Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ser en hjemløs

Side 13 ud af 17 (166 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

sören :

Nu har tråden vist ændret emne en smule og focuserer nu på sociale ydelser. Det fyger med postulater og udokumenterede påstande som dette fra Fashion -Seller.

citat: "men du kan altså tilsvarende finde rigtig mange, om er på førtidspension uden grund.", citat slut.

Det er den slags udokumenterede påstande der er farlig, for hvor i alverden ved F-S det fra. Nej F-S har en formodning om at det forholder sig sådan, en personlig 100 pct subjektiv betragtning som på denne måde kommer til at stå til troende. 

Så du mener ik, at der er noget totalt galt, når næsten 5% af den samlede danske befolkning er på førtidspension? Bemærk det er hele befolkning fra 0-110 år der er talt med, og ik kun arbejdsstyrken...

Jeg kender til flere i DK, som er på førtidspension, men som sagtens kunne arbejde. De bruger i stedet tiden på "vennetjenester" imens de får deres månedlige bidrag ind af døren...

Du lyver. Du kender ikke nogen, der får førtidspension og som sagtens kunne arbejde. Og ved du hvorfor, jeg ved det? Fordi jeg ved, hvor ufatteligt svært - for ikke at sige noget nær umuligt - det er at få førtidspension. Hvis der er nogen, som er et indlysende og oplagt emne til at få førtidspension, så er det min kæreste, som lider af schizofreni, og hun kæmper stadig en hård og mentalt opslidende kamp for at få det. Hun bliver på værste og mest unødvendige vis smidt fra instans til instans (selvom det skader hendes mentale helbred), når det for hendes vedkommende er en menneskeligt set "no-brainer". Der er ikke nogen, og jeg gentager  ingen, der får noget som helst foræret af den danske stat, som vil gøre ALT for at skære ned på dens udgifter.

Indenfor kontanthjælp er der ingen tvivl om, at der er nogen, der "strækker den", men indenfor førtidspension - så absolut nej!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle - houseofkids.dk:

Fashion-Seller:
Så du mener ik, at der er noget totalt galt, når næsten 5% af den samlede danske befolkning er på førtidspension? Bemærk det er hele befolkning fra 0-110 år der er talt med, og ik kun arbejdsstyrken...

Jeg vidste faktisk ikke det var så vildt.... det er jo helt... vildt..!

Klippede lige dette fra Danmarks Statistik - 2010 tal:

244.600 personer fik førtidspension i januar 2010. Det svarer til 7,2 pct. af alle i alderen 18-64 år. Der er 1,3 pct. flere førtidspensionister end samme måned sidste år.

Ja og derfor fatter jeg ik, at nogle kan mene, at det er en udokumenteret påstand, som jeg kommer med...

Systemet har spillet fallit! Det er hårdt sagt, men hvem skal forsøge alle disse mennesker? Tallet stiger år for år for år, imens arbejdsstyrken falder, og antallet af ældre snart eksplodere...

7,2% af arbejdsstyrken er altså førtidspensionister... Vildt!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:03

Du lyver. Du kender ikke nogen, der får førtidspension og som sagtens kunne arbejde. Og ved du hvorfor, jeg ved det? Fordi jeg ved, hvor ufatteligt svært - for ikke at sige noget nær umuligt - det er at få førtidspension.

Okay umuligt at få? Hahaha endnu en der ik kender tallene, men som bare ik kan lide sandheden...

Men kald mig bare løgner, det er alligevel dig, som skal betale for det og ik mig...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:09

Fashion-Seller:

Ja og derfor fatter jeg ik, at nogle kan mene, at det er en udokumenteret påstand, som jeg kommer med...

Systemet har spillet fallit! Det er hårdt sagt, men hvem skal forsøge alle disse mennesker? Tallet stiger år for år for år, imens arbejdsstyrken falder, og antallet af ældre snart eksplodere...

7,2% af arbejdsstyrken er altså førtidspensionister... Vildt!

