Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender I dette MLM firma...?

Side 4 ud af 18 (173 indlæg)
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/9/2005 5:29:16 PM Forfatter: lyskjaer

...Mente som i også selv siger, at firmaet ikke selv bruger penge på at reklamere/markedsføre deres produkter

Det tror jeg du, i mange tilfælde, har ret i. Krabsen f. eks har lige nævnt Herbalife.
Jeg er selv involveret i en MLM virksomhed, der også reklamerer på Internettet - på vegne af repræsentanterne

Men oftest, ja MLM virksomheder ''sparer'' på reklamepengene.
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 18:15

Hej Anton og tak for dit svar/hilsen.

Jeg er er nok ikke den eneste, som kunne have interesse i at vide, hvilken MLM virksomhed, du arbejder i og hvad din månedlige indtjening ved dette beløber sig til i klingende dansk mønt.
Hvilke produkter sælger du ? og hvad kræver dette? arbejdstid m.m.?

Jeg er naturligvis vidende om, at større koncerner af skattemæssige årsager m.m. har hovedkontor i udlandet og evt. kontor/afd. i Danmark.
Har blot på fornemmelse, at MLM virksomheder bevist udnytter dette på en sådanne måde, at udenlandsk hovedkontor ( læs så kan ingen kommer efter os, hvis det går galt ) tiltrækker visse typer mennesker.
Omkring de fine udenlandske titler og benævnelser,  som man vel kun har ret til at bruge, såfremt man månedligt aftager produkter for et vist minimum beløb, kan jeg ikke rigtigt følge dig.
Man bruger vel ikke samme titler og benævnelser og rangtrin m.m. i Mærsk og andre lignende koncerner, som i en MLM virksomhed ??

Sluttelig lige en kort bemærkning omkring markedsføring - de MLM virksomheder jeg har stiftet bekendskab med, uden selv at deltage, har alle sagt at alle markedsførings kroner går til deres sælgere, som markedsfører deres produkter eller ydelser.
Hallo! - vil det sige at maskinarbejder Svend Bent, som intet, absolut intet kendskab har til salg ej heller markedsføring skal sælge et produkt eller ydelse, som han selv finder spændende og brugbart. Svend Bent markedsfører sig således, via små rubrik annoncer i diverse medier, ved at skirve at man kan score kassen - men intet information omkring produktet - det man han nemlig ikke!
I mine øre holder den ikke rigtigt, det vil da på sigt skade virksomheden og produkterne eller ydelserne og hvem har produktansvarsforsikringen overfor kunden, som har købt produktet af Svend Bent - det er jo nok ikke virksomheden, som har har købt produkterne af vel, hvis den stadigvæk eksisterer!!

Men- men, måske er vi danskere blot en smule naive og ikke åbne for nye salgs muligheder - vi ville jo heller ikke besidde Dankortet m.m., men hellere beholde vor gamle slidte bankbog - og hvem ejer så en bankbog i dag

Det er rart med en konstruktiv god dialog omkring dette emne, som nok gar manges opmærksomhed og interesse - men det kræver at MLM bliver fremstillet korrekt, af de rigtige dygtige personer og at kortene, fra starten bliver lagt på bordet.

Ha`en god aften og på genhør.

Peter
Danmarkshop.com

Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:27

Hej Heidi

Det er dejligt at læse et stykke som dit!!
det er hlt i orden man er skæptisk men det er vi vel alle et eller andet sted??? som du selv sagde med dankortet...... og ja vi kan jo også tage Euroen... den vil vi heller ikke have..........

Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:40

hej Hans

jeg kan godt følge, de selskaber der ikke vil have andre markedsføre dem på navn, for en mand der gør det forkert kan ødelægge mere for firmaet end man tror!!

GAIA
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:13

Hej Heidi

Rart at se noget konstruktivt kritik fra en MLM skeptiker

Omkring det at nogle MLM virksomheder ikke har et kontor eller afdeling i danmark, skal man passe meget på. Jeg mener personligt at man skal vælge disse virksomheder fra når man er på udkig efter en forretningspartner. Et seriøst MLM virksomhed skal som minimum være børsnoteret og bosiddene i danmark, for ellers er det rigtigt som du siger at de hurtigt kan trække sig ud af landet, hvis de er ved at få næsen for meget i klemme.

Jeg vil også gerne knytte en komentar omkring Svend Bent, for det er rigtigt nok at han skal ud og markedsføre sit produkt, men han skal ikke på nogen måde ud og sælge produktet (det er her at MLM tit bliver misforstået). De kunder Svend Bent får, køber produkterne direkte ved grosisten (MLM virksomheden) , derved er det stadig MLM virksomheden der har ansvar for reklamationer og div.

