.

Træder man på "grundlaget for forretningen = distributøren", så er der ikke noget at sælge på lang sigt.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:29

> aktionærer der ikke fatter hvordan et MLM selskab fungerer

Bare som en generel kommentar omkring børsnoteringer og aktionærer ...
Det gælder ikke bare MLM - aktionærer ved desværre alt for ofte alt for lidt om de vigtigste faktorer for om et givent selskab kan tjene penge på lang og kort sigt. Jeg husker f.eks. nogle ret voldsomme diskusioner jeg havde med concern chefen for Scandinavia Online efter de gik på børsen, mens jeg var ansat. Direktøren bad os om at have 100% fokus på sidevisninger som den vigtigste faktor fordi han mente (sikkert korrekt) at det var det eneste aktionærerne kunne forholde sig til. Problemet var bare, at sidevisninger i sig selv ikke fortalte en skid om selskabets evne til at tjene penge - HVERKEN på kort eller lang sigt. Og de tabte da stort set også penge hvert år indtil Eniro så købte dem. Og det er langt fra første og eneste gang jeg har set dette billede ...

Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:29
Dato: 12/24/2005 12:51:58 PM Forfatter: wubi.dk
Dato: 12/24/2005 2:32:14 AM Forfatter: Zoltan

Hej Wubi

[QUOTE]Marvin, jeg er enig i at det er noget skidt hvis firmaer angiver en større tilbagebetalingsprocent, end hvad der reelt er tilfældet. Men kun at have fokus på denne procent er også en faldgruppe.

Jeg kan garantere dig for, at når jeg fortæller nybegyndere i MLM branchen hvordan tingene virkeligt hænger sammen re. regnskaber og tilbagebetalingsprocenter etc., så får de alle uden undtagelse et chok!

Naturligvis skal man ikke KUN have fokus på denne procent (som man skal være ret så regnskabskyndig for at kunne finde og regne ud) - der er skam meget andet der bør tages med i betragtning uanset hvad, men det var ikke det jeg svarede på i mit første indlæg. Jeg svarede på, at en børsnotering af et MLM selskab som en forudsætning for at gå ind i det i DK var noget nær en umulighed idet er ingen MLM selskaber er som er børsnoterede i DK.

Du skriver videre:

"Ville du gå ind i et selskab med en tilbagebetaling på fx. 120%? Hvor længe ville det holde?"

120% baseret på hvad? Jeg har set bonusplaner, der lovede "udbetalinger" på over 100%, men da der som bekendt er forskel på FAKTISK tilbagebetaling re. regnskaberne og POTENTIEL tilbagebetaling re. bonusplan, så er det en helt anden diskussion. 

Hvis det viste sig at et selskab udbetalte 120% af deres indtjening til distributørerne så ville jeg naturligvis studere tilfældet nærmere, idet det jo kunne tænkes, at der var særlige årsager dertil, f.eks. særdeles store kapitalreserver, andre væsentlige indtægter eller andet.

Men jeg ville også blive en smule nervøs for at gå ind i det som distributør, da det jo sagten kunne være fordi ledelsen intet aner om økonomi og regnskab og derfor var på vej til at køre selksabet i sænk.

"Man bliver nødt til at se på 1) om firmaet kan eksistere på den del der tilfalder dem, 2) om du vil kunne eksistere på den del der tilfalder dig som distributør og sidst men ikke mindst 3) forhandler selskabet et produkt som du kan stå inde for og på en måde du kan acceptere !"

Helt enig. Man skulle tro du havde læst min bog ....

Et eksempel er Herbalife, der i et forsøg på at skjule disse kendsgerninger for nogle år siden tilbagekøbte store aktieposter og så vidt jeg ved blev afnoteret på børsen i USA, i hvert fald iflg. de rygter og artikler jeg har hørt og læst.
En børsnotering er efter min mening ikke nogen selvfølgelig fordel set fra distributørernes side, bl.a. fordi aktionærerne sikkert er ret ligeglade med distributørernes interesser og mere bekymrer sig om maksimalt afkast på de investerede penge, bl.a. ved at MLM selskabet maksimerer priserne og minimerer de faktiske udbetalte penge til distributører m.fl. (Profitmaksimering).

