Hej Thomas Det gør mig ondt at høre med din kæreste, når systemet sætter folk der er så udsatte så gør det tit ondt værre. Jeg tror at der er blevet strammet noget op på praksis i forhold til førtidspension, jeg kan huske at jeg selv blev chokeret da jeg hørte at en ekskæreste var blevet tilbudt førtidspension, som 18-årig pga. en psyksisk sygdom (der lyder en del mildere end din kærestes), hun tog den heldigvis og er idag uddannet fysioterapaut og har et godt job. En førtidspension, har jo typisk en længere varighed så tallene som Fashionseller, kommer med kan jo sagtens stamme! Der kan sagtens være nogle der er på førtidspension, som ikke burde være det! Ligesom det lyder som om at der er nogle der burde havde tilbudt førtidspension, som ikke for det. Det virker som at systemet for at holde bilen på vejen, kører fra grøft til grøft. Og det er nok situationen medmindre man finder krystal kugler der rent faktisk virker! |
Fireball:Jeg havde ikke regnet med så stor debat omkring mit indlæg, men det glæder mig.
Er der nogen der ved om der findes en kortlægning af hjemløse problematikken, i Danmark i dag og fordelingen.
Ellers lad mig opfordre til at vi der har ressourcer til det, og lyst laver en hjemmeside, hvor vi kan få indberetninger, og hvordan det står til ude i det ganske land.
Skriv en PM til mig hvis det kunne være et projekt i ville deltage i, og lad os udvikle det sammen.
Mvh Henning Larsen
Megahost.dk stiller gerne et webhotel + domæne til rådighed for projektet