Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ser en hjemløs

Side 11 ud af 17 (166 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Når din kammerat er revalideret, er det jo nettop meningen at han efterfølgende skal stå på egne ben og finde arbejde som alle andre.

Revalidering bør anses som en investering i den enkelte. Max 5 år med udd., betalt løn, bøger og transport. Dette skulle gerne opveje de mange efterfølgende år, personen kommer til at betale SKAT

Så helt dumt er det vel ikke? Eller hvad?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:30

The-shop.dk:

Den holdning, du giver udtryk for, er netop den form for uvidenhed og manglende indsigt, der er så sørgelig.

Intet system er perfekt, jeg kender en manio depressiv person der får +15.000 kr i revalidering mens han studere, han bor hjemme har ingen udgifter og får desuden kørepenge for at køre i skole... Jeg er ikke ignorant, eller uviden, jeg er godt klar over at nogen mennesker har fået tildelt en dårlig sagsbehandler, eller lignende, men der er altså også tilfælde hvor hjælpen går helt amok...

Og hvis vi vil fastholde et nogenlunde velfærdssamfund herhjemme, så skal vi til at stoppe med at overforbruge pengene... Og så er det muligt at jeg er et kynisk røvhul, so be it...

Det overforbrug du snakker har ikke en skid med de danske hjemløse at gøre!

Det har med at gøre at udlændinge kan komme til Danmark og få kontanthjælp. Det handler om almindelig danskere der ikke vil lette deres røv og fise ud på arbejdsmarkedet, fordi det er nemmere at få penge fra det offentlige.
Jeg kører som hjemmehjælper og ca 10% af dem jeg kommer hos, fejler INTET, men kommunen gør intet for at tjekke dem, men min familie, hvor konen er handikappet skal tjekkes hver 6. måned! 

At vores kasseapperat er ved at være tømt har INTET at gøre med danske hjemløse, fysisk handikappede, psykisk syge, det har med at gøre at vi har så skide travlt med at støtte alle andre, end at hjælpe vores egne først!

Jeg kan fortælle dig at man IKKE kan få tilskud til en handikapscooter mere og det er uanset hvor handikappet du er!
Så Fru. Olsen på 85 år, der ikke kan komme rundt mere uden hjælp, hun skal selv ud og købe en scooter, og det er selvom hun er på folkepension på 5000kr pr. måned FØR skat. Hvor fanden skal hun finde 10K-16K henne??

Prøv at åben øjnene for det der virkelig sker i Danmark. Prøv at se hvor mange ældre og andre for den sags skyld, der kigger i skraldespandene, når de går forbi en, for at finde nogle flasker at sælge.

Eksempel nummer 2 på at vi har et "fantastisk" samfund. Min kone er handikappet og er bevilliget 23 timers hjælp om ugen. Det er et meget højt timetal, det er bare IKKE nok. Hvis min kone og jeg gik hen og blev skilt, kunne hun få 50 timer om ugen! Hvor fanden er retfærdigheden i det!

Eksempel nummer 3. Klaus min gode ven der sælger hus Forbi, har ikke noget sted at sove. Han får ikke nogen hjælp over hovedet, da han IKKE har en folkeregisteradresse og den kan han IKKE få, da boligselskaberne og kommunerne IKKE vil hjælpe ham, da han IKKE er enlig far. Hvor fanden er retfærdigheden i det!

Og sidst! Fordi vi skal spare, er det MEGET FÅ handikappede der kender til paragraf 100 i Social og Service loven, der giver ekstra støtte, til medicin, forsikring, kørsel osv, hvis man har en kronisk sygdom. Grunden til de IKKE kender til den er at kommunerne har fået at vide at de skal holde kæft, fordi vi skal spare!

Så Giv nu støtten, til dem der har brug for den!!

Skal lige siges jeg har INTET imod udlændinge der kommer til Danmark, HVIS de kommer her for at bidrage. Kommer de for at nasse, så smut igen!

/Flemming

www.senbi.eu - Dit motions site.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 14:31

Boysen:

Når din kammerat er revalideret, er det jo nettop meningen at han efterfølgende skal stå på egne ben og finde arbejde som alle andre.

Revalidering bør anses som en investering i den enkelte. Max 5 år med udd., betalt løn, bøger og transport. Dette skulle gerne opveje de mange efterfølgende år, personen kommer til at betale SKAT. 

Så helt dumt er det vel ikke? Eller hvad?

Nej det er ikke dumt at give ham revalidering og hjælpe ham, det jeg mener er bare at jeg mener han modtager en alt for høj revalidering... Desuden og desværre, er det meget tvivlsomt at han nogensinde kommer til at arbejde i et almindeligt job, men selvfølgelig gør den hjælp han modtager sandsynligheden meget større..

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 14:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Skræmmende læsning.