Det er nu heller ikke meningen at Svend Bent skal ud og annoncere i forskellige medier. Meningen med MLM er at give sine nære bekendte  den samme mulighed som man selv har dvs. at man handler produkter til engrospriser og har mulighed for at finde kunder til virksomheden, som så har samme mulighed, og det får man så en lille skilling for. og man tjener pengene efter hvor stor omsætning man har i sin gruppe af kunder, ligesom en normal butik.

En stor misforståelse blandt MLM kritikkere, er at de tror at alle MLM konsulenter skal være millionære, eller da som minimum tjene så man kan leve af det!! Det kan ikke lade sig gøre sådan som MLM er bygget op, men som jeg plejer at sige til folk " vil du ikke heller få en check på et par hundrede kroner om måneden, ved at bruge nogle produkter som du bruger i forvejen? Det er da billigere end at købe dem i Netto  til 20 kr." . Og det kan folk forholde sig til..........ikke noget med millioner  
Tilmeldt 1. Nov 05
Skrevet kl. 16:42

Hej Heidi,

Dat 12/9/2005 6:15:02 PM Forfatter: Heidi
Jeg er er nok ikke den eneste, som kunne have interesse i at vide, hvilken MLM virksomhed, du arbejder i og hvad din månedlige indtjening ved dette beløber sig til i klingende dansk mønt. Hvilke produkter sælger du ? og hvad kræver dette? arbejdstid m.m.?
Intereesse eller nysgerrighed? Jeg vil meget gerne fortælle om, hvad jeg laver; men vil nødigt blive beskyldt for at prøve på at rekruttere, da dette ikke er min hensigt på amino.
Det er en Internet MLM virksomhed, der formidler personlig udvikling fra 50 kendte talere/forfattere som Jim Rohn, Zig Ziglar, Jay Abraham, Denis Waitley og Les Brown. Det kræver en Internet forbindelse og jeg bruger ca. 1-2 timer om dagen. Du skal være velkommen til at se på http://plugintosu.com
Der er mange grunde til valget er faldet her; dette skal ikke være den store salgstale; men du spurgte selv. Indkomst oplysninger og organisationsvolume har jeg ikke noget imod at svare på, hvis du har brug for det; men vil gerne udgå i et åbent forum, hvor alle kan læse, så send mig en privat besked, så får du svar.

Dat 12/9/2005 6:15:02 PM Forfatter: Heidi
Omkring de fine udenlandske titler og benævnelser, som man vel kun har ret til at bruge, såfremt man månedligt aftager produkter for et vist minimum beløb, kan jeg ikke rigtigt følge dig. Man bruger vel ikke samme titler og benævnelser og rangtrin m.m. i Mærsk og andre lignende koncerner, som i en MLM virksomhed ??
Jo man gør, sammen med bl.a alle store revisionsselskaber og advokatvirksomheder ... Om man hedder assistent manager, manager, director, partner eller senior partner har direkte indflydelse på ens løntrin og endvidere 'hvor mange' medarbejdere, man kan have i et team og lede.

Derudover hvad angår produktansvar ligger dette hos virksomheden, hvis vi snakker om 'pulver og piller' og Svend Bent - hvis ikke, skal man nok gå i en stor bue uden om

Jeg mener, der er mange problemer forbundet ved MLM og tror 95% af alle involverede nok bruger flere penge på deres forretning, end der kommer ind igen.

mvh. Anton
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 16:53
Dato: 12/12/2005 4:41:52 PM Forfatter: Anton Roy
Jeg mener, der er mange problemer forbundet ved MLM og tror 95% af alle involverede nok bruger flere penge på deres forretning, end der kommer ind igen.
mvh. Anton

Tror du at der er flere problemer med dette end med en hvilken som helst anden selvstændig virksomhed?

Jeg tror nærmere, at det er et spørgsmål om at folk ofte ikke har ryggen mod muren på samme måde som hvis de har lånt 1 million til en butik. Og uden ryggen mod muren så har folk en tendens til at give hurtigere op....

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:46

Hej Wubi og Anton Roy

En anden afgørende ting omkring folks succesrate eller hvad man vil kalde det er jo også folks stillingtagen til den givne forretning.
Der findes jo i de fleste MLM firmaer en solid masse af kunder, der som udgangspunkt faktisk ikke er interesseret i at bygge forretning, men som blot ønsker at bruge produkterne. - Disse almindelige kunder vil jo trække samtlige statestikker ned, når debatten kommer ind på succesrater og lignende.
Det siger jo sig selv, at almindelige kunder næsten altid vil bruge penge i firmaet og ikke modtage noget synderligt retur udover produkterne. Men de har det jo fint med det - de har jo valgt at være kunder.

