Det tror jeg du, i mange tilfælde, har ret i. Krabsen f. eks har lige nævnt Herbalife.
Jeg er selv involveret i en MLM virksomhed, der også reklamerer på Internettet - på vegne af repræsentanterne
Men oftest, ja MLM virksomheder ''sparer'' på reklamepengene. |
Hej Anton og tak for dit svar/hilsen.
Jeg er er nok ikke den eneste, som kunne have interesse i at vide, hvilken MLM virksomhed, du arbejder i og hvad din månedlige indtjening ved dette beløber sig til i klingende dansk mønt.
Hvilke produkter sælger du ? og hvad kræver dette? arbejdstid m.m.?
Jeg er naturligvis vidende om, at større koncerner af skattemæssige årsager m.m. har hovedkontor i udlandet og evt. kontor/afd. i Danmark.
Har blot på fornemmelse, at MLM virksomheder bevist udnytter dette på en sådanne måde, at udenlandsk hovedkontor ( læs så kan ingen kommer efter os, hvis det går galt ) tiltrækker visse typer mennesker.
Omkring de fine udenlandske titler og benævnelser, som man vel kun har ret til at bruge, såfremt man månedligt aftager produkter for et vist minimum beløb, kan jeg ikke rigtigt følge dig.
Man bruger vel ikke samme titler og benævnelser og rangtrin m.m. i Mærsk og andre lignende koncerner, som i en MLM virksomhed ??
Sluttelig lige en kort bemærkning omkring markedsføring - de MLM virksomheder jeg har stiftet bekendskab med, uden selv at deltage, har alle sagt at alle markedsførings kroner går til deres sælgere, som markedsfører deres produkter eller ydelser.
Hallo! - vil det sige at maskinarbejder Svend Bent, som intet, absolut intet kendskab har til salg ej heller markedsføring skal sælge et produkt eller ydelse, som han selv finder spændende og brugbart. Svend Bent markedsfører sig således, via små rubrik annoncer i diverse medier, ved at skirve at man kan score kassen - men intet information omkring produktet - det man han nemlig ikke!
I mine øre holder den ikke rigtigt, det vil da på sigt skade virksomheden og produkterne eller ydelserne og hvem har produktansvarsforsikringen overfor kunden, som har købt produktet af Svend Bent - det er jo nok ikke virksomheden, som har har købt produkterne af vel, hvis den stadigvæk eksisterer!!
Men- men, måske er vi danskere blot en smule naive og ikke åbne for nye salgs muligheder - vi ville jo heller ikke besidde Dankortet m.m., men hellere beholde vor gamle slidte bankbog - og hvem ejer så en bankbog i dag ![]()
Det er rart med en konstruktiv god dialog omkring dette emne, som nok gar manges opmærksomhed og interesse - men det kræver at MLM bliver fremstillet korrekt, af de rigtige dygtige personer og at kortene, fra starten bliver lagt på bordet.
Ha`en god aften og på genhør.