Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ser en hjemløs

Side 14 ud af 17 (166 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Thomas

Det gør mig ondt at høre med din kæreste, når systemet sætter folk der er så udsatte så gør det tit ondt værre.

Jeg tror at der er blevet strammet noget op på praksis i forhold til førtidspension, jeg kan huske at jeg selv blev chokeret da jeg hørte at en ekskæreste var blevet tilbudt førtidspension, som 18-årig pga. en psyksisk sygdom (der lyder en del mildere end din kærestes), hun tog den heldigvis og er idag uddannet fysioterapaut og har et godt job.

En førtidspension, har jo typisk en længere varighed så tallene som Fashionseller, kommer med kan jo sagtens stamme! Der kan sagtens være nogle der er på førtidspension, som ikke burde være det! Ligesom det lyder som om at der er nogle der burde havde tilbudt førtidspension, som ikke for det.

Det virker som at systemet for at holde bilen på vejen, kører fra grøft til grøft. Og det er nok situationen medmindre man finder krystal kugler der rent faktisk virker!

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 19:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fireball:

Jeg havde ikke regnet med så stor debat omkring mit indlæg, men det glæder mig.

Er der nogen der ved om der findes en kortlægning af hjemløse problematikken, i Danmark i dag og fordelingen.

Ellers lad mig opfordre til at vi der har ressourcer til det, og lyst laver en hjemmeside, hvor vi kan få indberetninger, og hvordan det står til ude i det ganske land.

Skriv en PM til mig hvis det kunne være et projekt i ville deltage i, og lad os udvikle det sammen.

Mvh Henning Larsen

Megahost.dk stiller gerne et webhotel + domæne til rådighed for projektet

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:44

Mette:

Maria!

Jeg vil ikke indlede en diskussion med dig, men jeg vil blot kommentere, at dit indlæg må ses i lyset af, at du tydeligvis ikke ved, hvad du taler om. Det er muligt, at din gamle svigerfar sagde noget, der for dig gav mening, men det gør det ikke her - desværre.

Jeg vil gerne anmode om en kildehenvisning til dit postulat om at en københavnsk tigger nemt får 200 kr. i timen? Hvor har du hentet disse oplysninger fra? Et så horribelt postulat kræver vist nogle troværdige baggrundsoplysninger, hvis det skal bruges i en så alvorlig diskussion som denne. Så jeg venter spændt på en kildehenvisning, Maria.

jeg ved ikke om de kommer op på 200 kr i time med de yderste opfind som rumæner, har ødelagt for alle de andre hjemløse http://www.husforbi.dk/default.aspx?m=2&i=64 heldigvis prøver de på nu, at gøre det svære for de aggresive hjemløse, tvivler dog det er sjovt liv de lever, for det er for plat at nogle udnytter de kan være hjemløse

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:59

Fashion-Seller:

sören :

Nu har tråden vist ændret emne en smule og focuserer nu på sociale ydelser. Det fyger med postulater og udokumenterede påstande som dette fra Fashion -Seller.

citat: "men du kan altså tilsvarende finde rigtig mange, om er på førtidspension uden grund.", citat slut.

Det er den slags udokumenterede påstande der er farlig, for hvor i alverden ved F-S det fra. Nej F-S har en formodning om at det forholder sig sådan, en personlig 100 pct subjektiv betragtning som på denne måde kommer til at stå til troende. 

Så du mener ik, at der er noget totalt galt, når næsten 5% af den samlede danske befolkning er på førtidspension? Bemærk det er hele befolkning fra 0-110 år der er talt med, og ik kun arbejdsstyrken...

Jeg kender til flere i DK, som er på førtidspension, men som sagtens kunne arbejde. De bruger i stedet tiden på "vennetjenester" imens de får deres månedlige bidrag ind af døren...