Men - jeg synes stadig at det er hele systemet som er skruet helt forkert sammen. For der er jo ingen tvivl om at livet er for hårdt for nogle - nogle i en periode, og andre altid. Der er et konstant pres for tiden. Eks bliver der skåret ind til benet for arbejdsstyrkerne i det offentlige. Jeg kan jo se i mit barns børnehave at der ikke er hænder nok. Hvis en ansat ikke kan klare dette - jamen så må de give op, og det starter med en sygemelding. Så der er mange steder at tage fat, hvis man vil undgå de høje tal.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

TT Tekstforfatter:

Du lyver. Du kender ikke nogen, der får førtidspension og som sagtens kunne arbejde. Og ved du hvorfor, jeg ved det? Fordi jeg ved, hvor ufatteligt svært - for ikke at sige noget nær umuligt - det er at få førtidspension.

Okay umuligt at få? Hahaha endnu en der ik kender tallene, men som bare ik kan lide sandheden...

Men kald mig bare løgner, det er alligevel dig, som skal betale for det og ik mig...

Du er jo et fjols af rang. Tallene siger ikke en skid om, hvorvidt de pågældende mennesker skal have førtidspension eller ej, uanset antal. Du kan ikke sætte tal på psykisk syge mennesker. Men nu hvor du går så højt op i statistikker, så er jeg sikker på, at du også er informeret om, at antallet af folk med depressioner, stress og andre psykiske lidelser er steget markant indenfor de senere år? Og de mennesker, de går selvfølgelig bare til deres læger, fordi de pludselig har fået helt vildt lyst til at sluge lykkepiller eller tale med en psykolog, ikk'?

Det kunne ikke tænkes, at man rent faktisk er blevet klogere på, hvordan menneskers psyke er skruet sammen, så man i dag ved mere om, hvad man kan og ikke kan byde psykisk syge mennesker!?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:23
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

TT Tekstforfatter:

Du er jo et fjols af rang. Tallene siger ikke en skid om, hvorvidt de pågældende mennesker skal have førtidspension eller ej, uanset antal. Du kan ikke sætte tal på psykisk syge mennesker.

Jamen jeg takker... Så fordi jeg siger systemet har spillet fallit, hvor er det så, at jeg omtaler de syge mennesker henne? Hvor er det jeg omtaler grunden til sygdommen?

Jeg omtaler det system, som taksere mennesker som førtidspensionister, og ik de personer, som er syge eller har fået tildelt førtidspension... For der vil altid være mennesker, som ryger i den kategori af den ene eller anden grund.

TT Tekstforfatter:

Men nu hvor du går så højt op i statistikker, så er jeg sikker på, at du også er informeret om, at antallet af folk med depressioner, stress og andre psykiske lidelser er steget markant indenfor de senere år? Og de mennesker, de går selvfølgelig bare til deres læger, fordi de pludselig har fået helt vildt lyst til at sluge lykkepiller eller tale med en psykolog, ikk'?

Stress er den største sygdom, som komme til at ramme menneskeheden, og det ved alle, men ingen forsøger at forebygge det eller ændre det...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:27

TT Tekstforfatter:

Det kunne ikke tænkes, at man rent faktisk er blevet klogere på, hvordan menneskers psyke er skruet sammen, så man i dag ved mere om, hvad man kan og ikke kan byde psykisk syge mennesker!?

Din indledende kommentar i det indlæg.. Nå, det må du selv ligge og rode med.

Det er fint at man er blevet klogere på  menneskers psyke, og det tror jeg du har ret i. Det er så ærgeligt at man fra politisk side, ikke har accepteret at det er så stort et problem, at man rent faktsisk afsætter de midler der skal til. Jeg læste at ca. 30 % af de danske hjemløse, er folk med psykiske problemer, der desværre ikke er plads til nogen steder. Så de ryger bl.a. på herberg (hvis der er plads), hos mennesker der ikke er uddannet til at håndtere dem. Og derfra kan det desværre kun gå én vej..

Med hensyn til folk på førtidspension, er jeg også enig i at det er svært at få. Men langt fra umuligt, og jeg ved at der er mange der modtager det, der sagtens kunne passe et arbejde. Måske ikke på fuldtid, men så et flex/skånejob. Men det er lettere at placere dem på pension, så er de også ude af arbejdsløsshedsstatistikkerne.