Udover de gode indlæg som pibler ind, for folk som har mærket livet og kender dets værdi, er der en overvægt af udtalelser for folk som enten er for unge til at forså, eller har levet et liv med sølvskeen langt op bagi.

ALLE kan komme i en situation, igennem svigt, tab, sorg, uheld og andet, som fuldstændig vender op og ned på din hverdag og dit sind. ALLE der bor på gaden, har gået i skole, har haft venner og familie. At være hovmod over for folk der ikke kan klare sig selv eller har "valgt" at bo på gaden, er en kritik af dit eget væsen.

Inden jeg blev lidt ældre havde jeg samme holdning. Så mærkede jeg livets baseballbat slag, og har idag meget stor respekt, ikke bare for ældre, som har klaret sig igennem livet, men også for hjemløse, som af en eller anden årsag, har fået så tunge slag, at de er bukket under.

Det svarer lidt til at sige til en såret soldat at han skal tage sig sammen.

Det er tydeligt at Danmarks "velfærdssamfund", kun har fokus på det materielle. Det åndelige er ihvertfald en mangelvare i mange indlæg her.

Glæd dig over at du er så priviligeret at du kan tage til julefrokost i aften med dine venner og knalde tusind kroner af, uden at tænke over det. Læg en 20'er hos en hjemløs, så får du måske en tilbage den dag, du selv hænger i livets tråd.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:38

The-shop.dk:

Mikael christiansen:

The-shop.dk:

Den holdning, du giver udtryk for, er netop den form for uvidenhed og manglende indsigt, der er så sørgelig.

Intet system er perfekt, jeg kender en manio depressiv person der får +15.000 kr i revalidering mens han studere, han bor hjemme har ingen udgifter og får desuden kørepenge for at køre i skole... Jeg er ikke ignorant, eller uviden, jeg er godt klar over at nogen mennesker har fået tildelt en dårlig sagsbehandler, eller lignende, men der er altså også tilfælde hvor hjælpen går helt amok...

Og hvis vi vil fastholde et nogenlunde velfærdssamfund herhjemme, så skal vi til at stoppe med at overforbruge pengene... Og så er det muligt at jeg er et kynisk røvhul, so be it...

Det dog var latterligt kommentar folk bestemmer altså ikke hvilken kommune de bliver hjemløse i og hvilken kommune der behandler manio deprssive bedste, jeg ved nogle kommuner nærmeste er overdrevet gode og nogle er ekstrem dårlige

tror du virkelige en psykiske syge tænker her er bedste at være hjemløse og psykiske syge her fås bedste støtte

Gider du læse mit indlæg en gang til? Der er gode og dårlige sagsbehandlere alle steder, jeg nævner på intet tidspunkt noget om bopæl eller kommune, nu arbejder min egen mor som personlig hjælper for en kvinde i respirater (tør slet ikke tænke på hvad hun koster staten)  og hun kan fortælle mig om hvor stor betydning det har at få den rigtige sagsbehandler, så det er da helt sikkert og bestemt ikke en latterlig kommentar.

det er kommune der ligger retnings linjer for sagsbehandler , nogle hårdere andre bedre min lille søster f.eks. vis ikke havde boet i Horsens levet hun stadigvæk da de kun havde dengang retnings linjer for med meste medicinske behandling http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/Horsens/2010/09/30/091059.htm

Nogle kommuner kørte videre sær egnet med støtte andre ikke

Vis kommune der støtter meget lidt på disse punkter meget svært at klage til kommune over en afgørelse fra en sagsbehandler , vis det er en kommune der støtter mere og yder bedre service på disse punkter er det lettere at få mere når man klager over en afgørelse over fra en sagsbehandler

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:47

Thomas Sindberg:

Skræmmende læsning.

Udover de gode indlæg som pibler ind, for folk som har mærket livet og kender dets værdi, er der en overvægt af udtalelser for folk som enten er for unge til at forså, eller har levet et liv med sølvskeen langt op bagi.

ALLE kan komme i en situation, igennem svigt, tab, sorg, uheld og andet, som fuldstændig vender op og ned på din hverdag og dit sind. ALLE der bor på gaden, har gået i skole, har haft venner og familie. At være hovmod over for folk der ikke kan klare sig selv eller har "valgt" at bo på gaden, er en kritik af dit eget væsen.

Inden jeg blev lidt ældre havde jeg samme holdning. Så mærkede jeg livets baseballbat slag, og har idag meget stor respekt, ikke bare for ældre, som har klaret sig igennem livet, men også for hjemløse, som af en eller anden årsag, har fået så tunge slag, at de er bukket under.

Det svarer lidt til at sige til en såret soldat at han skal tage sig sammen.

Det er tydeligt at Danmarks "velfærdssamfund", kun har fokus på det materielle. Det åndelige er ihvertfald en mangelvare i mange indlæg her.