Du skriver som kommentar:
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:24

Hej

Jeg har studeret det en del på nettet
Men er lige startet i et helt nyt mlmfirma der hedder Zinzino

Det er nok noget af det bedste jeg har set indtil nu.
Jeg har arbejdet med mlm i ca. 12 år

Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:10

Hej Casper

Det er meget vigtigt, at du kan stå inde for de produkter du skal sælge, jeg er selv godt igang med at opbygge en MLM forretning.
Der skal dog lægges mange kræfter og timer i arbejdet, men bare rolig det kommer stille og roligt, man skal heller ikke vokse mere end, man selv kan følge med.
Men husk at du skal stå inde for produkterne, og selvfølgelig bruge produkterne selv.

Godt nytår.
Fresan
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:39

Så er jeg vist lige nød til at blande mig.

Jeg vil forslå at i går ind på www.marketwatch.com og søgte på Herbalife

Her ville i finde ud af en del nye ting om selskabet.

Jeg er mere ind tilfreds med den udvikling som Herbalife har taget.

Mine aktier at blevet 40 % mere vær på de 7 måneder jeg har haft dem.

Jeg har tabt mig 33 kg siden oktober 2004 (23 kg med Herbalife´s produkter)

jeg har tjent 75.000 kr. i 2005 OG det er kun på salg til vægttabs kunder.

Jeg har sat 6 andre personer i gang 4 af dem er stoppet Af flere årsager

( en blev forkølet, en hund punkteret , et jule træet væltet) og jeg kan blive ved, undskyldninger er der nok af. 

Men kort sagt var de ikke klar til at arbejde selvstændigt hjemme fra. Og i stedet for at indrømme det.

Kan man jo altid give MLM systemet og produkterne skylden for sine manglende selvdesiplin & evne til at arbejde uden at have en der svinger pisken. 

Nå det så er sagt kan jeg godt følge nogle af de ting som i skiver om. Jeg kan heller ikke lide at der ikke står hvem der annoncere

og jeg har sagt min mening til de rette folk i ScandiConsult og de ved godt.

Men prøv lige at læse nogle af de indslag der her inde.

Der er altså en grund til at der ikke står noget om hvad du skal handle med.

For danskerne tor at de ved noget om en ting og tager så en beslutning udefra det, som de måske har hørt ELLER læst sig til

Som frk. nogle af indslagene her fra. Og udefra det tager de så en beslutning om at det ikke er noget for dem.

Men hvad med at få de rigtige informationer til at starte med, også gå hjem og undersøg det på nettet. Om der er hold i det du har fået af hvide. Og hvis du har yderligger spørgsmål så spørg den person der har indviteret dig til forratningsmødet.  

Viden kan være guld vær i dag.

Så om man er til MLM er ej det er op til en selv at bedømme.

Bare have jordforbindelsen i orden og undersøge tingene grundigt før du kaster dine at spare penge i det.

Og nå man så har besluttede sig så GØR ARBEJDET.

For det er her at det går galt for mange personer der kaster sig ud i MLM konstpter.

De glemmer at det kræver et seriøst stykke arbejde for at få det til blive til noget.

Og der er mange der begynder at fortælle vender & fammilge om hvad de er begyndt med.

Og er fulde af begejstring for det som de er startede med.

Hvor efter at de bliver mødt med negative historier om MLM at det er det rene pyramide spil og hvad har vi.

Det er der altså bare nogle personer der ikke kan håndter

Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:07
Jeg fatter ikke folk. For mig ligner dette et pyramidespil, hvor man "som mange andre steder" også betaler for at være med. Ja, jeg siger at "Network Marketing" er lig "Pyramidespil"... som en arbejdede med.

Måske er det bare mig, måske er det bare jer!

Jeg har også været til diverse møder, og regnet på forskellige ting. Man skal virkelig lægge noget i disse ting før det giver noget, men er det lovligt nok? Man betaler i dette tilfælde 1.000 kr for måske at blive snydt? Ik nok med at man skal betale penge for det, man skal også finde kunder SAMT folk under sig? Det ER da pyramidespil.

HA'' ET RÅD? LAD VÆR!!! I ender med at blive snydt i sidste ende. Det kan godt være at det lyder billigt, men alligevel. Gør dig ik dummere end du allerede har været.
Side 5 ud af 18 (173 indlæg)