Du lyver. Du kender ikke nogen, der får førtidspension og som sagtens kunne arbejde. Og ved du hvorfor, jeg ved det? Fordi jeg ved, hvor ufatteligt svært - for ikke at sige noget nær umuligt - det er at få førtidspension. Hvis der er nogen, som er et indlysende og oplagt emne til at få førtidspension, så er det min kæreste, som lider af schizofreni, og hun kæmper stadig en hård og mentalt opslidende kamp for at få det. Hun bliver på værste og mest unødvendige vis smidt fra instans til instans (selvom det skader hendes mentale helbred), når det for hendes vedkommende er en menneskeligt set "no-brainer". Der er ikke nogen, og jeg gentager  ingen, der får noget som helst foræret af den danske stat, som vil gøre ALT for at skære ned på dens udgifter.

Indenfor kontanthjælp er der ingen tvivl om, at der er nogen, der "strækker den", men indenfor førtidspension - så absolut nej!

Jeg ved udmærket der er yder punkter begge veje min lille søster døde grundet de ikke ville behandle og beholde hende, jeg mener systemet har spillet fallit,

kender en enkle eksempel en person i Nordjylland der direkte praler med han har fået førtidspension og lige kan tage noget arbejde ved siden af, jeg er sur og frustreret og ked af dette system synes det spiller fallit nogle gange

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 20:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej igen !

Det er en utrolig useriøs måde at argumentere på kære Fashion-Seller, men det kan de fleste også se uden min hjælp. Du læser tallene som en vis herre læser biblenDevil

Du kom med et tomt og udokumenteret postulat nemlig at mange fik førtidspension uden grund, hvilket du af gode grunde ikke aner en dyt om. At du så har en fiks ide om at det forholder sig således er en helt anden sag.

Mht hvor mange der modtager førtidspension så er det ganske rigtigt et stort antal, bestemt, men det kan jo skyldes mange samfundsmæssige faktorer og det er jo ialt fald ikke et tegn på at vores samfund fungerer optimalt.

Så vidt så godt, men undlad dog at komme med tomme postulater om dine medmennesker. Du er jo ikke vorherre, vel? 

mvh

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 20:20

Mikael christiansen:

Mette:

Maria!

Jeg vil ikke indlede en diskussion med dig, men jeg vil blot kommentere, at dit indlæg må ses i lyset af, at du tydeligvis ikke ved, hvad du taler om. Det er muligt, at din gamle svigerfar sagde noget, der for dig gav mening, men det gør det ikke her - desværre.

Jeg vil gerne anmode om en kildehenvisning til dit postulat om at en københavnsk tigger nemt får 200 kr. i timen? Hvor har du hentet disse oplysninger fra? Et så horribelt postulat kræver vist nogle troværdige baggrundsoplysninger, hvis det skal bruges i en så alvorlig diskussion som denne. Så jeg venter spændt på en kildehenvisning, Maria.

jeg ved ikke om de kommer op på 200 kr i time med de yderste opfind som rumæner, har ødelagt for alle de andre hjemløse http://www.husforbi.dk/default.aspx?m=2&i=64 heldigvis prøver de på nu, at gøre det svære for de aggresive hjemløse, tvivler dog det er sjovt liv de lever, for det er for plat at nogle udnytter de kan være hjemløse

Hus forbi: skriver på deres hjemmeside at avisen udkommer i 50-60.000 eks om måneden, og 8 kroner går til sælgerne.

Vi kunne lege at der bliver solgt 60.000 hver måned - og vi kunne lege at der kun er 500 hjemløse der må sælge disse aviser - så bliver det 60.000 * 8  / 500 = 960 kroner de i gennemsnit kan tjene pr måned.

Man skal virkelig være en dygtig sælger, hvis man skal tjene bare 200 kroner om dagen ( 25 aviser om dagen ).

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:29

Michael@Man skal virkelig være en dygtig sælger, hvis man skal tjene bare 200 kroner om dagen ( 25 aviser om dagen ).

De er så "heldige" at de kan sælge samme avis mange gange, da flere blot giver en tyver uden at ønske avisen. ( ikke at jeg misunder dem).

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:38
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

sören :

Det er en utrolig useriøs måde at argumentere på kære Fashion-Seller, men det kan de fleste også se uden min hjælp. Du læser tallene som en vis herre læser biblenDevil

Du kom med et tomt og udokumenteret postulat nemlig at mange fik førtidspension uden grund, hvilket du af gode grunde ikke aner en dyt om. At du så har en fiks ide om at det forholder sig således er en helt anden sag.

