Når din kammerat er revalideret, er det jo nettop meningen at han efterfølgende skal stå på egne ben og finde arbejde som alle andre. Revalidering bør anses som en investering i den enkelte. Max 5 år med udd., betalt løn, bøger og transport. Dette skulle gerne opveje de mange efterfølgende år, personen kommer til at betale SKAT. Så helt dumt er det vel ikke? Eller hvad? |
The-shop.dk:TT Tekstforfatter:Den holdning, du giver udtryk for, er netop den form for uvidenhed og manglende indsigt, der er så sørgelig.
Intet system er perfekt, jeg kender en manio depressiv person der får +15.000 kr i revalidering mens han studere, han bor hjemme har ingen udgifter og får desuden kørepenge for at køre i skole... Jeg er ikke ignorant, eller uviden, jeg er godt klar over at nogen mennesker har fået tildelt en dårlig sagsbehandler, eller lignende, men der er altså også tilfælde hvor hjælpen går helt amok...
Og hvis vi vil fastholde et nogenlunde velfærdssamfund herhjemme, så skal vi til at stoppe med at overforbruge pengene... Og så er det muligt at jeg er et kynisk røvhul, so be it...
Det overforbrug du snakker har ikke en skid med de danske hjemløse at gøre!
Det har med at gøre at udlændinge kan komme til Danmark og få kontanthjælp. Det handler om almindelig danskere der ikke vil lette deres røv og fise ud på arbejdsmarkedet, fordi det er nemmere at få penge fra det offentlige.
Jeg kører som hjemmehjælper og ca 10% af dem jeg kommer hos, fejler INTET, men kommunen gør intet for at tjekke dem, men min familie, hvor konen er handikappet skal tjekkes hver 6. måned!
At vores kasseapperat er ved at være tømt har INTET at gøre med danske hjemløse, fysisk handikappede, psykisk syge, det har med at gøre at vi har så skide travlt med at støtte alle andre, end at hjælpe vores egne først!
Jeg kan fortælle dig at man IKKE kan få tilskud til en handikapscooter mere og det er uanset hvor handikappet du er!
Så Fru. Olsen på 85 år, der ikke kan komme rundt mere uden hjælp, hun skal selv ud og købe en scooter, og det er selvom hun er på folkepension på 5000kr pr. måned FØR skat. Hvor fanden skal hun finde 10K-16K henne??
Prøv at åben øjnene for det der virkelig sker i Danmark. Prøv at se hvor mange ældre og andre for den sags skyld, der kigger i skraldespandene, når de går forbi en, for at finde nogle flasker at sælge.
Eksempel nummer 2 på at vi har et "fantastisk" samfund. Min kone er handikappet og er bevilliget 23 timers hjælp om ugen. Det er et meget højt timetal, det er bare IKKE nok. Hvis min kone og jeg gik hen og blev skilt, kunne hun få 50 timer om ugen! Hvor fanden er retfærdigheden i det!
Eksempel nummer 3. Klaus min gode ven der sælger hus Forbi, har ikke noget sted at sove. Han får ikke nogen hjælp over hovedet, da han IKKE har en folkeregisteradresse og den kan han IKKE få, da boligselskaberne og kommunerne IKKE vil hjælpe ham, da han IKKE er enlig far. Hvor fanden er retfærdigheden i det!
Og sidst! Fordi vi skal spare, er det MEGET FÅ handikappede der kender til paragraf 100 i Social og Service loven, der giver ekstra støtte, til medicin, forsikring, kørsel osv, hvis man har en kronisk sygdom. Grunden til de IKKE kender til den er at kommunerne har fået at vide at de skal holde kæft, fordi vi skal spare!
Så Giv nu støtten, til dem der har brug for den!!
Skal lige siges jeg har INTET imod udlændinge der kommer til Danmark, HVIS de kommer her for at bidrage. Kommer de for at nasse, så smut igen!
/Flemming