Udover kunderne, så er der de mennesker der ydermere ønsker at bygge en forretning. Dertil har folk forskellige ambitionsniveauer og der vil altid være folk der giver op på vejen, for det kræver selvfølgelig noget vedholdenhed og som det også bliver nævnt, så har folk ikke flere penge i klemme end de kan acceptere at miste dem og så har de incitamentet til at give op.

Derudover har jeg hørt adskillge komiske/tragiske historier om, hvordan folk tankeløst har formidlet deres forretning. En af toppladseringerne var en dame fra Amway, der i kataloget i sin tid nedsatte samtlige varerne til 1 kr. og kaldte det vareprøver (der i blandt et grydesæt til omkr. 16000 kr.). - Behøver jeg at nævne, at hun tabte en hæftig sum penge?

I nyere tid har en bekendt til en af mine bekendte netop skudt ca. 20-25000 kr. ind i et MLM firma. Jeg har meget svært ved at se det logiske i dette og jeg tvivler oprigtigt på, at det vil bringe positive resultater med sig.

Kort sagt er der også en hel del dumheder at tage i betragtning og når folk har mistet betydelige summer penge på MLM, så har det nok meget at gøre med måden de har valgt at gøre tingene på.
Faktisk indbyder MLM jo ikke til, at folk skal miste tusinde af kroner på det - tværtimod. Men det kan nu engang stadig godt lade sig gøre, at lave "MLM" med hovedet under armen. - Jeg vil mene problemet i høj grad ligger i, at disse mennesker ikke har formået at adskille MLM metoden fra traditionel forretning. - For de faldgrupper jeg lige har nævnt, hælder mere henimod den mere traditionelle måde at lave forretning på. - Dvs. at indskyde et større beløb til et dicideret varelager, der jo faktisk ikke engang er nødvendigt.

Mvh.

James
Tilmeldt 1. Nov 05
Skrevet kl. 18:19
Dato: 12/12/2005 4:52:52 PM Forfatter: wubi.dk
Tror du at der er flere problemer med dette end med en hvilken som helst anden selvstændig virksomhed?
Jeg tror nærmere, at det er et spørgsmål om at folk ofte ikke har ryggen mod muren på samme måde som hvis de har lånt 1 million til en butik. Og uden ryggen mod muren så har folk en tendens til at give hurtigere op....
Nej, det tror jeg ikke; men det har jeg vist helle ikke påstået.
Jeg er derimod meget enig med dig, i betragtningen om at folk ikke har så mange penge 'ude at svømme' og derfor falder motivationen ved modgang.

Og James - jeg er fuldstændig enig, hvad angår MLM produkter til privatforbrug.

mvh. Anton
Tilmeldt 1. Nov 05
Skrevet kl. 18:29
Hej Lougan,

jeg har et par spørgsmål/kommentarer,

Dat 12/10/2005 6:12:39 PM Forfatter: Lougan
Omkring det at nogle MLM virksomheder ikke har et kontor eller afdeling i danmark, skal man passe meget på. Jeg mener personligt at man skal vælge disse virksomheder fra når man er på udkig efter en forretningspartner. Et seriøst MLM virksomhed skal som minimum være børsnoteret og bosiddende i danmark, for ellers er det rigtigt som du siger at de hurtigt kan trække sig ud af landet, hvis de er ved at få næsen for meget i klemme.
Det kan jeg slet ikke følge - mener du virkeligt at alle seriøse MLM virksomheder, som minimum skal være børsnoteret og bosiddende i Danmark? Hvis ja, skulle de så være det, så de ikke hurtigt kan 'stikke af' ud landet?

Det er nu heller ikke meningen at Svend Bent skal ud og annoncere i forskellige medier.
Hvorfor skal Svend Bent ikke ud og annoncere i forskellige medier? Det ville være mit råd. Skulle han i stedet side omkring kaffebordet med hans nabo?

Meningen med MLM er at give sine nære bekendte; den samme mulighed som man selv har dvs. at man handler produkter til engrospriser og har mulighed for at finde kunder til virksomheden...
Hvor kommer den definition fra? Hvorfor skulle det ikke være muligt at få et netværk af samarbejdspartnere, man på forhånd ikke kendte, hvis man netop annoncerer?

En stor misforståelse blandt MLM kritikkere, er at de tror at alle MLM konsulenter skal være millionære, eller da som minimum tjene så man kan leve af det!!
Meget enig, det er en stor misforståelse. Men som regel det man høre til præsentationer af et forretningskoncept. Du skal bare finde 3, der finder 3, der finder 3 bla bla bla... og så på et tidspunkt har du over 2000 repræsentanter i dit 7. niveau og vil tjene bla bla bla...

mvh. Anton
Side 4 ud af 18 (173 indlæg)