Okay så du kan dokumentere at alle 243.000 på førtidspension, burde være det og er berettiget?
Da hverken du eller jeg har agtindsigt i samtlige sager, så kan hverken du eller jeg dokumentere noget. Men jeg hæfter mig ved de bekedte, som jeg har, der er på ydelsen, og laver "vennetjenester" (betalt arbejde ved siden af, som sjovt nok ik opgives). Når jeg holder dem sammen med alle de andre, som praler med deres førtidspension mm, så giver det virkelig stof til eftertanke...

sören :

Mht hvor mange der modtager førtidspension så er det ganske rigtigt et stort antal, bestemt, men det kan jo skyldes mange samfundsmæssige faktorer og det er jo ialt fald ikke et tegn på at vores samfund fungerer optimalt.

Hvis førtidspension er sidste udvej, så er vi enige om at tallet er stort... Og der er tydeligt mange flere, som af en eller anden grund ik får denne ydelse, selvom de burde være berettiget.
Det vil sige, at der er et kæmpe skyggetal, som hverken du eller jeg kender...

Og jeg har sagt tidligere, at systemet har spillet fallit. Ik blot med førtidspension, men HELE systemet... Det system med et sikkerhedsnet, som redder folk i nød, det er og bliver en illusion, som mange gerne vil bevare lige indtil de selv har problemer. For så mærker de nemlig, hvordan det "sikkerhednet" virker...
Og du kan vel bare se på Thomas Teksforfatter fortælling, som helt sikker kan bekræfte systemets manglende evne til, at hjælpe dem som mangler hjælp...

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 20:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Her er én måde at dele verden op på (der er jo mange af dem).

Der er nogen, der vil og kan.

Der er nogen, der vil, men kan ikke.

Der er nogen, der ikke vil, men kan.

Der er nogen, der ikke vil, og ikke kan.

Ofte har vi en tendens til blande dem alle sammen i én pærevælling. Min egen erfaring i min daglige arbejde med socialt udsatte (især unge) er, at gruppen, der ikke vil, men godt kan (og derfor udnytter systemet) er så lille, at det nærmest er tidsspilde at tale om det.

Der er så ufatteligt mange, der gerne vil, men ikke kan. De har ikke de ressourcer, der skal til, og det kan der være mange forklaringer på. Barndommmen, sygdomme, mishandling osv. Dertil kommer der et misbrug, men alle der arbejder med misbrug ved, at et misbrug ALTID skyldes nogle andre problemer. Denne gruppe skal have så meget hjælp, vi kan give dem. For det modsatte bliver bare endnu dyrere for samfundet (hvis man tager et økonomisk perspektiv).

Gruppen der vil og kan - dem kender vi godt. De har fx en profil på Amino.

Endelig er der gruppen, der ikke vil og ikke kan. De kræver også et arbejde, men når man først får dem til at ville, så kan man arbejde på, at de også kan. Derfor kan revalidering være helt fantastisk.

Og så glemte jeg en meget vigtig gruppe. Det er gruppen, der både kan og vil, og derfor så tror de, at alle andre også kan. Sådan er der også en del politikere, de rhar det. "Man kan bare gå ind på et kontor og få noget hjælp". Nej, det er der faktisk mange, der ikke kan. Og det er forfærdeligt - især for de, som gerne vil.

I sidste ende drejer det sig vel om vores menneskesyn, og det har vi hver især ret til at have, som vi vil. Og mit menneskesyn får mig altid til at give af mit overskud - hvis jeg har det.

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 20:49

Jesper Laugesen:

Michael@Man skal virkelig være en dygtig sælger, hvis man skal tjene bare 200 kroner om dagen ( 25 aviser om dagen ).

De er så "heldige" at de kan sælge samme avis mange gange, da flere blot giver en tyver uden at ønske avisen. ( ikke at jeg misunder dem).

Ja, for der står inde på Hus forbi hjemmesiden, at de har 400.000 læsere, så hver avis bliver solgt over seks gange.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Side 14 ud af 17 (166 indlæg)