Glæd dig over at du er så priviligeret at du kan tage til julefrokost i aften med dine venner og knalde tusind kroner af, uden at tænke over det. Læg en 20'er hos en hjemløs, så får du måske en tilbage den dag, du selv hænger i livets tråd.

Næsten :)

Jeg kan personligt glæde mig over, jeg har min far og papmor endnu, jeg har min kone og min datter, vi har tag over hovedet og kan få noget mad. Jeg har mit helbred og venner.

Men de fine ting som julefrokost er der sgu ikke råd til endnu :), men det kommer, når jeg får tillært mig nogle ting herinde, med hjælp fra jer andre Aminoer :)

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 14:59
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Enig med dig... Gir dem aldrig penge da jeg ved hvad de går til "ØL" Men en lille dåse men julesmåkager eller sådan noget giver vi gerne omkring juletid hvis vi møder en på vejen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pyhh, sikke en debat.

Der er sket skred i Danmark. Et skræmmende forfald. For 15 år siden så vi ikke hjemløse eller gamle pensionister rode i skraldespandene efter flasker og gammelt mad. Det er mennesker - ligesom du og jeg.

Ikke alle får de samme muligheder. Forstå det. Nogle fødes ind i en verden af misbrug, tæsk, forkvaklede forældre, dårlige lærere og pædagoger, ingen rollemodeller og bliver tidligt misbrugere i heftig grad. Jeg har arbejdet med hjemløse på det frivillige plan. Det er mennesker, der aldrig fik de samme muligheder som nogle af indehaverne til de mere egoistiske og selvfede indlæg man kan læse hos enkelte her. Sygdom, fallit, depression, tab af virksomhed, arbejde, familie, penge og venner kan få alle ud på afgrunden. Jeg håber aldrig, at I vil opleve denne side af dagens Danmark for den er dælme ikke rar.

Den hjemløse kan ikke hæve kontanthjælp. Det kræver en nemlig en folkeregisteradresse. En folkeregisteradresse, som mange ikke har fordi de ingen bolig har. Desuden kræves der også adgang til en NEM konto i en bank, som kan nægte at oprette en sådan, hvis den hjemløse ikke vurderes til at være en god kunde. Der er ingen penge på jobcentrene længere. Det er mange år siden det sluttede.

Vis dog lidt næstekærlighed. Jeg køber "Hus forbi", giver en kop kaffe, køber en sandwich til den mand, der i perioder sover udenfor banegården under en gammel bænk.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:35

Jeg havde ikke regnet med så stor debat omkring mit indlæg, men det glæder mig.

Er der nogen der ved om der findes en kortlægning af hjemløse problematikken, i Danmark i dag og fordelingen.

Ellers lad mig opfordre til at vi der har ressourcer til det, og lyst laver en hjemmeside, hvor vi kan få indberetninger, og hvordan det står til ude i det ganske land.

Skriv en PM til mig hvis det kunne være et projekt i ville deltage i, og lad os udvikle det sammen.

Mvh Henning Larsen

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:38

Mette:

Pyhh, sikke en debat.

Der er sket skred i Danmark. Et skræmmende forfald. For 15 år siden så vi ikke hjemløse eller gamle pensionister rode i skraldespandene efter flasker og gammelt mad. Det er mennesker - ligesom du og jeg.

Ikke alle får de samme muligheder. Forstå det. Nogle fødes ind i en verden af misbrug, tæsk, forkvaklede forældre, dårlige lærere og pædagoger, ingen rollemodeller og bliver tidligt misbrugere i heftig grad. Jeg har arbejdet med hjemløse på det frivillige plan. Det er mennesker, der aldrig fik de samme muligheder som nogle af indehaverne til de mere egoistiske og selvfede indlæg man kan læse hos enkelte her. Sygdom, fallit, depression, tab af virksomhed, arbejde, familie, penge og venner kan få alle ud på afgrunden. Jeg håber aldrig, at I vil opleve denne side af dagens Danmark for den er dælme ikke rar.

Den hjemløse kan ikke hæve kontanthjælp. Det kræver en nemlig en folkeregisteradresse. En folkeregisteradresse, som mange ikke har fordi de ingen bolig har. Desuden kræves der også adgang til en NEM konto i en bank, som kan nægte at oprette en sådan, hvis den hjemløse ikke vurderes til at være en god kunde. Der er ingen penge på jobcentrene længere. Det er mange år siden det sluttede.

Vis dog lidt næstekærlighed. Jeg køber "Hus forbi", giver en kop kaffe, køber en sandwich til den mand, der i perioder sover udenfor banegården under en gammel bænk.

Dejligt at læse et indlæg fra en, der ved, hvad hun taler om! Yes Du får stjerner af mig så snart, jeg har flere at give af igen :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 11 ud af 17 (166 indlæg)