Men jeg kender også til folk hvor man slet ikke fatter at de ikke bare kan få det tilkendt. Men det velfærdssamfund som nogen gør så stort et nummer ud af at rose, fejler gang på gang (det er vist i øvrigt ikke et rigtigt samfund, men en illusion). Bl.a. med håbløse beslutninger i begge retninger. 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

@Fashion-Seller: Hvad fabler du om? Selvfølgelig omtaler du de psykisk syge mennesker, hvis du proklamerer, at systemet har spillet fallit!? Systemet har vel kun spillet fallit, såfremt at de psykisk syge mennesker, der får førtidspension, ikke har fortjent den? Det er jo det, du skriver. At der er alt for mange, der får førtidspension...

Som jeg har skrevet tidligere i den her tråd, så skal man aldrig udtale sig om noget, man ikke har forstand på. Og hvis der er noget, jeg kender til, så er det hele debatten omkring psykisk syge og førtidspension. Du kan smide om dig med tal og statistikker, men de forklarer intet om det enkelte menneskes situation. At der er flere, som får førtidspension den dag i dag, ser jeg som noget positivt. Det er et billede på et mere humant samfund end tidligere. Det er ikke her, der skal spares. Det nye "tiltag" omkring førtidspension er til gengæld ikke andet end en falliterklæring igangsat af politikere, som ikke selv har den nødvendige indsigt. Og det er fandme sørgeligt!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:38
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

TT Tekstforfatter:

@Fashion-Seller: Hvad fabler du om? Selvfølgelig omtaler du de psykisk syge mennesker, hvis du proklamerer, at systemet har spillet fallit!? Systemet har vel kun spillet fallit, såfremt at de psykisk syge mennesker, der får førtidspension, ikke har fortjent den? Det er jo det, du skriver. At der er alt for mange, der får førtidspension...

Siden hvornår har man skulle være psykisksyg for at få førtidspension? Ingen af dem jeg kender, som er på FP er psykisksyge... INGEN!
De har enten problemer med dele af kroppen, eller også har de haft et uheld på deres job.

Og ja jeg mener systemet har spillet fallit. Men det er hverken de syges eller dem på førtidspensions skyld, men dem der har lavet systemet!

Og jeg er da ked af at høre det med din søster, men man kan altså ik bruge enkeltstående tilfælde til at vurdere et system. For som sagt kender jeg nogle, som sagtens kunne arbejde, som får FP... At du så ik tror på det, det kan jeg på ingen måde gøre for...

TT Tekstforfatter:

Som jeg har skrevet tidligere i den her tråd, så skal man aldrig udtale sig om noget, man ikke har forstand på. Og hvis der er noget, jeg kender til, så er det hele debatten omkring psykisk syge og førtidspension. Du kan smide om dig med tal og statistikker, men de forklarer intet om det enkelte menneskes situation. At der er flere, som får førtidspension den dag i dag, ser jeg som noget positivt. Det er et billede på et mere humant samfund end tidligere. Det er ikke her, der skal spares. Det nye "tiltag" omkring førtidspension er til gengæld ikke andet end en falliterklæring igangsat af politikere, som ikke selv har den nødvendige indsigt. Og det er fandme sørgeligt!

Thomas du læser det, som du gerne vil læse... Jeg har ik omtalt psykisksyge mennesker i et eneste af mine indlæg om førtidspension!
Det er dig, som nævner dem om og om igen! Jeg har omtalt førtidspension, som en generel ydelse... Så lad nu vær med at putte ord i munden på mig, som jeg aldrig har udtalt!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:42

igang:

Men jeg kender også til folk hvor man slet ikke fatter at de ikke bare kan få det tilkendt. Men det velfærdssamfund som nogen gør så stort et nummer ud af at rose, fejler gang på gang (det er vist i øvrigt ikke et rigtigt samfund, men en illusion). Bl.a. med håbløse beslutninger i begge retninger. 

Er helt enig i den sætning! Alt lyder så fandens godt, når det bliver omtalt, men det findes åbenbart ik i praksis...

Side 13 ud af 17 (166 indlæg)