Du lyver. Du kender ikke nogen, der får førtidspension og som sagtens kunne arbejde. Og ved du hvorfor, jeg ved det? Fordi jeg ved, hvor ufatteligt svært - for ikke at sige noget nær umuligt - det er at få førtidspension. Hvis der er nogen, som er et indlysende og oplagt emne til at få førtidspension, så er det min kæreste, som lider af schizofreni, og hun kæmper stadig en hård og mentalt opslidende kamp for at få det. Hun bliver på værste og mest unødvendige vis smidt fra instans til instans (selvom det skader hendes mentale helbred), når det for hendes vedkommende er en menneskeligt set "no-brainer". Der er ikke nogen, og jeg gentager ingen, der får noget som helst foræret af den danske stat, som vil gøre ALT for at skære ned på dens udgifter. Indenfor kontanthjælp er der ingen tvivl om, at der er nogen, der "strækker den", men indenfor førtidspension - så absolut nej! |
Helle - houseofkids.dk:Fashion-Seller:Så du mener ik, at der er noget totalt galt, når næsten 5% af den samlede danske befolkning er på førtidspension? Bemærk det er hele befolkning fra 0-110 år der er talt med, og ik kun arbejdsstyrken...Jeg vidste faktisk ikke det var så vildt.... det er jo helt... vildt..!
Klippede lige dette fra Danmarks Statistik - 2010 tal:
244.600 personer fik førtidspension i januar 2010. Det svarer til 7,2 pct. af alle i alderen 18-64 år. Der er 1,3 pct. flere førtidspensionister end samme måned sidste år.
Ja og derfor fatter jeg ik, at nogle kan mene, at det er en udokumenteret påstand, som jeg kommer med...
Systemet har spillet fallit! Det er hårdt sagt, men hvem skal forsøge alle disse mennesker? Tallet stiger år for år for år, imens arbejdsstyrken falder, og antallet af ældre snart eksplodere...
7,2% af arbejdsstyrken er altså førtidspensionister... Vildt!